Roddelen

14-08-2020 14:48 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag gebruikers,

Ik zit met een probleem. Ik heb voor een aantal maanden een vriend. Nu hoort hij van een aantal mensen die ik helemaal niet ken dat ze niet goed spreken over mij. Ik weet niet wat er inhoudelijk is besproken maar ik kan wel een aantal dingen bedenken.. ik denk dat dit meer gaat over mijn vriendjes keuze uit het verleden. Nu is het zo dat hij mij dit vertelde en compleet nuchter er over is en zegt dat hij mij kent onderhand en ziet dat ik geen slecht persoon ben maar het vreet wel aan mij.. hoe ga ik hiermee om. Het is best kwetsend om dit te horen en dit is nr 2 tot nu toe. Ik baal er een beetje van.. waarom kunnen mensen gewoon niet ophouden met roddelen..
lilalinda schreef:
14-08-2020 15:07
stel dat ik mijn broer een nieuwe vriendin heeft. Ik vind haar een leuk type, ik zie dat hij gelukkig met haar is. Ik zie hoe lief hij naar haar kijkt etc.
En dan komt de buurvrouw en die zegt: "oh die Cagla, ja daar was vroeger wel wat mee hoor". Dan denk ik vooral: Rare buurvrouw, loop niet te stoken, het is een leuke meid
Maar als ze zegt dat ze al drie mannen voor een kapitaal heeft opgelicht / vast heeft gezeten voor drugs en wapenbezit / op “ camsexpuntenel “ staat , dan pols je - zou ik tenminste doen - wel of een en ander al bekend is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hij hoort dat meerdere slecht over jou spreken.
Dat heeft hij jou verteld, maar hij zegt niet wie en wat.?
Cagla schreef:
14-08-2020 15:02
En het is nog best pril.. zijn familie gaat dit waarschijnlijk ook horen en een vooroordeel over mij hebben.
Hoe lang dan? Een aantal maanden toch?
Je hebt geen macht over wat anderen zeggen. Blijkbaar zit jij zelf ergens mee daar er aan een verleden oordelen worden gekoppeld als goed of slecht. Je vriend heeft helemaal niet te oordelen over een tijd waar hij geen onderdeel van is. Ik denk dat je beter iets kunt doen aan je gevoel voor eigenwaarde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cagla schreef:
14-08-2020 15:12
Goed wij zouden straks afspreken om elkaar te zien, en gister heeft hij mij dus in het kort verteld dat hij iets hoorde. Hij zei we laten het hierbij en hebben het er morgen gewoon over. Niemand is heilig!
Dus ik ga hem straks zien maar ik wil helemaal niet praten met hem over mijn ex. Moet ik hier op in gaan of juist niet
Ik zou 1 keer uitleggen hoe het zit en daarna zeggen dat je liever niet steeds hoort als iemand zit te kletsen.

Woon je trouwens in een dorp ofzo dat iedereen elkaar lijkt te kennen en met elkaar praat?
Iedereen maakt fouten, negeer die onzin
Ik ben inmiddels zo ver dat ik mensen confronteer met dingen die ze over me zeggen... gewoon op een normale manier... goh ik hoorde dat je dit en dat over me zei? Klopt dat? Echt altijd krijg je dan gestamel "ja maar ik bedoelde eigenlijk..." of "nee hoor dat hebben ze verkeerd opgevat". Dan haal ik mijn schouders op en zeg dat ik het laf vindt.
Ben wel benieuwd naar het gesprek
To, ik zou eerst eens afwachten wat je vriend nou eigenlijk gehoord heeft. Pas dan kun je bepalen of je het nodig vindt om hier een nadere toelichting over te geven.
Mensen roddelen. Jij waarschijnlijk ook. Waarom vind je dat zo erg?
Zonmuis schreef:
14-08-2020 22:21
zeggen dat je liever niet steeds hoort als iemand zit te kletsen.

En dat ook ja. Ik had eens aan de hand dat iemand me wél vertelde dat die-en-die iets lelijks over mij gezegd had, maar ze wilde niet vertellen wát.
Dat vond ik wel echt irritant. Mensen roddelen nou eenmaal, maar waarom vertel je me zoiets dan überhaupt? Zeg dan niets.
Cagla schreef:
14-08-2020 15:12
Goed wij zouden straks afspreken om elkaar te zien, en gister heeft hij mij dus in het kort verteld dat hij iets hoorde. Hij zei we laten het hierbij en hebben het er morgen gewoon over. Niemand is heilig!
Dus ik ga hem straks zien maar ik wil helemaal niet praten met hem over mijn ex. Moet ik hier op in gaan of juist niet

Hoe was het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven