Twijfel tussen twee namen

20-08-2020 22:36 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
We waren uit de naam, maar nu slaat de twijfel toch toe... we twijfelen tussen deze twee namen. Welke vind jij leuker/mooier? :)

Lucy of Saar?

Totaal aantal stemmen: 194

Lucy (45%)
Saar (55%)
Ligt aan de achternaam :)
Beeeetje te herkenbaar als ik die vertel ;). Is wel een Nederlandse achternaam.
Saar 😍
CatLady33 schreef:
20-08-2020 22:38
Ja eens
CatLady33 schreef:
20-08-2020 22:38
vind ik ook.
Als het Raamsma is bijvoorbeeld zou ik voor Lucy gaan :-D

Ik vind beide namen leuk, Saar net iets leuker.
Ik vind dat je sowieso goed kiest: beide hele leuke en mooie namen! Ik heb dus niet gestemd omdat ik geen voorkeur heb :)
juffert22 schreef:
20-08-2020 22:40
Beeeetje te herkenbaar als ik die vertel ;). Is wel een Nederlandse achternaam.
Dan Saar :-)
100 procent lucy! Echt een leuke lieve stoere naam. Saar vind ik saai en standaard. Niet lelijk maar gewoon. Ik hou persoonlijk ook niet van de afgekorte namen (hype).
Lucy
Saar!
Wij hadden dat ook; twijfelen tussen twee namen. We hebben gewacht tot de geboorte en eigenlijk was het toen meteen duidelijk welke naam bij ons kindje paste. Dus ik zou gewoon beide namen houden en na de geboorte beslissen.
Saar

Omdat ik zelf ook alleen maar kindernamen met één lettergreep op mijn lijstjes had staan :). Voor een meisje had ik deze top drie: 1 Juul, 2 Noor, 3 Saar.
juliadenders schreef:
20-08-2020 22:43
100 procent lucy! Echt een leuke lieve stoere naam. Saar vind ik saai en standaard. Niet lelijk maar gewoon. Ik hou persoonlijk ook niet van de afgekorte namen (hype).
Wat grappig, ik vind het precies andersom. Lucy wat meer gewoontjes, en Saar juist leuk en stoer. En ik denk dat Sara(h)s al eeuwenlang Saar of Saartje genoemd worden, dus dat vind ik ook niet storend.

Team Saar :)
Ik vind Saar echt niet zo leuk, maar ja, op zich niets mis mee. Lucy vind ik vele malen leuker. Beide komen in mijn omgeving veel voor, maar wel bij kinderen die een slag ouder zijn dan jouw kind.
Mandy81 schreef:
20-08-2020 22:49
Wij hadden dat ook; twijfelen tussen twee namen. We hebben gewacht tot de geboorte en eigenlijk was het toen meteen duidelijk welke naam bij ons kindje paste. Dus ik zou gewoon beide namen houden en na de geboorte beslissen.
En dit. Dé naam past ineens perfect als je je kind aankijkt voor het eerst.
Saar!
Lucy.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lucy.
Vrolijke naam, ik word er blij van. :-]
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik vind Saar maar raar. Nee hoor, maar er zijn er hier heel erg veel van.
Daarom Lucy.
Blije naam, leuk!
( Rijmt op ruzie maar who cares)
Ik vind Saar te gewoontjes, die naam komt heel veel voor. Lucy vind ik wel leuk!
Lucy!
Geen prima, prima is geen goed.
Saar is oubollig, feministische strijdster in de jaren 1920 zeg maar.
Zonder meer Lucy.
Misschien een beetje vreemd, een vernoeming naar een 40% compleet skelet van de eerste mensachtige 3 miljoen jaar geleden. Maar ja, wie weet dat nou, en het kind gaat vast geen biologie studeren later.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Lucy! Maar dan wel “luusie” en niet de engelse “loesie”.

Maar wat maakt het eigenlijk uit wat het viva forum vindt. Tot nu toe 50/50 zo te zien 😉 Ik ben het eens met allebei de namen lekker bewaren voor het moment dat ze zich aandient en dan is het vast zo klaar als een klontje :)

Overigens ken ik ook 3 verhalen van zeer dichtbij waarin ouders de dag van geboorte plots voor een héle andere naam kozen. 😊 You never know...
Saar vind ik een leuke naam maar zou ik vanwege mijn 'gooische' r niet kiezen. Sara(h) dan weer wel. Lucy niet, te tuttig/ielig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven