wonen in heemstede

15-08-2020 18:41 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik woon in Amsterdam met mijn gezin echter wordt dat te klein nu dachten wij aan Haarlem. Vinden wij ook leuk en wonen veel Amsterdammers. Heemstede ligt er naast maar ken ik niet zo goed. Wonen daar ook veel mensen uit Amsterdam? Hoe is t daar om te wonen met kinderen?
greethaan112 schreef:
15-08-2020 19:18
vindt het inderdaad wel leuk dat er mensen uit Amsterdam wonen. Niet alleen maar mensen uit het dorp zelf.

Maar dat staat niet op hun voorhoofd dus hoe vind je ze?

En als ze eenmaal een paar jaar dat wonen zijn het geen Amsterdammers meer natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdammers wonen overal en nergens.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zeilboot76 schreef:
15-08-2020 19:22
Kijk ook eens ten zuiden van Amsterdam. Ook genoeg Amsterdammers die daar naar toe zijn verhuisd, samen met hun overwaarde om een huis te kopen.

Dit!
Abbenes, Buiten Kaag, Kaag (eiland)

Heel klein en heel dorps, geen winkels maar je zit zo op de A44/A4 en bent zo weer in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaamingebruik schreef:
15-08-2020 19:22
Haha nee, behalve dat er nu nog wat harder over gezegd wordt. (Als je doelt op de Amsterdam “haat” dan)

TO, ik zal eerlijk zijn. ik pendel al mijn hele leven qua wonen en werk tussen Haarlem en Heemstede in.
Jij zoekt Amsterdammers, die zijn er, een boel, maar vinden weinig aansluiting zolang ze zich echt als Amsterdammers blijven identificeren. Er zijn vast plekken waar ze bij elkaar komen, maar als je serieus in Haarlem of Heemstede wil wonen en met iedereen in de buurt aansluiting wil vinden, dan moet je Amsterdam gewoon niet noemen. Je wordt dan over 1 kam geschoren bij de rest.

Er zijn speeltuinen en kindvriendelijke buren en het is ook echt heel leuk. Ik wil nooit meer anders persoonlijk. Maar probeer je accent (als je dat hebt) te verbergen, noem Amsterdam niet de mooiste stad van Nederland en doe ook niet zo “lekker Amsedams druk met muziek enzo” .

Over Almere was ik trouwens wel serieus. Het is net Amsterdam, met heel veel Amsterdammers. Juist gebouwd voor Amsterdammers.

Exact dit ja. De Amsterdammers die hier ‘massaal’ komen wonen zijn mensen die in hun studietijd of net daarna in Amsterdam zijn gaan wonen en nu graag een huis met tuin willen voor hun kinderen en bakfiets. Geen ‘geboren en getogen’ Amsterdammers met bijbehorend accent en voorliefde voor Hazes en kornuiten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag niet een Amsterdammer zijn en van Amsterdam houden, maar toch verhuizen? Er is niets mis met een accent, net zo goed als er niets mis is met Algemeen Beschaafd Drents is er niets mis met Amsterdams.

Alleen ik vind het bekrompen dat je alleen tussen Amsterdammers wil wonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
TO, Weesp?

Dichtbij Amsterdam, goede treinverbinding en grote nieuwbouwwijk achter het station.
viva-amber schreef:
15-08-2020 18:45
Of naar Pumerend.

En dan graag naar de Purmer-Noord.
greethaan112 schreef:
15-08-2020 19:08
Nee ik ook niet, ben opzoek naar wat meer kindvriendelijk, speeltuintjes en genoeg te doen voor kids en een relaxte sfeer waren mensen elkaar kennen.
Volendam dan.
TO, ben jij een geboren en getogen Amsterdamse uit een stadswijk. Doe dan Almere!

Ben jij een import Amsterdamse die in haar studententijd naar Amsterdam trok en het minder geschikt vindt met kinderen: Hilversum. Of Almere.

Almere kan altijd en je zult versteld staan hoe positief mensen in Almere zijn over Almere.
Alle reacties Link kopieren
ik ben geen echter Amsterdammer ofzo, ben hier gaan wonen vanwege studie etc. Kom uit Amsterdam zuid dat is wel even anders waar jullie het over. Purmerend en Almere daar gaan de oud Amsterdammers heen. Tegenwoordig wonen er in Amsterdam geen echte amsterdammers meer.
greethaan112 schreef:
15-08-2020 19:51
ik ben geen echter Amsterdammer ofzo, ben hier gaan wonen vanwege studie etc. Kom uit Amsterdam zuid dat is wel even anders waar jullie het over. Purmerend en Almere daar gaan de oud Amsterdammers heen. Tegenwoordig wonen er in Amsterdam geen echte amsterdammers meer.
"Jouw slag" Amsterdammers is gevlucht naar steden als Haarlem en Hilversum. Misschien is die laatste optie nog relatief betaalbaar?
Alle reacties Link kopieren
Hoog tijd om Amsterdam 2 aan te leggen op het Markermeer of IJsselmeer.
Waarbij er alleen huizen, scholen, een bakker, ... op komen te staan.
En dus geen hele shopping-centra.

Worden al die Heemstedenaren en dergelijke tenminste niet meer onder de voet gelopen door uitwijkende Amsterdammers.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
greethaan112 schreef:
15-08-2020 19:51
ik ben geen echter Amsterdammer ofzo, ben hier gaan wonen vanwege studie etc. Kom uit Amsterdam zuid dat is wel even anders waar jullie het over. Purmerend en Almere daar gaan de oud Amsterdammers heen. Tegenwoordig wonen er in Amsterdam geen echte amsterdammers meer.
Bussum, Naarden, Doorn. Dat soort plekken niks?
Alle reacties Link kopieren
Ok dus beter Haarlem dus en geen Heemstede. Hoef niet tussen Amsterdammers te zitten, alleen is wel leuk als er ook wat mensen uit de stad tussen zitten. Haarlem weet ik dat het redelijk gemengd is maar Heemstede weet ik dus niet wat daar voor mensen wonen.
Wissewis schreef:
15-08-2020 19:54
Hoog tijd om Amsterdam 2 aan te leggen op het Markermeer of IJsselmeer.
Waarbij er alleen huizen, scholen, een bakker, ... op komen te staan.
En dus geen hele shopping-centra.

Worden al die Heemstedenaren en dergelijke tenminste niet meer onder de voet gelopen door uitwijkende Amsterdammers.
Dat zeggen we toch: Almere!
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
15-08-2020 19:58
Dat zeggen we toch: Almere!
Vroeg of laat zit Almere ook vol.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
ja het gooi heb ik over na zitten denken, maar ik zoek een plaats waar wel iets te doen is in de buurt. Beetje gezelligheid, restaurantjes etc. Volgens mij is het gooi redelijk saai.
Alle reacties Link kopieren
greethaan112 schreef:
15-08-2020 20:01
ja het gooi heb ik over na zitten denken, maar ik zoek een plaats waar wel iets te doen is in de buurt. Beetje gezelligheid, restaurantjes etc. Volgens mij is het gooi redelijk saai.
Kijk eens naar Weesp dan.
Alle reacties Link kopieren
ja klopt heb je een nieuwbouw wijk inderdaad. Kunnen we overwegen weesp ja
greethaan112 schreef:
15-08-2020 20:01
ja het gooi heb ik over na zitten denken, maar ik zoek een plaats waar wel iets te doen is in de buurt. Beetje gezelligheid, restaurantjes etc. Volgens mij is het gooi redelijk saai.
Doe eens gek en neem wat afslagen vanaf de A1 om een eigen oordeel te vormen over de gezelligheid.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn daar veel leuke café's en restaurants met terrassen aan het water, (uit m'n hoofd 5 of 6) basisscholen en twee middelbare scholen, veel winkels, zwembad, een theater, etc

Het is officieel een stad maar voelt meer als een dorp.
greethaan112 schreef:
15-08-2020 20:03
ja klopt heb je een nieuwbouw wijk inderdaad. Kunnen we overwegen weesp ja
Dan vind ik persoonlijk het Gooi toch echt gezelliger.
Wissewis schreef:
15-08-2020 19:59
Vroeg of laat zit Almere ook vol.
Almere is heel groot èn er is nog hartstikke veel ruimte over om te groeien. Da's het mooie van een polder: plat en ruim.

Mensen die niet in Almere wonen zeggen dat ze er nog niet dood gevonden willen worden. Mensen die er wel wonen zijn laaiend enthousiast omdat je er prima kunt winkelen en fantastisch kunt recreëren, wordt mij dan verteld.
greethaan112 schreef:
15-08-2020 20:01
ja het gooi heb ik over na zitten denken, maar ik zoek een plaats waar wel iets te doen is in de buurt. Beetje gezelligheid, restaurantjes etc. Volgens mij is het gooi redelijk saai.
Restaurants zijn er wel in Heemstede. Een aantal keer heel lekker gegeten de afgelopen jaren.

Winkelcentrum vind ik niks aan. Vorige week nog even doorgelopen omdat ik er een afspraak had een iets te vroeg was, maar ik werd er niet heel blij van. Taart van Tummers is wel heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Haarlem is toch betere optie dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven