Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Hasse88 schreef:
04-09-2020 15:28
Ik krijg mijn man niet meer aan het paars. Jammer, want het is echt mijn lievelingskleur. Zelfs lila is in de ban gedaan.. Hij werd er helemaal knetter van, ik wilde alles paars.
:rofl: ik moest gelijk aan Marie van Breaking Bad denken......

Afbeelding
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
herfstappeltaart schreef:
04-09-2020 16:02
Wie bepaalt dat? Misschien is jouw smaak wel de wansmaak :proud:
Wie dat bepaalt? De buurvrouw natuurlijk.
In mijn inrichting is 90 % kringloop of marktplaats of vintage winkel, en de meubels zelf geverfd met jawel : Annie Sloan in verschillende kleuren.

Lampenkappen maak ik zelf van stof naar mijn smaak. Lampen uit de winkel die ik kan betalen vind ik niet mooi, wat ik wel mooi vind kan ik niet betalen.

De salontafel is een dik houten blad van de eettafel van mijn schoonmoeder die wij zelf op een ijzeren onderstel hebben gemaakt. Goedkoop maar heel mooi gelukt. Verder houd ik van voddenkleden, wandborden, gemberpotjes, lampetstellen met bloemen en verder alles wat mooi en oud is.

Wat ik echt lelijk vind is: lamellen voor de ramen en laafen en van die porceleinen poppen met kanten jurkjes aan vind ik eng, die doen mij aan Chucky denken. :sick:
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
pamelacourson schreef:
04-09-2020 16:16
Wat ik laatst zag en echt afzichtelijk vond: eetkamerstoelen met stof eromheen tot aan de grond (een soort hoes over een houten stoel zeg maar) en dan een strik aan de achterkant. Echt, ik zit nog liever op de grond.
Dat was in de jaren '90 het van het! Hele cursussen werden er gegeven om die krengen te leren maken!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Henk-en-Roelie schreef:
04-09-2020 15:59
:lol:

Ik wil ook graag een grijze bank en dan in ribcord ;-)
Ja die heb ik, en nog een hoekbank ook. Spuuglelijk,maar zit goddelijk en slaapt heerlijk! Whahahah
Vreselijk
Hoewel ik nooit meer gordijnen voor de ramen wil, vind ik in de gehele hoogte en breedte, witte wolkjesvitrage toch wel heel leuk hoor. Het zijn alleen van die stofnesten.
Doubletree20 schreef:
04-09-2020 16:01
Ik snap niet wat er mis is met kunststof. Of bedoel je die lelijke witte met gladde structuur? Dat vind ik ook afschuwelijk maar met houtnerf structuur vind ik niks mis. Ideaal, nooit meer schuren en verven :)
Tja, in een nieuwbouw appartement valt weinig te kiezen in kozijnen.
Ik vind ze fijn. Lekker snel schoon.
Van die huizen (vaak sociale woningbouw) die ingericht worden als een paleis/ slagroom taart. Glimmende plavuizen, van die gedrapeerde stof om een gordijn roede. Glimmende tafel, met grote pompeuze stoelen. Diagonaal schroten tegen de muur, van wit kunststof en dan een gouden accent bij de messing en groef ervan.
Waterval schilderij aan de muur met lichtjes. Tl verlichting.

Of interieurs waar alles op elkaar afgestemd is. Met 1 accent kleur waar dan alle accessoires in zijn gekocht.
nursy schreef:
04-09-2020 16:57
Ja die heb ik, en nog een hoekbank ook. Spuuglelijk,maar zit goddelijk en slaapt heerlijk! Whahahah
O nee, ik vind ribcord grijze banken juist mooi met wat gezellige kussens erop, van mij part van de Ikea :)

Hoekbanken vind ik wat minder omdat het een ongezellige hoek maakt, tenzij je een leuk hoeklampje erboven bevestigt.
pamelacourson schreef:
04-09-2020 16:13
Hier mag je je mening geven en het wansmaak vinden hè. Ik vind het ook niet om aan te zien.

Precies. Een mening ;)
https://www.google.nl/url?sa=i&url=http ... AdAAAAABAE

Zulke plavuizen in een oude boerderij vind ik juist mooi. In mijn huis past het niet.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
herfstappeltaart schreef:
04-09-2020 15:56
Ik hou heel erg van de landelijke stijl, maar dit is me veel te donker en te somber.
Ik vind landelijk alleen te pruimen als donker is zoals op de website. Zo wit landelijk maakt het zo truttig.

Afbeelding

VS

Afbeelding
groentuintje wijzigde dit bericht op 04-09-2020 17:30
24.83% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Wat ik echt vreselijk vind is als er iets 'stuk' is en stuk blijft. De bewoners merken het denk ik zelf niet meer dat die tafel toch echt niet meer stabiel staat of zo. Zeker als er - zoals in het geval van mijn buren - vervolgens al 4 jaar een gekribbeld briefje op hangt: kloppen ajb, bel is stuk. Ik moet steeds de neiging onderdrukken om heel hard op die deur te bonken en een Samson achter te laten.
oudblond wijzigde dit bericht op 04-09-2020 17:26
14.61% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wissewis schreef:
03-09-2020 19:43

Servies met bloemetjes en dergelijke uit de oertijd.
Ben ik stapelgek op. Ik heb er meerdere! :-D
Ik hou van fleur en kleur. Heb ook vaasjes met gekleurde bloemetjes en dan pluk ik een bosje uit de tuin met rozen, floxen en gulden roede bijvoorbeeld.
NorthCape schreef:
04-09-2020 17:07
Van die huizen (vaak sociale woningbouw) die ingericht worden als een paleis/ slagroom taart. Glimmende plavuizen, van die gedrapeerde stof om een gordijn roede. Glimmende tafel, met grote pompeuze stoelen. Diagonaal schroten tegen de muur, van wit kunststof en dan een gouden accent bij de messing en groef ervan.
Waterval schilderij aan de muur met lichtjes. Tl verlichting.

Of interieurs waar alles op elkaar afgestemd is. Met 1 accent kleur waar dan alle accessoires in zijn gekocht.
Dit hadden de vorige bewoners van mijn jaren 30-woning in de keuken gedaan. En een plastic rand om de boog tussen keuken en kamer...
Dezelfde schroten die we ook zagen in de shoarmatent waar me ‘s nachts na het stappen wel eens kwamen :O

Ik heb na het tekenen bij de notaris na ontvangst van de sleutel met mijn jas nog aan eerst die foeilelijke schroten en boogrand weggesloopt.. Zo, weg met die denkbeeldige shoarmalucht in mijn nieuwe huis :rofl:

Boog veranderd in een strakke rechthoekige doorgang, wat een verschil.
pamelacourson schreef:
04-09-2020 16:16
Wat ik laatst zag en echt afzichtelijk vond: eetkamerstoelen met stof eromheen tot aan de grond (een soort hoes over een houten stoel zeg maar) en dan een strik aan de achterkant. Echt, ik zit nog liever op de grond.
Jaaa en die waren toch 'hot' destijds!

Ik ben groot geworden in een huis met gesneden houtwerk, hanglampen en wandlampen met franjes en kristal, onooglijke maria beelden en vergelijkbaar, gordijnen met roezen , keuken met goudkleurige handgrepen, een massief bankstel en dito stoelen. Kandelaren, kitcherige vazen op dito voet.
Afschuwelijk, Afschuwelijk!

En toch als ik bij mijn papa en vriendin thuis kom, kom ik toch nog steeds echt thuis.
En dat vind ik toch altijd bijzonder aan een interieur. Ook al is het je smaak niet, het kan toch 'prettig' aanvoelen.
Oudblond schreef:
04-09-2020 17:25
Wat ik echt vreselijk vind is als er iets 'stuk' is en stuk blijft. De bewoners merken het denk ik zelf niet meer dat die tafel toch echt niet meer stabiel staat of zo. Zeker als er - zoals in het geval van mijn buren - vervolgens al 4 jaar een gekribbeld briefje op hangt: kloppen ajb, bel is stuk. Ik moet steeds de neiging onderdrukken om heel hard op die deur te bonken en een Samson achter te laten.
Na een aantal maanden regelmatig belletje drukken, de eerste maanden dat ik hier woonde, heb ik de bovenbel eruit gesloopt en een brief op de deur, bel stuk, aankloppen aub en dat is tot jouw gruwel al bijna 16 jaar zo. Eén keer in de zoveel tijd een vers net briefje en dan kan het er weer een tijdje tegen.
Liesje68 schreef:
04-09-2020 17:20
https://www.google.nl/url?sa=i&url=http ... AdAAAAABAE

Zulke plavuizen in een oude boerderij vind ik juist mooi. In mijn huis past het niet.
In de keuken wel, maar ik vind het ongezellig staan in de woonkamer, zelfs als je er veel vloerkleden overheen legt. Daar vind ik een houten vloer toch het mooist.
Oudblond schreef:
*** gaat meteen een nieuwe bel kopen ***
Ik heb een briefje hangen of mensen willen kloppen want de bel hier is zo luid. Elke keer weer schrik ik me rot. Ik ververs het briefje ook van tijd tot tijd :-D
Sjulia schreef:
04-09-2020 17:44
Ik heb een briefje hangen of mensen willen kloppen want de bel hier is zo luid. Elke keer weer schrik ik me rot. Ik ververs het briefje ook van tijd tot tijd :-D
Yep, dat had ik met mijn bel ook, telkens een hartverzakking.
Henk-en-Roelie schreef:
04-09-2020 17:13
O nee, ik vind ribcord grijze banken juist mooi met wat gezellige kussens erop, van mij part van de Ikea :)

Hoekbanken vind ik wat minder omdat het een ongezellige hoek maakt, tenzij je een leuk hoeklampje erboven bevestigt.
Veel mensen vinden het niks, en ik kan nu niet zeggen dat ik het geweldig vind maar het zit zo lekker. Vriendin heeft echt een prachtige VT wonen bank, maar je kan dus niet bankhangen daar, alleen rechtop zitten. Dat is niks voor ons, maar het ziet er prachtig uit, dat moet gezegd worden!
Qua hangen en liggen, ook voor bezoek, zijn Marokkaanse banken geweldig. Als je een enorme woonkamer hebt.
.
Oudblond schreef:
Ik hou juist meer van dingen die stuk zijn en wiebelen of raar of lelijk zijn. Ik merk dat dus wel, maar het wordt er voor mij alleen maar dierbaarder en eigener van. Ook bij huizen van familie of vrienden waar ik vaak kom. Juíst die onpraktische wiebelende wc-bril of de klink van de deur waar je NIET aan moet trekken etc. maken het voor mij fijner.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven