Roddelen
vrijdag 14 augustus 2020 om 14:48
Dag gebruikers,
Ik zit met een probleem. Ik heb voor een aantal maanden een vriend. Nu hoort hij van een aantal mensen die ik helemaal niet ken dat ze niet goed spreken over mij. Ik weet niet wat er inhoudelijk is besproken maar ik kan wel een aantal dingen bedenken.. ik denk dat dit meer gaat over mijn vriendjes keuze uit het verleden. Nu is het zo dat hij mij dit vertelde en compleet nuchter er over is en zegt dat hij mij kent onderhand en ziet dat ik geen slecht persoon ben maar het vreet wel aan mij.. hoe ga ik hiermee om. Het is best kwetsend om dit te horen en dit is nr 2 tot nu toe. Ik baal er een beetje van.. waarom kunnen mensen gewoon niet ophouden met roddelen..
Ik zit met een probleem. Ik heb voor een aantal maanden een vriend. Nu hoort hij van een aantal mensen die ik helemaal niet ken dat ze niet goed spreken over mij. Ik weet niet wat er inhoudelijk is besproken maar ik kan wel een aantal dingen bedenken.. ik denk dat dit meer gaat over mijn vriendjes keuze uit het verleden. Nu is het zo dat hij mij dit vertelde en compleet nuchter er over is en zegt dat hij mij kent onderhand en ziet dat ik geen slecht persoon ben maar het vreet wel aan mij.. hoe ga ik hiermee om. Het is best kwetsend om dit te horen en dit is nr 2 tot nu toe. Ik baal er een beetje van.. waarom kunnen mensen gewoon niet ophouden met roddelen..
vrijdag 14 augustus 2020 om 14:51
Hij doet aan hoor en wederhoor. Dus hij hoort een verhaal over jou en checkt dit vervolgens op een lieve manier bij jou of het klopt. Jij legt jouw kant uit en hij vertrouwd je.
Dat is voldoende. Die anderen raken snel genoeg uitgeluld over je. Volgende maand is iedereen weer aan het werk en naar school en is de roddel snel verleden tijd.
Dat is voldoende. Die anderen raken snel genoeg uitgeluld over je. Volgende maand is iedereen weer aan het werk en naar school en is de roddel snel verleden tijd.
vrijdag 14 augustus 2020 om 14:51
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:00
Ik heb het over dingen van misschien 10 jaar geleden.. ik ben zeker volwassener geworden. Daarnaast heb ik helemaal niemand kwaad gedaan. Het gaat meerdedeels over een ex van zo n 8 jaar geleden die narcistische was en later ook de diagnose pyschose heeft gekregen. Hij heeft heeeel veel verhalen over mij rond verteld waar en niet waar. Maargoed mijn zorgen zijn meer van wat als er steeds meer mensen komen met het zelfde verhaal.. Ik vind het lastig..
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:02
dan haal je nog vaker je schouders opCagla schreef: ↑14-08-2020 15:00Ik heb het over dingen van misschien 10 jaar geleden.. ik ben zeker volwassener geworden. Daarnaast heb ik helemaal niemand kwaad gedaan. Het gaat meerdedeels over een ex van zo n 8 jaar geleden die narcistische was en later ook de diagnose pyschose heeft gekregen. Hij heeft heeeel veel verhalen over mij rond verteld waar en niet waar. Maargoed mijn zorgen zijn meer van wat als er steeds meer mensen komen met het zelfde verhaal.. Ik vind het lastig..
Laat lekker lullen
zodra iedereen het weet, is het verhaal oud nieuws
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:03
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:06
En je vriend kan het niet plaatsen en bevraagt je erover omdat hij zich niet kan voorstellen dat de verhalen waar zijn. Mooi toch? Wat een fijne vriend heb jij!
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:07
stel dat ik mijn broer een nieuwe vriendin heeft. Ik vind haar een leuk type, ik zie dat hij gelukkig met haar is. Ik zie hoe lief hij naar haar kijkt etc.
En dan komt de buurvrouw en die zegt: "oh die Cagla, ja daar was vroeger wel wat mee hoor". Dan denk ik vooral: Rare buurvrouw, loop niet te stoken, het is een leuke meid
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:10
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:12
Goed wij zouden straks afspreken om elkaar te zien, en gister heeft hij mij dus in het kort verteld dat hij iets hoorde. Hij zei we laten het hierbij en hebben het er morgen gewoon over. Niemand is heilig!
Dus ik ga hem straks zien maar ik wil helemaal niet praten met hem over mijn ex. Moet ik hier op in gaan of juist niet
Dus ik ga hem straks zien maar ik wil helemaal niet praten met hem over mijn ex. Moet ik hier op in gaan of juist niet
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:16
Nee. Niet over hebben. Hou je ex en wat hij zegt vooral buiten je nieuwe relatie.Cagla schreef: ↑14-08-2020 15:12Goed wij zouden straks afspreken om elkaar te zien, en gister heeft hij mij dus in het kort verteld dat hij iets hoorde. Hij zei we laten het hierbij en hebben het er morgen gewoon over. Niemand is heilig!
impala wijzigde dit bericht op 14-08-2020 15:18
6.67% gewijzigd
.
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:17
ik zou juist open & transparant zijn.Cagla schreef: ↑14-08-2020 15:12Goed wij zouden straks afspreken om elkaar te zien, en gister heeft hij mij dus in het kort verteld dat hij iets hoorde. Hij zei we laten het hierbij en hebben het er morgen gewoon over. Niemand is heilig!
Vertel hem hoe het was, en wat er is gebeurd. Hij weet hoe je nu bent, hij houdt van je.
Verleden tijd = verleden tijd. Praat er over, maar maak er geen tegenwoordige tijd van
Wil je iets vertellen, van wat er gebeurd is? Waar mensen over roddelen? (je kunt het later weghalen)
Misschien kunnen we je helpen, met hoe je er tegenwoordig over praten kunt
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:20
Ik zou hem melden hoe jullie uit elkaar zijn gegaan en wat hij voor verhalen heeft rond gestrooid over jou. En hem vertellen dat het niet waar is en wanneer hij zoiets hoort van je mag aannemen dat het niet klopt.Cagla schreef: ↑14-08-2020 15:12Goed wij zouden straks afspreken om elkaar te zien, en gister heeft hij mij dus in het kort verteld dat hij iets hoorde. Hij zei we laten het hierbij en hebben het er morgen gewoon over. Niemand is heilig!
vrijdag 14 augustus 2020 om 15:23
Maar je weet toch helemaal niet wat er inhoudelijk is gezegd schreef je? Gaat het wel over je ex?Cagla schreef: ↑14-08-2020 15:12Goed wij zouden straks afspreken om elkaar te zien, en gister heeft hij mij dus in het kort verteld dat hij iets hoorde. Hij zei we laten het hierbij en hebben het er morgen gewoon over. Niemand is heilig!