Roddelen

14-08-2020 14:48 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag gebruikers,

Ik zit met een probleem. Ik heb voor een aantal maanden een vriend. Nu hoort hij van een aantal mensen die ik helemaal niet ken dat ze niet goed spreken over mij. Ik weet niet wat er inhoudelijk is besproken maar ik kan wel een aantal dingen bedenken.. ik denk dat dit meer gaat over mijn vriendjes keuze uit het verleden. Nu is het zo dat hij mij dit vertelde en compleet nuchter er over is en zegt dat hij mij kent onderhand en ziet dat ik geen slecht persoon ben maar het vreet wel aan mij.. hoe ga ik hiermee om. Het is best kwetsend om dit te horen en dit is nr 2 tot nu toe. Ik baal er een beetje van.. waarom kunnen mensen gewoon niet ophouden met roddelen..
Hij doet aan hoor en wederhoor. Dus hij hoort een verhaal over jou en checkt dit vervolgens op een lieve manier bij jou of het klopt. Jij legt jouw kant uit en hij vertrouwd je.

Dat is voldoende. Die anderen raken snel genoeg uitgeluld over je. Volgende maand is iedereen weer aan het werk en naar school en is de roddel snel verleden tijd.
mm... als je wel al zelf kan bedenken waar het over gaat dan zit er wellicht wel een kern van waarheid in. Neemt niet weg dat mensen kunnen veranderen en ik vind dus dat jouw vriend er goed in staat! Neem daar een voorbeeld aan en laat het los!
schouders ophalen en je afvragen waarom je het je zo aantrekt
Het lijkt me inderdaad irritant als mensen dit doen.
Maar gelukkig dat je vriend zich er niets van aantrekt en jou zelf wil leren kennen.
Andere mensen verander je niet, alleen hoe jij ermee om gaat.
Hakuna Matata
Ik heb het over dingen van misschien 10 jaar geleden.. ik ben zeker volwassener geworden. Daarnaast heb ik helemaal niemand kwaad gedaan. Het gaat meerdedeels over een ex van zo n 8 jaar geleden die narcistische was en later ook de diagnose pyschose heeft gekregen. Hij heeft heeeel veel verhalen over mij rond verteld waar en niet waar. Maargoed mijn zorgen zijn meer van wat als er steeds meer mensen komen met het zelfde verhaal.. Ik vind het lastig..
En het is nog best pril.. zijn familie gaat dit waarschijnlijk ook horen en een vooroordeel over mij hebben.
Cagla schreef:
14-08-2020 15:00
Ik heb het over dingen van misschien 10 jaar geleden.. ik ben zeker volwassener geworden. Daarnaast heb ik helemaal niemand kwaad gedaan. Het gaat meerdedeels over een ex van zo n 8 jaar geleden die narcistische was en later ook de diagnose pyschose heeft gekregen. Hij heeft heeeel veel verhalen over mij rond verteld waar en niet waar. Maargoed mijn zorgen zijn meer van wat als er steeds meer mensen komen met het zelfde verhaal.. Ik vind het lastig..
dan haal je nog vaker je schouders op
Laat lekker lullen

zodra iedereen het weet, is het verhaal oud nieuws
Cagla schreef:
14-08-2020 15:02
En het is nog best pril.. zijn familie gaat dit waarschijnlijk ook horen en een vooroordeel over mij hebben.
ach ja, iedereen heeft wel eens stomme dingen gedaan hoor
en als het lang geleden is, neemt niemand het serieus, meer als een "oh ja joh"-verhaal
Het is inderdaad oud nieuws voor vele maar sommige vinden het nodig om het nogmaals omhoog te halen. Misschien moet ik het maar loslaten idd.
Cagla schreef:
14-08-2020 15:05
Het is inderdaad oud nieuws voor vele maar sommige vinden het nodig om het nogmaals omhoog te halen. Misschien moet ik het maar loslaten idd.
En je vriend kan het niet plaatsen en bevraagt je erover omdat hij zich niet kan voorstellen dat de verhalen waar zijn. Mooi toch? Wat een fijne vriend heb jij!
Cagla schreef:
14-08-2020 15:05
stel dat ik mijn broer een nieuwe vriendin heeft. Ik vind haar een leuk type, ik zie dat hij gelukkig met haar is. Ik zie hoe lief hij naar haar kijkt etc.
En dan komt de buurvrouw en die zegt: "oh die Cagla, ja daar was vroeger wel wat mee hoor". Dan denk ik vooral: Rare buurvrouw, loop niet te stoken, het is een leuke meid
Aangezien hij zo geliefd en netjes is vraag ik me af hoe lang hij hier geen gehoor aan geeft..
Cagla schreef:
14-08-2020 15:08
Aangezien hij zo geliefd en netjes is vraag ik me af hoe lang hij hier geen gehoor aan geeft..
Want dat is hij niet?
lilalinda schreef:
14-08-2020 15:02
dan haal je nog vaker je schouders op
Laat lekker lullen

Dit dus. Over iedereen wordt geluld. Who cares.
impala wijzigde dit bericht op 14-08-2020 15:10
12.00% gewijzigd
.
Linda zo zou ik er persoonlijk ook over denken. Maar er zijn genoeg mensen die niet zo lief zijn
Cagla schreef:
14-08-2020 15:09
Linda zo zou ik er persoonlijk ook over denken. Maar er zijn genoeg mensen die niet zo lief zijn
levensles nummero uno:
steek geen energie in mensen die jouw energie niet waard zijn

Als mensen zo met jou om willen gaan, dan ga je niet meer met hen om
Goed wij zouden straks afspreken om elkaar te zien, en gister heeft hij mij dus in het kort verteld dat hij iets hoorde. Hij zei we laten het hierbij en hebben het er morgen gewoon over. Niemand is heilig!
Dus ik ga hem straks zien maar ik wil helemaal niet praten met hem over mijn ex. Moet ik hier op in gaan of juist niet
Om te oefenen met 'let it go' : flink veel forummen en dan je échte ongezouten mening geven. :P
.
Cagla schreef:
14-08-2020 15:12
Goed wij zouden straks afspreken om elkaar te zien, en gister heeft hij mij dus in het kort verteld dat hij iets hoorde. Hij zei we laten het hierbij en hebben het er morgen gewoon over. Niemand is heilig!
Dus ik ga hem straks zien maar ik wil helemaal niet praten met hem over mijn ex. Moet ik hier op in gaan of juist niet
Nee. Niet over hebben. Hou je ex en wat hij zegt vooral buiten je nieuwe relatie.
impala wijzigde dit bericht op 14-08-2020 15:18
6.67% gewijzigd
.
Cagla schreef:
ik zou juist open & transparant zijn.
Vertel hem hoe het was, en wat er is gebeurd. Hij weet hoe je nu bent, hij houdt van je.
Verleden tijd = verleden tijd. Praat er over, maar maak er geen tegenwoordige tijd van

Wil je iets vertellen, van wat er gebeurd is? Waar mensen over roddelen? (je kunt het later weghalen)
Misschien kunnen we je helpen, met hoe je er tegenwoordig over praten kunt
Cagla schreef:
Ik zou hem melden hoe jullie uit elkaar zijn gegaan en wat hij voor verhalen heeft rond gestrooid over jou. En hem vertellen dat het niet waar is en wanneer hij zoiets hoort van je mag aannemen dat het niet klopt.
Cagla schreef:
Maar je weet toch helemaal niet wat er inhoudelijk is gezegd schreef je? Gaat het wel over je ex?
Is die in het topic in mei je ex? Doe je snel die nieuwe vent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven