Strandhuisje

17-08-2020 19:48 48 berichten
Beste forummers,

Wij zitten eraan te denken om een strandhuisje te kopen en/of in te schrijven bij een strandvereniging voor een staanplaats op het strand. Nu zou ik graag wat meer willen weten over de verschillende verenigingen: wat voor sfeer heerst er, hoe staat men tegenover (luidruchtige) kinderen, waar komen de meeste leden vandaan, zijn douche en toilet in de huisjes toegestaan, hoe groot zijn de huisjes, is er een leuke strandtent in de buurt, etc. Zijn er mensen op t forum die zelf een strandhuisje hebben en mij daar meer over kunnen vertellen? Dank alvast
Alle reacties Link kopieren
De kust is lang, waar wil je heen?

En besef dat er vaak een jarenlange wachtlijst is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja dat weet ik.. op zich zijn we flexibel qua locatie, maar liever niet op de Waddeneilanden (mochten daar al strandhuisjes staan)
Het is duur en je kunt wachten tot je een ons weegt. Daarnaast is het pokkeveel werk want je moet het afbreken en weer opbouwen en het moet in een stalling.
Je kunt het beste aanpappen met mensen die al zitten waar jij wil als je er een wil.
Wil je het huisje vóór 2041 betrekken? :lol:

Heb je door wat het kost? Ons kavel kostte €82.000 ex huisje.. daar kwam nog eenmalig €45.000 voor een huisje en €2200 jaarlijkse kosten bij. We hebben 11 jaar moeten wachten tot er iets beschikbaar kwam.
Het-groepje schreef:
17-08-2020 20:22
Het is duur en je kunt wachten tot je een ons weegt. Daarnaast is het pokkeveel werk want je moet het afbreken en weer opbouwen en het moet in een stalling.
Je kunt het beste aanpappen met mensen die al zitten waar jij wil als je er een wil.


Dat afbreken en opslaan wordt tegenwoordig vaak voor je gedaan. Er zijn weinig plekken meer waar je zelf loopt te zeulen. Vroeger moesten mijn ouders idd naar het strand om af te breken en dan kwam er een shovel voor je huisje. Was ook leuk want dat deden we samen met de buren :)
BeaTea schreef:
17-08-2020 20:22
Wil je het huisje vóór 2041 betrekken? :lol:

Heb je door wat het kost? Ons kavel kostte €82.000 ex huisje.. daar kwam nog eenmalig €45.000 voor een huisje en €2200 jaarlijkse kosten bij. We hebben 11 jaar moeten wachten tot er iets beschikbaar kwam.
Toch ben ik jaloers, het lijkt me zoiets fantastisch, helemaal als je af en opbouw wordt gedaan :heart:
Het-groepje schreef:
17-08-2020 20:27
Toch ben ik jaloers, het lijkt me zoiets fantastisch, helemaal als je af en opbouw wordt gedaan :heart:

Het is ook fantastisch :heart: We maken elke soort zee mee en zijn binnen 2 uur rijden helemaal op vakantie. Ik ben opgegroeid met een strandhuisje en mijn man ging overstag omdat hij door kreeg dat hij elke maand met zand in zijn gat op het strand moest gaan zitten. Dan maar een huisje :biggrin:
https://strandhuisje.nl/huisjeaanzee/kopen/
Alle reacties Link kopieren
Voor de bedragen sluit ik me aan bij BeaTea. En je kan heel heel heel lang wachten. Ons kent ons gaat voor.

Maar leuk is het wel. Luidruchtige kinderen horen er deels bij, veel socializen met je buren ook.

Maar ertussen komen, dat is echt super lastig.
Alle reacties Link kopieren
Had ze duurder verwacht
Komt misschien door de locatie?
lilalinda schreef:
17-08-2020 20:51
Had ze duurder verwacht
Komt misschien door de locatie?


Locatie, jaarlijkse kosten, op welke rij je zit én bovenal of je het mag verhuren. Als je mag verhuren aan onbekenden kost een huisje soms €20.000-€30.000 meer.

Toevoeging: en ook in deze markt wordt er overboden.
Alle reacties Link kopieren
En soms koop je letterlijk alleen het huisje en niet de pacht op het strand. Dan heb je dus wel een huisje, maar geen plek. Daar moet je ook op letten.

Als je dit echt wil, dan moet je je simpelweg op elke vereniging inschrijven. Ik denk ook dat waar je zit, weinig uitmaakt eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
mummy2be schreef:
17-08-2020 20:15
Ja dat weet ik.. op zich zijn we flexibel qua locatie, maar liever niet op de Waddeneilanden (mochten daar al strandhuisjes staan)

Dus Den Helder of de Zeeuwse kust maakt niet uit. Hoe vaak denken jullie er heen te gaan? Ga je er van uit dat je het huisje dan ook mag verhuren, of staat hij het grootste deel van het jaar seizoen leeg?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben me ervan bewust dat het sowieso duur is, maar wat zijn de wat goedkopere locaties ? Zit er veel verschil in de wachttijden van de verenigingen?
Alle reacties Link kopieren
mummy2be schreef:
17-08-2020 21:18
Ik ben me ervan bewust dat het sowieso duur is, maar wat zijn de wat goedkopere locaties ?
Zit er veel verschil in de wachttijden van de verenigingen?

Vast wel. Ik kan me voorstellen dat je in Zantvoort veel langer moet wachten dan in Groet.

Heb je zelf al gegoogeld naar de verschillende verenigingen? Of het überhaupt mogelijk is om je nog op een wachtlijst te laten zetten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
17-08-2020 21:18
Dus Den Helder of de Zeeuwse kust maakt niet uit. Hoe vaak denken jullie er heen te gaan? Ga je er van uit dat je het huisje dan ook mag verhuren, of staat hij het grootste deel van het jaar seizoen leeg?
We wonen in het midden van het land. Het hoeft niet per se te worden verhuurd, maar het zou fijn zijn als die optie er wel is, al begrijp ik dat dat de vraagprijs omhoog haalt
himalaya schreef:
17-08-2020 21:22
Vast wel. Ik kan me voorstellen dat je in Zantvoort veel langer moet wachten dan in Groet.

Heb je zelf al gegoogeld naar de verschillende verenigingen? Of het überhaupt mogelijk is om je nog op een wachtlijst te laten zetten?
Ja, wel op de websites gekeken van bijv Zandvoort. Daar wordt niet altijd een actuele wachttijd aangegeven, maar misschien moet ik ze eens bellen. Groet ga ik opzoeken. Iemand nog andere tips over strandhuisjes op wat minder bekende locaties ?
In de praktijk ben ik vaak heel meegaand met wat mijn vrouw en kinderen willen, en daarom zaten we een paar jaar geleden een week lang in een strandhuisje bij Julianadorp. Je kunt die dingen dus ook voor een week huren, om te kijken of het wat is en of het bij je past.

Dit was niet zo maar een huisje, maar een best wel luxe huisje met een mooie veranda, een gezellige slaapzolder, beneden achterin nog een aparte slaapkamer, een complete badkamer, een vrij goed ingerichte keuken, warm stromend water en goede bedden. En als ik het me goed herinner, was er zelfs een beheerder die boodschappen voor je regelde en je bagage sjouwde.

Het is best sfeervol, toch had ik er na een week ook wel weer genoeg van. Het strand is mooi, maar na een paar dagen wordt het wel een beetje saai. Alle normale dingen zijn ver weg voor je gevoel, voor iedere pot pindakaas moet je weer langs 30 andere huises sjokken op weg naar de strandovergang en daarna begint de normale wereld pas weer. Zand dringt verder door tot in de kieren van alle spullen. En op het strand is geen goede wifi, dus mijn kinderen hadden er op dag 2 alweer genoeg van.

Dit was een luxe strandhuisje. Er zijn ook stranden waar de huisjes kleiner zijn, veel dichter op elkaar staan en waar je een ‘tweede rij’ hebt vanwaar je op andere huisjes uitkijkt in plaats van op zee.
Dubbel
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 17-08-2020 21:39
Reden: Dubbel
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Slaaphuisjes aan de zeeuwse kust( met stroom, douche en 1 slaapkamertje) gaan weg voor 180.000 euro. Daarbovenop komt nog de pacht elk jaar opnieuw voor de staplaats.
En als het waterschap opeens bepaald dat er geen huisjes meer mogen staan heb je opeens hele dure planken.
Ik zou eens beginnen met een slaaphuisje te huren. Is ook duur maar dan heb je een idee hoe het is
pearle schreef:
17-08-2020 21:40
Slaaphuisjes aan de zeeuwse kust( met stroom, douche en 1 slaapkamertje) gaan weg voor 180.000 euro. Daarbovenop komt nog de pacht elk jaar opnieuw voor de staplaats.
En als het waterschap opeens bepaald dat er geen huisjes meer mogen staan heb je opeens hele dure planken.
Ik zou eens beginnen met een slaaphuisje te huren. Is ook duur maar dan heb je een idee hoe het is
Zeeuwse kust gaat helemaal nergens meer over. Zodra iemand in zo’n leuk dorpje als Domburg of Zoutelande nog een leegstaand hondenhok in de tuin over heeft, komt er een bordje ‘Zimmer Frei’ in de tuin. Het valt me mee dat de Roompot nog niet ieder weiland achter de duinen in een huisjespark heeft omgetoverd.
Alle reacties Link kopieren
Wilt u een strandhuisje verkopen? Graag dan contact opnemen. We hebben meer dan 200.000 volgers en enkele tienduizenden belangstellenden voor de mailing over nieuwe huisjes die te koop worden aangeboden.

:woa:
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ben het er niet mee eens dat het strand wordt volgebouwd met dit soort prive eigendommen. Als je nou ergens natuur en leegte kunt ervaren, is het op het strand.
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel. Mijn schoonzus heeft er een paar jaar geleden 1 gekocht. Het strandhuis zelf is zo goed als waardeloos, je betaalt voor de plek.

Net als wat hier op campings in de buurt gebeurde: caravans (dus de seizoensplek) werden verhandeld voor 50.000. Totdat de camping opeens zei: dat mag niet meer. Bij verkoop vervalt de plek weer terug aan de camping. Tot ziens investering van tientallen duizenden euro's. Dat zie ik ook nog wel eens gebeuren op het strand.

Als je het echt leuk vindt: huur eens een huisje voor een aantal weken en kijk of je het geld het echt echt waard vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven