Mode & Beauty alle pijlers

Kort kapsel: tips?

12-08-2020 08:28 147 berichten
Edit: het is al gebeurt ;-)

Ik zit eraan te denken om mijn haar kort te laten knippen. Alleen weet nog niet welk model. Iemand tips?

- Ik ben niet iemand die urenlang bezig wil zijn met in model fohnen, 20 haarverzorgingsproducten erin smeren etc.
- Ik draag geen make-up
- Mijn gezichtsvorm is langwerpig / ovaal
- Ik sta wel open voor iets aparts, als het maar niet teveel werk is haha

Welke kapsels zouden hierbij passen denken jullie? of kan ik het toch beter lang houden??
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 18:57
12.20% gewijzigd
mindervanmij schreef:
13-08-2020 17:15
Bij mij is het nu aan 1 kant maar wellicht volgende keer aan beide kanten... het waait wel een beetje om ja maar dat is zo weer opgelost, dat valt me enorm mee
Anders heeft Trump misschien nog wat tips ;-)
blijmetmij schreef:
13-08-2020 17:23
Anders heeft Trump misschien nog wat tips ;-)
Haha omg zo erg is het gelukkig niet :rofl:
Ik had vandaag trouwens wel echt last van een fantoom knotje :rofl: Ik denk dat ik zeker 10 keer naar mijn achterhoofd heb gegrepen om mijn knotje strakker te trekken
Alle reacties Link kopieren
:P
C⨀urage schreef:
13-08-2020 17:36
:P
Heb jij nog verf besteld?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit is in het vat 'overdenkingen' beland. Eerst bezinnen op goede kapper. Of nee, eerst deze hittegolf door staan. :P
En een vriendin die ik het zei, heeft nog lila liggen, vindt ze zelf te licht, maar ik wil juist niet donker. En ik zal mijn haar dan moeten ontkleuren en eigenlijk was ik net een beetje van het telkens blonderen af. Dus moet hier even over nadenken weer. :)
mindervanmij schreef:
12-08-2020 19:49
Thanks. Als iemand een echte foto wil zien wil ik wel een link via PB sturen hoor zit ik net te denken ;-)
Ja bitte, lees je topic nu pas maar ben super benieuwd naar je kapsel, klinkt als een kapsel dat ik ook ooit had (inmiddels saai lang haar - maar idd oh zo makkelijk )
Gaaf dat je het gelijk hebt gedaan!!!
Nu snel verder lezen. :)
mindervanmij schreef:
13-08-2020 17:34
Ik had vandaag trouwens wel echt last van een fantoom knotje :rofl: Ik denk dat ik zeker 10 keer naar mijn achterhoofd heb gegrepen om mijn knotje strakker te trekken
OMG ik besterf het hier!
Op de nominatielijst voor vivawoord van het jaar!! :rofl:
@Hobbelster: ik heb je een PB gestuurd hoor.

Haha ja zo'n fantoomknotje is best veel werk hoor :HA:
Pb terug! :hello:
Nou ik heb het net gewassen. Zit natuurlijk gelijk weer voor geen meter :roll:

Ik geloof dat ik gewoon klaar ben met het hebben van haar. Sorry moet het ff kwijt :roll:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
14-08-2020 11:37
Nou ik heb het net gewassen. Zit natuurlijk gelijk weer voor geen meter :roll:

Ik geloof dat ik gewoon klaar ben met het hebben van haar. Sorry moet het ff kwijt :roll:

Ow... inmiddels wel in model gekregen...?
C⨀urage schreef:
14-08-2020 17:05
Ow... inmiddels wel in model gekregen...?
Ik heb er wat droogshampoo in gespoten dat helpt wel qua stugheid. Maar het piekt meer dan toen de kapster het had gedaan. Stom haar :facepalm:
mindervanmij schreef:
14-08-2020 11:37
Nou ik heb het net gewassen. Zit natuurlijk gelijk weer voor geen meter :roll:

Ik geloof dat ik gewoon klaar ben met het hebben van haar. Sorry moet het ff kwijt :roll:
:hug:
Heb je een ronde borstel om het mee in model te föhnen? (niet nu natuurlijk, maar als het niet zo heet is) Dat is echt wel de moeite waard, en als je het (nog) niet kan, ook om de techniek te leren. Dit is een duidelijk en leuk filmpje van een dame met vrij kort haar die het bij zichzelf doet. Als je het eenmaal door hebt ben je (zeker met kort haar) zo klaar. https://youtu.be/DBx-sczfaJs
Hobbelster schreef:
14-08-2020 20:00
Heb je een ronde borstel om het mee in model te föhnen? (niet nu natuurlijk, maar als het niet zo heet is) Dat is echt wel de moeite waard, en als je het (nog) niet kan, ook om de techniek te leren. Dit is een duidelijk en leuk filmpje van een dame met vrij kort haar die het bij zichzelf doet. Als je het eenmaal door hebt ben je (zeker met kort haar) zo klaar. https://youtu.be/DBx-sczfaJs

Meid je bent echt een van mijn favoriete forumsters... dat weet je ook wel, dus ik bedoel dit niet lelijk ;-) Maar probeer je me te martelen door zulke filmpjes naar me te sturen? :rofl:

My god misschien moet ik er toch maar aan gaan geloven, maar ik vind dit soort dingen echt zo niet aan mezelf besteed. Overigens vonden anderen wel dat mijn haar goed zat vandaag dus misschien ben ik zelf gewoon te kritisch.... o_o
Alle reacties Link kopieren
Of met een stijltang, kun je alles mee: stijl, krullen, slag, precies wat je wilt!
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
14-08-2020 21:30
Meid je bent echt een van mijn favoriete forumsters... dat weet je ook wel, dus ik bedoel dit niet lelijk ;-) Maar probeer je me te martelen door zulke filmpjes naar me te sturen? :rofl:

My god misschien moet ik er toch maar aan gaan geloven, maar ik vind dit soort dingen echt zo niet aan mezelf besteed. Overigens vonden anderen wel dat mijn haar goed zat vandaag dus misschien ben ik zelf gewoon te kritisch.... o_o
Ik vind zelf mijn haar een dag na het wassen er altijd het beste uit zien.
Net gewassen is het stijler en net alsof alle lucht er uit is. Dag later is dat weg en valt het weer natuurlijk.
Als ik het echt moet wassen voor ik weg ga helpt volume mouse in mijn lok wel wat. Ik doe er wat in hang mijn hoofd opzij zodat mijn haar meer naar beneden valt. Dan kneden en in model doen als ik mijn hoofd weer gewoon hou
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
14-08-2020 20:00
Heb je een ronde borstel om het mee in model te föhnen? (niet nu natuurlijk, maar als het niet zo heet is) Dat is echt wel de moeite waard, en als je het (nog) niet kan, ook om de techniek te leren. Dit is een duidelijk en leuk filmpje van een dame met vrij kort haar die het bij zichzelf doet. Als je het eenmaal door hebt ben je (zeker met kort haar) zo klaar. https://youtu.be/DBx-sczfaJs
Haar filmpjes heb ik bijna allemaal gezien. Leuk mens en goede, bruikbare filmpjes. Ook qua make up.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
14-08-2020 21:30
Maar probeer je me te martelen door zulke filmpjes naar me te sturen? :rofl:

Ik moest er ook om lachen, was al benieuwd wat jij er van vond. Sorry poster van het youtube-filmpje (ben even je nick kwijt, nóg een sorry). Ze was bijna 10 minuten bezig met föhnen en stijltang. Hell no.
Bij mij scheelt de soort shampoo wel heel veel. Merkte ik omdat ik per ongeluk nu een andere heb (zelfde merk, ander type). Moet of weer terug naar die andere shampoo of misschien ben ik wel weer toe aan een goede knipbeurt (dat sowieso ;-D)
C⨀urage schreef:
14-08-2020 22:15
Ik moest er ook om lachen, was al benieuwd wat jij er van vond. Sorry poster van het youtube-filmpje (ben even je nick kwijt, nóg een sorry). Ze was bijna 10 minuten bezig met föhnen en stijltang. Hell no.
Bij mij scheelt de soort shampoo wel heel veel. Merkte ik omdat ik per ongeluk nu een andere heb (zelfde merk, ander type). Moet of weer terug naar die andere shampoo of misschien ben ik wel weer toe aan een goede knipbeurt (dat sowieso ;-D)

Ja, wellicht is het e shampoo. Toen ik nog lang haar had vond ik het wel lekker dat mijn haar er zo zacht van werd maar misschien is dat nu juist het tegenovergestelde van wat ik nodig heb...
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
14-08-2020 22:19
Ja, wellicht is het e shampoo. Toen ik nog lang haar had vond ik het wel lekker dat mijn haar er zo zacht van werd maar misschien is dat nu juist het tegenovergestelde van wat ik nodig heb...
Je hebt iets nodig dat wat meer volume geeft, zodat je haar niet zo sluik valt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zeezout spray ofzo maakt je haar lekker stug en volumineus.
Maar euhm ja dat zij daar 10 minuten over doet dat kan ik niet helpen he, als ik kort haar heb dan laat ik het zo goed als opdrogen aan de lucht, dan ff snel hooguit 1 minuut met zo'n borstel en fohn, wat lak er in en klaar. Dus ja het is wel wat overdreven, maar het ging me ff om de techniek om het ergste 'pieken' weg te krijgen.

En nee, ik wil jou niet martelen, absoluut niet, maar ik weet hoe irritant het is als je vers geknipte haar niet doet wat je wilt en denk dat altijd in oplossingen (hoe denk je dat ik een pro in hairstyling ben geworden, ooit lang lang geleden toen ik nog avontuurlijk was qua kapsels :P )
Het is lief hoor. Ik ga het ook wel proberen, ik schrok alleen echt even van die 10 minuten. maar 1 minuut, dat moet zelfs ik kunnen :-$
Zie de pb.
En verder, de aanhoudende wind.... enzo. Komt goed met je haar, paar keer wassen en dan *poef* schitterende manen. Beetje mousse kan ook veel doen. Geen föhn nodig ook, je kan ook gewoon buiten gaan staan in de wind. wint. wind. whatever ,ik ben moe jongens, zo moe .

(voor wie het zich nog herinnert, een paar jaar geleden was hier een forumster actief die een aantal 'vast uitspraken' had en 'de aanhoudende wind' was er één van, ik vond het zo komisch dat het nog regelmatig in me opkomt en ik wilde het gewoon een keer opschrijven :lol: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven