Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Aloe_vera schreef:
13-08-2020 21:11
Nee, ze kennen elkaar niet echt goed, behalve een beetje van verjaardagen. Vandaag gehoord dat er ook max 30 mensen mogen zijn op de plaats van de ceremonie (kerk). Mijn vriend en ik hebben het er net weer even over gehad, en wij vinden het toch (in sommige gevallen) fijn als iig een paar koppels 'compleet' kunnen zijn, omdat we nu eenmaal met beide partners echt bevriend zijn (al ontstond de vriendschap ooit met 1 van de 2). Nu het wordt intiemer wordt is het wel leuk als iig de meeste ergens wat aanknoping hebben. Niet dat we dat als basis voor de keuze gebruiken hoor, maar we laten wel meewegen of we het een fijne totaalgroep vinden worden.

Het plan is nu komende week een afspraak te maken met de locatie om uit de eerste hand te horen hoe het nu dan gaat bij ze. Ik denk dat als ik wat positieve verhalen van ze hoor (of beter nog, een paar foto's zie van de afgelopen weekenden), ik weer wat positiever ben. Zoals het er nu uitziet komt er geen feest, maar misschien hebben ze iets anders waar ik blij word, qua aankleding o.i.d..
Ik snap heel goed dat je graag wilt dat men aansluiting heeft bij elkaar. Hier ook een paar partners uitgenodigd die ik eigenlijk niet ken, om te zorgen dat iedereen gewoon een fijne dag heeft. Ok, het draait om ons, maar ik vind het gewoon belangrijk dat íedereen geniet van de dag.

Qua aankleding zou ik richting elegante borrel gaan. Ik heb dus van de trouwmevrouw gehoord dat het echt heel leuk is, zo'n lange avondborrel. Ik heb zelf overwogen om alle gasten te vragen een spelletje mee te nemen. Maar gezien er bij ons een beetje gedanst mag worden, zien we daar vanaf. Wellicht een idee voor jou? Denk aan kleine dingetjes; Padvinderen, Qwixx, Halli Galli.
Even een vraag aan jullie

Onze locatiemevrouw vertelde een verhaal over dat ze ooit een flinke fooi had gekregen van een bruidspaar waar ze het niet verwachtte. En dat ongv. €50 normaal was.

Geven jullie fooi? En zo ja, hoeveel?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
14-08-2020 07:07
Even een vraag aan jullie

Onze locatiemevrouw vertelde een verhaal over dat ze ooit een flinke fooi had gekregen van een bruidspaar waar ze het niet verwachtte. En dat ongv. €50 normaal was.

Geven jullie fooi? En zo ja, hoeveel?
Kwam dat op jullie initiatief ter sprake? Daar is het bij ons geen moment over gegaan.
Gezien de professionaliteit van de locatie (en ook wel het gedoe met verplaatsen van de bruiloft) gaan wij geen fooi geven. De rekening is al navenant ;-)
Ik vind het ook raar dat het ter sprake komt. Ik weet nog niet of we dat gaan doen, we zijn niet altijd even happy met de communicatie en ze denken niet echt mee.
Als je heel tevreden bent dan zou ik het sowieso wel doen, maar €50 is wel veel.
Een fooi?! Nou dat denk ik niet. De rekening is echt heel hoog, wij betalen waarschijnlijk nog steeds de hoogseizoenprijs voor locatiehuur alleen al... Misschien als we bijzonder verrast worden bij wat ze ons gaan aanbieden of hoe ze met ons mee gaan denken. Maar ik vind het ook heel bijzonder dat het ter sprake komt.
anoniem_64dcbef24e8ea wijzigde dit bericht op 14-08-2020 08:46
4.73% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
13-08-2020 21:41
Houdt je kerk rekening met huishoudens?
Onze kerk zei ook eerst 30, dat is namelijk het aantal inschrijvingen dat ze voor hun eigen diensten aanhouden.
Maar we zijn met de koster gaan kijken en omdat eigenlijk bijna iedereen in koppels komt (of bijvoorbeeld een broer en zus die wel samen willen zitten) kwamen we toch op 45 uit!
We mogen een plattegrond maken (of lijst) en dan gaan zij voor ons kijken hoe e.e.a. zou kunnen. Dus ik denk dat er nog wel wat ruimte zit, en dat zou met name fijn zijn voor een oom en tante die ik er nog graag bij wil hebben, maar die we voor het diner helaas moeten "ontuitnodigen".
Kokoro schreef:
14-08-2020 06:52
Ik snap heel goed dat je graag wilt dat men aansluiting heeft bij elkaar. Hier ook een paar partners uitgenodigd die ik eigenlijk niet ken, om te zorgen dat iedereen gewoon een fijne dag heeft. Ok, het draait om ons, maar ik vind het gewoon belangrijk dat íedereen geniet van de dag.

Qua aankleding zou ik richting elegante borrel gaan. Ik heb dus van de trouwmevrouw gehoord dat het echt heel leuk is, zo'n lange avondborrel. Ik heb zelf overwogen om alle gasten te vragen een spelletje mee te nemen. Maar gezien er bij ons een beetje gedanst mag worden, zien we daar vanaf. Wellicht een idee voor jou? Denk aan kleine dingetjes; Padvinderen, Qwixx, Halli Galli.
Ja, precies wat je schrijft! Ook al gaan de meeste het heus wel snappen (als ze van de lijst vallen), de belangrijkste partners komen gewoon op onze minigastenlijst. Maar het gaat nog wel een paar keer slikken worden om de laatste keuzes te maken.

Die spelletjes vind ik een goed idee! Ga ik vanavond eens bij mijn vriend opperen. En aankleding ook. Ik denk wel dat ik ons gewoon ga trakteren, en die aankleding door de locatie of een professional laat doen. We hebben nog allerlei leuke dingen in huis voor onze voorjaarsbruiloft maar met alle gekte op werk en rondom andere zaken in ons leven, heb ik nu echt geen puf om ook maar na te denken daarover. Of beter gezegd, ik heb er wel energie voor, maar daarna komt de stress over zaken die ik ook nog moet doen. Dus liever wat meer betalen, en zeker weten dat het goed komt & mooi wordt.
Kokoro schreef:
14-08-2020 06:49
Slimmm! Hier vandaag een jas besteld. Een uurtje in een open trouwauto zal toch wel frisjes zijn!

Afbeelding
Deze heb ik ook voor de grote dag. :proud:
anoniem_67a86a78127a3 wijzigde dit bericht op 14-08-2020 09:26
1.43% gewijzigd
ringaroundtherosie schreef:
14-08-2020 07:50
Kwam dat op jullie initiatief ter sprake? Daar is het bij ons geen moment over gegaan.
Gezien de professionaliteit van de locatie (en ook wel het gedoe met verplaatsen van de bruiloft) gaan wij geen fooi geven. De rekening is al navenant ;-)
Nee, ze bracht het zelf ter sprake. Ze vertelde over een bruidspaar waar iets bijzonders aan was en aansluitend dat ze een dikke fooi hadden gegeven en specifiek het bedrag. Op mijn vraag daarop wat "normaal" was, antwoordde ze €50. Voelde idd beetje gek om dat te bespreken.

AnAppleADay schreef:
14-08-2020 07:54
Ik vind het ook raar dat het ter sprake komt. Ik weet nog niet of we dat gaan doen, we zijn niet altijd even happy met de communicatie en ze denken niet echt mee.
Als je heel tevreden bent dan zou ik het sowieso wel doen, maar €50 is wel veel.
Kan ik me goed voorstellen in jouw geval! In principe doen ze wel veel voor ons, maar we betalen daar ook gewoon voor. De decoratie en de moeite.

Aloe_vera schreef:
14-08-2020 08:36
Een fooi?! Nou dat denk ik niet. De rekening is echt heel hoog, wij betalen waarschijnlijk nog steeds de hoogseizoenprijs voor locatiehuur alleen al... Misschien als we bijzonder verrast worden bij wat ze ons gaan aanbieden of hoe ze met ons mee gaan denken. Maar ik vind het ook heel bijzonder dat het ter sprake komt.
Hoe hoog, als ik vragen mag? Mag ook per PB evt :).
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 14-08-2020 09:27
0.03% gewijzigd
Daveotion schreef:
14-08-2020 09:25
Deze heb ik ook voor de grote dag. :proud:
Heujjjj goeie smaak dus :proud:!
Kokoro, jij bent inmiddels verder met regelen dan ik, en dat in 3 dagen. Petje af.

Over fooi: dat is hier niet ter sprake geweest en ik denk ook niet dat wij die geven. Het wordt waarschijnlijk al duur genoeg en tot nu toe verloopt de communicatie erg rommelig. Kijk, als ze nou boven verwachting uitpakken op de dag zelf en ik vind dat de prijs niet meer in verhouding staat tot wat we allemaal krijgen, dan zou ik er misschien wat bovenop leggen.
Kokoro schreef:
14-08-2020 09:25
Nee, ze bracht het zelf ter sprake. Ze vertelde over een bruidspaar waar iets bijzonders aan was en aansluitend dat ze een dikke fooi hadden gegeven en specifiek het bedrag. Op mijn vraag daarop wat "normaal" was, antwoordde ze €50. Voelde idd beetje gek om dat te bespreken.
Wat vreemd en ook niet echt netjes van haar. Ze vraagt nu indirect zelf om fooi.

Ik had nog niet over fooi nagedacht maar normaal gesproken geven we in een luxe restaurant altijd rond de 5%. Als alles perfect geregeld is zullen we de trouwlocatie dus ook wel wat fooi geven denk ik. Natuurlijk geen 5% op zo'n groot bedrag.
Ik heb m’n caketopper binnen van Ali, super snel (minder dan 2 weken!) en super leuk!

https://a.aliexpress.com/_BTgLIA
Leuk Apple, die had ik ook maar dan met always erin :)

Kokoro, vind het ook tamelijk onbeschaamd dat ze dat zo tussen neus en lippen doorvertelt. Niets van aantrekken, als je geen fooi wilt geven niet doen.
ringaroundtherosie schreef:
14-08-2020 13:30
Leuk Apple, die had ik ook maar dan met always erin :)

Harry Potter referentie? :proud:
AnAppleADay schreef:
14-08-2020 13:33
Harry Potter referentie? :proud:
Haha nee niet eens! Ik vond m gewoon mooi en wou geen mr&mrs topper :proud:
Ah ja dat vind ik ook wel leuker en origineler dan.
Wij hebben dus met onze voorletters. Die komen op meerdere plekken terug (de zakdoeken, ringendoosje etc) net als de 'blaadjes' die er omheen zitten dus ik vond het wel een mooie toevoeging.
Pffffffff ik word helemaal gek!!!!

Uitnodigingen gestuurd hebben nu mega gezeik met mijn schoonmoeder. Want mevrouw is het niet eens met de gastenlijst. net alsof zij erover gaat? Wordt zo gek van dat mens!!!

Kleine uitleg wij hebben al vaker met haar ruzie gehad. Het is haar manier of geen manier. Toen ik zwanger was wisten we nog niet welke achternaam wij gingen kiezen voor onze dochter. Toen zat ze ook al,als jullie jouw achternaam nemen hoef ik geen contact meer met jullie. Na de bevalling, die heel heftig is geweest en op het randje van de dood voor onze dochter. Gaf ze commentaar dat we niet snel genoeg belde terwijl we 5 min belde nadat ik geopereerd was en mijn dochter weer aardig oke was. En toen wilde ze langskomen dus zeiden wij kom maar om 15 uur dan zijn er geen artsen. Werd ze helemaal boos want ze wilde langskomen wanneer zij wilde. Pardon? wij bepalen. Ook al waren wij thuis en alles gezond alsnog bepalen wij. Daarna heeft ze afschuwelijke appjes gestuurd en mij uitgescholden en het contact gebroken. Lang verhaal kort, sinds een paar maanden is het contact weer hersteld. Hoe moeilijk ik dit ook weer vindt.

Ze mag uberhaupt blij zijn dat ze uitgenodigd is voor de bruiloft en dan zit ze nu te zeiken. Omdat we oma niet hebben uitgenodigd (haar moeder) mja die heeft ons ook genegeerd sinds de ruzie en daar willen wij eerst mee praten. En nu komt weer het ene appje na het andere appje binnen.

Ik word zo gek van dat mens, trek dit zo slecht. Alles komt ook weer naar boven nu enz. Het haalt de pret voor mij weg.

Sorry ik moest dit echt even van mij afschrijven
Jeetje. Kun je je partner dit niet laten handelen, wil die je schoonmoeder er per se bij?

Kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is maar ze mag toch echt niet een scène trappen op je bruiloft en de weg erheen eigenhandig verpesten. Kan ze dat niet, is ze niet welkom zou ik denken.
Wauw baby, wat een nare situatie. Wat vindt je partner er allemaal van? Ik zou het hem laten oplossen eigenlijk. Het is zijn moeder.
Oei oei oei, wat een toxisch mens Baby. Ik ben het eens met Yugen en Ring; het is aan jouw partner je te beschermen tegen zijn moeder. Als hij dat niet doet, zou ik het kort en krachtig houden: Beste X, Het is onze bruiloft, wij bepalen. Hetzelfde geldt voor al het andere in ons leven. Jij kunt hierin 2 keuzes maken: Óf je stopt nu met dit gedoe en je bent welkom op de bruiloft (en ons leven), of je gaat door en komt niet. Aan jou de keuze.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 14-08-2020 20:22
2.65% gewijzigd
Yugen schreef:
14-08-2020 11:53
Wat vreemd en ook niet echt netjes van haar. Ze vraagt nu indirect zelf om fooi.

Ik had nog niet over fooi nagedacht maar normaal gesproken geven we in een luxe restaurant altijd rond de 5%. Als alles perfect geregeld is zullen we de trouwlocatie dus ook wel wat fooi geven denk ik. Natuurlijk geen 5% op zo'n groot bedrag.
Ja, en stom genoeg ben ik heel gevoelig voor dat soort dingen :facepalm:. Nou is de locatie ook wel erg mooi, de mogelijkheden eindeloos en de communicatie giga snel en soepel. We gaan het even aankijken.
AnAppleADay schreef:
14-08-2020 12:46
Ik heb m’n caketopper binnen van Ali, super snel (minder dan 2 weken!) en super leuk!

https://a.aliexpress.com/_BTgLIA
Leuk Apple!! Twee weken is echt heel snel! Wat voor taart heb je gekozen qua uiterlijk, vulling en smaak?
Onderzoek ging goed trouwens. Helemaal schoon! Ben wel nog een beetje wappie :$.
Hoi allemaal,

Ik lees nog wel mee hoor maar ben op vakantie. Dus ik reageer later uitgebreider :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven