April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Floddertje: gefeliciteerd met Pepijn. Wat een leuke naam!! Ben heel benieuwd naar het bevallingsverhaal

Nu nog maar 2 BIB... hopelijk komen deze baby's ook snel.

Mette: wat een lief zusje heeft Stef. Echt een smelt moment als je dat ziet.

Hier gaat alles goed. Dank dames voor alle tips. Ik maak haar nu idd iedere 3 uur wakker om te eten. Ook leggen we haar sinds gisteren in het ledikant ipv de wieg. Ik heb namelijk het idee dat ze graag wat meer ruimte heeft en als ze in de wieg ligt slaat ze iedere keer met haar armpjes tegen de wanden aan. Heb ook vandaag maar infacol gehaald, want ik vind de cinebaby niet heel veel helpen, hopelijk gaan haar krampjes ook wat verminderen.

O ja, vrijdag nog naar cb geweest om haar te laten wegen. Mevrouw is in drie weken tijd 700 gram aangekomen en weegt nu 4125 gram.
Floddertje...van harte gefeliciteerd met de geboorte van Pepijn!!!

Geniet ervan, rust lekker uit...en als je dit leest, zijn we natuurlijk heel nieuwsgierig hoe het gegaan is!!
even snel hoor. internetverbinding is hier k*t boven. Voor de nieuwschierigen, mijn verhaal staat bij dec 2006 en maart 2005. Beetje onpersoonlijk maar scheelt een hoop getyp :-)

Steenbok; hoop dat je ondertussen je kindje in je armen hebt meid !!

Oh, heeft er 1 honger :-)
Floddertje, gefeliciteerd met Pepijn, erg leuke naam!

Steenbokje, hoe is het daar? Hoop dat je bevallen bent!
Goed zeg Floddertje! Van harte met Pepijn! Leuk weer een jongen erbij. ik ga je verhaal zo eens opzoeken.

@ Steenbokje: Je zal inmiddels wel bevallen zijn... Ben erg benieuwd!

@ Assevas: Keurig toch, 700 gram aangekomen? Fijn dat het nu beter gaat met de voedertijden.

@ Elma: Kinderen alweer wat vrolijker inmiddels:-)?

@ VV: Klinkt heavy. Was hier ook zo, maar nu ineensuit het niks 2 nachten waaron mevrouw uur achter elkaar slaapt. Fijn!!!

@ Ruma: klinkt heerlijk; zo'n 'rustige' baby. Ze snapt waarschijnlijk gewoon dat haar moeder het al druk genoeg heeft. Geniet er maar lekker van.

@ Beer: Lekker zeg; een weekendje weg? Ging dat helemaal goed met Beertje? En goed weer gehad natuurlijk.

@ Pamster: Ongelooflijk he, hoeveel ze al veranderen. Hier ook een baby met goeie wangen en een heerlijke onderkin inmiddels:-).

Alles verder goed. 2 hele goeie nachten gehad. ik hoop dat het doorzet. En gisteren voor het eerst een flesje gegeven. Kolven gaat hier heel goed. Ik doe een kwartier over 120 cc. Perfect dus. En Sofia nam hem in een keer goed. Vandaag Sofia 2 uurtjes bij oma gestald. Inclusief flesje. Ging prima. Fijn! Dan kan ik eens wat langer weg. Ik ga zaterdag dus maar wel naar die verjaardag van een vriendin s'avonds. Kan vriendlief gewoon een flesje geven.

Bizar trouwens. We zijn nu (bijna) allemaal bevallen. Allemaal leuk en gezonde baby's. We zijn gewoon een goede maand!
Hier even het bevallingsverhaal van Floddertje gekopieerd:

De vk was geweest en ik had 2 cm. Hier had ik me ook op ingesteld want die weeen stelden nog niks voor. Ze moest naar iemand anders toen en bij terugkomst toch besloten om de vliezen te breken. Wie weet hoe lang ik anders met die onregelmatige weeen zou lopen eer mijn vliezen spontaan zouden breken. Toen die weeen goed doorzette zat ik na een uur op 5 cm. Dat viel tegen !! Pffffff en deed pijn :-). Toen ging er wel een knop om ofzo. Ben uit bed gegaan, gaan douchen, wandelen en op handen en knieen gaan zitten om hem goed in mijn bekken te laten zakken en in een half uur zat ik op 10 cm en mocht ik persen !! Dat ging ook erg rap en na 2 persweeen heeft P. Pepijn aangepakt !! Dat twerwijl hij nog vrij hoog in mijn bekken lag.

Hij had 2 keer de navelstreng om zijn nek en was wat blauw. Maar hij zat niet strak want die navelstreng was denk wel een meter lang !!!! Uitzonderlijk lang zei ze al.

Maar ik vond de geboorte weer een overweldigend moment. Wat bijzonder, wat raar, wat pijnlijk en wat mooi. Ik kon niet stoppen met huilen al had ik geen tranen.

En Pepijn is lekker aan t gewicht. 4200 gram. Dat terwijl ik dacht dat hij lichter zou zijn dan Timo haha. Vruchtwater was heeeel weinig en placenta (die weer even op zich liet wachten dus prik en zak ijs op mijn buik) zag er ook niet meer mooi uit. Het was echt tijd :-) Paar hechtinkjes en toen kon ik eindelijk goed naar hem kijken. Mooi rond koppie. Ik vind het weer een heel eigen kindje. Heeft naar mijn idee het meeste weg van Timo maar de meningen verschillen.

Hij drinkt prima aan de borst, heeft een goed reflex. Hij droomt veel en was wel een beetje misselijk van de lancering.

Timo is thuis, Floortje blijft bij mijn zus slapen. Zij komt morgen. Ik begreep van mijn zwager dat toen hij P aan de telefoon had ze de keuken in kwam hollen en riep: baby, baby ?? Hij zei ja, baby. Toen is ze weer de kamer in gehold en heeft ze het er niet meer over gehad. Wel mooi he ?!

Timo moest even ontdooien en ik ben blij dat hij even alleen was. Gevoelskind. Trots maar ook soort spannend en eng. Glunderen maar zeggen dat hij liever buiten wil spelen.

Heeft vanavond heerlijk geknuffeld met Pepijn. Hij vindt de naam maar stom en noemt hem ook alleen maar baby :-).

Toen opa en oma zeiden dat ze snel weer naar Timo zouden komen vroeg hij vol ongeloof of ze dan niet naar de baby kwamen kijken :-). Timo was ook heel lief naar mij toe. Strelen, kussen, heerlijk !!!!

Ik kan blijven vertellen. Eigenlijk maak je in een paar uur veel te veel mee. En je hoopt zo dat je elk moment en elk geurtje in je op kan nemen maar weet dat dat toch gaat vervagen........

Is het niet veel te vroeg voor kraamtranen :-) ??
Floddertje: nu even persoonlijk gefeliciteerd meid met Pepijn! Ook een heerlijke stortbevalling zo te lezen......

Noerie: inmiddels zijn de ukken weer bijgetrokken maar men wat is dat een rot dag als ze allebei alleen maar zeuren!

Beer klinkt goed een weekend weg, hoeveel moeten jullie wel niet meenemen voor 6 mensen in totaal, lijkt me een hele volksverhuizing!

De laatste 2 dames zijn inmiddels wel bevallen denk ik, nu afwachten op de verhalen!

Gwen is een beetje vaag aan het doen met haar voedingen, de ene keer eet ze 80 en de andere keer 120 er is geen peil op te trekken. Inmiddels begint de nachtvoeding zijn tol hier ook te eisen, ik heb constant hoofdpijn smorgens en een uitgerust gevoel is ver te zoeken helaas. Hopelijk gaat ze snel die fles laten vallen!
@ Elma: Dat klinkt niet fijn; elke ochtend zo wakker worden. Ik help je zeker hopen dat ze snel die nachtvoeding laat vallen. Hier gaat het wel. Sofia komt nog wel s'nachts maar ik pak wel echt mijn uurtjes slaap de laatste dagen. Vannacht alleen ene uurtje met haar beneden gezeten omdat het poepen niet wilde lukken. Ze was erg hard aan het persen vannacht.

En dat van dei voedingen; geen idee hoe dat werkt eigenlijk. Moet ze eigenlijk stabieler drinken qua hoeveelheid?

En 2 zeuren om je heen is ook zwaar. Gek word ik er soms zelfs een beetje van. Gelukkig is hier de school weer begonnen. Stiekem wel weer fijn.
Verhaal van Floddertje brengt me aan het huilen...mooi opgeschreven, komt bij mij ineens ook allemaal terug. En dat gevoel dat je het wilt vaathouden, het moment, dat is zo herkenbaar. En toch is het nu na vijf weken al weer een beetje vervaagd Met kinderen neem je steeds weer een beetje afscheid van een bepaalde periode. Beertje is alweet uit maat 56 bijvoorbeeld. Ik prop hem er nog wel in, maar moet toch maar eens gaan overstappen naar 62. En van zoiets kleins word ik dan een beetje verdrietig.....maar ook weer blij dat ie zo goed groeit.

Elma, het is inderdaad een hele verhuizing met z'n zessen weg. Toch zijn we er wel handig in geworden, we waren natuurlijk al met z'n vijven een hele tijd.

Noerie, ben jaloers op je, 2 goede nachten. Zijn hier nog ver te zoeken. Vind het net als Elma nu wel erg vermoeiend worden.

Ik zal trouwens ook blij zijn als de school weer begonnen is zeg. 2 weken net even te lang als je net bevallen bent.
Dat heb ik ook Beer. Ik 'mis' de eerste week vooral. Het overweldigende gevoel. de verwondering, dat hele kleine droppie in je armen... heerlijk. Nu natuurlijk ook, maar de verbazing, de verwondering en het geluksgevoel van de eerste week en zo vlak na de bevalling waren toch wel echt heel bijzonder.

En hier heb ik het ook met de kledingmaatjes. maat 50 is echt ene no go meer, 58 is prima, maar 62 komt zeker in zicht. Ook wel fijn dat ze wat weerbaarder en sterker worden,maar nu gaat het al zo snel... Haha, ik klink nu wel echt als een moeder zeg:-).

Balen dat je de nachten nog niet zo willen lukken Beer. Zeker met 4 kinderen kun je een goede nacht juist wel heel goed gebruiken natuurlijk. Maargoed, hier is het ook pas sinds een paar dagen. Dus misschien slaat het bij jou en Elma ook wel ineens om (voor hoelang het duurt natuurlijk).

Sofia is vandaag precies 6 weken! Ik ben nu officieel kraamvrouw af. Boehoe!!!
Arme Noerie....en ik heb nog een paar dagen!

Nacht was weer niet best. Hoop echt dat het eens gaat veranderen, dit is moeilijk vol te houden zo hoor. Hoop dat het bij jou zo goed blijft gaan Noerie.

Steenbokje, hoe is het daar?
Hier gaan de nachten soms goed (= 2 keer voeden, om 1 uur en half 5) en soms wat slechter. Vannacht had onze kleine man wat problemen met zijn darmen; hij kreunde veel en wilde vaker drinken. Ook is het leventje weer in het normale ritme en dan kan hij tussen 8 en 9 even niet aan de borst: heb dus met een huilende baby rondgelopen vanaf school naar huis. En echt IEDEREEN die ik tegenkwam wilde er iets over kwijt. Ik heb maar vriendelijk hun kant op gelachen.

Zo leuk hoe mijn andere twee kinderen op de jongste reageren... geen jaloezie ofzo want ze vinden hem heel leuk en zitten graag naast hem, ook als ik borstvoeding geef. Ben ook zo veel dingen vergeten van de eerste twee. Julius gaat nu met zijn armen wapperen en er dan naar kijken. Ook zit hij soms met hele grote schele ogen naar de muur of naar buiten te kijken; is wel een grappig gezicht.

Ik vind het ook zo snel gaan allemaal. Hij is al drie weken oud! Maar het voelt al alsof hij er al een hele tijd is, maar aan de andere kant heb ik ook nog momenten dat ik denk: oh ja, we hebben een baby (als hij bijvoorbeeld overdag drie uur doorslaapt).
grr had ik net zitten typen komt die irritante foutmelding er weer tussen dus alles weg. nu maar firefox erop gezet want ik word er een beetje gek van.........

Maar goed wat ik dus zei:

Ik herken het wel dat ze ineens zo snel gaan. Gwen lijkt voor mijn idee ook al heel groot en sommige maatjes 56 kan ze al niet meer aan omdat ze te lang is terwijl haar broer ze met 10 weken nog aankon...

Gelukkig hier een wat betere nacht gehad. Gwen had om 22 uur haar laatste fles gehad en werd pas om 4.30 wakker! Na die fles heeft ze nog geslapen tot 9 uur. helaas was ik om 8 uur wakker geworden door de slijptol van de buren (kregen nieuwe kozijnen) dus dat was jammer maar goed die paar uur slaap hebben we binnen! Ik hoop dat kleine Beer ook ineens zoiets gaat doen.

En ik snap echt niks van die flessen. Je zou denken dat als ze veel drinkt ze lang slaapt maar daar klopt dus niks van. Die 6.5 uur heeft ze op een magere 70 cc gedaan.........
Wat balen Beer! En overdag bijslapen zit er ook niet echt in he? Hebben jou kinderen deze heel week nog vrij? Hier zijn de scholen gisteren alweer begonnen.

@ Louise: Haha, dat herken ik. Wij hebben een keer, in de 2e week ofzo, naar boven gegaan om te gaan slapen toen we ons besefte dat Sofia nog beneden in de wagen lag te slapen. Helemaal vergeten.

Leuk, al die goedbedoelde adviezen...

En wat fijn en leuk dat je 2 oudste kinderen zo goed reageren. Hier is Sofia haar broer ook erg lief naar zijn zusje toe. En erg trots ook. Maar verder is hij wel redelijk vervelend. Heeft erg veel aandacht nodig nu. Word ik soms wel gek van.
Louise: fijn he al die adviezen net of je met je 3e niet weet wat je zou moeten doen! En hier is dat ook dat als ze overdag slaapt je net het idee hebt dat ze er niet is........

Noerie: jammer dat je zoontje zoveel negatieve aandacht aan het vragen is. hopelijk is het weer zo'n geweldige "fase" en is het snel over!
@ Elma: Dat hoop ik ook, want is wel erg vervelend. Bij jo is je oudste toch ook nog heel jong? Heeft hij het door? Of gaat dat allemaal soepel?

ik ben erg benieuwd naar Steenbokje? En hoe zal het nu met Floddertje gaan?
Hallo...

Ik ben maandagochtend om 4.15 bevallen van onze dochter: Sofie Roos.

Het gaat nu goed, we zijn gisteren pas thuisgekomen uit het ziekenhuis, omdat er kans was op infectie voor Sofie omdat mijn vliezen langdurig gebroken waren (20 uur) voordat Sofie werdt geboren.

Ze had koorts maar godzijdank is alles nu goed.En het is echt een poepie:-)Ik ben wel onzettend moe en slap en schrijf het hele verhaal als ik me fitter voel.

tot snel!!

ps: ik zal wel ff een fotootje op hyves zetten
Steenbokje...gefeliciteerd!! Fijn dat nu alles goed is. Geniet er van!! Ik ga direct ff kijken op hyves!!
Steenbokje: gefeliciteerd met Sofie. Eindelijk is het dan voor jou ook zover. Fijn om te horen dat het met jullie goed gaat. Geniet ervan!! Ik ben heel benieuwd naar het hele verhaal en ga zo ook snel kijken op hyves.

Hier vannacht een redelijke nacht gedraaid, was ook wel nodig, de rest van de week was het drama. Ze heeft nog steeds last van krampjes. De infacol helpt wel (ze gaat er in ieder geval heel hard van boeren en scheten laten) maar ik heb het idee dat ze ook meer is gaan spugen sinds ik dat spul geef. Hebben jullie daar ook ervaring mee? Gisterenavond had ze ook weer zoveel kramp dat manlief met haar onder de douche is gegaan, ondertussen heb ik twee kruiken in haar bed gelegd. Na het voeden nog een cosi-bag op haar buik gelegd en toen heeft ze ruim 4 uur achter elkaar geslapen en ik dus ook Die cosi-bag is trouwens echt wel een aanrader.

Beer: heb je nu wat beter kunnen slapen of was het weer mis? En de andere dames, hoe was jullie nachtrust? Heerlijk dat sommigen van jullie al zulke goede doorslapers hebben, ik duim dat dat hier ook niet meer lang op zich laat wachten...
Jaaah!!! Steenbokje heeft een dochter! Mooie naam zeg:-). Rust maar lekker uit en geniet maar van je kleine meisje. Jammer dat jullie nog even in het ziekenhuis moesten blijven. Maar alles is dus wel goed gelukkig.

@Assevas: ik ken de cosi bag niet maar ga even kijken via google wat dat dan is. Zielig hoor die krampjes. Hier gaat het sinds 2 dagen wat beter. Ik geef ook infacol en inderdaad ook hier daardoor veel meer boeren, scheten en inderdaad overgeven. Ik had nog niet niet aan de infacol gedacht als veroorzaker daarvan., maar nu ik het van jou zo lees bedenk ik e pa dat het inderdaad is sinds ik infacol gebruik. En het komt waarschijnlijk doordat Sofia zich vaak verslikt. Mijn melk komt er ook met grote kracht en hoeveelheden uit. Het arme kind.

Nachtrust was wederom goed. Die kleine gaat lekker! Ze kwam wel 2 keer ipv 1 keer. Maar dat was mijn eigen schuld. Ik ging naar bed en wilde eerst nog een half uurtje lezen voordat ik Sofia zou pakken voor haar voeding. Ik ben alleen in slaap gevallen dus toen kwam de dame om 12 uur en om half 5 weer.

ik hoop voo rje dat de krampen snel minder worden.
Ja joepie flodder gefeliciteerd met jullie Pepijn Ik vind het een erg mooie naam. lekker genieten!!

Steenbokje jij ook gefeliciteerd met jullie Sofie! En wat een poppie (had hem al gespot op hyves) mooi meissie hoor!

wel balen van het zk maar gelukkig is alles goed. Ben erg benieuwd naar je verhaal.

Elma ik heb precies hetzelfde met die rare fles hoeveelheden ik snap er geen bal van gisteravond heeft ze om 11 uur 80cc gedronken en doorgeslapen tot 4 uur en gisterenavond rond 11en dronk ze 120 cc en kwam ze weer om 2 uur.

snachts drink ze altijd 120cc tot een uur of 6 en dan weer 80cc en dan weer 120cc dus ik doe om en om flessen maken. anders gaat het poeder wel erg hard hahahahahaha

Ook hier een erg moeie moeder pff ik weet niet waar de tijd blijft

als ik dan ff mijn handen vrij heb wil ik ff opruimen internetten en mijn soapies bijkijken terwijl ik eigelijk slaap zou moeten pakken maar dat vind ik zon zonde van mijn tijd. en haar nu al wegbrengen naar oma kan ik niet hahahahaha

weekends is mijn bijtank tijd dan doet vriendlief de nachtvoedingen hahahaha

Hebben jullie ukkies al echte tranen gehuild?? Anouk gisteren voor het eerst en ik heb gewoon mee lopen huilen hahaha zo zielig om te zien.

ook ik ben nog maar een paar dagen kraamvrouw boehoeoeoe maar heb nog 6 weken verlof gelukkig.

Heb een onwijs mooie ring met roze steen gekregen voor de geboorte van Anouk van vriendlief! zoooo lief! Ben helemaal trots.

Ga weer is kijken of ik er weer 120 cc in kan krijgen maar eerst die dame is lekker badderen.
Steenbokje gefeliciteerd met Sofie! Ik had al gezien dat je foto op hyves was veranderd dus had al even een preview gehad haha

Pam: ja raar he dat ze met een grote fles niet perse langer slapen als met een kleine. Gwen had gisteren 3 uur geslapen op maar 40 cc echt heel vaag. We maken haar tegenwoordig maar wakker rond een uur of 22 want anders slaapt mevrouw rustig door tot middernacht (vanaf 18 uur) en komt dan doodleuk nog om 3 en 6 uur ofzo... Hier trouwens nog geen tranen gezien, die bewaard ze vast voor haar 1e prikken op het CB

Assevas en Noerie: hier ook infacol maar niet het spugen (maar misschien komt dat omdat Fynn altijd echt melk eruit spoot en dat de blubjes die zij doet wij niet als spugen zien haha). Maar zou wel kunnen dat als er een grote luchtbel in hun maagje zit de melk erboven mee komt als ze boeren (die boeren van Gwen klinken soms echt als die van een volwassen vent )

Noerie: ja Fynn is nog maar 13 maanden dus die heeft geen weet van jaloezie gelukkig. Hij vindt het allemaal wel best zolang ze maar niet naar zijn eten loert........

Hier verder niet veel nieuws, vanmorgen de honden naar de trimmer gebracht en ga ze om 3 uur weer ophalen. En even binnen spieken bij haar want ze heeft 7 pups van 6 weken oud rondlopen
@Assevas...ik gebruik cinababy. Dat is een homeopatisch middel tegen krampjes. Ik gebruik het alleen vanaf de eerste avond voeding tot de eerste ochtendvoeding, want alleen dan heeft ze krampjes. Na vier dagen cinababy waren de krampjes zo goed als over. We gebruiken het nu ter verkoming van. Omdat het homeopatisch is kun je het vrij gebruiken. Baat hetniet, schaadt het niet...
Floddertje: Hartelijk gefeliciteerd met jullie mannetje Pepijn!!!!!
zo alles ligt hier in bed (nog niet stil maar dat komt snel hoop ik) en kan ik eindelijk beginnen aan de broodjes die m'n man voor de lunch had gehaald

Ben vanmiddag met de 2 ukken naar de tennis geweest om te kijken bij manlief. gwen in de maxi cosi en Fynn op de arm meegenomen. Hij heeft heerlijk in het gras gehobbeld en gespeeld en zij heeft lekker liggen pitten.

Eenmaal thuis Fynn een pannenkoek gegeven en in bad gedaan, terwijl hij in bad zat heb ik gwen in de badkamer een fles gegeven. Daarna gwen in haar ledikant gelegd en Fynn aangekleed bij haar op de kamer. Wat een gedoe zeg met 2 van die ukken die alles tegelijk willen, dat is pas multitasken (en dan heb ik het er nog niet eens over dat ik 3 kwartier bezig was voordat ik het hele zooitje na de lunch in de auto had haha)

Steenbokje alles ok? Al gewend aan je kleine dame nu jullie lekker thuis zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven