Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Hier is kleuter weer naar school en ik samen met dreumes alleen. Is wel weer ff wennen.

Dreumes voelt zich meer peuter geloof ik met alle driftbuien aan toe. Begint ook al wat te kletsen. Heerlijk.

Hoe is het met de oortjes maud?

En jouw enkel Due?
Lastig Fiona! Sterkte met het slapen en hopelijk is het inderdaad een korte fase.

Gaat dreumes dan naar een andere 0-4 groep of juist een groep met leeftijdsgenoten? Ik kan me voorstellen dat het voor peuter wel fijn is, zeker gezien de observaties van je kdv. En voor dreumes zelf waarschijnlijk ook. Ze zien elkaar nog genoeg op andere momenten ;)

Hopelijk gaat het verder ook goed met de ziekige dreumesen Daanstje en Maud.

Is het gelukt met ophalen met je enkel Due?
Ik ben huismoeder dus geen ervaring met kinderopvang. Niet dat je dat hier een überhaupt in de buurt hebt :-D !

Ik heb dus ook geen kraamzorg straks. Dat is echt een probleem. We zijn nog op zoek naar hulp, maar die COVID maakt het niet makkelijker. Wel jammer mijn nichtje is kraamhulp, maar is zelf ook zwanger :P

En hier is het eindelijk lekker slapen! Ze slaapt nu zowel s’ nachts en overdag in haar ledikantje. Dat na 5 maanden bij ons in bed slapen! Dat is wel geruststellend voor als de baby er straks is.

Voor de rest ben ik nu echt met de laatste loodjes bezig. Althans zo voelt mijn lichaam. Alles doet pijn inmiddels als ik een beetje huishouden heb gedaan :rolling:

Ik hoop dat iedereen weer is opgeknapt. Ik hoop ook dat jullie niet wegwaaien. Hier is het nog steeds warm met 30 graden :sun:
Bedankt voor het meedenken dames!
Gisteren nog even doorgevraagd bij de leidster op welke manier het de kinderen precies belemmerd dat ze bij elkaar zitten. Ik had daar geen heel concreet beeld zij. Ze vertelde dat andere kinderen toenadering zoeken tot peuter om met hem te spelen, maar dat hij daar nauwelijks op ingaat in de ochtend. 's Middags als dreumes in bed ligt, komt hij wel veel meer tot spelen met andere kinderen. En dreumes wordt ook beperkt om haar eigen ding te doen, doordat peuter haar claimt.
Deze informatie was genoeg om de knoop door te hakken. Het is inderdaad voor beide kinderen beter om ze uit elkaar te halen. Dus dat gaan we doen. Wel een goed gevoel over nu. Nog steeds wel even spannend, omdat dreumes gaat starten op een nieuwe groep, met vreemde leidsters en kinderen. Hopelijk went ze snel. Peuter zal haar wel even missen, maar ik hoop dat hij zo wat stappen gaat maken in zijn sociaal-emotionele ontwikkeling.

Weetiknogsteedsniet; Ze zitten dan beide op een 0-4 groep. We zitten bij een kleinschalig agrarisch kinderdagverblijf met 2 groepen 0-4 jaar, 1 groep PSZ en 1 groep BSO.

Ik heb morgenochtend een afspraak bij de HA. Afgelopen nacht ging al wel een stuk beter en net had ze ook geen verhoging meer. Als de nacht goed gaat, zeg ik het af.

Vervelend van het slapen Fiona! Je schreef laatst dat ze eenkennig is momenteel toch? Zou dat er misschien ook mee te maken kunnen hebben? Dat ze graag bij jullie wil zijn?

Hoe gaat het met de waterpokken Daantje? Ik dacht laatst nog dat ze hier binnenkort ook wel mogen komen. Beide kinderen hebben ze nog niet gehad. Ik heb ooit gehoord dat ze er boven de 3 jaar meer last van hebben. Geen idee of dat zo is hoor.

Leuk dat kletsen Snowgirl! Ik kijk daar ook naar uit. Hier is het nog beperkt tot een paar woordjes.
Goed dat je de knoop door hebt gehakt. Jammer dat dreumes dan ergens anders moet wennen maar als ik het zo hoor wel beter voor beide kindjes.

Hier is dreumes ook echt aan de klets. Ze zegt ineens heel veel woorden en elke dag komen er weer nieuwe woorden of dierengeluiden bij. Het gaat ineens heel hard!
Teckeltje88 schreef:
26-08-2020 19:48
Goed dat je de knoop door hebt gehakt. Jammer dat dreumes dan ergens anders moet wennen maar als ik het zo hoor wel beter voor beide kindjes.

Hier is dreumes ook echt aan de klets. Ze zegt ineens heel veel woorden en elke dag komen er weer nieuwe woorden of dierengeluiden bij. Het gaat ineens heel hard!
Ze doet het echt supergoed! Toen jullie weg waren begon s opeens wel te kletsen.
Hier is maar 1 groep op kdv in totaal dus als ze niet samen zouden gaan had ik een probleem gehad :). Maar door het peuter programma hebben ze wel 3 ochtenden zonder elkaar.

Mijn enkel is gelukkig weer behoorlijk oké. Anders had ik vandaag met beide jongens thuis een probleem gehad.
Ja dat geklets is leuk hè :flirting: Leuk dat dat bij jullie ook zo is; ik kan daar zo van genieten.

Hier kletst dochter de oren van onze kop. Zo leuk! En steeds meer 3 woord zinnen. Je merkt ook dat ze steeds meer onthoudt en daar dan later op terug komt door er zelf over te beginnen.
Zo leuk dat kletsen! Ik kan niet wachten totdat ze dat begint te doen. Duurt hier vast wat langer ivm de 3 talen die ze hoort :) . Ze brabbelt wel zowat heel de dag.
Ik verlang ook al tot onze dochter begint te praten. Ik ben zo nieuwsgierig wat er allemaal in dat hoofdje omgaat. Ze heeft alleszins heel veel te vertellen, maar ik begrijp er geen snars van. :-D

Wat fijn dat jullie kindje nu in haar eigen bedje slaapt, Principessa. Inderdaad wel handig dat ze haar eigen ledikant gewend is voor de baby er is.

Hier was dochter deze nacht 2 uur wakker en ze heeft uiteindelijk terug bij ons op de kamer geslapen. Maar aangezien ze al een paar keer in haar eigen kamer heeft geslapen denk ik dat het wel goed komt. Ze had gisteren ook de biopsie, dus misschien was ze daar meer van onder de indruk dan we dachten.

Hoe is het slapen bij jullie ondertussen, Fiona? En heeft je kindje uiteindelijk last gehad van de inenting?

Het klinkt inderdaad beter voor de kindjes dat ze apart zitten, Maud. Maar ik kan me inbeelden dat het spannend is dat je dreumes nu moet wennen aan een nieuwe groep! Wanneer mag je kindje over naar de andere groep? Ik duim mee dat de overgang vlot verloopt!
Herkenbaar Onslow dat brabbelen. Ze klets ons de oren van ons hoofd, maar we hebben echt geen idee wat ze allemaal vertelt. Ze is nu 1,5 dus ik dacht dat ze nu wel echt wat woorden zou gaan zeggen, maar ze neemt haar tijd. Ze sleept je gewoon mee naar wat ze wil en wijst alles aan.

We hebben ook wel het gevoel dat ze toe is aan meer interactie met kinderen van haar eigen leeftijd. We hebben binnenkort een rondleiding bij de peuterspeelzaal, maar het duurt nog even voor ze er echt heen mag. Het is heel jammer dat onze vrienden en familie allemaal oudere kinderen hebben en momenteel zien we die ook heel weinig natuurlijk. In september gaat het babyzwemmen wel weer beginnen en dan zien we daar weer wat andere kindjes. Ik ben benieuwd of ze nog steeds zo aan mij hangt of dat ze nu meer zelf durft.

Misschien hebben jullie trouwens nog een tip. Ze vind het leuk om mijn bril van mijn gezicht te trekken en op haar eigen neus te zetten. Ze mag het natuurlijk niet, want zonder bril ben ik een blinde kip en ik ben bang dat ze hem stuk maakt. Nou zat ik te denken om dan maar een goedkope zonnebril voor haar te kopen waar ze mee mag spelen. Maar zou dat helpen? Ze vind verkleden erg leuk en liep met de hittegolf nog met een muts van mij op haar hoofd en een sjaal om haar schouders.
Ik denk zeker dat dat kan helpen Tara. Dreumes vindt het ook erg leuk maar inmiddels kan ze m'n bril ook met rust laten. Inderdaad omdat ik haar een alternatief geef (goedkope kinder zonnebril of sleutelbos oid). Zo heb ik peuter destijds als dreumes altijd een bal in z'n handjes gedrukt als hij met andere dingen ging smijten. Werkte erg goed.
Ik zou inderdaad een kinderzonnebril kopen tara. Hier werkte dat heel goed en mijn zoontje is nu heel trots op zijn eigen bril. Bovendien zijn die een stuk steviger want gemaakt voor spelende handjes :)
Ik zou ook een kinderzonnebril kopen. Hier trouwens hetzelfde probleem, dus ik ga er zelf ook maar één aanschaffen denk ik. Ze kosten toch bijna niets en ze kunnen hem nog lang op.

Het slapen lijkt hier iets beter te gaan (ik ben een beetje bang voor de Viva-vloek). De laatste twee avonden is ze zonder huilen gaan slapen en vannacht heeft ze zelfs redelijk doorgeslapen, op wat huiltjes na. Het is nu bijna twee weken na de BMR-vaccinatie, dus ik denk dat dat ook wel heeft meegespeeld. Ze was ook erg hangerig en had wat verhoging.

Verder klimt ze nu de hele dag op de bank, maar ze kan er nog niet zelf af. En gisteren ging ze voor het eerst midden in de kamer staan, zonder zich op te trekken.

Hoe was jullie weekend?
Hi meisjes!

Ik heb ook een kinderzonnebril. Helpt goed inderdaad!

Fijn Fiona dat het beter gaat met slapen. Hier had ze ook wat last van die BMR met koorts. Was toen ook 1-2 dagen.

Haha Fiona, ze duikt er niet af? Dat deed dreumes hier wel. Een keer goed pijn gedaan en toen luisterde ze wel naar mij dat eerst de benen er af moeten!

Hier is het nog steeds warm en we zijn vanmorgen naar het strand geweest. Zo vroeg mogelijk. Was echt genieten, dreumes viel ook bekaf in slaap in de armen van mijn vriend :heart: . Tegen 12.00 uur vlug naar huis want het was echt te druk met mensen. Ook te heet toen 35 graden. We hebben daarna bij opa en oma gegeten.
Het valt me op dat dreumes echt een propper is met eten. Ze is dol op meloen en duwt dan ook gewoon alles wat op haar bordje ligt in haar mond. Mevrouw de hamster :rofl: . Komt er soms dan ook weer uit. Dus wij moeten doseren. Is dat bij jullie ook?
Hier hetzelfde Principessa! Een banaan gaat er het liefst gewoon in 1x helemaal in :roll:

Ze is vandaag voor het eerst van de bank gevallen, op haar rug. Gelukkig wel bovenop de kussens die we er als voorzorg al hadden neergelegd.

Hoe gaat het met je zwangerschap, bijna al de laatste loodjes denk ik?
Ja herkenbaar principessa! Wij hebben duidelijk ook een propper :)

En fijn dat het slapen wat beter gaat fiona. Klinkt ook alsof ze nu ineens fysiek hard gaat. Niks is meer veilig met al dat klimmen he.

Vandaag een heerlijke dag gehad met dreumes! Hij heeft heel leuk gespeeld met zijn oudere nichtjes en neefje en was gewoon heel vrolijk en gezellig. Kwam op ons afrennen met "Nu allemaal knuffelen en kusjes" :heart: . Op zulke momenten wil ik nog wel 10 kinderen.

De afgelopen weken waren best pittig, met veel driftbuien en boosheid dus dit was een welkome afwisseling. Is dat herkenbaar? Soms lijkt hij wel een echte puber, zo chagrijnig haha.
Ah wat schattig Positivevibes! Vervelend van de driftbuien, hoe oud is hij nu? Ik herken dat nog wel van mijn oudste toen ze bijna twee was, ik kon haar toen ook nergens mee naartoe nemen zonder driftbuien.

Hier hebben dreumes en peuter nu veel ruzie. Ik vind het stiekem wel leuk om te zien, dreumes bijt nu echt van haar af als peuter iets afpakt.

Toevoeging: dreumes maakt nu inderdaad sprongen, fysiek. Maar ze is nu 14,5 maand dus het mag ook wel.
Hij is inderdaad bijna 2 :)
Haha gezellig al die proppers :rofl:

Wij hebben hier een kinderzetel van de ikea daar is ze toen eens afgevallen. Was meer schrikken dan pijn. Maar daar heeft ze goed op kunnen oefenen voordat ze de grote bank op en af ging. Is wel afentoe zo van oooohh met dat klimmen :facepalm: . Nu is het hier vooral staan en lopen op de bank.. ja het gaat hard ineens allemaal.

De zwangerschap wordt wat zwaar nu. Heb soms echt overal pijn en moet echt soms ff dreumes ergens vandaan trekken o_o . Dan schiet het er soms wel eens in. Maar inderdaad laatste loodjes!

Inderdaad wat lief postivevibes :heart: .
Nog geen ervaring met échte driftbuien, maar duurt hier vast ook niet lang meer want ze begint wel al wat meer te gillen en dan ook nog krokodillentranen :nope:
Onze dreumes had een dag voor driftbuien vandaag. Hij is nu 1,5. En niks was goed. Wilde vanochtend ergens heen voor het slapen maar uiteindelijk kind om. Kwart over tien in bed gelegd. Net voelde ik wel dat bovenste kiezen eindelijk door tandvlees heen komen.
Onslow; Dreumes gaat per 1 oktober over naar de andere groep, dus duurt nog even.

Fiona; Sneu dat dreumes last leek te hebben van de BMR, maar fijn dat het nu beter gaat. Vooral het slapen. Hier gaat dat ook weer beter gelukkig, dan voel je je meteen weer meer mens hè. Gebroken nachten ben ik inmiddels wel gewend en kan ik wel handelen, maar nachten met zo'n 3 a 4 uurtjes slaap bij elkaar gesprokkeld, breekt toch wel echt op.

Principessa; dat klinkt echt heerlijk, dichtbij het strand wonen. Vanaf hier is het bijna 2 uur rijden voordat we bij het strand zijn, dus we komen er niet vaak. In de vakantie wel 2 dagen geweest en de kinderen vonden het fantastisch!
Dreumes kan wel goed doseren met eten eigenlijk. We zetten een bord voor haar neer en ze eet zelf met handjes. We hebben daar eigenlijk niet veel omkijken meer naar.

Ik begin sowieso te merken dat we steeds vaker weer wat handen vrij hebben. Dus ik voel ruimte voor een nieuwe baby 😂. Man denkt daar anders over helaas.

Positivevibes; dat klinkt heerlijk!

Ons weekend was fijn. Vrijdag hadden man en ik datenight en sliepen onze kinderen bij mijn ouders. Gisteren vooral in en rond huis geweest. Vanochtend was man met zoon naar de bioscoop en ik heb samen met dreumes gedoucht en zijn toen een stukje gaan fietsen. Vanmiddag bij mijn schoonouders geweest. Nu lekker op de bank.
Mijn weekend duurt altijd t/m maandag en morgen ga ik met de kinderen en mijn ouders naar Dierenrijk.

Ik ben ook benieuwd naar jullie weekenden.
Wat lief positivevibes 😍
Lastig zo'n dagje due. Hopelijk morgen weer beter :)
Leuk Maud dierenrijk morgen!

Hier hebben we een top weekend gehad. Gisteren nieuwe schoenen gekocht (maat 23 al weer!) en nog even bij opa's en oma's geweest. Vandaag een dagje (of meer lange ochtend vanwege middagdut) naar de dierentuin geweest. Dochter vindt vooral de aapies leuk en heeft veel zelf gelopen. Aan het eind was ze wel kapot.

En om haar dag compleet te maken zijn we na haar slaapje nog ons wortelloof aan de dieren in de kinderboerderij gaan voeren. Ze wordt altijd al zo enthousiast als we zeggen dat we naar de kinderboerderij gaan. Dan wil ze meteen haar schoenen pakken en jas aan.
Due-scimmie schreef:
30-08-2020 19:44
Onze dreumes had een dag voor driftbuien vandaag. Hij is nu 1,5. En niks was goed. Wilde vanochtend ergens heen voor het slapen maar uiteindelijk kind om. Kwart over tien in bed gelegd. Net voelde ik wel dat bovenste kiezen eindelijk door tandvlees heen komen.
We kunnen elkaar de hand schudden. Hier ook een dag vol met nee nee nee en krijsen en huilen om alles en in niets. Vermeoiend wel.

Eten gaat op 't moment erg goed bij dreumes. Er komen wel wat tandjes door maar dat lijkt bij haar altijd in etappes te gaan. Verleden week 2 slechte nachten gehad, hele vieze luiers en weigeren van veel vast voedsel. Maar dan ineens is 't weer goed.

Wij hebben vakantie dus weekend en doordeweeks gaan dan naadloos in elkaar over. We balen wel een beetje van het weer maar maken er het beste van.
Zou t in de lucht hangen? Ik vond zoon vandaag ook echt niet te genieten. De hele tijd dreinen en zeuren, driftbuien, slaan, schoppen. Daarna weer knuffelen om het goed te maken and repeat...!

Die waterpokken hier doen n beetje gek.. hij krijgt wel langzaam steeds meer blaasjes, maar ze worden niet zo groot, en drogen snel in. Geen jeuk, ik heb eigenlijk m'n twijfels of het wel waterpokken zijn. Man dacht muggen bulten maar ze zitten ook onder z'n kleding en in z'n haar. Dus dat lijkt me sterk, maar als hij nu 25-30 bultjes/blaasjes heeft zijn het er veel..
Ik denk dat ik van de week toch maar even laat checken door de huisarts.. :-[

Zoon vindt het helemaal leuk om te helpen koken en bakken. Dus ik ga net iets vaker de keuken in om uitgebreid te koken of iets te bakken. Dat vind ik echt gezellig. Hij zit naast me op t aanrecht, we oefenen nieuwe woordjes, hij geeft van alles aan, doet gesneden ingrediënten in bakjes en samen mixen en roeren we er op los (natuurlijk niet wat op het vuur staat, daar mag ie alleen naar kijken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven