Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 4 september 2020 om 18:09
Deze liggen in donkere variant in ons huis. Wel onder het laminaat. Daar kwamen we achter toen het oude laminaat eruit ging.Liesje68 schreef: ↑04-09-2020 17:20https://www.google.nl/url?sa=i&url=http ... AdAAAAABAE
Zulke plavuizen in een oude boerderij vind ik juist mooi. In mijn huis past het niet.
vrijdag 4 september 2020 om 18:12
Ik ken mensen met schoonmetselfotobehang in een halletje. Heel grappig (zo is het ook bedoeld)Henk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 16:05Ik ben wel eens in een woning geweest waar bijna werkelijk alles nep was;
Een schoonmetsel behang (!)
Een grote plastic palm in de kamer
Nepboeken in de boekenkast
Nepleren bank
En 'houten' meubels met vineer of fotoprint
eze wijzigde dit bericht op 04-09-2020 19:29
0.37% gewijzigd

vrijdag 4 september 2020 om 18:18
Oudblond schreef: ↑04-09-2020 17:25Wat ik echt vreselijk vind is als er iets 'stuk' is en stuk blijft. De bewoners merken het denk ik zelf niet meer dat die tafel toch echt niet meer stabiel staat of zo. Zeker als er - zoals in het geval van mijn buren - vervolgens al 4 jaar een gekribbeld briefje op hangt: kloppen ajb, bel is stuk. Ik moet steeds de neiging onderdrukken om heel hard op die deur te bonken en een Samson achter te laten.
Ik ben alles behalve materialistisch aangelegd, als iets stuk is en het hindert me niet dan blijft het gewoon in mijn huis. Behalve dan een kapotte ruit, dat is onpraktisch en wordt wel vervangen maar een suikerpotje waarvan 't hengsel kapot boeit me totaal niet, die zet ik gerust op tafel.

vrijdag 4 september 2020 om 18:20
GroenTuintje schreef: ↑04-09-2020 17:22Ik vind landelijk alleen te pruimen als donker is zoals op de website. Zo wit landelijk maakt het zo truttig.
VS
![]()
Neeeeejjjjj dit wit landelijk hou ik helemaal niet van!! Vind ik ook erg truttig. Mijn stijl is een beetje zoals van Frederik interieur in Goes. Kun je ff googlen.
Ik heb ook geen gedraaide poten o.i.d.
vrijdag 4 september 2020 om 18:26
Ik vind heel veel dingen al gauw gezellig; alleen grote plavuizen vind ik (m.u.v. een woonboerderij) meestal niet zo sfeervol aandoen (net als blauw licht; ik vind warm licht heel belangrijk).
Maargoed, mijn eigen 'stijl' is dan ook een bij elkaar geraapt zooitje van kringloop, nieuw en een beetje Ibiza-achtige dingetjes (ik houd niet van te veel beige, maar ik vind edelstenen bijvoorbeeld wel heel mooi). Ik vind mokken/kopjes erg leuk; momenteel spaar ik servies met vogels erop (vooral roodborstjes vind ik schattig). Verder heb ik een Perzisch-achtig kleed dat van mijn oma is geweest en wat (volle) boekenkasten staan. De vloer en muren zijn verder wel heel rustig.
Maargoed, mijn eigen 'stijl' is dan ook een bij elkaar geraapt zooitje van kringloop, nieuw en een beetje Ibiza-achtige dingetjes (ik houd niet van te veel beige, maar ik vind edelstenen bijvoorbeeld wel heel mooi). Ik vind mokken/kopjes erg leuk; momenteel spaar ik servies met vogels erop (vooral roodborstjes vind ik schattig). Verder heb ik een Perzisch-achtig kleed dat van mijn oma is geweest en wat (volle) boekenkasten staan. De vloer en muren zijn verder wel heel rustig.
timetraveler wijzigde dit bericht op 04-09-2020 18:54
25.40% gewijzigd
vrijdag 4 september 2020 om 18:28
Ook niet echt mijn ding, maar ik kan het wel heel sfeervol vinden.herfstappeltaart schreef: ↑04-09-2020 18:20Neeeeejjjjj dit wit landelijk hou ik helemaal niet van!! Vind ik ook erg truttig. Mijn stijl is een beetje zoals van Frederik interieur in Goes. Kun je ff googlen.

vrijdag 4 september 2020 om 18:30
pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 18:28Ook niet echt mijn ding, maar ik kan het wel heel sfeervol vinden.
Dat vind ik ook. Het is ook niet precies hetzelfde hoor, maar het was een beetje een indruk.

vrijdag 4 september 2020 om 19:13

vrijdag 4 september 2020 om 19:18
Dat hadden wij vroeger thuis en toen vond ik het nog mooi ookpamelacourson schreef: ↑04-09-2020 16:16Wat ik laatst zag en echt afzichtelijk vond: eetkamerstoelen met stof eromheen tot aan de grond (een soort hoes over een houten stoel zeg maar) en dan een strik aan de achterkant. Echt, ik zit nog liever op de grond.

vrijdag 4 september 2020 om 19:20
Even gegoogled, dat is idd beter dan dat witte wat ik postte. Al ben ik nog steeds niet fan van landelijk. Wel met een stoer tintje, dan is het nog wel enigszins mijn smaak.herfstappeltaart schreef: ↑04-09-2020 18:20Neeeeejjjjj dit wit landelijk hou ik helemaal niet van!! Vind ik ook erg truttig. Mijn stijl is een beetje zoals van Frederik interieur in Goes. Kun je ff googlen.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 4 september 2020 om 19:35
Tvp, ik ben pas bij pagina 16
Wat ik het grootste probleem aan meubels vind: ze slijten niet! En ik kan het nauwelijks over mijn hart verkrijgen om ze dan weg te gooien... de weggeefhoek werkt er niet altijd voor en zelf naar de Dorkas verslepen is ook lastig.
Maar, heb mezelf verteld dat ex de meubels heeft uitgezocht dus dat ik nu ondanks het onslijtbare toch nieuwe meubels mag. Ik ben namelijk stapelverliefd geworden op een gekleurde Ikea tv kast
Beetje jammer dat ie momenteel niet leverbaar is....Ik heb natuurlijk meteen gevraagd of dat komt doordat half Nederland míjn kast nu in huis heeft maar de Ikeadame vertelde me dat ze gewoon weinig besteld hadden van deze serie /kleur en dat vanwege Corona de levering ook nog eens achterbleef. Ik kan dus met gerust hart de voorraad in de gaten houden en als het moment daar is de Ikea bestormen.
Wat ik het grootste probleem aan meubels vind: ze slijten niet! En ik kan het nauwelijks over mijn hart verkrijgen om ze dan weg te gooien... de weggeefhoek werkt er niet altijd voor en zelf naar de Dorkas verslepen is ook lastig.
Maar, heb mezelf verteld dat ex de meubels heeft uitgezocht dus dat ik nu ondanks het onslijtbare toch nieuwe meubels mag. Ik ben namelijk stapelverliefd geworden op een gekleurde Ikea tv kast

Beetje jammer dat ie momenteel niet leverbaar is....Ik heb natuurlijk meteen gevraagd of dat komt doordat half Nederland míjn kast nu in huis heeft maar de Ikeadame vertelde me dat ze gewoon weinig besteld hadden van deze serie /kleur en dat vanwege Corona de levering ook nog eens achterbleef. Ik kan dus met gerust hart de voorraad in de gaten houden en als het moment daar is de Ikea bestormen.
vrijdag 4 september 2020 om 19:39
-Schrootjes
-vouwdeuren
-van die oude paardedekens op bed
-blauw/wit (tl) licht
-houten /plastic tulpen
-aluminium schrootjes plafond (had ik ooit in de badkamer van mn vorige woning, van de vorige bewoners)
-een keuken vol met keukenmeuk zoals emmers vol met pollepels gardes, enz.
- goedkoop zeil op de vloer, vooral als het iets van een tegelvloer/houtvloer voor moet stellen.
- tiffaney lampen
-vouwdeuren
-van die oude paardedekens op bed
-blauw/wit (tl) licht
-houten /plastic tulpen
-aluminium schrootjes plafond (had ik ooit in de badkamer van mn vorige woning, van de vorige bewoners)
-een keuken vol met keukenmeuk zoals emmers vol met pollepels gardes, enz.
- goedkoop zeil op de vloer, vooral als het iets van een tegelvloer/houtvloer voor moet stellen.
- tiffaney lampen

vrijdag 4 september 2020 om 19:42
Dat is om Je planten tegen de volle zon te beschermen. Maar inderdaad ook behoorlijk lelijk. Zou ook niet weten waar je die kan kopenHet-groepje schreef: ↑04-09-2020 19:39Het enige wat ik nooit snap zij van die soort horren voor het raam. Van die dingen in ronde vormen met houten geperforeerd gaasachtig. Heel raadselachtig.
Ik heb ze ook nog nooit in een winkel gezien.
Is het tegen inkijk?
vrijdag 4 september 2020 om 19:43
Dit gaat over een flat en de bel aan de voordeur op de verdieping waar 3 flats zijn en geen belletje trekkers kunnen komen. Dat hun fiets met een lekke band er al twee jaar naast staat helpt niet in mijn gevoel.Cateautje schreef: ↑04-09-2020 17:34Na een aantal maanden regelmatig belletje drukken, de eerste maanden dat ik hier woonde, heb ik de bovenbel eruit gesloopt en een brief op de deur, bel stuk, aankloppen aub en dat is tot jouw gruwel al bijna 16 jaar zo. Eén keer in de zoveel tijd een vers net briefje en dan kan het er weer een tijdje tegen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

vrijdag 4 september 2020 om 20:03
Bij mij ook. Ik woon in een flatgebouw. Mijn buitenbel doet het gewoon, maar de bel boven dus niet en als je eenmaal in de centrale hal staat, dan kan je met de lift overal komen. Overigens waren het kinderen die in het gebouw woonden en daar nu al jaren geen behoefte meer aan hebben, dus een goede reden heb ik niet meer.
vrijdag 4 september 2020 om 20:06
She-shed!

vrijdag 4 september 2020 om 20:09
Dat is voor mij ook jaren een raadsel geweest, die mysterieuze gevallen voor het raam.Het-groepje schreef: ↑04-09-2020 19:39Het enige wat ik nooit snap zij van die soort horren voor het raam. Van die dingen in ronde vormen met houten geperforeerd gaasachtig. Heel raadselachtig.
Ik heb ze ook nog nooit in een winkel gezien.
Is het tegen inkijk?
Net zoals de bulten bij boerderijen met grijs plastic erover heen, sinds kort weet ik dat het kuilgras heet en voor de koeien is

vrijdag 4 september 2020 om 20:09
pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 16:16Wat ik laatst zag en echt afzichtelijk vond: eetkamerstoelen met stof eromheen tot aan de grond (een soort hoes over een houten stoel zeg maar) en dan een strik aan de achterkant. Echt, ik zit nog liever op de grond.
Ja dit wilde ik ook nog posten!
Ik werd een tijd terug uitgenodigd bij mensen bij wie ik een groot huis en een strak interieur had verwacht. Ze vertelden altijd dat ze in een ruime semi-bungalow woonden.
En toen kwam ik in een soort van claustrofobisch poppenhuis terecht met inderdaad dit soort stoelen.

Verder oubollige bloemetjesgordijnen, bloemstukjes met droogbloemen. Overal hondenbeeldjes. Oudroze vloerbedekking.
En ze waren zo trots op hun huisje.

Helemaal prima hoor, dat vond ik juist wel weer leuk. Maar het is alleen niet mijn smaak. Al zal ik dit interieur niet snel vergeten. Vooral niet die stoelen met rokjes aan.

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.