Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
CC wat fijn dat je morgen mag komen kijken bij de lapjes! Hoop dat het een mooie match is. Lief dat ze de tijd nemen om je uitgebreid te antwoorden.

Mieke, mijn gedachten zijn steeds bij jou. :hug:
Wojak schreef:
14-08-2020 19:32
Ik doe vrijwilligerswerk bij een opvang/asiel voor exotische dieren en bij ons gaat het ook een beetje zo. Er wordt in ieder geval goed gekeken of iemand weet waar hij of zij aan begint.

Aan de andere kant zoek ik ook al twee jaar een maatje voor mijn eigen kat, maar ik heb geen tuin (flat) dus ik ben bij voorbaat al kansloos. Ondanks mijn meerdere krabpalen tot aan het plafond, nog een paar kleinere van ongeveer 150 cm, een wegennet van planken aan de muren en overal speelgoed en voedselpuzzels in huis, naast het feit dat ik dagelijks buiten wandel met kater. :(
Dat vind ik wel een beetje kortzichtig van de betreffende asiels.
Ik ben in principe ook voorstander van katten die naar buiten kunnen, maar dan moet je wel de juiste omstandigheden kunnen bieden.
Ik ken katten die naar buiten worden gelaten vlakbij hele drukke wegen.
Dan zou ik als asiel zijnde tien keer liever een Katje meegeven aan iemand die z’n hele huis ingericht heeft op de kat, dan iemand die z’n kat naar buiten doet, daar waar het eigenlijk niet kan....

Heb je eventueel ook belangstelling voor een wat oudere kat?
Of een kat met een lichte handicap?
Wij hebben bijv af en toe katjes die doof zijn en daardoor niet naar buiten kunnen
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Calamitycat schreef:
14-08-2020 20:50
Eerder vanavond een fijne mailwisseling gehad met het asiel, er hadden nog (veel) andere mensen voor mij gemaild en een stel daarvan was een match. Ze hebben het gewoon ontzettend druk, hadden ook ontzettend veel reacties gekregen op deze kittens en waren er nog niet aan toegekomen me eerder te mailen. Ik kreeg zelfs nog excuses, was niet nodig geweest, ik wilde het gewoon begrijpen maar vind het wel heel lief.

Krijg net een berichtje dat er nog twee lapjespoezen zijn, zusjes van 11 weken die het ook ontzettend goed met elkaar kunnen vinden, en ik mag morgen komen kennismaken :heart:
Aaah gefeliciteerd hoor en twee lapjes nog wel.
Calamitycat schreef:
14-08-2020 21:04
:) Zeker mooi nieuws.

Leuk dat jij ook een kitten op mag halen! Is het een kater of een poes?
Een poes. Ik ben langzaamaan katten uitzet aan het kopen.
Vandaag speeltjes, reistas, halsbandje en kattenkruidspray gekocht.

Nu alleen nog kattenbak, plus kattenbakvulling en voer.
Calamitycat, laat je weten hoe gaat morgen met het kennismaken van de lapjes?
Onze poes is vandaag voor het eerst aan een lijntje naar buiten geweest. Ik denk dat ik wel een langere lijn erbij ga kopen want 1 meter is erg kort. Ze vond het wel wat geloof ik. Alleen had ik hem. blijkbaar niet strak genoeg gedaan want ze kwam met haar pootje aan de verkeerde kant terecht. Gelukkig kwam toen net stel uit de buurt naar buiten die ook een kat hebben en die even hebben geholpen met het weer goed vastzetten. Mocht een van jullie toevallig die buurman of -vrouw zijn: nogmaals heel erg bedankt :-$
Prinsesmaxima2019 schreef:
14-08-2020 20:53
O heb je ook konijnen? :heart: daar ben ik ook zo gek op. Helaas vind ik dat ik zelf te weinig ruimte heb in de tuin om konijntjes te houden. Maar mocht ik ooit tegen dat betaalbare woonboerderijtje aanlopen :P
Ooit een oud konijntje opgevangen die ivm z’n leeftijd niet meer gecastreerd kon worden. Wel nog gezocht naar een al gesteriliseerd vrouwtje maar helaas niet gevonden.

Voor Corona kwamen er ook veel mensen zonder afspraak op de bonnefooi kijken voor kittens.
Dat kon toen nog.
Nu met Corona inmiddels niet meer. Je moet een afspraak maken.
En er worden In principe ook geen kittens of katten gereserveerd voordat de twee wachtweken om zijn.
Maar na die twee weken kan het soms een aantal dagen duren voordat ze op de website komen.
En als er dan mensen bellen of mailen met de vraag of er katten of kittens beschikbaar zijn... kan het zijn dat ze geplaatst worden voordat ze op de website komen*

Maar dan komen ze ook niet op de website. Ik snap dat in jouw geval Het extra zuur is omdat ze wel op de website hebben gestaan.
En eerlijk, als de medewerkers van dat asiel mee zouden lezen op dit en het TTT topic, had je ze zó kunnen ophalen. Dat weet ik zeker :)

*Zo ben ik ook aan een van mijn katten gekomen. hij was er slecht aan toe, ondervoed en onder de vlooien. Maar zodra hij werd opgepakt, begon hij zó hard te spinnen. Alsof alle ellende die hij had meegemaakt er niet meer
Toe deed. :love: Liefde op het eerste gezicht (van mijn kant dan :facepalm: :P

Jeetje CC, Lees net per toeval je andere topic. Wist niet dat je ook daar nog eens doorheen gaat. Wat een heftige en zware periode heb je achter de rug en heb je nog steeds. :hug: :hug:
Dank je wel lieve Max :cat:
Ja, ik ga al een tijd door een hele heftige periode, juist daarom mag er wel weer eens wat geluk op mijn pad komen en ik hoop dat dat in de 'vorm' van deze twee kittens is. Het 'nieuwe leven' in huis zal me goed doen, dat weet ik zeker :heart:

Ik word helemaal week van het verhaal over een van je katten. Wat een mooi verhaal. Het beestje had het niet beter kunnen treffen dan bij jou. Dat had ik 5 jaar geleden met de rooie ook. Ik zag hem op een foto van het asiel en wist meteen, die hoort bij mij. Ook echt liefde op het eerste gezicht dus. Toen ik ging kijken voelde ik me onmiddellijk met hem verbonden, hij was wat schuw maar kwam meteen op me af, de medewerkers in het asiel vonden dat ook zo bijzonder. Moest zo zijn :) Mijn lieve rooie dikke kroelkont, wat een schat van een kat is dat, geen seconde spijt van gehad.

Bedankt voor je uitleg trouwens over hoe het gaat in een asiel, maakt dat ik het allemaal beter begrijp.
Was gewoon teleurgesteld want stiekem al best verliefd op die twee.... maar vind het natuurlijk echt fijn dat ze een gouden mandje hebben gevonden.

Ik heb heel lang (20 jaar ongeveer) konijnen gehad, ben er ook gek op. Maar mijn laatste konijnen, een rammelaar van 13 jaar en een voedster van 9, heb ik helaas vorig jaar samen (op dierendag notabene...) thuis laten inslapen. Het rammetje was op en de voedster had heupdysplasie waardoor ze al haar urine liet lopen. Ze waren zó gek op elkaar dat ik heb besloten ze samen in te laten slapen. Ze liggen begraven in de tuin.
Daarna besloten geen konijnen meer te nemen, ik vind ze te kwetsbaar en als het klimaat blijvend veranderd met die hittegolven en zo, dan is het voor die beestjes ook geen pretje meer. Soms kriebelt het nog wel eens hoor, vooral als ik dan weer eens op de site van de opvang kijk en die leuke koppeltjes zie... maar nee ik begin er niet meer aan. Misschien ooit kipjes in de toekomst...
Wat fijn dat het oude konijntje bij jou nog een mooi leventje heeft gehad. Wie weet kan je er in de toekomst nog aan beginnen, als je het adres wil van een hele goede opvang, dan kan je me altijd een pb sturen.
Dierproeven.
Voor ons was het ook lang zoeken naar een kat/katten die niet naar buiten konden. Alles katten die dat wel konden vielen af.
Uiteindelijk de rode dame via mp, dat wilde we liever niet maar ze was ruim 3, de reden van haar herplaatsen was begrijpelijk, ze was steeds verzekerd geweest (dus konden we er wel vanuit gaan dat ze de nodige zorg zou hebben gekregen, chip en gesteriliseerd) reeel bedrag enz.
En..... goh wat was ze lief en aanhankelijk, ze lag na 5 minuten al in mijn armen.

De zwarte kater komt wel uit het asiel. Hij is uit huis geplaatst door de dierenbescherming. Woonde op een flatje met 14 andere katten. Hebben hem nu ruim een jaar en hij is zo enorm veranderd. Wat was hij bang! Zo bang dat hij niet eens durfde te mauwen, sterker nog wij dachten dat hij iets had aan zijn stembanden. Vandaag was een vriendin van mij hier en die riep verheugd: Ik heb hem horen mauwen, hij kan mauwen! Haha.
Inmiddels ligt hij veel op schoot en waar wij zijn is hij. De rode dame is erg aanhankelijk en we dachten dat een tweede kat haar wat onafhankelijker zou maken maar in de praktijk hebben we nu gewoon 2 aanhankelijke katten wie had dat gedacht.
De rode dame wordt wel steeds meer kat, leert hoe ze moet spelen en contact kan hebben met een andere kat.

Wat geniet ik van ze! Vandaag geprobeerd urine van zwarte kanjer op te vangen niet gelukt. Volgende week weer proberen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Calamitycat schreef:
14-08-2020 21:03
Heel spannend, heb er gewoon hartkloppingen van. Dit had ik echt zó niet verwacht :$
Het lijkt mij ook een heel fijn en betrokken asiel, mijn overleden lapje kwam daar ook vandaan en toen waren ze ook al zo lief.
Ben zó benieuwd, volgens de medewerkster van het asiel zijn deze lapjes minstens net zo mooi als de andere die al een huisje hebben nu :heart:
Super leuk en spannend :)
Ik duim voor een hele goede eerste kennismaking :cat:

Ps staan deze lapjes wel al op de website of ook nog niet?
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
CC jammer over de kittens maar wie weet zijn de zusjes ook erg leuk! Fijn dat je nu wel contact hebt met het asiel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Zizo schreef:
14-08-2020 21:05
CC wat fijn dat je morgen mag komen kijken bij de lapjes! Hoop dat het een mooie match is. Lief dat ze de tijd nemen om je uitgebreid te antwoorden.

Mieke, mijn gedachten zijn steeds bij jou. :hug:
Dankje :redrose:
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes :heart:
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte. Mijn buurvrouw (vriendin) gaat mee morgen dus dat vind ik erg fijn.

Heel spannend Betoverend, is het je eerste kat? Hoop dat de weekjes die je nu nog moet wachten omvliegen en je snel je proppie in je armen mag sluiten :)

Mieke, hoe gaat het met je? Ik ben ook constant in gedachten bij je. Ik blijf dit topic ook maar checken in de hoop op goed nieuws... ik wil gewoon zo graag dat je wakker wordt uit deze nachtmerrie... :hug:
Dierproeven.
14-08-2020 21:19
Super leuk en spannend :)
Ik duim voor een hele goede eerste kennismaking :cat:

Ps staan deze lapjes wel al op de website of ook nog niet?
Net gecheckt 'toevallig' ;-D
Nee nog niet! Is een goed teken, toch?
Dierproeven.
Ibi, wat fijn dat het zo goed gaat met jouw twee katten.
Hoop dat het snel lukt wat urine op te vangen van de zwarte en duidelijk wordt wat er aan de hand is met zijn blaas.
Dierproeven.
14-08-2020 21:05
Dat vind ik wel een beetje kortzichtig van de betreffende asiels.
Ik ben in principe ook voorstander van katten die naar buiten kunnen, maar dan moet je wel de juiste omstandigheden kunnen bieden.
Ik ken katten die naar buiten worden gelaten vlakbij hele drukke wegen.
Dan zou ik als asiel zijnde tien keer liever een Katje meegeven aan iemand die z’n hele huis ingericht heeft op de kat, dan iemand die z’n kat naar buiten doet, daar waar het eigenlijk niet kan....

Heb je eventueel ook belangstelling voor een wat oudere kat?
Of een kat met een lichte handicap?
Wij hebben bijv af en toe katjes die doof zijn en daardoor niet naar buiten kunnen
Zó ontzettend mee eens.
Dierproeven.
Toen ik bij mijn ouders woonde wel katten gehad. Maar nu ik op mezelf woon, wordt dit de eerste kat. Dus best wel spannend.
Heel spannend! Maar ontzettend leuk. Kom je ons verblijden met de foto's? :)
Dierproeven.
CC, wat super fijn om te lezen dat je morgen alsnog naar twee andere lieve kittens mag komen kijken! Wat ontzettend spannend ook. Ik gun het je echt :heart: Hou je ons op de hoogte? Ik ben nu al benieuwd!

Betoverend, wat leuk, je eerste, eigen kat. Is er een reden dat het asiel de kitten alleen plaatst en niet met een maatje?
parachutes schreef:
14-08-2020 21:35
CC, wat super fijn om te lezen dat je morgen alsnog naar twee andere lieve kittens mag komen kijken! Wat ontzettend spannend ook. Ik gun het je echt :heart: Hou je ons op de hoogte? Ik ben nu al benieuwd!

Betoverend, wat leuk, je eerste, eigen kat. Is er een reden dat het asiel de kitten alleen plaatst en niet met een maatje?
Ik heb zelf aangegeven dat ik 1 wil en dat was volgens hun geen probleem. Ik woon alleen op een appartement en 1 kitten opvoeden is al meer dan genoeg werk.
parachutes schreef:
14-08-2020 21:35

:bigkiss: Tuurlijk, zodra ik thuis ben morgen, kom ik me hier melden. Denk niet dat ik ze meteen mee naar huis mag nemen maar je weet het maar nooit...

Penny en Phileine heten ze. Weet nog niet wat ik van die namen vind, moet nog even wennen.
Dierproeven.
betoverend schreef:
14-08-2020 21:38
Ik heb zelf aangegeven dat ik 1 wil en dat was volgens hun geen probleem. Ik woon alleen op een appartement en 1 kitten opvoeden is al meer dan genoeg werk.
Ik snap je hoor, maar het voordeel van twee kittens is dat ze elkaar ook opvoeden en jij er dus uiteindelijk minder werk aan hebt.
Maar dat hangt natuurlijk ook erg af van het karakter van de kitten(s).
Dierproeven.
betoverend schreef:
14-08-2020 21:38
Ik bedoel dit absoluut niet verkeerd, maar ik denk dat je juist veel meer werk gaat hebben aan één kitten, dan aan twee. Je hebt bij je ouders al katten gehad, dus misschien weet je dit allemaal al, maar er zijn echt veel goede redenen dat kittens vrijwel altijd per twee weggaan (tenzij de kitten in kwestie geen band met broertjes/zusjes heeft of heel erg op zichzelf is). Ik ken helaas een behoorlijk aantal mensen dat voor één kitten is gegaan en daar ook spijt van hebben gekregen; nachtenlang wakker, kapotte meubels, gedragsproblemen op latere leeftijd etc. De meeste kittens hebben echt een vriendje nodig om te leren hoe ze "kat" moeten zijn (daar kunnen wij mensen niet mee helpen), om mee te stoeien, spelen, slapen, om elkaars grenzen te leren kennen etc. Ik moet zeggen dat ik het daarnaast ook wel bijzonder vind van het asiel dat de kitten alleen weg mag en ook nog eens met 8 weken... de meeste asielen doen dit namelijk niet. Nogmaals, misschien weet je dit allemaal al en ik bedoel het goed, ik wil je alleen waarschuwen, want de meeste mensen die ik ken hebben zich hier flink op verkeken en moesten er later toch nog eentje bij nemen.
Calamitycat schreef:
14-08-2020 21:44
:bigkiss: Tuurlijk, zodra ik thuis ben morgen, kom ik me hier melden. Denk niet dat ik ze meteen mee naar huis mag nemen maar je weet het maar nooit...

Penny en Phileine heten ze. Weet nog niet wat ik van die namen vind, moet nog even wennen.
Wie weet! Volgens mij ligt dat ook een beetje aan het asiel/je achtergrond/de kat in kwestie, of niet? Ik mocht mijn kat bijvoorbeeld niet meteen meenemen, maar ik ken andere mensen die dat wel mochten (o.a. ook bij hetzelfde asiel). Hoe dan ook ontzettend spannend, ik weet nog hoe ik me voelde toen ik bij mijn kat mocht komen kijken (bijna twee jaar geleden), ik had echt kriebels in mijn buik :$

Wat een schattige namen hebben ze! Gelukkig zijn ze nog klein, dus als je de namen eventueel wil veranderen, is dat volgens mij helemaal geen probleem!
Erg herkenbaar Parachutes. Die kriebels had ik ook bij de rooie, morgen hoogstwaarschijnlijk weer :)
Schoot net ineens in de stress, heb nog niet eens kittenvoer in huis! En er moet een kattenbak bij.
CC, adem in, adem uit. Niet op de zaken vooruit lopen... :$

Penny vind ik wel een hele leuke naam maar lijkt qua klank erg op de naam van mijn zwart-witte kater.
Phileine lijkt me erg lastig roepen ;-D
Dacht misschien zoiets als Loki en Lilo of zo.... maar eerst maar eens kennismaken, dan komen er ook wel vaak namen bij me op.
Dierproeven.
Grappig, wij hadden ook een andere nam voor de poes bedacht, maar ze luisterde zo goed naar haar oude naam dat we toch ongemerkt haar zo zijn blijven noemen... Die past ook gewoo heel goed bij haar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven