Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
02-09-2020 15:58
Ik denk dat er daar best veel van zijn.
zeker! van de mannen weet ik dat er gigantisch veel zijn, spreek ze altijd op congressen en meetings als het evenement voorbij is en we nog 'even aan de bar hangen voor een biertje of 4'

dan komen de tongen los en hoor je verhalen waar je van gaat klapperen... man man man, wat ben ik dan blij dat ik niet in die situatie zit dat je moet doen alsof je het family life zo leuk vindt terwijl je in werkelijkheid elke dag toneel moet spelen.

the horror
Zo, ik ben even van de (Viva forum) wereld geweest maar ik lees weer mee :byee:
RickDalton schreef:
02-09-2020 16:52
Daar hef ik nog een sauvignon blanc op! (zal ook een klap in het gezicht zijn, die huisvrouwen staan om 16:51 al in keuken om het eten klaar te maken voor de hongerige mondjes)
Grappig, jij doet nu vrijwel hetzelfde als die frusties.
kindrebel schreef:
02-09-2020 19:42
Grappig, jij doet nu vrijwel hetzelfde als die frusties.
yeah alleen doe ik dat in dit topic en niet in een mamatopic
sprokkelientje schreef:
01-09-2020 14:45
Nu was ik er niet bij maar had ze ook niet kunnen zeggen"ja daaaahaaaag zoek het lekker ff uit daar"?
Daar waar vaders hun kinderen goed kunnen loslaten, kunnen moeders dat meestal niet. Ik geloof dat het om iets simpels ging als een luier verschonen, dat ook nog. Ik vraag me af of ze altijd bij elkaar gebleven zijn, maar ik ben verhuisd.
Timetraveler schreef:
01-09-2020 16:30
Klopt. Maar ik kan me ook voorstellen dat je het op een gegeven moment gewoon opbreekt als moeder wanneer er nalatig met je kind wordt omgegaan; wanneer de andere ouder wéér geen traktatie heeft gehaald, kind wéér geen schone sportkleding heeft om aan te doen of geen medicijnen heeft om in te nemen omdat de andere ouder deze is 'vergeten' op te halen bij de apotheek. Dat het je zo aan het hart gaat dat je denkt "dan doe ik het zelf wel, liever mijn ergernis dan verdriet bij mijn kind".

Ik wil (nu) geen moeder worden; alleen al niet omdat, over het algemeen, vaders het zoveel makkelijker hebben. Als ik wel een kinderwens zou hebben zou ik het geloof ik dan nog liever maar helemaal alleen doen.
Precies!
En er komt nog iets bij. Ik krijg nu mensen over me heen, met de uitspraak die gaat komen, maar feit is nu eenmaal dat vrouwen empathischer zijn dan mannen. Die leven zich in het kind in, hoe die iets doormaakt. En daar willen ze het kind tegen beschermen. Dat hebben mannen minder. Dat komt door dat zij meer testosteron hebben, dat zit de empathie in de weg. Daarom zeg ik altijd dat testosteron het kwaad van de wereld is. Het brengt geweld ipv begrip.
Eindelijkzwanger schreef:
01-09-2020 16:40
Vaak zijn die vaders voordat er kinderen zijn ook al laks en niet attent etc. Maar veel vrouwen zijn zo gefixeerd op het krijgen van een kind dat ze alleen daarmee bezig zijn. Als het kind er dan eenmaal is wordt de man neergezet als de luie vader of de krenterige vader. Terwijl ze dat daarvoor ook al waren. Ik snap dat nooit. Begin pas als je kinderen wil eraan als al dat soort dingen van te voren goed voelen en scoor niet eerst een kind en daarna zeuren dat de man geen leuke vader is.
Amen! Helemaal mee eens!
Zulke mannen zijn ook geen goed "fokmateriaal".
In de dierenwereld wordt vaak bewust gefokt met goede karakters zodat je fijne dieren krijgt. (behalve dan bij vechthonden helaas). Maar ja, mensen fokken niet. En alleen vrouwen hebben het eigenlijk in de hand maar die doen er niets mee.
Sjaantje37 schreef:
01-09-2020 17:26
Dank je wel en ik vind het leuk om hier te lezen omdat ik zelf ook nooit kinderen heb geambieerd, het is er toch van gekomen en je hebt al kunnen lezen waarom...hahahaha...

Maar die roze wolk heb ik eerlijk gezegd nooit gehad, ik was echt opgelucht dat ik liefde voelde voor mijn kind na zijn geboorte. Als ik heel eerlijk ben heb ik er superveel voor moeten inleveren zeker toen ik ook nog eens alleen kwam te staan met mijn zoon.

Dus ik begrijp jullie ontzettend goed dat je geen kinderen op de wereld wil zetten.
Net die ouders die zo reageren als jij, nemen hun taak als ouder en opvoeder juist heel serieus is mij opgevallen.
Maar dat is natuurlijk alleen maar goed.
iones schreef:
03-09-2020 10:19
Net die ouders die zo reageren als jij, nemen hun taak als ouder en opvoeder juist heel serieus is mij opgevallen.
Maar dat is natuurlijk alleen maar goed.
Ik heb mijn verantwoording genomen en mijn eerste gedachten waren toen ik mijn zoon in de couveuse zag liggen na zijn geboorte terwijl hij zijn longen uit zijn lijfje schreeuwde, dit moet ik dus in leven houden...

Gelukkig is het helemaal goed gekomen maar zoveel zin had ik dus in het moederschap...hahahaha
Sjaantje37 schreef:
03-09-2020 11:48
Ik heb mijn verantwoording genomen en mijn eerste gedachten waren toen ik mijn zoon in de couveuse zag liggen na zijn geboorte terwijl hij zijn longen uit zijn lijfje schreeuwde, dit moet ik dus in leven houden...

Gelukkig is het helemaal goed gekomen maar zoveel zin had ik dus in het moederschap...hahahaha
Nou ja, ik kan mij best voorstellen dat je dan denk... f*ck dat is wel een hele serieuze taak. Want tot de baby er is, is het denk ik ook nog minder echt?
kindrebel schreef:
02-09-2020 15:58
En dan heb je natuurlijk de evangelisten die hier zieltjes komen winnen. Ik herinner me een forummer die ons hier 'mama's zonder kinderen' noemde. #braak

En de frusties. De moeders die hun leven met kinderen geen flikker aan vinden en hier aan vooral zichzelf komen vertellen hoe fantastisch het moederschap is.

Hopelijk was dat voor mijn tijd... o_o :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
03-09-2020 11:57
Nou ja, ik kan mij best voorstellen dat je dan denk... f*ck dat is wel een hele serieuze taak. Want tot de baby er is, is het denk ik ook nog minder echt?

Denk dat het inderdaad ineens daar was, nu moest ik echt aan de bak, de 9maanden zwangerschap zat ik in een soort van ontkenning terwijl mijn buik gewoon groeide. Ik wilde echt nooit moeder worden, leek mij zo zwaar...en dat is het ook.

Het goede aan kinderen is dan weer wel dat ze opgroeien en niet klein blijven...

Hopelijk was dat voor mijn tijd... o_o :facepalm:
Sjaantje37 schreef:
03-09-2020 12:07
In je buik is het natuurlijk wel heul makkelijk. Geen gedoe met luiers, flesjes, slaapjes of als je een keertje weg gaat met de baby dat het lijkt of je op expiditie gaat. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
03-09-2020 12:12
In je buik is het natuurlijk wel heul makkelijk. Geen gedoe met luiers, flesjes, slaapjes of als je een keertje weg gaat met de baby dat het lijkt of je op expiditie gaat. :rofl:
Hahaha dat zeker maar daarom keek ik wel regelmatig naar mijn vrienden die kidloos waren/zijn hoe heerlijk dat kan zijn. Ik moest na een dag park met baby naar huis terwijl zij nog even met zijn allen onze stamkroeg nog even onveilig gingen maken.

Maar ben nu 51 jaar met een puber van 16 dus de hele lastige tijden qua verzorging ligt achter de rug, nu zijn er weer andere uitdagingen..

overgang + puberteit = chaos.

Dus lees hier graag mee ter ontspanning... :-D
Ik breek even in, ik ben het namelijk wel met jullie eens dat veel mensen maar gewoon veel kinderen op de wereld plempen zonder over het welzijn van het aanstaande kind na te denken. Puur alleen omdat ze het zelf willen en niet vanuit het oogpunt van wat ze te bieden hebben aan het kind.
dianaf schreef:
03-09-2020 11:57
Ik had toen de kraamhulp weg ging echt zoiets van: "Waar ga je heen? Jij hebt hier voor gestudeerd en ik niet, komt nou niemand controleren of we het wel goed doen?" Ik vond de verantwoordelijkheid zo groot in contrast met mijn werk, waar je voor elk extra verantwoordelijkheid een cursus of opleiding moet doen. En dan ben je ineens verantwoordelijk voor een mens en niemand die je controleert, geen procedures. Ik was echt van slag de eerste dagen.
AeonOfWinter schreef:
01-09-2020 18:56
ga naar de speciale ZWANGER pijler. Je weet wel, die ene die de meesten hier gek genoeg geblokt hebben, omdat we -bewust- kindvrij zijn.
Kun je de zwanger-pijler blokken? 😲
Oh yes... Hoe dan.. hoe dan?? 👍
dianaf schreef:
02-09-2020 14:08
Meestal dat laatste. Want het is meestal in de trant van dat je met kinderen ook alles nog kunt doen als wanneer je ze niet hebt, dat diegene haar partner ook altijd zijn deel doet en dat wij zooooveeeel missen.
Nou.... Daar klopt dus niks van he!
Zit met mijn lief een weekje in de natuur in een kant-en-klare tent. Hiernaast een gezin met kind wat net loopt - dus 1?
De eerste nacht ben ik echt elk uur wakker geweest door het gehuil hiernaast. Vet irritant... Sochtends zat het grut om half 8 al kinderliedjes met een tablet mee te zingen.. what the hell. Dat is echt geen manier van vakantievieren.

Vriend en ik bekijken per uur waar we zin in hebben en bij een spontaan idee zijn we in 5 min. weg. Hiernaast draait alles om eet- en slaap ritme van dat kind. En gesleep met kinderwagen speelgoed luiers en zooi...

Gelukkig is kind nu al 2 dagen stil, anders had ik graag mijn fles rosé gedoneerd om in peuter's fles te mikken zodat deze eens goed gaat slapen.
koekie1980 schreef:
03-09-2020 18:32

Versoekie doen in het modtopic. Of het vraag het de mods topic. Of meldt het de mods-topic. Ik ben de draad daar kwijt :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
koekie1980 schreef:
03-09-2020 18:32
De Mods vragen. Vraag het de mods of centraal :thumbsup:
Vroeger kon je het zelf, maar ja die downdate etc. dus nu moet je het vragen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
iones schreef:
03-09-2020 10:15
Precies!
En er komt nog iets bij. Ik krijg nu mensen over me heen, met de uitspraak die gaat komen, maar feit is nu eenmaal dat vrouwen empathischer zijn dan mannen. Die leven zich in het kind in, hoe die iets doormaakt. En daar willen ze het kind tegen beschermen. Dat hebben mannen minder. Dat komt door dat zij meer testosteron hebben, dat zit de empathie in de weg. Daarom zeg ik altijd dat testosteron het kwaad van de wereld is. Het brengt geweld ipv begrip.

Amen! Helemaal mee eens!
Zulke mannen zijn ook geen goed "fokmateriaal".
In de dierenwereld wordt vaak bewust gefokt met goede karakters zodat je fijne dieren krijgt. (behalve dan bij vechthonden helaas). Maar ja, mensen fokken niet. En alleen vrouwen hebben het eigenlijk in de hand maar die doen er niets mee.
Ik kan me wel voorstellen (euh nee, dat kan ik eigenlijk niet) dat wanneer je richting 40 gaat bijv. én je een enorme kinderwens hebt dat je hormonen wellicht zorgen dat je eisenlijst qua partner drastisch ingekort wordt omdat je zonodig zsm een kind wil. Dus een vader zoekt. En dat die kerel als persoon/partner dan kan tegenvallen.
himalaya schreef:
03-09-2020 18:43
Versoekie doen in het modtopic. Of het vraag het de mods topic. Of meldt het de mods-topic. Ik ben de draad daar kwijt :P
Oke, dank voor de tip 😘
koekie1980 schreef:
03-09-2020 18:42
Zit met mijn lief een weekje in de natuur in een kant-en-klare tent. Hiernaast een gezin met kind wat net loopt - dus 1?
De eerste nacht ben ik echt elk uur wakker geweest door het gehuil hiernaast. Vet irritant... Sochtends zat het grut om half 8 al kinderliedjes met een tablet mee te zingen.. what the hell. Dat is echt geen manier van vakantievieren.

Vriend en ik bekijken per uur waar we zin in hebben en bij een spontaan idee zijn we in 5 min. weg. Hiernaast draait alles om eet- en slaap ritme van dat kind. En gesleep met kinderwagen speelgoed luiers en zooi...

Gelukkig is kind nu al 2 dagen stil, anders had ik graag mijn fles rosé gedoneerd om in peuter's fles te mikken zodat deze eens goed gaat slapen.
Ik begrijp dat dus ook niet, ik vond thuisblijven met mijn zoon van bijna 1 een stuk relaxter dan te gaan kamperen. Wat is dat dan voor vakantie voor een moeder.
Of gaan winkelen met je jonge kinderen die het na een uur zat zijn omdat ze moe en overprikkelt zijn en het dan op een krijsen zetten. Heb daar zo’n hekel aan in winkels.

Of nog erger in restaurants zo’n huilend kind, dan denk ik echt waar zijn jullie mee bezig.

Ik heb begrepen dat je tegenwoordig ook hotels, appartementen en campings heb waar kids en jeugdigen niet welkom zijn. Lijkt mij heerlijk hahahaha
Sjaantje37 schreef:
03-09-2020 19:05

Of nog erger in restaurants zo’n huilend kind, dan denk ik echt waar zijn jullie mee bezig.

Ik heb begrepen dat je tegenwoordig ook hotels, appartementen en campings heb waar kids en jeugdigen niet welkom zijn. Lijkt mij heerlijk hahahaha
Als die herrie in een pannenkoekenrestaurant of een zondagmiddag bij de gele M is.. dan snap ik dat nog. Verder is uit eten onder de 5 jaar niet te doen denk ik.

Wij dachten juist rustig -na de schoolvakantie- tussen de grijze duiven te zitten. Had geen rekening gehouden met stellen met kids die nog niet naar school gaan :bonk:

Maar goed...als je kind snachts nog veel huilt.... :'( Kies dan aub een huisje ipv een tent :facepalm:
Sjaantje37 schreef:
03-09-2020 12:38
Hahaha dat zeker maar daarom keek ik wel regelmatig naar mijn vrienden die kidloos waren/zijn hoe heerlijk dat kan zijn. Ik moest na een dag park met baby naar huis terwijl zij nog even met zijn allen onze stamkroeg nog even onveilig gingen maken.

Maar ben nu 51 jaar met een puber van 16 dus de hele lastige tijden qua verzorging ligt achter de rug, nu zijn er weer andere uitdagingen..

overgang + puberteit = chaos.

Dus lees hier graag mee ter ontspanning... :-D
Daar moest ik idd ook aan denken, toen ik de overgang in ging dat dat wel écht de hel moet zijn omdat veel mensen dan net in de pubers zitten die ook hormonaal uitgedaagd zijn in die periode ;-D
koekie1980 schreef:
03-09-2020 18:42

Arrrggghhh!!! Mogen jullie niet van locatie wisselen ivm het geluidsoverlast? Eigenlijk moeten ze een uithoek reserveren voor mensen met krijsjes zodat de rest lekker rustig kan recreeeren.
Tja... Zij zullen waarschijnlijk denken: als je rust wil, kies dan een huisje ipv een tent :facepalm:
koekie1980 schreef:
03-09-2020 19:42
Tja... Zij zullen waarschijnlijk denken: als je rust wil, kies dan een huisje ipv een tent :facepalm:
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven