Mode & Beauty alle pijlers

Kort kapsel: tips?

12-08-2020 08:28 147 berichten
Edit: het is al gebeurt ;-)

Ik zit eraan te denken om mijn haar kort te laten knippen. Alleen weet nog niet welk model. Iemand tips?

- Ik ben niet iemand die urenlang bezig wil zijn met in model fohnen, 20 haarverzorgingsproducten erin smeren etc.
- Ik draag geen make-up
- Mijn gezichtsvorm is langwerpig / ovaal
- Ik sta wel open voor iets aparts, als het maar niet teveel werk is haha

Welke kapsels zouden hierbij passen denken jullie? of kan ik het toch beter lang houden??
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 18:57
12.20% gewijzigd
Ik had al zowat mijn hele leven lang haar, maar heb het in december laten afscheren ivm chemo. Inmiddels is mijn haar gelukkig weer wat aan het groeien en ben ik nu (met deze warmte) maar al te blij met dit korte haar. Helaas is het Nog iets te kort om er echt een leuk model in te laten knippen, maar ik kan niet wachten ;-)

Zoals Marana al zei, lekker experimenteren met kleuren, want dat doe je niet zo snel met lang haar. Ik ben vorige week voor het eerst weer zonder mutsje naar buiten gegaan, maar krijg hele leuke reacties. Het korte staat me eigenlijk ook wel vind ik zelf. Had dit nooit gedurfd, maar nu dus noodgedwongen kort. Wel gebruik ik (beetje) make-up en heb ik grote sprekende groene ogen, deze lijken er nu helemaal uit te knallen hahahahaha.

Ik heb mijn plaatjes voor mijn 1e kapsel straks al gevonden op pinterest ;-)
O, dat is wel een heftige reden om het kort te moeten, Lois. :hug: Is de chemo nu helemaal achter de rug?

En wat wordt je nieuwe kapsel?
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2020 19:16
Ik zal het eens navragen of ik er uit zie als een jongen of lesbo.
Sowieso nooit geweten dat er een lesbolook was die elke vrouw die uit de kast komt zichzelf automatisch aan meet.

Precies.
En dus andersom, dat je met een bepaalde look dus automatisch lesbisch bent ofzo.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
12-08-2020 19:33
Precies.
En dus andersom, dat je met een bepaalde look dus automatisch lesbisch bent ofzo.
Ik heb het nagevraagd. Duidelijk lesbisch in mijn geval.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Het is wel het typsiche beeld van lesbiennes dat vaak in films wordt gebruikt. Gelukkig komt daar ook steeds meer verandering in :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een onwijs tof kapsel! Stoer hoor!
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2020 19:37
Ik heb het nagevraagd. Duidelijk lesbisch in mijn geval.

Ow, dan ben jij vast de uitzondering. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
12-08-2020 19:37
Het is wel het typsiche beeld van lesbiennes dat vaak in films wordt gebruikt. Gelukkig komt daar ook steeds meer verandering in :)

Dan zit er niks anders op; je moet dus nu lesbisch worden. Als je dat niet al was.
En elke 5-6 weken naar de kapper, anders word je nog bi en dat is echt te verwarrend. ;-D
https://www.bol.com/nl/p/l-oreal-paris- ... oductImage Dit was trouwens die haarverf.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de link!
Ik ben nog wel op zoek naar een manier om het aan mijn zus te vertellen. Ik had haar beloofd mijn haar nooit meer kort te knippen :rofl:
Leuk kapsel TO! :cheer2:
Thanks. Als iemand een echte foto wil zien wil ik wel een link via PB sturen hoor zit ik net te denken ;-)
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
12-08-2020 19:39
Ow, dan ben jij vast de uitzondering. :rofl:
Ja, de rest ziet er allemaal uit als een jongen :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
12-08-2020 19:44
Ik ben nog wel op zoek naar een manier om het aan mijn zus te vertellen. Ik had haar beloofd mijn haar nooit meer kort te knippen :rofl:

Advies dat je hier vaker hoort: laat haar dit topic lezen. ;-D
(en daarna een nickchange afhankelijk van je relatie met je zus :P)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
12-08-2020 19:49
Thanks. Als iemand een echte foto wil zien wil ik wel een link via PB sturen hoor zit ik net te denken ;-)
Uiteraard :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2020 19:52
Ja, de rest ziet er allemaal uit als een jongen :P

:P
lollypopje schreef:
12-08-2020 19:52
Ja, de rest ziet er allemaal uit als een jongen :P

We weten niet eens hoeveel er van ons zijn, want sommige lijken zo erg op jongens dat we niet eens weten dat het meisjes zijn :rofl:

Je hebt PB trouwens
Super leuk, TO! :-)

Ik mag zaterdag weer naar de kapper. Ik heb wat jij hebt ook al een keertje gehad, kijken wat ik nu ga doen :-D

Ik ben btw stukken vrouwelijker met mijn korte haar dan toen ik nog lang haar in een eeuwige staart had... bij mij past kort haar veel beter.
Wat fijn joh. Ik heb het eerder kort gehad maar dat was echt zo'n bloempotkapsel toen ik 10 was. En 6 jaar geleden ook een keer maar daar was ik ook niet echt blij mee.

Kappers hebben bij mij altijd de neiging om veel te voorzichtig te doen en toch teveel haar te laten zitten, wat dan vervolgens weer niet goed zit.
mindervanmij schreef:
12-08-2020 19:27
O, dat is wel een heftige reden om het kort te moeten, Lois. :hug: Is de chemo nu helemaal achter de rug?

En wat wordt je nieuwe kapsel?
Uuuuuhhhh weet niet hoe ik plaatjes kan plakken :facepalm:
mindervanmij schreef:
12-08-2020 19:05
Afbeelding

Hier lijkt het een beetje op. Alleen de kapster durfde niet zoveel met de tondeuse dus het is allemaal wat meer opgeknipt en een heel klein beetje tondeuze. Misschien gaat een vriendin het nog wat bijwerken :rofl: Volgende keer wil ik meer tondeuse
Leuk!
Ik wil ook zulk haar!
Alle reacties Link kopieren
super leuk kapsel maar ik vraag me oprecht af: is dat handig als je buiten in de wind staat? Of is de andere kant (onder het langere haar) praktisch hetzelfde?
guppekop schreef:
13-08-2020 17:09
super leuk kapsel maar ik vraag me oprecht af: is dat handig als je buiten in de wind staat? Of is de andere kant (onder het langere haar) praktisch hetzelfde?
Bij mij is het nu aan 1 kant maar wellicht volgende keer aan beide kanten... het waait wel een beetje om ja maar dat is zo weer opgelost, dat valt me enorm mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven