gedoe met vriendin

04-05-2009 19:45 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben verdrietig. Ik uit mijn gevoel hier omdat ik het even kwijt wil. Niet omdat ik denk dat ik zo-geweldig-ben dat dit verdriet onterecht op zijn bordje is gekomen, sterker nog, ik heb het zelf veroorzaakt!

Ik ga trouwen, en ik ben verschrikkelijk blij! Nu is het echter zo dat ik een kortstondige fling heb gehad ( niet noemenswaardig) voordat Het Aanzoek kwam. Dit weer afgekapt, maar in de war van eigen stommiteiten ( weet wel waar het vandaan kwam, soort van koudwatervrees, het nooit-meer-een-ander-is-wel-gek-gevoel) maar absoluut altijd Vriend op nummer 1 gehad. Nooit aan hem getwijfeld, daar allemaal niet van.Maar gewoon een heel stomme vlaag van verstandsverbijstering gehad. Dit met een vriendin gedeeld toen ik de fling afkapte ( gewoon gevoel delen, en analyseren waar die stommiteit vandaan kwam, verbijsterd zijn over mijn eigen gedrag) , die toen heel begripvol reageerde en zei dat het de besten kon overkomen. Niet waar uiteraard, maar steunend bedoeld. Had geen steun nodig, ik zat hardstikke fout, maar dat terzijde. Nu heb ik haar verteld dat ik ga trouwen en is ze met terugwerkende kracht boos op mij. Alsnog komt ze erop terug dat ze het stom vindt dat ze zo begripvol heeft gereageerd toen ik haar van mijn verwarde verliefde gevoelens vertelde, terwijl ze dat toch niet zo bedoeld had. Dat begrijp ik volledig( ze had me de huid verrot moeten schelden, eens!) , het was ook hardstikke verkeerd van mij, maar om daar nu tijdens mijn huwelijksvoorbereidingen mee te komen is ook wat rot. Nogmaals, het rotgevoel heb ik zelf veroorzaakt, ik zal ook zelf ermee moeten leven, maar haar reacties leggen best wel een domper op het feestgevoel dat ik heb nu ik het eigenlijk als heel erg bevrijdend en gelukkig ervaar dat we dan ook uiteindelijk daadwerkelijk gaan trouwen. Trouwen leek me altijd doodeng, and guess what: I am the happiest bride on earth! Behalve dan dit gedoe met vriendin.....

Ik heb haar gemaild, gesmst, gebeld, wil met haar praten, maar... geen reacties.. En dit maakt me zo triest......
ik weet niet hoor, ik zou er ook niet echt mee om kunnen gaan als ik die vriendin was.

Ik zou niet weten of ik blij voor je zou moeten zijn, of boos op je. Ik snap het wel een beetje.

Maar snap ook dat jij haar mist.

Waarover wil je met haar praten?
Isabella, ik kan me voorstellen dat de timing iets beter had gekund en dat je je er behoorlijk beroerd onder voelt.

Wel raar dat je vriendin ineens zo omgeslagen is als een blad aan een boom.

Ik zat me zelf te bedenken wat ik had gedaan was ik jouw vriendin geweest....

Maar goed dat doet er nu allemaal niet meer toe.

Heb je enig idee waarom ze er ineens anders over is gaan denken?

Eigenlijk is de enige tip die ik je kan geven is een brief schrijven

Haar vertellen dat je begrijpt dat ze ontzettend boos is (als je dat begrijpt tenminste) maar dat je haar eigenlijk niet wil missen tijdens al deze spannende tijden.

En het enige wat je dan kan doen is afwachten

Wachten tot ze contact opneemt, en doet ze dat niet dan zal je haar wens daarin moeten respecteren

Succes, Summer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wie zijn billen brand.... tja dat kom je nu tegen. Helaas maar waar. Risico van vreemdgaan.

Beperk de schade door het zelf te vertellen. Als hij het van een ander hoort is de schade nog groter. Wie weet kan je met een schone lei het huwelijk in.

Ik vind het persoonlijk ook redelijk dat je vriend goed weet waar hij voor kiest en voor wie hij kiest. Jij hebt ook een keus gemaakt, geef hem die ook.
Ow, te snel met typen, ze gaat je niet verraden. Ze komt alleen niet. Ik kan het me wel voorstellen. Jou ook hoor, maar haar ook. Blij doen terwijl ze beter weet...
Hey Isabella,

Ik snap het wel..ik ga nog niet eens lang met mijn vriend, en ik heb ook wel eens twijfels en koud watervrees.

Nou ga ik (voor zover ik weet) nog lang niet trouwen, maar we willen wel gaan samenwonen.

Ik snap je gevoel, ik snap ook die vriendin, al ben ik van mening, dat ze wat ze ook vind van de hele situatie, jou niet in je geluk moet remmen.

Tuurlijk is het niet goed wat je gedaan hebt, maar het belangrijkste is dat je zeker weet dat je voor je vriend wil gaan en hem in jullie huwelijk niet meer belazerd.

Als je dat zeker weet en er zeker van bent dat je met hem oud wil worden, tsja dan is dat toch hetgene dat telt?

Ik wil het zeker niet goed praten, (voordat ik het hele forum over me heen krijg) maar waarom zou je hem vlak voor de bruiloft zo onnodig kwetsen door het op te biechten, terwijl je zelf al zegt dat het niet meer dan een fling was en je vriend altijd op nummer 1 heeft gestaan/staat?

Ik wens je een hele fijne bruiloft toe!
Tja, had die vriendin maar eerder haar waffel open moeten trekken. Dat met terugwerkende kracht boos worden vind ik nergens op slaan.
Wat is een fling?

Is dat inclusief geslachtsgemeenschap?

Daarnaast heeft zij toch niks met je keuze te maken.
Star, TO heeft een fout gemaakt waar ze op terug is gekomen. Dat kan voor vriendin toch ook gelden?
Ze mag er wel op terugkomen, maar ik vind het wel wat ver gaan om nu maar helemaal geen contact meer te willen of om er maar op door te blijven gaan. Als het erop aankomt is ze toch een buitenstaander, TO heeft ook het recht om haar mening naast zich neer te leggen en ja, zij heeft dan het recht om geen contact meer te willen, maar persoonlijk vind ik dat wel wat overdreven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap het niet helemaal. Weet je aanstaande man het van de ze fling. En wat houdt een fling precies in?

Ik vind dat andere mensen zelf moeten weten wat ze met hun sexleven doen. Niet mijn pakkie an.
quote:domnaiefmutsje schreef op 04 mei 2009 @ 20:14:

Star, TO heeft een fout gemaakt waar ze op terug is gekomen. Dat kan voor vriendin toch ook gelden?

Tuurlijk kan dat en dat vind ik ook niet zo raar. Maar het klinkt als een vrij heftige boosheid als ze op geen enkele poging tot contact zoeken van TO reageert.

Hoe lang is het trouwens geleden TO?
Ik ben zo blij dat vriendinnen er altijd voor mij zijn, no matter what. Of we het nu wel of niet met elkaars keuzes eens zijn, ze zijn er. Ze worden wel eens boos, noemen me wel eens een trut, zijn lief, praten, zijn vriendinnen... door dik en dun..

Als een vriendin van mij een fling voelt voor een ander zou ik haar proberen te helpen / luisteren etc. etc. Zou ze over de schreef gaan en het bed in duiken met een ander zou ik haar aangeven dat dat niet slim / leuk / aardig van haar is, maar het kost me mijn vriendschap niet.. Niet iedereen denkt daar schijnbaar zo over.
DTEEZ!
Hoop bruine ogen hier trouwens
Geen contact meer is inderdaad overdreven. Stel dat ik zoiets aan het handje zou hebben zou ik het liever uit willen praten, bespreken dat ik me er niet lekker bij voel. Maar meer niet. Het is inderdaad niet aan haar, dat ben ik met je eens.

Maar goed, ik ben die vriendin niet en vriendin is ook maar mens. Beter zo dan dat ze het in haar hoofd haalt vriendlief te gaan vertellen.
Dat is IN, star!
quote:Brown_Eyes schreef op 04 mei 2009 @ 20:21:

Dat is IN, star!Zal meteen bruine lenzen op mijn boodschappenlijst schrijven dan.
quote:Brown_Eyes schreef op 04 mei 2009 @ 20:21:

Dat is IN, star!Nee joh..gewoon HIP!!!
quote:Djoels schreef op 04 mei 2009 @ 20:19:

Ik ben zo blij dat vriendinnen er altijd voor mij zijn, no matter what. Of we het nu wel of niet met elkaars keuzes eens zijn, ze zijn er. Ze worden wel eens boos, noemen me wel eens een trut, zijn lief, praten, zijn vriendinnen... door dik en dun..

Als een vriendin van mij een fling voelt voor een ander zou ik haar proberen te helpen / luisteren etc. etc. Zou ze over de schreef gaan en het bed in duiken met een ander zou ik haar aangeven dat dat niet slim / leuk / aardig van haar is, maar het kost me mijn vriendschap niet.. Niet iedereen denkt daar schijnbaar zo over.

Zo denkt haar vriend misschien dat zij hem trouw is, no matter what, maar dat blijkt ook niet zo te zijn.

Oftewel, we zijn allemaal mens en minimaal 1 keer in ons leven maken we een grote domme fout. TO, maar ook die vriendin. Give her dezelfde break die TO ook gegeven wordt

Als een vriendin van mij een fling voelt voor een ander zou ik haar proberen te helpen / luisteren etc. etc. Zou ze over de schreef gaan en het bed in duiken met een ander zou ik haar aangeven dat dat niet slim / leuk / aardig van haar is, maar het kost me mijn vriendschap niet.. Niet iedereen denkt daar schijnbaar zo over.Helemaal mee eensch!!!

Geloof ook dat dat mijn gevoel zou zijn als het 1 van mijn vriendinnen betrof

Mijn vriendschappen zijn we meer waard dan een fout die ze maakt of heeft gemaakt (al zou ik het niet goedkeuren maar dat had ze ook direct van me gehoord)

Maar het is haar leven....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:bruinoog schreef op 04 mei 2009 @ 20:22:

[...]

Nee joh..gewoon HIP!!!*vraagt zich af wanneer HIP zich komt melden in dit topic*
[quote]Djoels schreef op 04 mei 2009 @ 20:19:

Als een vriendin van mij een fling voelt voor een ander zou ik haar proberen te helpen / luisteren etc. etc. Zou ze over de schreef gaan en het bed in duiken met een ander zou ik haar aangeven dat dat niet slim / leuk / aardig van haar is, maar het kost me mijn vriendschap niet.. Niet iedereen denkt daar schijnbaar zo over.[/quote]

Precies, zo denk ik er ook over. Dingen die een vriendin met je deelt, moeten tussen beiden blijven, zeker dit soort zaken. Je mag daar als vriendin uiteraard je eigen mening over hebben en uiten maar het zou voor mij zeker niet einde vriendschap betekenen.

Ik denk wel dat T.O. dit hele verhaal beter voor zichzelf had kunnen houden. Ik begrijp best dat gedeelde smart halve smart is, maar sommige dingen kun je zelfs niet aan een vriendin vertellen. Die zul je alleen moeten oplossen/dragen.
Vind het een beetje vreemd van je vriendin dat ze nu opeens zó boos is, en dat ze geen contact meer met je opneemt/niet op jouw pogingen tot contact reageert.

Tuurlijk mag ze boos zijn op je, je hebt iets gedaan wat niet netjes is, maar dat weet je zelf ook. En je hebt er spijt van. Is het misschien zo dat jouw vriendin zich schuldig voelt tegenover jouw vriend, omdat zij weet dat jij bent vreemdgegaan (als ik het goed begrijp)? En heeft zij het gevoel dat ze hem nu 'niet recht in de ogen kan aankijken'?

Snap anders niet helemaal waarom jouw vriendin nu opeens zo reageert.

Misschien eens bij je vriendin langsgaan, en alles uitpraten. Vragen waar ze zoveel moeite mee heeft. Haar duidelijk maken dat het vreemgaan voor jou weinig te betekenen had, en dat het jou juist heeft opgeleverd dat je nog beter weet waarom je bij je vriend bent. Dat je snapt dat ze je gedrag niet goedgekeurd heeft destijds maar juist omdat ze een goede vrioendin is, je heeft gesteund in die tijd!

Leg haar uit dat je het allemaal heel graag achter je wilt laten, wat voor jou de reden is om het niet aan je vriend te vertellen (omdat het niets te betekenen had en je je vriend niet onnodig extra wilt kwetsen), dat je wilt kijken naar de toekomst, en dat je heel veel zin hebt in alle voorbereidingen voor jullie bruiloft, en dat zij daar zeker niet bij mag ontbreken.

Succes! Pien
wat is FLING

verliefd of heb je dan ook sex

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven