Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
vrijdag 14 augustus 2020 om 22:25
Wij wilde de naam van de zwarte kanjer ook nog aanpassen (hij heeft een naam die wij niet fijn vinden) Echter ik heb nog nooit een kat gehad die zo erg goed luistert naar zijn naam. Niet de toon (zijn naam komt regelmatig op tv en zelfs dan reageert hij) maar echt de naam zelf.
Je hoeft hem maar te roepen en waar hij ook is daar komt hij al. Hij reageert ook niet op dezelfde klank nee het moet specifiek zijn naam zijn.
Nou ja het is in ieder geval duidelijk dat hij zijn naam moet houden. Kittens heb je vaak makkelijker om de naam alsnog aan te passen hoewel ik de namen wel leuk vind om eerlijk te zijn.
Je hoeft hem maar te roepen en waar hij ook is daar komt hij al. Hij reageert ook niet op dezelfde klank nee het moet specifiek zijn naam zijn.
Nou ja het is in ieder geval duidelijk dat hij zijn naam moet houden. Kittens heb je vaak makkelijker om de naam alsnog aan te passen hoewel ik de namen wel leuk vind om eerlijk te zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 14 augustus 2020 om 22:43
De rooie luistert ook nog steeds beter naar zijn oude naam dan zijn nieuwe (maar ja, die was al 7 jaar toen ik hem kreeg vanuit het asiel). Dus als de ene naam niet werkt, probeer ik de ander. Altijd handig zo'n troef
Ik ben echt van slag. Net onder de douche mijn haar in staan smeren met doucheschuim i.p.v. crèmespoeling
Vond het al zo anders ruiken....

Ik ben echt van slag. Net onder de douche mijn haar in staan smeren met doucheschuim i.p.v. crèmespoeling

zaterdag 15 augustus 2020 om 08:03
Ja zeker een goed tekenCalamitycat schreef: ↑14-08-2020 21:22Net gecheckt 'toevallig'![]()
Nee nog niet! Is een goed teken, toch?

Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
zaterdag 15 augustus 2020 om 08:06
Och wat een triest verhaal ook van je zwarte kater Ibi!IBIopviva schreef: ↑14-08-2020 21:18Voor ons was het ook lang zoeken naar een kat/katten die niet naar buiten konden. Alles katten die dat wel konden vielen af.
Uiteindelijk de rode dame via mp, dat wilde we liever niet maar ze was ruim 3, de reden van haar herplaatsen was begrijpelijk, ze was steeds verzekerd geweest (dus konden we er wel vanuit gaan dat ze de nodige zorg zou hebben gekregen, chip en gesteriliseerd) reeel bedrag enz.
En..... goh wat was ze lief en aanhankelijk, ze lag na 5 minuten al in mijn armen.
De zwarte kater komt wel uit het asiel. Hij is uit huis geplaatst door de dierenbescherming. Woonde op een flatje met 14 andere katten. Hebben hem nu ruim een jaar en hij is zo enorm veranderd. Wat was hij bang! Zo bang dat hij niet eens durfde te mauwen, sterker nog wij dachten dat hij iets had aan zijn stembanden. Vandaag was een vriendin van mij hier en die riep verheugd: Ik heb hem horen mauwen, hij kan mauwen! Haha.
Inmiddels ligt hij veel op schoot en waar wij zijn is hij. De rode dame is erg aanhankelijk en we dachten dat een tweede kat haar wat onafhankelijker zou maken maar in de praktijk hebben we nu gewoon 2 aanhankelijke katten wie had dat gedacht.
De rode dame wordt wel steeds meer kat, leert hoe ze moet spelen en contact kan hebben met een andere kat.
Wat geniet ik van ze! Vandaag geprobeerd urine van zwarte kanjer op te vangen niet gelukt. Volgende week weer proberen.

Zo fijn om dan te lezen hoe goed zijn leventje nu is !!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”

zaterdag 15 augustus 2020 om 08:11
Heb al een tijd niet gekeken hier en net even bijgelezen maar spannend zeg dat je vandaag mag kijken! Jammer dat de eerste 2 het niet werden, kan me voorstellen dat je daar echt van baalt. Gewoon nieuwe namen geven joh, heb ik bij mijn kat ook gedaan en bij de katten die ik met ex had ook. Kan toch prima? Gewoon namen uitzoeken waar jij blij van wordt.Calamitycat schreef: ↑14-08-2020 22:15Erg herkenbaar Parachutes. Die kriebels had ik ook bij de rooie, morgen hoogstwaarschijnlijk weer![]()
Schoot net ineens in de stress, heb nog niet eens kittenvoer in huis! En er moet een kattenbak bij.
CC, adem in, adem uit. Niet op de zaken vooruit lopen...![]()
Penny vind ik wel een hele leuke naam maar lijkt qua klank erg op de naam van mijn zwart-witte kater.
Phileine lijkt me erg lastig roepen![]()
Dacht misschien zoiets als Loki en Lilo of zo.... maar eerst maar eens kennismaken, dan komen er ook wel vaak namen bij me op.
Je urn is prachtig zeg, wow.

Ik hoop dat je het over een tijdje een plekje kan geven maar ik kan me zo voorstellen dat het gemis zo enorm is.

Mieke, wat verschrikkelijk naar dat je kat verdwenen is. Ik krijg het alweer benauwd als ik eraan denk. Ik hoop zo voor je dat hij snel weer boven water komt. Afschuwelijk zeg.

Met de Jaimster is alles goed. Die komt veel buiten en heeft de afgelopen nachten buiten geslapen met dat hete weer. Dat was wel een loslaten dingetje want ja, hij kan met de hele flat mee naar binnen lopen en als hij dat doet zit hij dus vast in het trappenhuis. Maar goed, hij was met geen stok naar binnen te krijgen, zelfs niet door mij dus ik vertrouwde er maar op dat hij dat niet zou doen. En dat is ook niet gebeurd gelukkig.
Verder slaapt hij op het laminaat ( is lekker koel ) en spelen we als het koel is. Het gaat helemaal prima.

Niet veel spannends hier, het is best een saai beest eigenlijk.

Mijn kat komt ook van MP maar dat was een afdankertje en al oud dus daar voel ik me niet schuldig over. Ik steun de broodfok er niet mee.
zaterdag 15 augustus 2020 om 08:20
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen! Wat positieve afleiding in de vorm vanCalamitycat schreef: ↑14-08-2020 21:16Dank je wel lieve Max![]()
Ja, ik ga al een tijd door een hele heftige periode, juist daarom mag er wel weer eens wat geluk op mijn pad komen en ik hoop dat dat in de 'vorm' van deze twee kittens is. Het 'nieuwe leven' in huis zal me goed doen, dat weet ik zeker![]()
Ik word helemaal week van het verhaal over een van je katten. Wat een mooi verhaal. Het beestje had het niet beter kunnen treffen dan bij jou. Dat had ik 5 jaar geleden met de rooie ook. Ik zag hem op een foto van het asiel en wist meteen, die hoort bij mij. Ook echt liefde op het eerste gezicht dus. Toen ik ging kijken voelde ik me onmiddellijk met hem verbonden, hij was wat schuw maar kwam meteen op me af, de medewerkers in het asiel vonden dat ook zo bijzonder. Moest zo zijnMijn lieve rooie dikke kroelkont, wat een schat van een kat is dat, geen seconde spijt van gehad.
Bedankt voor je uitleg trouwens over hoe het gaat in een asiel, maakt dat ik het allemaal beter begrijp.
Was gewoon teleurgesteld want stiekem al best verliefd op die twee.... maar vind het natuurlijk echt fijn dat ze een gouden mandje hebben gevonden.
Ik heb heel lang (20 jaar ongeveer) konijnen gehad, ben er ook gek op. Maar mijn laatste konijnen, een rammelaar van 13 jaar en een voedster van 9, heb ik helaas vorig jaar samen (op dierendag notabene...) thuis laten inslapen. Het rammetje was op en de voedster had heupdysplasie waardoor ze al haar urine liet lopen. Ze waren zó gek op elkaar dat ik heb besloten ze samen in te laten slapen. Ze liggen begraven in de tuin.
Daarna besloten geen konijnen meer te nemen, ik vind ze te kwetsbaar en als het klimaat blijvend veranderd met die hittegolven en zo, dan is het voor die beestjes ook geen pretje meer. Soms kriebelt het nog wel eens hoor, vooral als ik dan weer eens op de site van de opvang kijk en die leuke koppeltjes zie... maar nee ik begin er niet meer aan. Misschien ooit kipjes in de toekomst...
Wat fijn dat het oude konijntje bij jou nog een mooi leventje heeft gehad. Wie weet kan je er in de toekomst nog aan beginnen, als je het adres wil van een hele goede opvang, dan kan je me altijd een pb sturen.
Twee kleine druktemakers zou dan zo welkom zijn

O wat mooi, jouw verhaal over je rooie!

En wat een verdrietig verhaal over je konijntjes. Dat je ze dan ook in één klap kwijt bent. Wel voor hen heel fijn dat ze samen zijn gegaan en er niet eentje is achtergebleven.
Thanks voor de tip

Maar dan wil ik eerst meer ruimte hebben. Die konijntjes die in te kleine hokjes worden gehouden vind ik écht vreselijk

Héél veel plezier straks met de kennismaking

Hoop dat de klik er is en ze straks lekker de boel bij je op stelten zetten
zaterdag 15 augustus 2020 om 10:41
Ja die arme lieverd was de laatste van al die katten die over was. Angstig, zwart (schijnen minder populair te zijn) en een verleden het heeft hem niet mee gezeten. Heeft maanden in het asiel gezeten en pas na 3 maanden kon de asielknuffelaar hem soms een aaitje geven.Prinsesmaxima2019 schreef: ↑15-08-2020 08:06Och wat een triest verhaal ook van je zwarte kater Ibi!![]()
Zo fijn om dan te lezen hoe goed zijn leventje nu is !!
We hebben sporadisch nog contact met het asiel en die zijn ook erg blij om te zien en horen hoe het nu met hem gaat.
Al die vorderingen voelen voor ons als een cadeautje. Hij is zo snel een onderdeel van ons geworden dat hadden we eigenlijk niet verwacht.
Ik zag trouwens op fb een advertentie van iemand die een soort schetstekening maakt van je (huis)dieren aan de hand van gestuurde foto's. Ik was 10.95 kwijt en heb nu een hele mooi digitale tekening van de rode dame en de zwarte kanjer. In december wordt mijn man 50 en ga dit als een cadeautje erbij inlijsten. Hij houdt niet van foto's maar ik denk dat hij deze erg leuk gaat vinden. Nu nog wel maandenlang geduld hebben haha.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

zaterdag 15 augustus 2020 om 12:29
Nee nog steeds geen nieuws. Ben ook constant in de war met neuzen tellen voor het eten. Blijkbaar is de structuur tijdelijk weg. Wildje heeft er minder moeite mee dat hij weg is want witje vond het maar wat leuk om haar op stang te jagen.
Zwarte kater met urinewegproblemen, mij is het opgevallen dat katten die veel stress hebben ervaren het vaak tot uiting komt in de urinewegen. Ik heb het bijvoorbeeld gezien in een bijzondere kattenopvang voor verwilderde poezen, een andere waar ik het hier meestal over heb. Mega veel katten in een boerderij met kooien en buitenruimte. Keurig netjes met veel velours en fluweel. De kooien benches eigenlijk staan veelal open. En er waren constant gilletjes want dan was een kat aan het sprietsen en dat moest dan worden schoongemaakt. Het vele gespriets maakte mij nog een keer duidelijk dat het een uiting moet zijn van stress want deze verwilderde katten hadden anders immers daarvoor een territorium om af te bakenen en is een vorm van communicatie naar andere katten. Katten staan nog dicht bij wilde dieren. Blaasontsteking zie je bijvoorbeeld ook vaak bij stress en kan een zwak punt blijven als de stress voorbij is misschien door eerdere schade wat vervolgens chronisch is geworden. Dit staat los van slijtage door de leeftijd en voeding.
Is mijn idee, niet wetenschappelijk bewezen.
Een andere kattenopvang geeft structureel pijnstillers aan zulke katten omdat het anders een vicieuze cirkel wordt als er geen oorzaak meer te vinden is om te behandelen. Ik dacht het kattenbos in Lucaswolde. Kun je altijd informeren.
Zwarte kater met urinewegproblemen, mij is het opgevallen dat katten die veel stress hebben ervaren het vaak tot uiting komt in de urinewegen. Ik heb het bijvoorbeeld gezien in een bijzondere kattenopvang voor verwilderde poezen, een andere waar ik het hier meestal over heb. Mega veel katten in een boerderij met kooien en buitenruimte. Keurig netjes met veel velours en fluweel. De kooien benches eigenlijk staan veelal open. En er waren constant gilletjes want dan was een kat aan het sprietsen en dat moest dan worden schoongemaakt. Het vele gespriets maakte mij nog een keer duidelijk dat het een uiting moet zijn van stress want deze verwilderde katten hadden anders immers daarvoor een territorium om af te bakenen en is een vorm van communicatie naar andere katten. Katten staan nog dicht bij wilde dieren. Blaasontsteking zie je bijvoorbeeld ook vaak bij stress en kan een zwak punt blijven als de stress voorbij is misschien door eerdere schade wat vervolgens chronisch is geworden. Dit staat los van slijtage door de leeftijd en voeding.
Is mijn idee, niet wetenschappelijk bewezen.
Een andere kattenopvang geeft structureel pijnstillers aan zulke katten omdat het anders een vicieuze cirkel wordt als er geen oorzaak meer te vinden is om te behandelen. Ik dacht het kattenbos in Lucaswolde. Kun je altijd informeren.

zaterdag 15 augustus 2020 om 17:26
Yep.... ik ben totaal voor de bijl gegaan

Lastig om scherpe foto's te maken van twee van die stuiterballen
Ze zijn zó leuk, de lichtste is een heel klein poesje (moederpoes was ook klein), die met iets meer zwart iets groter.
Maar de kleinste is de dapperste
11 weken zijn ze.
Ik heb ze voorlopig even boven, wil echt de tijd nemen om ze te introduceren bij mijn twee katers.
Wat een fantastische mensen daar in het asiel

Lastig om scherpe foto's te maken van twee van die stuiterballen

Ze zijn zó leuk, de lichtste is een heel klein poesje (moederpoes was ook klein), die met iets meer zwart iets groter.
Maar de kleinste is de dapperste

Ik heb ze voorlopig even boven, wil echt de tijd nemen om ze te introduceren bij mijn twee katers.
Wat een fantastische mensen daar in het asiel

zaterdag 15 augustus 2020 om 18:51
Schatjes he
Ik mocht ze meenemen, dus die beslissing was snel gemaakt. Kattenbak voor kittens had ik gelukkig nog, een zak kittenvoer heb ik uit het asiel meegenomen. Ze hebben ook een klein beetje Gourmet mousse gehad, vonden ze ook erg lekker.
De kleine met de lichtste kleurtjes noem ik Laika en haar grotere zus Lotta

Ik mocht ze meenemen, dus die beslissing was snel gemaakt. Kattenbak voor kittens had ik gelukkig nog, een zak kittenvoer heb ik uit het asiel meegenomen. Ze hebben ook een klein beetje Gourmet mousse gehad, vonden ze ook erg lekker.
De kleine met de lichtste kleurtjes noem ik Laika en haar grotere zus Lotta

zaterdag 15 augustus 2020 om 19:04
zaterdag 15 augustus 2020 om 19:09
He wat kut!

zaterdag 15 augustus 2020 om 19:17
Vind dat echt zo super! Dat er mensen zijn zoals jij en je man,IBIopviva schreef: ↑15-08-2020 10:41Ja die arme lieverd was de laatste van al die katten die over was. Angstig, zwart (schijnen minder populair te zijn) en een verleden het heeft hem niet mee gezeten. Heeft maanden in het asiel gezeten en pas na 3 maanden kon de asielknuffelaar hem soms een aaitje geven.
We hebben sporadisch nog contact met het asiel en die zijn ook erg blij om te zien en horen hoe het nu met hem gaat.
Al die vorderingen voelen voor ons als een cadeautje. Hij is zo snel een onderdeel van ons geworden dat hadden we eigenlijk niet verwacht.
Ik zag trouwens op fb een advertentie van iemand die een soort schetstekening maakt van je (huis)dieren aan de hand van gestuurde foto's. Ik was 10.95 kwijt en heb nu een hele mooi digitale tekening van de rode dame en de zwarte kanjer. In december wordt mijn man 50 en ga dit als een cadeautje erbij inlijsten. Hij houdt niet van foto's maar ik denk dat hij deze erg leuk gaat vinden. Nu nog wel maandenlang geduld hebben haha.
Die het risico nemen en het aandurven om zo’n beschadigde kat in huis te nemen.
Zonder garanties vooraf hoe zo’n kat zich uiteindelijk ontwikkelt.
Maar dan met heel veel liefde en geduld
Zo’n resultaat weten te bereiken. En dat zo’n kat eindelijk zichzelf kan zijn

En wat een leuk cadeau voor je man.
Hopelijk lukt het je om het zolang stil te houden

zaterdag 15 augustus 2020 om 19:59
Calamitycat schreef: ↑15-08-2020 18:51Schatjes he![]()
De kleine met de lichtste kleurtjes noem ik Laika en haar grotere zus Lotta![]()
Oh wat schattig!! Ik ga hier even smelten

"I love not Man the less, but Nature more..."