Mode & Beauty alle pijlers

Kort kapsel: tips?

12-08-2020 08:28 147 berichten
Edit: het is al gebeurt ;-)

Ik zit eraan te denken om mijn haar kort te laten knippen. Alleen weet nog niet welk model. Iemand tips?

- Ik ben niet iemand die urenlang bezig wil zijn met in model fohnen, 20 haarverzorgingsproducten erin smeren etc.
- Ik draag geen make-up
- Mijn gezichtsvorm is langwerpig / ovaal
- Ik sta wel open voor iets aparts, als het maar niet teveel werk is haha

Welke kapsels zouden hierbij passen denken jullie? of kan ik het toch beter lang houden??
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 18:57
12.20% gewijzigd
Ik vind dit echt een geweldig kapsel maar daar moet je wel een bepaalde uitstraling voor hebben denk ik.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
12-08-2020 10:55
Ik vind dit echt een geweldig kapsel maar daar moet je wel een bepaalde uitstraling voor hebben denk ik.

Afbeelding
Zonder make-up wordt dit kapsel ook niets :)
Lillybit schreef:
12-08-2020 10:55
Ik vind dit echt een geweldig kapsel maar daar moet je wel een bepaalde uitstraling voor hebben denk ik.

Ja uitstraling heb ik niet echt helaas, ben echt een grijze muis. Make-up ben ik grotendeels allergisch voor en ook een ramp mee overigens. Ik had beter als jongen geboren kunnen worden, ik vind mannenkapsels ook veel leuker eerlijk gezegd :roll:
Lillybit schreef:
12-08-2020 10:55
Ik vind dit echt een geweldig kapsel maar daar moet je wel een bepaalde uitstraling voor hebben denk ik.

Afbeelding
Mooi! Maar hier moet je wel echt wat een stylen. Je ziet hier ook dat die scheiding niet haar natuurlijke scheiding is. 2 Seconden wind en het zit de andere kant op in de natuurlijke scheiding. Ik heb van mezelf een hardnekkige middenscheiding. Met zo’n kapsel zou ik dus elke dag moeten föhnen, mouse of gel erin oid en dan nog maar hopen dat het de goede kant op blijft zitten. Dit ziet er op een foto altijd zo mooi uit, maar in de praktijk zijn er maar weinig mensen die een scheiding op een andere plek dan de natuurlijke plek kunnen houden de hele dag, zonder een boel werk :)
Whomi schreef:
12-08-2020 11:12
Mooi! Maar hier moet je wel echt wat een stylen. Je ziet hier ook dat die scheiding niet haar natuurlijke scheiding is. 2 Seconden wind en het zit de andere kant op in de natuurlijke scheiding. Ik heb van mezelf een hardnekkige middenscheiding. Met zo’n kapsel zou ik dus elke dag moeten föhnen, mouse of gel erin oid en dan nog maar hopen dat het de goede kant op blijft zitten. Dit ziet er op een foto altijd zo mooi uit, maar in de praktijk zijn er maar weinig mensen die een scheiding op een andere plek dan de natuurlijke plek kunnen houden de hele dag, zonder een boel werk :)
Lukt prima zonder enig werk. Gewoon goed geknipt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-08-2020 08:45
Pixiekapsel. :heart:
Precies dit. Toen ik 4 was kort haar gehad (verschrikkelijk!) en daarna nooit meer. Twee weken geleden pixie kapsel laten knippen en erg blij mee! Staat me zoveel beter dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
12-08-2020 10:55
Ik vind dit echt een geweldig kapsel maar daar moet je wel een bepaalde uitstraling voor hebben denk ik.

Afbeelding
Dat dacht ik ook met mijn pixie kapsel. Maar je gezicht wordt juist aanweziger vanwege het kapsel.
Een pixie cut inderdaad. En ook daar heb je heel veel verschillende soorten van. Je kan bijvoorbeeld op Pinterest kijken voor ideeën en dan overleggen met je kapper wat het beste bij je staat/past.

Een goede kapper is zeker wel een vereiste. Niet elke kapper is goed in het knippen van korte kapsels.

Qua make up, ik draag mascara en een felgekleurde lippenstift.
Pixie cut. Hoe korter, hoe makkelijker in het onderhoud. Gewoon iedere ochtend natmaken tijdens het douchen, anders loop je misschien met slaapplekken.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
12-08-2020 10:55
Ik vind dit echt een geweldig kapsel maar daar moet je wel een bepaalde uitstraling voor hebben denk ik.

Afbeelding

Zoiets heb ik ook maar dan niet opgeschoren en de lange kant is bij mij wat korter. Mijn natuurlijke scheiding zit ook op die plek en ik ben echt in 2 minuten klaar met m'n haar.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-08-2020 08:52
Ik zou zeggen zoek plaatjes, neem die mee naar de kapper ter inspiratie en om te laten zien welke stijl je mooi vind. Overleg vervolgens met je kapper wat mogelijk is.

Overigens hoeft kort haar echt niet meer werk te zijn. Dat is een cliché dat echt eens uit de wereld mag. Het hoeft, met het juiste kapsel, namelijk helemaal niet meer werk te zijn.

Eens. Wat iemand hiervoor ook al schreef: het hangt van je haar af. Ik douche 's ochtends en kam daarna mijn haar in model. Daarna droogt het vanzelf (gaat heel snel bij mij) op in juiste model. Heel soms doe ik er een beetje wax in als ik het (nog) wat springeriger wil hebben.
Moest wel wennen aan regelmatig laten knippen ja.
Ik denk dat een heel bewerkelijk pixie kapsel gewoon heel slecht geknipt is.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
12-08-2020 09:35
Uiteindelijk heeft hij het wel aardig geknipt, maar wat ik wilde was iemand die ook als je terug komt, weet wat jouw geschiedenis ook al weer was, zodat je gewoon vertrouwen kan hebben zonder steeds weer allemaal aanwijzingen te geven. En deze man was bijzonder vriendelijk, maar het bleef echt niet hangen waardoor het de ene keer toch weer te kort werd, of juist iets anders stoms. Het kostte me wel klauwen met geld omdat kort haar veel bijgewerkt moet worden.
(...)
Lang haar vind ik onhandiger (en al die lange losse haren die je de hele tijd maar verliest; blergh!), maar mijn man zegt nu wel dat lang haar altijd wel redelijk ok zit (ik vind het ook regelmatig saai of fantasieloos maar ja), terwijl kort haar dat niet leuk geknipt is, echt wel stom zit. En het is lastig om daar consequent invloed op te houden. Het heeft me ook heel veel geld gescheeld.

Jij beschrijft precies mijn probleem/uitdaging. Hoe vínd je een kapper die je consequent knipt als je er éénmaal achter bent wat je het beste staat.
Ik neem nu wel een foto mee, maar dan nog...
c⨀urage wijzigde dit bericht op 12-08-2020 15:34
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
12-08-2020 14:10
Pixie cut. Hoe korter, hoe makkelijker in het onderhoud. Gewoon iedere ochtend natmaken tijdens het douchen, anders loop je misschien met slaapplekken.

Ah kijk, zoals ik het doe dus. :)
Ik overweeg m'n haar nog wat korter te doen, ik heb de 1e foto van jouw bericht even opgeslagen, mooi. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Dat droge is idd op te lossen met een masker. Zou het niet om die reden kort knippen
Sabbieehhhh schreef:
12-08-2020 15:36
Dat droge is idd op te lossen met een masker. Zou het niet om die reden kort knippen

O ja, dat is ook niet de enige reden hoor.... ik ben het ook gewoon een beetje zat. ;-)
Alle reacties Link kopieren
ik hoor hier niemand over maar het ligt er wel aan wat voor type je bent cq. wil zijn.

Ik hou ervan om er vrouwelijk uit te zien maar gebruik weinig makeup (meestal alleen wat mascara en een beetje blush), ik heb lang haar en een hele vrouwelijk kleding stijl dus dat gaat prima zo. Als ik echter kort haar zou hebben dan denk ik echt dat ik meer aan mijn makeup routine zou gaan doen en daar heb ik dan weer niet zo`n zin in.

Ik zie ook veel vrouwen op straat van type sneaker en spijkerbroek en als je dan kort haar hebt èn weinig makeup draagt vind ik dat niet echt vrouwelijk. Maakt verder niet uit, iedereen heeft zijn eigen smaak maar goed, het is misschien wel; iets om in overweging te nemen.
dit vind ik overigens erg mooi en Angela Schijf had ook ene periode heel gaaf kort haar

Afbeelding
guppekop wijzigde dit bericht op 12-08-2020 15:43
11.22% gewijzigd
C⨀urage schreef:
12-08-2020 15:32
Ah kijk, zoals ik het doe dus. :)
Ik overweeg m'n haar nog wat korter te doen, ik heb de 1e foto van jouw bericht even opgeslagen, mooi. ;-D


Zoiets heb ik jaren gehad :proud: ik stylde het alleen niet zo naar voren. Wat ik wel tof vond was dat ik lekker kon experimenteren met kleur met dat korte haar.
Marana schreef:
12-08-2020 14:10
Pixie cut. Hoe korter, hoe makkelijker in het onderhoud.
Zeker niet akkoord. Bij mij ging achter/bovenop alles steken wanneer het net te kort was.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
12-08-2020 15:41
Zoiets heb ik jaren gehad :proud: ik stylde het alleen niet zo naar voren. Wat ik wel tof vond was dat ik lekker kon experimenteren met kleur met dat korte haar.

Haha, grappig, ik zou het dus ook niet heel erg naar voren stylen. :)
En ik weet niet of kleuren nog mag op mijn leeftijd ;-D, maar ik heb wel eens iemand met mooi (gedekt) lila gezien en the thought crossed my mind.
C⨀urage schreef:
12-08-2020 15:51
Haha, grappig, ik zou het dus ook niet heel erg naar voren stylen. :)
En ik weet niet of kleuren nog mag op mijn leeftijd ;-D, maar ik heb wel eens iemand met mooi (gedekt) lila gezien en the thought crossed my mind.
Op bol kun je een soort verf bestellen die er binnen 5 tot 20 wasbeurten weer uitgaat. Misschien is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
12-08-2020 15:53
Op bol kun je een soort verf bestellen die er binnen 5 tot 20 wasbeurten weer uitgaat. Misschien is dat wat?

Heb je een linkje?
Moet je haar zeker wel al licht voor zijn? Ik ben tegenwoordig donkerblond. ;)
niloe schreef:
12-08-2020 15:47
Zeker niet akkoord. Bij mij ging achter/bovenop alles steken wanneer het net te kort was.
Dit idd, als ik bijvoorbeeld mijn haar tondeuse kort zou doen, dan krijg ik een soort van egel kapsel.
CherokeeRose1977 schreef:
12-08-2020 16:14
Dit idd, als ik bijvoorbeeld mijn haar tondeuse kort zou doen, dan krijg ik een soort van egel kapsel.
Bij mij was het nog wat langer. Gewoon kort opgeknipt. Maar dat stond iedere ochtend recht. Pas geföhnd was het oké, maar de volgende dag moest ik er weer een hoop product insmeren om het een beetje oké te krijgen. Dat stond me niet echt aan. Vanaf toen gevraagd om het altijd net lang genoeg te laten, zodoende dat het niet gaat steken. Maar dan is het geen pixie meer.
C⨀urage schreef:
12-08-2020 15:56
Heb je een linkje?
Moet je haar zeker wel al licht voor zijn? Ik ben tegenwoordig donkerblond. ;)

Het pakt inderdaad wel het beste in blond haar. Ik zal zo even een linkje zoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven