TE veel twijfels

23-08-2020 03:10 76 berichten
Geen idee hoe ik dit bericht moet beginnen omdat het een eindeloos lang verhaal is.

Ik ben 3,5 maand geleden terug gegaan naar mijn ex (1jaar samen geweest 4 maanden uit elkaar) naar veel belovende woorden. Echter is alles wat hij toen gezegd heeft niks van waar/uitgekomen.

Zodra ik alleen thuis ben, en hem dus vrij laat om te gaan en staan waar hij wil, krijg ik bij thuiskomt altijd maar echt altijd het zelfde te horen: ik ga vreemd volgens hem. dingen in het huis kloppen dan niet of hij zoekt wel iets anders om in zijn ogen te bewijzen dat ik vreemd ga. (Hij zegt zulke dingen omdat hij dat gedronken heeft, gesnoven of geblowd) Echter is hij nog nooit met een fatsoenlijk bewijs gekomen en gaat hier ook nooit mee komen want ik doe helemaal niks verkeerd.
Hij zoekt ook altijd in mijn telefoon, vindt ook dingen in zijn ogen die er helemaal niet zijn.

Ik heb m zijn laatste kans vorige week gegeven omdat ik gewoon geen leven heb en mij bij alles wat ik doe moet verantwoorden naar hem.
Met foto’s video’s locaties enz. Deze kans heeft hij vanavond wederom verpest.
Mijn geduld begint echt op te raken het zelfde geld voor mijn gevoelens voor hem, ik voel op zulke momenten meer haat dan liefde.

Ik hou van hem maar daar is alles ook wel mee gezegd, ik ben de relatie ontzettend beu en op zulke dagen ben ik hem liever kwijt dan rijk.
Echter als er zown voorval is geweest geeft hij de dag erna aan dat hij wil veranderen etc maar hij houdt dit nog geen week vol.
Ik krijg het hem op geen enkele manier duidelijk gemaakt dat zijn gedrag moet stoppen-.-

Alles is al eens uitgelopen op meerdere keren fysiek geweld. Ik zit niet nog een keer te wachten op een blauw oog en over de rest nog maar te zwijgen.

Het probleem is vooral een woonruimte aangezien ik een hond heb van 4 maanden die ik niet bij hem ga achterlaten. Terug naar ouders is daarom geen optie vanwege de hond.

Iemand tips voor particuliere huur? ZSM
Nogmaals als het huis niet alleen van hem is kan ze hem er ook uitsmijten en sloten vervangen... (en aangifte doen zodat je kan regelen dat hij je niet lastig valt)
Alle reacties Link kopieren
Er is maar één ding: POLITIE en Huiselijk geweld bellen.
Huisgelijk geweld hoeft ze niet te bellen dat heeft ze al.

Wat moeten instanties met iemand die bij een paar mooie woorden toch weer terug gaat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-08-2020 08:17

Wat moeten instanties met iemand die bij een paar mooie woorden toch weer terug gaat?
EENS. Dus TO, reageer eens op wat er tot nu toe aan suggesties is gedaan, en op de vragen die zijn gesteld?
viva-amber schreef:
23-08-2020 08:17

Zoals gezegd, dat is een bekend patroon. Als instanties zoals Blijf-huizen alleen mensen zouden helpen die voor de allereerste keer vertrokken zouden ze het een heel stuk rustiger hebben.
Toch, TO, blijft ook mijn advies: inpakken en wegwezen. Voor alle beren op de weg bestaat uiteindelijk een oplossing. Je bent het waard.
Eens met iedereen.

En wat betreft de hond. Als deze zo belangrijk is voor je, moet je deze juist beschermen tegen zo'n hachelijke situatie. Ik weet niet wat voor een hond het is, maar agressie etc. in de thuissituatie en een baasje wat hieraan onderdoor gaat, kan het dier enorm schaden he. Uiteraard zijn hier verschillende gradaties in, maar bij die kerel te blijven is juist niet de oplossing!

Het is mooi dat je je dier niet kwijt wilt of zomaar ergens wilt dumpen, maar prioriteit is dat zowel jij als de hond in veiligheid zijn. Als het niet anders kan, dan maar (al dan niet tijdelijk) apart van elkaar.
idd_ wijzigde dit bericht op 23-08-2020 08:29
1.72% gewijzigd
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
23-08-2020 07:58
TO, misschien heb je hier iets aan:

https://www.ted.com/talks/leslie_morgan ... on_t_leave
Behoorlijk confronterend haar verhaal. Dat mensen zo kunnen zijn :-( >:-(
onbekend92 schreef:
23-08-2020 03:10
Geen idee hoe ik dit bericht moet beginnen omdat het een eindeloos lang verhaal is.

Ik ben 3,5 maand geleden terug gegaan naar mijn ex (1jaar samen geweest 4 maanden uit elkaar) naar veel belovende woorden. Echter is alles wat hij toen gezegd heeft niks van waar/uitgekomen.

Punt. Geen eindeloos verhaal voor nodig, niet nodig te twijfelen, die laatste zin zegt het allemaal al namelijk.

Waar heb je die vier maanden toen het uit was gezeten? Dat was blijkbaar een plek waar je een pup mocht/kon houden want die heb je toen genomen.
s-groot wijzigde dit bericht op 23-08-2020 08:44
0.56% gewijzigd
S-Groot schreef:
23-08-2020 08:30
Punt. Geen eindeloos verhaal voor nodig, niet nodig te twijfelen, die laatste zin zegt het allemaal al namelijk.

Waar heb je die vier maanden toen het uit was gezeten? Dat was blijkbaar een plek waar je een pup mocht/kon houden want die heb je toen genomen.
De pup is 4 maanden oud dus die heeft ze pas van nadat ze terug is gegaan. Verder eens met de rest : wegwezen.
Duchesnea schreef:
23-08-2020 08:36
De pup is 4 maanden oud dus die heeft ze pas van nadat ze terug is gegaan. Verder eens met de rest : wegwezen.

Oh ja, ze is alweer 3,5 maand terug, even vergeten. Ik dacht even logisch na, dat je bij de eerste tekenen dat hij zich weer als een lul gedraagt je concludeert dat hij niet veranderd is en niet pas na 3.5 maand. Maar als TO logisch na had gedacht was ze überhaupt niet teruggegaan natuurlijk want het is zeer irrationeel om te denken dat iemand met zulke issues zomaar even patsboem verandert in een gezond persoon.

Jemig wat dom om een hond te nemen terwijl je weet dat je relatie niet houdbaar is en je daarmee nog minder makkelijk woonruimte vindt. Heeft hij je die hond gegeven ofzo TO?
s-groot wijzigde dit bericht op 23-08-2020 08:43
3.44% gewijzigd
Lariba schreef:
23-08-2020 08:05
Het is een detail, maar de opmerking over emigratie klopt niet. TO is zelf voor hem naar België geëmigreerd.
Ik had het verkeerd geïnterpreteerd. Ik ga het veranderen.
S-Groot schreef:
23-08-2020 08:42

Jemig wat dom om een hond te nemen terwijl je weet dat je relatie niet houdbaar is en je daarmee nog minder makkelijk woonruimte vindt. Heeft hij je die hond gegeven ofzo TO?
Inderdaad. Of ze heeft de hond gehaald net voordat ze weer terugging bij die vent. Conclusie blijft hetzelfde, ontzettend slecht plan om dan ook nog een dier te betrekken.
S-Groot schreef:
23-08-2020 08:42
Oh ja, ze is alweer 3,5 maand terug, even vergeten. Ik dacht even logisch na, dat je bij de eerste tekenen dat hij zich weer als een lul gedraagt je concludeert dat hij niet veranderd is en niet pas na 3.5 maand. Maar als TO logisch na had gedacht was ze überhaupt niet teruggegaan natuurlijk want het is zeer irrationeel om te denken dat iemand met zulke issues zomaar even patsboem verandert in een gezond persoon.

Huur nu een gaar bungalowtje op een park waar je met hond in mag. Vanuit daar verder!
Phoebemeaculpa schreef:
23-08-2020 08:13
Nogmaals als het huis niet alleen van hem is kan ze hem er ook uitsmijten en sloten vervangen... (en aangifte doen zodat je kan regelen dat hij je niet lastig valt)

Dat zou wat zijn zeg, dat de een kan beslissen dat er een ander slot op het gezamenlijke huis komt, en de ander er niet meer in komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik hou van hem

waarom dan ????
himalaya schreef:
23-08-2020 09:07
Dat zou wat zijn zeg, dat de een kan beslissen dat er een ander slot op het gezamenlijke huis komt, en de ander er niet meer in komt.
Inderdaad, als je dat doet dan verspeel je volgens mij behoorlijk wat rechten op het huis.
clivia52 schreef:
23-08-2020 09:08
ik hou van hem

waarom dan ????
Omdat ze masochistisch is, what else?
Nu nog van jezelf houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
himalaya schreef:
23-08-2020 09:07
TO heeft dat niet duidelijk gezegd in haar TO, dat ze een gezamenlijke woning hebben.
En iemand lekker in elkaar immeren is wel geoorloofd en netjes? :nut:
Ik snap de wereld soms niet zo goed...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 23-08-2020 09:17
13.00% gewijzigd
Phoebemeaculpa schreef:
23-08-2020 09:15
TO heeft dat niet duidelijk gezegd in haar TO, dat ze een gezamenlijke woning hebben.
Nee dan je maar lekker in elkaar laten timmeren, dat is zeker wel toegestaan... :nut:
Als je mijn posts leest, dan is dat bepaald niet mijn advies. Maar het is gewoon niet slim om iets te doen wat niet legaal is. Want dat keert zich tegen TO, en dan is ze nog verder van huis.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
23-08-2020 09:17
Als je mijn posts leest, dan is dat bepaald niet mijn advies. Maar het is gewoon niet slim om iets te doen wat niet legaal is. Want dat keert zich tegen TO, en dan is ze nog verder van huis.
Mee eens. Nogmaals ik reageerde op de TO en het was mij daarin niet duidelijk hoe het zit met de woning...
Daarom zei ik het. (Ik wilde er nog bij zetten wanneer dat mogelijk is maar ik ging ervan uit dat dat wel begrepen werd)
Als je jezelf geen prioriteit vindt: je weet toch dat huiselijk geweld hand in hand gaat met dierenmishandeling?
Nu vang jij de klappen. De volgende keer de hond direct voor of na jou.

Gun jezelf (en je pup) wat beters en ga!
Ik kan dit soort verhalen amper geloven. Waarom laat je je zo behandelen? Dit verdient niemand.
Zelf heb ik 2 jaar met een hondje in een tourcaravan gezeten op een camping. Is mij erg goed bevallen en spotgoedkoop.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven