Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Sjaantje37 schreef:
31-08-2020 20:09
Hij zei wel moeder als je er zo over denkt wat doe ik hier dan? Waarop zijn vader heel nuchter antwoordde: ....drugs jongen drugs...hahahaha
Hahahaha! :rofl:
Sjaantje37 schreef:
31-08-2020 20:09
Hij zei wel moeder als je er zo over denkt wat doe ik hier dan? Waarop zijn vader heel nuchter antwoordde: ....drugs jongen drugs...hahahaha

Proest! Hier moesten man en ik net heel hard om lachen.

Oh jongens, breek me de bek ook niet open over die gender reveal-dingen. Hoewel ik altijd in ben om dingen vooral zo vaak en veel mogelijk te vieren, ben ik het met Sprokkelientje eens: wat een hormonaal narcisme.

Ik wou dat ik van social media af kon. Ik moet voor mijn werk actief erop blijven, anders was ik al lang vertrokken. Ik krijg zo'n jeuk van aan de ene kant het ontzettende geklaag en gehuil van iedereen, de boosheid op alles. En andere kant semi-zweverig net doen alsof je iets heel persoonlijks deelt, maar tegelijkertijd niet écht kwetsbare gevoelens te delen en ondertussen te hengelen naar opmerkingen als 'mooi mens' en 'je bent prachtig, van binnen en buiten'. En dat geïnfluence van mensen de hele tijd. Het lijkt wel alsof de wereld hoe langer hoe minder nuchter wordt. Dat alles belangrijk en heilig wordt gemaakt. Van zwangerschap (#blessed #momtobe #nualverliefd #wonder) tot to-do-lijstjes (#productivity #mompreneur #besteuitjezelf). Serieus: soms is zwanger zijn gewoon zwanger zijn, is werk gewoon werk en is je eerste kopje koffie van de dag gewoon dat: je eerste kopje koffie van de dag. Niet je #blessedmorning of #worksecret.

Goed, ik weet het, nu loop ik te ranten. Ik ga maar een biertje inschenken.... #selfcare #metime #blessed
anoniem_66f1068fbefb8 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 21:06
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
31-08-2020 21:01
[...]
Goed, ik weet het, nu loop ik te ranten. Ik ga maar een biertje inschenken.... #selfcare #metime #blessed
:cheers: proost!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Haha zo met je eens Katkaatje!

Ergerde me de laatste tijd ook steeds meer.. precies de reden dat ik er voorlopig afstand van neem en geeft nu al rust :proud:
dianaf schreef:
31-08-2020 20:15
Je hebt het weekend overleefd Rick? Of moet je nu 2 maanden bijkomen. :biggrin:

Die moeder verering... heel lang werd er uit de geloofsstromen gepromoot dat een goede vrouw vooral veel kinderen baarde, want dan heb je ook een grotere achterban en meer macht/invloed. Daarna sijpelde deze gedachten nog een beetje door en kregen we minder kinderen door de pil en beter opgeleide vrouwen. Toen werd een kind een luxeproduct en het moederschap heilig verklaard.

Baby shower, is dat het feestje ervoor? Tussen de gender reveal en de bevalling in? Ik ken wel mensen die een feestje organiseerde na de bevalling, want ze zagen het gewoon niet zitten om dágen lang elke dag bezoek te hebben. Was een leuk feestje trouwens.
Och weekend was eigenlijk best OK. heb me totaal niet met de kinderen bezig gehouden en me afzijdig gehouden. voornamelijk naast het huisje in de zon gezeten terwijl de rest van de familie met kids binnen (!) zat voor de tv en op de ban met ipad (zoals verwacht) heb een boek gelezen en een fles rode wijn opgedronken in die 2 dagen en heeeeerlijk genoten van het goede leven.

kree van mijn oudste nichtje nog wel te horen 'je bent zo saai oom Rick' maar dat beschouw ik als een enorm compliment. :cheer2:

Wat verder opviel is dat de mannen weinig doen met de kids en dat alles op de vrouwen aankomt. heb een aantal keer gehoord dat schoonzus tegen zwager zei "je hebt echt weekend, je doet he-le-maal niks!" en hoorde van haar dat zij altijd uit bed moet als jongste van 7 maand huilt en aandacht moet hebben midden in de nacht. bevestiging van wat ik altijd al dacht. man wilde wel kids maar nu ze er zijn (2 stuks) doet ie er niet veel meer voor en houdt zich tamelijk afzijdig op de bank formule 1 kijken of lange fietstochten maken op een racefiets. (dat laatste is wel de ultieme manier om je aan het werk te ontrekken: gewoon elke avond 2 tot 3 uur fietsen na het eten en laat thuiskomen.
katkaatje schreef:
31-08-2020 21:01
Proest! Hier moesten man en ik net heel hard om lachen.

Oh jongens, breek me de bek ook niet open over die gender reveal-dingen. Hoewel ik altijd in ben om dingen vooral zo vaak en veel mogelijk te vieren, ben ik het met Sprokkelientje eens: wat een hormonaal narcisme.

Ik wou dat ik van social media af kon. Ik moet voor mijn werk actief erop blijven, anders was ik al lang vertrokken. Ik krijg zo'n jeuk van aan de ene kant het ontzettende geklaag en gehuil van iedereen, de boosheid op alles. En andere kant semi-zweverig net doen alsof je iets heel persoonlijks deelt, maar tegelijkertijd niet écht kwetsbare gevoelens te delen en ondertussen te hengelen naar opmerkingen als 'mooi mens' en 'je bent prachtig, van binnen en buiten'. En dat geïnfluence van mensen de hele tijd. Het lijkt wel alsof de wereld hoe langer hoe minder nuchter wordt. Dat alles belangrijk en heilig wordt gemaakt. Van zwangerschap (#blessed #momtobe #nualverliefd #wonder) tot to-do-lijstjes (#productivity #mompreneur #besteuitjezelf). Serieus: soms is zwanger zijn gewoon zwanger zijn, is werk gewoon werk en is je eerste kopje koffie van de dag gewoon dat: je eerste kopje koffie van de dag. Niet je #blessedmorning of #worksecret.

Zit net aan mijn eerste bakje.
Verplicht te "genieten" van mijn vakantie met mijn blessed vriend.
Straks komt ook mijn hesjtek bonuszoon...wat een rijkdom mensen, wat een rijkdom :biggrin:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
RickDalton schreef:
01-09-2020 04:40
Och weekend was eigenlijk best OK. heb me totaal niet met de kinderen bezig gehouden en me afzijdig gehouden. voornamelijk naast het huisje in de zon gezeten terwijl de rest van de familie met kids binnen (!) zat voor de tv en op de ban met ipad (zoals verwacht) heb een boek gelezen en een fles rode wijn opgedronken in die 2 dagen en heeeeerlijk genoten van het goede leven.

kree van mijn oudste nichtje nog wel te horen 'je bent zo saai oom Rick' maar dat beschouw ik als een enorm compliment. :cheer2:

Wat verder opviel is dat de mannen weinig doen met de kids en dat alles op de vrouwen aankomt. heb een aantal keer gehoord dat schoonzus tegen zwager zei "je hebt echt weekend, je doet he-le-maal niks!" en hoorde van haar dat zij altijd uit bed moet als jongste van 7 maand huilt en aandacht moet hebben midden in de nacht. bevestiging van wat ik altijd al dacht. man wilde wel kids maar nu ze er zijn (2 stuks) doet ie er niet veel meer voor en houdt zich tamelijk afzijdig op de bank formule 1 kijken of lange fietstochten maken op een racefiets. (dat laatste is wel de ultieme manier om je aan het werk te ontrekken: gewoon elke avond 2 tot 3 uur fietsen na het eten en laat thuiskomen.
Fijn dat je het hebt "overleefd", zo te lezen heb je er echt het beste van gemaakt.

Jouw zwager is dan idd geen goed "vader materiaal" zeg maar. :facepalm:
sprokkelientje schreef:
01-09-2020 09:30
Fijn dat je het hebt "overleefd", zo te lezen heb je er echt het beste van gemaakt.

Jouw zwager is dan idd geen goed "vader materiaal" zeg maar. :facepalm:
binnenkort maar 'compenseren' (hihi, dat doen wij hier thuis altijd graag als er iets gebeurd is wat we niet leuk vinden) door een uitje met zijn 2en te doen in een huisje. in oktober hebben we een weekendje in een huis in het midden van het land en eind november zitten we in Friesland in een huisje in het bos. supergaaf huisje met openhaard en heeeeeel erg afgelegen. dat wordt dus gezellig voor de haard met een goed boek en lekkere hapjes.

nu al weer zin als ik dit tik.

en de rest: die moeten alles doen voor de kids want 'tja dat hadden we niet goed gerealiseerd toen we er aan begonnen' hahahaha :popcorn: en zitten 10 (!) dagen met het grut in een parkje.. ;-D
RickDalton schreef:
01-09-2020 11:18
binnenkort maar 'compenseren' (hihi, dat doen wij hier thuis altijd graag als er iets gebeurd is wat we niet leuk vinden) door een uitje met zijn 2en te doen in een huisje. in oktober hebben we een weekendje in een huis in het midden van het land en eind november zitten we in Friesland in een huisje in het bos. supergaaf huisje met openhaard en heeeeeel erg afgelegen. dat wordt dus gezellig voor de haard met een goed boek en lekkere hapjes.

en de rest: die moeten alles doen voor de kids want 'tja dat hadden we niet goed gerealiseerd toen we er aan begonnen' hahahaha :popcorn: en zitten 10 (!) dagen met het grut in een parkje.. ;-D
En zo creëer je een nieuw ‘pretpark’ kind...die zijn echt het ergste als je van categorieën kan spreken hoe erg verwend een kind is.
Leuk dat jullie zovaak weekendjes weggaan. Zie je ook veel van wat ons land te bieden heeft :) altijd leuk om een huisje in de natuur te hebben en te wandelen.
Emboldened by the flame of ambition
RickDalton schreef:
01-09-2020 11:18

Zitten ze daar 10 dagen....OMG.
Dat is voor harmonieuze leuke gezinnen al een hel...sowieso zo'n park 10 dagen hahaha.
RickDalton schreef:
01-09-2020 04:40

Ha, het is jou nu ook opgevallen? Dat is écht zo hoor!
Daarom kun je als man best nog aan kinderen beginnen, maar als vrouw kun je echt geen kant meer op. Je ziet het wel, hij kan nog lekker fietsen. Moet zij niet proberen, dan moet ze thuis komen "want de kinderen". Ik zag dat vroeger op stal ook. Mama mocht even los, ze mocht bij de gratie gods even naar haar paard. Maar ze werd gebeld, het liep alweer spaak met het kind en zij alleen kon dat kennelijk oplossen.
Maar is het zo dat jullie zelf geen kinderen wilken of bij elk kind dat je ziet over je nek gaat (zoals in de film "the Witches" van Roald Dahl
iones schreef:
01-09-2020 14:23
Ha, het is jou nu ook opgevallen? Dat is écht zo hoor!
Daarom kun je als man best nog aan kinderen beginnen, maar als vrouw kun je echt geen kant meer op. Je ziet het wel, hij kan nog lekker fietsen. Moet zij niet proberen, dan moet ze thuis komen "want de kinderen". Ik zag dat vroeger op stal ook. Mama mocht even los, ze mocht bij de gratie gods even naar haar paard. Maar ze werd gebeld, het liep alweer spaak met het kind en zij alleen kon dat kennelijk oplossen.
Maar denk je ook niet dat dit in stand gehouden wordt door sommige vrouwen zelf?
Tal van voorbeelden, bv vrouwelijke oud-collega's die standaard in de ochtend (na de nachtdienst) belde met het thuisfront of het wel allemaal "goed ging" en dat vader om Pietje zijn gymspullen moest denken etc en dat hij niet moest vergeten Pietje ontbijt te geven. 3 nachtdiensten achter elkaar was 3 keer in de ochtend bellen met dezelfde vragen waarbij ik overigens nooit hoorde dat hetr spaak liep thuis.

Alsof de man in kwestie handelingsonbekwaam was zeg maar.
Of dat vrouwen automatisch toch dergelijke dingen naar zich toetrekken omdat het nu eenmaal allemaal op hun manier moet.
Het jezelf "onmisbaar" maken, beetje zoals de manager die denkt dat de toko in elkaar stort als hij op vakantie is en tig keer met het werk belt terwijl het prima loopt allemaal. Beetje zoals: moeders kunnen/mogen niet ziek zijn.
Een vriendin van mij ligt gewoon op bed hoor met zware griep en laat haar zoons en vent het lekker uitzoeken een aangezien het alledrie sloddervossen zijn is de keuken dan na twee dagen wel ontploft en wordt er op dag 3 opgeruimd en schoongemaakt door de mannen.
Dat gaat niet op haar manier nee, maar dat zegt ze dan tegen mij, niet tegen hen.

Ik zeg niet dat dit in alle gevallen zo is, maar je creert soms ook een luilak als partner, dan wel iemand die denkt: laat maar, ik doe het toch nooit goed.
Eindelijkzwanger schreef:
01-09-2020 14:30
Maar is het zo dat jullie zelf geen kinderen wilken of bij elk kind dat je ziet over je nek gaat (zoals in de film "the Witches" van Roald Dahl
Hé, ben je daar nu alweer met je steeds meer bizar wordende vragen? :facepalm:
Ik eet kinderen als ontbijt, duh.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik denk niet dat alle vrouwen dergelijke situatie creëren. Ik herinner me nog het gezicht van die moeder die net op stal was bij haar paard, en ze was er al niet zo veel meer. En dat ze weer terug naar huis moest. Ze was er niet blij mee.
iones schreef:
01-09-2020 14:40
Ik denk niet dat alle vrouwen dergelijke situatie creëren. Ik herinner me nog het gezicht van die moeder die net op stal was bij haar paard, en ze was er al niet zo veel meer. En dat ze weer terug naar huis moest. Ze was er niet blij mee.
Nu was ik er niet bij maar had ze ook niet kunnen zeggen"ja daaaahaaaag zoek het lekker ff uit daar"?
iones schreef:
01-09-2020 14:40
Maar ze deed het toch. Ze had ook kunnen zeggen dat ze het zelf uit moesten zoeken. Als er geen brand of gebroken ledematen zijn, is dat ook meestal het geval.
sprokkelientje schreef:
01-09-2020 14:35
Hé, ben je daar nu alweer met je steeds meer bizar wordende vragen? :facepalm:

Heeft ze met Noorwegen te maken, denk je?
Bizar dat dit topic zo'n aantrekkingskracht op ouders heeft.
redbulletje schreef:
01-09-2020 15:05
Maar ze deed het toch. Ze had ook kunnen zeggen dat ze het zelf uit moesten zoeken. Als er geen brand of gebroken ledematen zijn, is dat ook meestal het geval.
Klopt. Maar ik kan me ook voorstellen dat je het op een gegeven moment gewoon opbreekt als moeder wanneer er nalatig met je kind wordt omgegaan; wanneer de andere ouder wéér geen traktatie heeft gehaald, kind wéér geen schone sportkleding heeft om aan te doen of geen medicijnen heeft om in te nemen omdat de andere ouder deze is 'vergeten' op te halen bij de apotheek. Dat het je zo aan het hart gaat dat je denkt "dan doe ik het zelf wel, liever mijn ergernis dan verdriet bij mijn kind".

Ik wil (nu) geen moeder worden; alleen al niet omdat, over het algemeen, vaders het zoveel makkelijker hebben. Als ik wel een kinderwens zou hebben zou ik het geloof ik dan nog liever maar helemaal alleen doen.
Vaak zijn die vaders voordat er kinderen zijn ook al laks en niet attent etc. Maar veel vrouwen zijn zo gefixeerd op het krijgen van een kind dat ze alleen daarmee bezig zijn. Als het kind er dan eenmaal is wordt de man neergezet als de luie vader of de krenterige vader. Terwijl ze dat daarvoor ook al waren. Ik snap dat nooit. Begin pas als je kinderen wil eraan als al dat soort dingen van te voren goed voelen en scoor niet eerst een kind en daarna zeuren dat de man geen leuke vader is.
Blijenvrij schreef:
01-09-2020 16:26
Heeft ze met Noorwegen te maken, denk je?
Bizar dat dit topic zo'n aantrekkingskracht op ouders heeft.
Tja, wie zal het zeggen :-[
Timetraveler schreef:
01-09-2020 16:30
Klopt. Maar ik kan me ook voorstellen dat je het op een gegeven moment gewoon opbreekt als moeder wanneer er nalatig met je kind wordt omgegaan; wanneer de andere ouder wéér geen traktatie heeft gehaald, kind wéér geen schone sportkleding heeft om aan te doen of geen medicijnen heeft om in te nemen omdat de andere ouder deze is 'vergeten' op te halen bij de apotheek. Dat het je zo aan het hart gaat dat je denkt "dan doe ik het zelf wel, liever mijn ergernis dan verdriet bij mijn kind".

Ik wil (nu) geen moeder worden; alleen al niet omdat, over het algemeen, vaders het zoveel makkelijker hebben. Als ik wel een kinderwens zou hebben zou ik het geloof ik dan nog liever maar helemaal alleen doen.
Ik ken gelukkig ook heel veel leuke, betrokken vaders die het "snappen".
Ik vind kinderen super leuk en mijn leven zonder nageslacht ge-wel-dig. Voor altijd zwerven*, heerlijk.

* Leven zonder regelmaat, voorspelbaarheid en vaststaande doelen en verantwoordelijkheden. Altijd vrijheid in mijn hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven