Twijfel tussen twee namen
donderdag 20 augustus 2020 om 23:53
Ja wij vinden luusie als uitspraak ook veel leuker
Ben nu 30 weken zwanger en hebben Lucy al vanaf het begin eigenlijk, dus vooralsnog gaat het waarschijnlijk toch Lucy worden
vrijdag 21 augustus 2020 om 00:09
Dan zou ik de naam niet spellen met een -Y. Maar Luci of Lucie.juffert22 schreef: ↑20-08-2020 23:53Ja wij vinden luusie als uitspraak ook veel leuker ;) Ennuh het Viva forum twijfelt dus ook zie ik hahahha.
Ben nu 30 weken zwanger en hebben Lucy al vanaf het begin eigenlijk, dus vooralsnog gaat het waarschijnlijk toch Lucy worden(man kwam ineens aan met Saar)
vrijdag 21 augustus 2020 om 00:20
Lucy (maar dan geschreven als Lucie) heeft mijn voorkeur, maar ook vanwege emotionele binding met deze naam♡. En ik vind Luus ook prachtig. Dus mocht kind later een afkorting voor de naam willen, dan heeft ze twee prachtige namen om uit te kiezen.
Als wij een meisje hadden gekregen was deze naam ook een optie geweest.
Als wij een meisje hadden gekregen was deze naam ook een optie geweest.
vrijdag 21 augustus 2020 om 02:16
Bliif bij lucy. Je gaat altijd twiifelen en met nieuwe opties komen. Lucy is echt echt super leuk.
vrijdag 21 augustus 2020 om 06:15
Saar is volgens mij wel heel populair. Ik vind het ook niet zo'n leuke naam, maar dat is omdat ik niet zo van namen met maar 1 lettergreep houd. Ik zou voor Lucy gaan, met inderdaad de uitspraak Lusie.
Maar wacht inderdaad de geboorte af: wij twijfelden ook en na de geboorte was het mij direct duidelijk dat de voorkeur van man beter paste.
Maar wacht inderdaad de geboorte af: wij twijfelden ook en na de geboorte was het mij direct duidelijk dat de voorkeur van man beter paste.
vrijdag 21 augustus 2020 om 07:31
Lucy is niet per se een Engelse naam.Hetvrijewoord schreef: ↑20-08-2020 23:42Saar.
Komt wel veel voor, da's jammer.
Ik hou niet zo van Engelse namen bij Hollandse achternamen en ouders. Luus nog een idee? Lucy wordt later waarschijnlijk toch verbasterd naar Luus...
Mijn oma heette al zo, volgens mij ook gewoon al decennia lang een roepnaam voor Lucia.
Ik vind hem echt heel mooi, maar ik ben misschien bevooroordeeld
vrijdag 21 augustus 2020 om 08:49
Lucy vind ik een combi van oud/truttig en Engels (en sorry...de naam klinkt echt wel lief als je hem uitspreekt. Maar ik zou een bepaald beeld hebben zeg maar). Maar ik hou op de een of andere manier niet zo van namen met een y erin...
Saar vind ik wat stoerder, vlotter, frisser.
Succes met het maken van je keuze!
Saar vind ik wat stoerder, vlotter, frisser.
Succes met het maken van je keuze!
vrijdag 21 augustus 2020 om 09:06
Die termen doen me meteen aan dat doorsnee kinderkledingmerk denken.
vrijdag 21 augustus 2020 om 09:08
Bestaat dat nog?rumforviva schreef: ↑21-08-2020 09:06Die termen doen me meteen aan dat doorsnee kinderkledingmerk denken.
vrijdag 21 augustus 2020 om 09:12
Nee, irritant merk is of was het. Maar ik dacht dat het al zo'n zes jaar niet meer bestond.
vrijdag 21 augustus 2020 om 09:22
vrijdag 21 augustus 2020 om 10:04
AnAppleADay schreef: ↑21-08-2020 07:31Lucy is niet per se een Engelse naam.
Mijn oma heette al zo, volgens mij ook gewoon al decennia lang een roepnaam voor Lucia.
Ik vind hem echt heel mooi, maar ik ben misschien bevooroordeeld![]()
Klopt, ik had erbij moeten schrijven bijna alles wat eindigt op ie of y.
Lucie/Lucy is afgeleide van Lucius.