Strandhuisje
maandag 17 augustus 2020 om 19:48
Beste forummers,
Wij zitten eraan te denken om een strandhuisje te kopen en/of in te schrijven bij een strandvereniging voor een staanplaats op het strand. Nu zou ik graag wat meer willen weten over de verschillende verenigingen: wat voor sfeer heerst er, hoe staat men tegenover (luidruchtige) kinderen, waar komen de meeste leden vandaan, zijn douche en toilet in de huisjes toegestaan, hoe groot zijn de huisjes, is er een leuke strandtent in de buurt, etc. Zijn er mensen op t forum die zelf een strandhuisje hebben en mij daar meer over kunnen vertellen? Dank alvast
Wij zitten eraan te denken om een strandhuisje te kopen en/of in te schrijven bij een strandvereniging voor een staanplaats op het strand. Nu zou ik graag wat meer willen weten over de verschillende verenigingen: wat voor sfeer heerst er, hoe staat men tegenover (luidruchtige) kinderen, waar komen de meeste leden vandaan, zijn douche en toilet in de huisjes toegestaan, hoe groot zijn de huisjes, is er een leuke strandtent in de buurt, etc. Zijn er mensen op t forum die zelf een strandhuisje hebben en mij daar meer over kunnen vertellen? Dank alvast
maandag 17 augustus 2020 om 20:25
Het-groepje schreef: ↑17-08-2020 20:22Het is duur en je kunt wachten tot je een ons weegt. Daarnaast is het pokkeveel werk want je moet het afbreken en weer opbouwen en het moet in een stalling.
Je kunt het beste aanpappen met mensen die al zitten waar jij wil als je er een wil.
Dat afbreken en opslaan wordt tegenwoordig vaak voor je gedaan. Er zijn weinig plekken meer waar je zelf loopt te zeulen. Vroeger moesten mijn ouders idd naar het strand om af te breken en dan kwam er een shovel voor je huisje. Was ook leuk want dat deden we samen met de buren
maandag 17 augustus 2020 om 20:27
Toch ben ik jaloers, het lijkt me zoiets fantastisch, helemaal als je af en opbouw wordt gedaan
maandag 17 augustus 2020 om 20:48
Het-groepje schreef: ↑17-08-2020 20:27Toch ben ik jaloers, het lijkt me zoiets fantastisch, helemaal als je af en opbouw wordt gedaan![]()
Het is ook fantastisch
maandag 17 augustus 2020 om 20:49
maandag 17 augustus 2020 om 20:51
Had ze duurder verwacht
Komt misschien door de locatie?
maandag 17 augustus 2020 om 21:01
Locatie, jaarlijkse kosten, op welke rij je zit én bovenal of je het mag verhuren. Als je mag verhuren aan onbekenden kost een huisje soms €20.000-€30.000 meer.
Toevoeging: en ook in deze markt wordt er overboden.
maandag 17 augustus 2020 om 21:14
maandag 17 augustus 2020 om 21:18
Dus Den Helder of de Zeeuwse kust maakt niet uit. Hoe vaak denken jullie er heen te gaan? Ga je er van uit dat je het huisje dan ook mag verhuren, of staat hij het grootste deel van het jaar seizoen leeg?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 17 augustus 2020 om 21:22
Vast wel. Ik kan me voorstellen dat je in Zantvoort veel langer moet wachten dan in Groet.
Heb je zelf al gegoogeld naar de verschillende verenigingen? Of het überhaupt mogelijk is om je nog op een wachtlijst te laten zetten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 17 augustus 2020 om 21:24
We wonen in het midden van het land. Het hoeft niet per se te worden verhuurd, maar het zou fijn zijn als die optie er wel is, al begrijp ik dat dat de vraagprijs omhoog haalt
maandag 17 augustus 2020 om 21:29
Ja, wel op de websites gekeken van bijv Zandvoort. Daar wordt niet altijd een actuele wachttijd aangegeven, maar misschien moet ik ze eens bellen. Groet ga ik opzoeken. Iemand nog andere tips over strandhuisjes op wat minder bekende locaties ?
maandag 17 augustus 2020 om 21:37
In de praktijk ben ik vaak heel meegaand met wat mijn vrouw en kinderen willen, en daarom zaten we een paar jaar geleden een week lang in een strandhuisje bij Julianadorp. Je kunt die dingen dus ook voor een week huren, om te kijken of het wat is en of het bij je past.
Dit was niet zo maar een huisje, maar een best wel luxe huisje met een mooie veranda, een gezellige slaapzolder, beneden achterin nog een aparte slaapkamer, een complete badkamer, een vrij goed ingerichte keuken, warm stromend water en goede bedden. En als ik het me goed herinner, was er zelfs een beheerder die boodschappen voor je regelde en je bagage sjouwde.
Het is best sfeervol, toch had ik er na een week ook wel weer genoeg van. Het strand is mooi, maar na een paar dagen wordt het wel een beetje saai. Alle normale dingen zijn ver weg voor je gevoel, voor iedere pot pindakaas moet je weer langs 30 andere huises sjokken op weg naar de strandovergang en daarna begint de normale wereld pas weer. Zand dringt verder door tot in de kieren van alle spullen. En op het strand is geen goede wifi, dus mijn kinderen hadden er op dag 2 alweer genoeg van.
Dit was een luxe strandhuisje. Er zijn ook stranden waar de huisjes kleiner zijn, veel dichter op elkaar staan en waar je een ‘tweede rij’ hebt vanwaar je op andere huisjes uitkijkt in plaats van op zee.
Dit was niet zo maar een huisje, maar een best wel luxe huisje met een mooie veranda, een gezellige slaapzolder, beneden achterin nog een aparte slaapkamer, een complete badkamer, een vrij goed ingerichte keuken, warm stromend water en goede bedden. En als ik het me goed herinner, was er zelfs een beheerder die boodschappen voor je regelde en je bagage sjouwde.
Het is best sfeervol, toch had ik er na een week ook wel weer genoeg van. Het strand is mooi, maar na een paar dagen wordt het wel een beetje saai. Alle normale dingen zijn ver weg voor je gevoel, voor iedere pot pindakaas moet je weer langs 30 andere huises sjokken op weg naar de strandovergang en daarna begint de normale wereld pas weer. Zand dringt verder door tot in de kieren van alle spullen. En op het strand is geen goede wifi, dus mijn kinderen hadden er op dag 2 alweer genoeg van.
Dit was een luxe strandhuisje. Er zijn ook stranden waar de huisjes kleiner zijn, veel dichter op elkaar staan en waar je een ‘tweede rij’ hebt vanwaar je op andere huisjes uitkijkt in plaats van op zee.
maandag 17 augustus 2020 om 21:40
Slaaphuisjes aan de zeeuwse kust( met stroom, douche en 1 slaapkamertje) gaan weg voor 180.000 euro. Daarbovenop komt nog de pacht elk jaar opnieuw voor de staplaats.
En als het waterschap opeens bepaald dat er geen huisjes meer mogen staan heb je opeens hele dure planken.
Ik zou eens beginnen met een slaaphuisje te huren. Is ook duur maar dan heb je een idee hoe het is
En als het waterschap opeens bepaald dat er geen huisjes meer mogen staan heb je opeens hele dure planken.
Ik zou eens beginnen met een slaaphuisje te huren. Is ook duur maar dan heb je een idee hoe het is
maandag 17 augustus 2020 om 21:45
Zeeuwse kust gaat helemaal nergens meer over. Zodra iemand in zo’n leuk dorpje als Domburg of Zoutelande nog een leegstaand hondenhok in de tuin over heeft, komt er een bordje ‘Zimmer Frei’ in de tuin. Het valt me mee dat de Roompot nog niet ieder weiland achter de duinen in een huisjespark heeft omgetoverd.pearle schreef: ↑17-08-2020 21:40Slaaphuisjes aan de zeeuwse kust( met stroom, douche en 1 slaapkamertje) gaan weg voor 180.000 euro. Daarbovenop komt nog de pacht elk jaar opnieuw voor de staplaats.
En als het waterschap opeens bepaald dat er geen huisjes meer mogen staan heb je opeens hele dure planken.
Ik zou eens beginnen met een slaaphuisje te huren. Is ook duur maar dan heb je een idee hoe het is
maandag 17 augustus 2020 om 21:50
Wilt u een strandhuisje verkopen? Graag dan contact opnemen. We hebben meer dan 200.000 volgers en enkele tienduizenden belangstellenden voor de mailing over nieuwe huisjes die te koop worden aangeboden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 17 augustus 2020 om 22:04
Het kan wel. Mijn schoonzus heeft er een paar jaar geleden 1 gekocht. Het strandhuis zelf is zo goed als waardeloos, je betaalt voor de plek.
Net als wat hier op campings in de buurt gebeurde: caravans (dus de seizoensplek) werden verhandeld voor 50.000. Totdat de camping opeens zei: dat mag niet meer. Bij verkoop vervalt de plek weer terug aan de camping. Tot ziens investering van tientallen duizenden euro's. Dat zie ik ook nog wel eens gebeuren op het strand.
Als je het echt leuk vindt: huur eens een huisje voor een aantal weken en kijk of je het geld het echt echt waard vindt.
Net als wat hier op campings in de buurt gebeurde: caravans (dus de seizoensplek) werden verhandeld voor 50.000. Totdat de camping opeens zei: dat mag niet meer. Bij verkoop vervalt de plek weer terug aan de camping. Tot ziens investering van tientallen duizenden euro's. Dat zie ik ook nog wel eens gebeuren op het strand.
Als je het echt leuk vindt: huur eens een huisje voor een aantal weken en kijk of je het geld het echt echt waard vindt.