Mode & Beauty alle pijlers

Kort kapsel: tips?

12-08-2020 08:28 147 berichten
Edit: het is al gebeurt ;-)

Ik zit eraan te denken om mijn haar kort te laten knippen. Alleen weet nog niet welk model. Iemand tips?

- Ik ben niet iemand die urenlang bezig wil zijn met in model fohnen, 20 haarverzorgingsproducten erin smeren etc.
- Ik draag geen make-up
- Mijn gezichtsvorm is langwerpig / ovaal
- Ik sta wel open voor iets aparts, als het maar niet teveel werk is haha

Welke kapsels zouden hierbij passen denken jullie? of kan ik het toch beter lang houden??
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 18:57
12.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
14-08-2020 22:39

(voor wie het zich nog herinnert, een paar jaar geleden was hier een forumster actief die een aantal 'vast uitspraken' had en 'de aanhoudende wind' was er één van, ik vond het zo komisch dat het nog regelmatig in me opkomt en ik wilde het gewoon een keer opschrijven :lol: )

Ah vandaar. ;-D
Nou, een aanhoudende wind is anders best welkom in deze hitte haha.
En lief dat je zo mee denkt, het is inderdaad heel stom als je haar bij de kapper leuk zit als je wegloopt en de dag erna krijg je het voor geen meter meer zoals dat moment. Ik herken het. Gelukkig was de dag daarna altijd wel weer okay. Of wassen met de juiste shampoo.
Ik heb een shampoo zonder eh, hoe heet dat die siliconen of wat voor meuk het ook is. Van Andrélon. Die heeft er 2, en kom er dus nu achter dat eigenlijk alleen één van de 2 goed is voor mijn (redelijk fijne) haar.
Is dat toevallig die met kokos? Want die heb ik hier nog liggen, alleen mijn man heeft het etiket eraf gesloopt dus weet niet wat de ingredienten zijn
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet die.
Ik zoek het nog voor je op vandaag. Maar goed, voor jouw haar werkt het misschien weer anders hè.
Alle reacties Link kopieren
Deze is het: Zijdeglans & Zen Shampoo.
Thanks voor het doorgeven :heart:
Alle reacties Link kopieren
Volume powder is ook echt een aanrader om met weinig tijd en moeite volume in je haar te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik vergeet helemaal te zeggen dat ik het een super kapsel vind
Alle reacties Link kopieren
Die ken ik niet MuyBien.
Dat van die shampoo schreef ik niet vanwege 'volume' overigens. Maar gewoon, mijn haar valt dan goed. Geen idee waarom. Dan zit er net iets meer slag in, de laagjes die geknipt zijn vallen mooi, zoiets. Maar ik koppel dat niet aan meer volume.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kappersafspraak aankomende woensdag. :) Alleen knippen, niks kleur nog ofzo. Niet eerder bij deze kapper geweest dus op hoop van zegen.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
15-08-2020 21:27
Ik heb een kappersafspraak aankomende woensdag. :) Alleen knippen, niks kleur nog ofzo. Niet eerder bij deze kapper geweest dus op hoop van zegen.
Spannend. Ik duim voor je dat het een goede is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hoop dat je tevreden bent straks courage :)

Hier gaat een vriendin morgen even met de tondeuse aan de slag, ik vind het niet kort genoeg ;-)
Alle reacties Link kopieren
En dan meteen een foto maken om de volgende keer aan de kapper te laten zien hoe kort je wilt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik mag over 4 weken weer. Verder zat alles al vol. Gelukkig red mijn haar het nog wel. Het is vooral veel momenteel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
15-08-2020 21:26
Die ken ik niet MuyBien.
Dat van die shampoo schreef ik niet vanwege 'volume' overigens. Maar gewoon, mijn haar valt dan goed. Geen idee waarom. Dan zit er net iets meer slag in, de laagjes die geknipt zijn vallen mooi, zoiets. Maar ik koppel dat niet aan meer volume.
Het is niet alleen voor volume. Je haar wordt er gewoon wat stugger van waardoor het beter blijft zitten.
Ik herinner me nog een film met Renee Zellweger dat ze sperma indr haar heeft en d’r lok recht overeind blijft staan. Als je genoeg poeder gebruikt zou je dat resultaat kunnen behalen
Alle reacties Link kopieren
MuyBien schreef:
15-08-2020 21:41
Het is niet alleen voor volume. Je haar wordt er gewoon wat stugger van waardoor het beter blijft zitten.
Ik herinner me nog een film met Renee Zellweger dat ze sperma indr haar heeft en d’r lok recht overeind blijft staan. Als je genoeg poeder gebruikt zou je dat resultaat kunnen behalen
Cameron Diaz ;)

Ik gebruik volume spray of mouse, maar doet hetzelfde
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad Cameron Diaz
Ik heb zondag de zijkant korter laten maken door een vriendin. Ben er echt nog veel blijer mee zo :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Ik mag morgen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij met het resultaat! :)
(nee, ik doe geen foto haha).
En nog steeds blij mee?

Ik ben nu mijn vriendin met de tondeuse bezig is geweest wel heel erg blij met mijn haar :yes:

De kapster heeft de wat langere kant echt heel fijn geknipt, die valt inderdaad gewoon goed, zelfs met minimaal werk, nu ik het eenmaal door heb. Wat een toppertje :yes:

En ik kreeg vandaag dus van een wildvreemd persoon een compliment over mijn haar, hoe cool is dat? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt super cool TO.
Echt fijn dat je er zo blij mee bent.

Ik mag over 2,5 week weer en het is echt nodig. Begin een matje te kweken :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Fijn dat het nu met weinig werk gewoon goed valt, MvM! Je haar zal goed gedraaid zijn :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven