Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
18-08-2020 19:31
Trouw jij in Amsterdam Aloe Vera?
Misschien straks niet meer? Hoop dat de maatregelen ergens anders over gaan. De Bijenkorf gaat dicht las ik.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een opluchting. Wij trouwens dus ik een deel gemeente van Rotterdam dus ik kneep hem wel.

Rutte is ook niet gek de horeca dicht kost hem z’n economie. Dus bidden dat het nu stabiel blijft of vermindert en dat we allemaal onze bruiloft halen zonder verdere aanpassingen :kneel:
Niets is wat het lijkt..
anoniemuitutrecht schreef:
17-08-2020 14:47
Mijn vriend en ik waren 20 jaren jaar bij elkaar. We hebben inmiddels twee kinderen van drie en vijf en we dachten dat het wel leuk zou zijn om die gelegenheid aan te grijpen om te trouwen en een feestje te geven. Toen kwam corona. Dus dacht wordt wachten tot 25 jaar... of toch maar 21.
21 is 3x7, geluksgetal :)
Ik geloof ook niet dat de horeca nog een keer dicht gaat. Ik duim dat de lokale maatregelen ook mee zullen vallen.

Ik heb zelf heel sterk het idee dat ze strengere zaken van plan waren, maar dat de cijfers van deze week dat hebben afgezwakt.

Ik heb voor het eerst sinds het cancelen van ons huwelijk op Aruba weer een normale avondmaaltijd kunnen eten zonet. Ben 4kg afgevallen sinds 4 augustus :facepalm:.
Wat fijn dat het slapen en eten nu ietsje beter gaat! Pas je wel goed op jezelf? Jullie vrienden, familie en locatie gaan straks vast voor een fantastische dag zorgen. :heart:
Kokoro schreef:
18-08-2020 20:22
Ik geloof ook niet dat de horeca nog een keer dicht gaat. Ik duim dat de lokale maatregelen ook mee zullen vallen.

Ik heb zelf heel sterk het idee dat ze strengere zaken van plan waren, maar dat de cijfers van deze week dat hebben afgezwakt.

Ik heb voor het eerst sinds het cancelen van ons huwelijk op Aruba weer een normale avondmaaltijd kunnen eten zonet. Ben 4kg afgevallen sinds 4 augustus :facepalm:.
Dit was ook mijn gevoel: dat ze meer wilden doen maar wisten dat er met de cijfers van de laatste dagen geen draagvlak zou zijn.

Fijn dat je weer kan eten, hopelijk kan je met dit ‘goede nieuws’ deze week nog een beetje verder ontspannen. Heb je nog iets leuks kunnen ondernemen met je vriend?
Eindelijk ook even tijd om te vertellen wat we afgelopen week allemaal gedaan hebben.

Van het weekend laatste 'meeting' met de pastoor gehad. Misboekje is nu zo goed als klaar, muziek is met de soliste afgestemd en we hebben nog de nodige theologische discussies gehad. Wel schattig, de pastoor vond het volgens mij ook gewoon heel fijn om even mensen over de vloer te hebben. Hij woont samen met zijn broeders maar hij is de jongste (alsnog 80+) dus hij is vooral bezig met zorgen voor de anderen en tegelijk kunnen ze niet teveel want als corona bij hun binnenkomt hebben ze een probleem. Dus even twee jonge mensen op de koffie om mee te kletsen vond hij volgens mij al heel leuk :proud:
En meteen ook een stempel gehaald bij onze eigen parochie dus dan kan het papierwerk ook afgerond worden.

Haaraccessoire is gekozen (deze), de anderen waren toch iets too much met de sluier er bij.
Verder ook mijn ondergoed en kimono besteld dus dat is allemaal klaar. Afgelopen weekend jurk nog een keer gepast en zat nog goed.

Alle versiering is ook besteld. Ook een mandje met bloemblaadjes voor mijn nichtje, dus dan kan ze goed oefenen. :heart: En ik ga nu nog even onze enveloppendoos en jenga als gastenboek bestellen.
Alleen mijn 100 gladiolen moet ik nog ergens vandaan halen. Heb bij onze eigen bloemist al de prijs opgevraagd en dat was wel redelijk, mag ik ook nog eens grote emmers lenen om ze te bewaren. Nu nog even bij de bloemist ter plaatse een prijsopgave doen. Dat zou logistiek beter zijn dus hopelijk kan ze de prijs een beetje matchen.

Gastenlijst is rond. Alleen van 1 stel hebben we nog een 'misschien', die heb ik pas later uitgenodigd toen we al wat afzeggingen hadden en ze zijn al flink wat ouder (mijn oude oppas :heart:) dus ik verwacht eigenlijk dat ze niet komen. Maar dan ga ik geen anderen meer uitnodigen, het is goed zo.

Gesprek met de fotograaf gehad, ze kent mijn schoonzusje (die ook fotograaf is) goed dus ik heb er alle vertrouwen in dat zij er samen goed uitkomen qua stijl etc.

Dus nu eigenlijk alleen nog:
- misboekje uitwerken en printen
- huwelijkskaars kopen (al wel uitgezocht)
- gladiolen bestellen
- seating plan maken
- draaiboek maken
- vlaai bestellen
- laatste bezoek aan kerk en locatie met de ceremoniemeesters
- ringen laten graveren

En volgens mij zijn we er dan! Nog 3 weken vandaag...
Oooh, een bruidskaars. Ik had er nog niet eerder van gehoord maar dat lijkt me een heel mooi symbool. Hoe passen jullie dat in, ga je die aansteken tijdens de ceremonie of later op de dag?
Daveotion schreef:
20-08-2020 11:16
Oooh, een bruidskaars. Ik had er nog niet eerder van gehoord maar dat lijkt me een heel mooi symbool. Hoe passen jullie dat in, ga je die aansteken tijdens de ceremonie of later op de dag?
Het is een (optioneel) onderdeel van de katholieke huwelijksmis. Onze ouders gaan onze doopkaarsen aansteken aan de paaskaars (dat is de grote kaars in de kerk, die elk jaar met Pasen wordt vervangen), daarna geven ze die aan ons en wij steken met die doopkaarsen dan samen onze huwelijkskaars aan. De symboliek van hoe de huwelijken van onze ouders ons hebben voortgebracht en wij dan samen van die twee vlammen één maken en onze families verbinden vind ik heel mooi :heart:
AnAppleADay schreef:
20-08-2020 11:24
Het is een (optioneel) onderdeel van de katholieke huwelijksmis. Onze ouders gaan onze doopkaarsen aansteken aan de paaskaars (dat is de grote kaars in de kerk, die elk jaar met Pasen wordt vervangen), daarna geven ze die aan ons en wij steken met die doopkaarsen dan samen onze huwelijkskaars aan. De symboliek van hoe de huwelijken van onze ouders ons hebben voortgebracht en wij dan samen van die twee vlammen één maken en onze families verbinden vind ik heel mooi :heart:
Wat mooi zeg!
Wij hebben nog vrij weinig invulling voor onze ceremonie (wij doen alleen burgerlijk huwelijk), dus ik neem dit even mee ter inspiratie. We hebben volgende week ons gesprek met de babs.
Daveotion schreef:
20-08-2020 11:31
Wat mooi zeg!
Wij hebben nog vrij weinig invulling voor onze ceremonie (wij doen alleen burgerlijk huwelijk), dus ik neem dit even mee ter inspiratie. We hebben volgende week ons gesprek met de babs.
Leuk om te horen :-)
Heel veel huwelijkssymboliek vindt de oorsprong in een religieus ritueel dus volgens mij is dat helemaal niet raar om ook in een burgelijk huwelijk te doen. Je hoeft er natuurlijk geen doop- en paaskaarsen voor te gebruiken maar kan ook met gewone kaarsen.
Je kunt dan wel eventueel kijken bij een religieuze winkel voor de huwelijkskaars zelf. Sommigen zijn heel erg kitsch met Maria enzo maar de meeste hebben alleen hartjes en/of ringen er op staan dus dan werkt het ook prima in een burgerlijk huwelijk. Mocht je in de regio wonen, er zit een winkel in Den Bosch met heel veel keuze. Maar vast ook in andere steden.
En die kun je dan bewaren voor eventueel een 10, 25 of 50 jarig huwelijksfeest :-)
Wat heerlijk Apple, dat alles zo samenkomt. Wat je vertelde over de pastoor is echt super schattig :$. Ik vind je haaraccessoire echt prachtig. Je gaat er fantastisch uitzien! Wat voor bloemenmandje heb je gekozen? Ik heb er 1 van marktplaats gehaald, maar wij mogen dus geen bloemblaadjes :|. Heb zodoende maar 2 bellenblaaspistolen gekocht die niet al teveel lawaai maken. Voor de bruidsmeisjes (4jr) misschien ook wat minder spannend.

Succes met de gladiolen! Komt vast goed :). Fijn dat mensen met je meedenken. Ik herken wat je zegt over de gastenlijst. Ik was inderdaad eerst ook bezig om te kijken "wie er dan bij kan zijn", maar het is ook fijn als het gewoon rond is. Ook qua kosten trouwens. Goed wat je zegt over ringen graveren! Dat was ik helemaal vergeten. Ik denk dat ik dat woensdagochtend de 16e wel aandurf :rofl:! Of misschien toch achteraf.

Prachtig trouwens, de symboliek van de huwelijkskaars. Ik ben helemaal niet gelovig opgevoed en zat ook nog eens op een openbare basisschool, dus ben met slechts weinig bekend. Dit is wel echt heel mooi en ontroerend.

Ik heb lekker met vriend een film gekeken en to be honest ging het na de persco wel weer een beetje beter :). De slaapmedicatie helpt fantastisch en ik slaap nu een volle 7u per nacht, zoals ik nodig heb.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daveotion schreef:
20-08-2020 11:31
Wat mooi zeg!

Spannend! Hebben jullie van tevoren ook een vragenlijst moeten invullen? Wij echt een hele lap :facepalm:. Maar goed, vind het prima want hoop op een mooie ceremonie. Wij zullen ook nog wat tegen elkaar zeggen. Ben nu al zenuwachtig :proud:! Gaan jullie nog persoonlijke geloften doen?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gaan er op jullie huwelijken ook mensen speechen? Zo ja, wanneer? Ik verwacht een stuk of 3-4. Twee ouders en twee getuigen. Ik vind het lastig in te schatten voor de dag zelf.

Ik heb gisteren mijn proefmakeup gehad. Ben er héél blij mee. Mijn moeder en getuigen zullen ook door haar worden opgemaakt :D. Mocht iemand het willen zien, kan ik een pbtje sturen. Heb al wel besloten dat ik na ons huwelijk op anoniem ga, want gosh, wat ben ik herkenbaar hier :facepalm:. Uiteraard kom ik terug :proud:.
Haha zo lang je na je huwelijk wel nog maar even een fototje van de bruiloft stuurt mag je daarna op anoniem ;-)
Al moet ik je dan wel weer even zoeken in de zwanger worden topics ;-)

Ik heb neppe bloemblaadjes besteld, lekker tacky maar vond het wel passen bij hoe tacky een bloemenmeisje eigenlijk is :proud: En die zijn heel makkelijk weer opruimen, dus dat scheelt. Deze is het geworden.

Wij doen geen persoonlijke geloften maar ik zit nog te twijfelen om zelf wel een mini-speech te doen bij het diner. Ik weet dat er sowieso ook nog wel speeches en stukjes bij het diner komen maar ik weet niet hoeveel en van wie. De ceremoniemeesters regelen dat. Van mijn vader verwacht ik sowieso een speecht want hij speecht graag en veel. En ik verwacht niet dat ik het dan droog hou. Maar goed, ik ga waarschijnlijk ook al huilen als ik met hem naar binnen loop èn als ik vriend zie (zeker als die ook huilt). Dus nog een huilmoment er bij kan best :proud:

Hopelijk heeft mijn visagist goede mascara :proud:
Oh en graveren doen wij ook pas een week van tevoren ;-)
Jaaaa, huuuuilen. Trááánen. Ik denk dat van pure opluchting dat het doorgaat al de sluizen open gaan. Geen zorgen, je zult me herkennen en anders maak ik mezelf wel herkenbaar voor je ;-D. Tuuuurlijk kom ik nog even foto's showen. Ben ook zo benieuwd naar die van jullie. Ik vind dit echt een heel leuk groepje en alle ellende heeft wat mij betreft duidelijk voor verbondenheid gezorgd :heart:.

En idd ja.. Ceremoniemeesters kunnen beslissen wat wanneer. Dat kan weer van mijn lijstje af. Dan zijn er ook nog wat verrassingen. Goed punt. Komende zondag heb ik een overlegje met 1, de andere haakt aan met videobellen.

De to do lijst wordt steeds kleiner en dat is echt heel prettig. Ik vind het wel vervelend dat bepaalde dingen achteraf betaald zullen/moeten worden (visagist, locatie minus aanbetaling), auto. Ik vind het prettiger om dat gewoon achter de rug te hebben ofzo. Hoe gaat dat bij jullie?
Ik vond het trouwens echt giga moeilijk om niet al mijn vriendinnen een foto te sturen van mijn make-up :rofl:. Heb het bij getuigen en moeder gehouden, maar liefst liet ik het de hele wereld zien. Ik dring dus absoluut niiiiks aan jullie op, maar mocht iemand willen kijken, hoor ik het graag ;-D.

Heb mijn jurk ook aan een klein aantal mensen laten zien die nu alsnog kunnen komen. Daar baal ik stiekem wel een beetje van :|. Maar goed, IRL is anders, toch?
Kokoro schreef:
20-08-2020 12:18
Ik vond het trouwens echt giga moeilijk om niet al mijn vriendinnen een foto te sturen van mijn make-up :rofl:. Heb het bij getuigen en moeder gehouden, maar liefst liet ik het de hele wereld zien. Ik dring dus absoluut niiiiks aan jullie op, maar mocht iemand willen kijken, hoor ik het graag ;-D.

Heb mijn jurk ook aan een klein aantal mensen laten zien die nu alsnog kunnen komen. Daar baal ik stiekem wel een beetje van :|. Maar goed, IRL is anders, toch?
Haha je mag het wel laten zien hoor! Ik ben heel benieuwd!

Ik heb mijn make-up ook aan wat mensen laten zien, is toch anders met een jurk er bij. Dus die hebben dan wel al de sluier gezien maar goed.
Vriend heeft me ook met de make-up gezien maar toen had ik mijn haar al weer normaal gedaan en een hoodie aangedaan dus dat is ook anders. Hij maakte zich heel erg zorgen dat ik teveel make-up op zou hebben want ik draag normaal niet veel. Dus ik ben blij dat hij ook de goedkeuring heeft gegeven ;-)

Mijn jurk hebben alleen de mensen gezien die er live bij waren bij een pasmoment (zus, moeder, schoonmoeder, schoonzus en een vriendin). Foto heb ik alleen aan mijn coach/psycholoog laten zien :proud: Ik ben wel heel open over het model. Niet precies omschrijven maar bijna iedereen weet inmiddels wel dat hij simpel is, A-lijn en mouwloos. En wit. ;-)
Wat aandoenlijk Apple, dat gesprek met de pastoor. Mooi ritueel met de huwelijkskaars! Jullie zijn er nu echt bijna klaar voor :heart:

Kokoro, wat fijn dat het weer wat beter met je gaat. Bij ons verwacht ik een paar speeches tijdens het diner, in elk geval van twee getuigen. De ouders van mijn vriend zullen denk ik ook willen speechen, al hoop ik het van zijn vader niet want die man is zeer strenggelovig en krijgt het niet voor elkaar om het even over iets anders dan God, de kerk en traditionele familiewaarden te hebben :-? Dat we geen kinderen willen is voor hem iets vreselijks, dus ik heb liever dat hij niets zegt. Van mijn ouders verwacht ik geen speech, die durven zoiets niet.
We gaan tijdens de ceremonie zelf ook iets tegen elkaar zeggen. Dan zal ik het vast ook niet droog houden :proud:

Achteraf dingen betalen vind ik niet zo erg, er komt gewoon een factuur neem ik aan? Dan hoef je er zelf toch niet echt meer over na te denken. En ik ben ook benieuwd naar je make-up Kokoro!
AnAppleADay schreef:
20-08-2020 13:05
Haha je mag het wel laten zien hoor! Ik ben heel benieuwd!

Ik heb mijn make-up ook aan wat mensen laten zien, is toch anders met een jurk er bij. Dus die hebben dan wel al de sluier gezien maar goed.
Vriend heeft me ook met de make-up gezien maar toen had ik mijn haar al weer normaal gedaan en een hoodie aangedaan dus dat is ook anders. Hij maakte zich heel erg zorgen dat ik teveel make-up op zou hebben want ik draag normaal niet veel. Dus ik ben blij dat hij ook de goedkeuring heeft gegeven ;-)

Mijn jurk hebben alleen de mensen gezien die er live bij waren bij een pasmoment (zus, moeder, schoonmoeder, schoonzus en een vriendin). Foto heb ik alleen aan mijn coach/psycholoog laten zien :proud: Ik ben wel heel open over het model. Niet precies omschrijven maar bijna iedereen weet inmiddels wel dat hij simpel is, A-lijn en mouwloos. En wit. ;-)

Ahh gelukkig ben ik dus niet de enige met die neiging, al houd jij je wel veel beter in haha! Het hele plaatje zal heel anders zijn dan alleen makeup met een hoodie idd. Ik heb het er snel afgepoetst voordat vriend beneden kwam :rofl:.
Ja das waar, er komt gewoon een factuur, dus moet niet zo moeilijk doen. Ik máák het mezelf gewoon lastig :facepalm: :proud:.

Wat uh, spannend, van je schoonvader. Kun je een eventuele speech door je ceremoniemeester laten lezen, vooraf? Misschien kan er dan wat geschrapt worden. Ik hoop dat hij gewoon een paar mooie parallellen trekt waar jullie je in kunnen vinden.
omg, mn zus stuurt me net een filmpje van mijn nichtje die oefent met de bloemblaadjes. Ik smelt echt van schattigheid (en een beetje rammelende eierstokken).
Leukkk! Super schattig <3
Kokoro schreef:
20-08-2020 13:40
Ja das waar, er komt gewoon een factuur, dus moet niet zo moeilijk doen. Ik máák het mezelf gewoon lastig :facepalm: :proud:.

Wat uh, spannend, van je schoonvader. Kun je een eventuele speech door je ceremoniemeester laten lezen, vooraf? Misschien kan er dan wat geschrapt worden. Ik hoop dat hij gewoon een paar mooie parallellen trekt waar jullie je in kunnen vinden.
Ik verwacht dat ze allemaal uit hun hoofd iets zullen zeggen en niet echt een speech zullen uitschrijven. Dan is het een beetje vreemd om het op papier te vragen als check.
Maar inderdaad, het is spannend (en stiekem wil ik hem gewoon verbieden iets te zeggen, maar ja, het is vriends vader...) Bij de huwelijken van de broer en zus van mijn vriend is hem gevraagd zijn standpunten niet op te dringen en rekening te houden met de wensen van het bruidspaar, maar dat is beide keren niet gelukt. Mijn vriend zal hem nogmaals op het hart drukken om het gezellig te houden en dan moeten we maar hopen dat het meevalt.
Poeh... zijn standpunten. Waar moet ik dan aan denken? Gehoorzaamheid van vrouw aan man bijvoorbeeld?

Ik hoop voor je dat het meevalt. En anders; men weet wie het zegt. Komt vast goed.
Kokoro schreef:
20-08-2020 16:26
Poeh... zijn standpunten. Waar moet ik dan aan denken? Gehoorzaamheid van vrouw aan man bijvoorbeeld?

Ik hoop voor je dat het meevalt. En anders; men weet wie het zegt. Komt vast goed.
Hij is inderdaad voorstander van de traditionele rolverdeling, met de man als gezinshoofd en liefst zoveel mogelijk kinderen die vooral gehoorzaam moeten zijn. Je mag als vrouw wel werken, maar je voornaamste rol ligt toch echt thuis. Hij weet nog niet dat ik mijn eigen achternaam ga houden en dat vertellen we ook maar niet, zo lang het niet ter sprake komt :facepalm:
Je hebt ook gelijk, men weet wie het zegt, maar ik wil zo graag mooie speeches die geen irritatie oproepen. Controlfreak hier, dit moet ik echt loslaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven