Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 4 september 2020 om 20:12
Die dingen lijken mij echte stofvangers incl andere etensrestenSerengeti schreef: ↑04-09-2020 20:09Ja dit wilde ik ook nog posten!
Ik werd een tijd terug uitgenodigd bij mensen bij wie ik een groot huis en een strak interieur had verwacht. Ze vertelden altijd dat ze in een ruime semi-bungalow woonden.
En toen kwam ik in een soort van claustrofobisch poppenhuis terecht met inderdaad dit soort stoelen.
Verder oubollige bloemetjesgordijnen, bloemstukjes met droogbloemen. Overal hondenbeeldjes. Oudroze vloerbedekking.
En ze waren zo trots op hun huisje.![]()
Helemaal prima hoor, dat vond ik juist wel weer leuk. Maar het is alleen niet mijn smaak. Al zal ik dit interieur niet snel vergeten. Vooral niet die stoelen met rokjes aan.![]()

Voor iedereen een groene tuin

vrijdag 4 september 2020 om 20:14
GroenTuintje schreef: ↑04-09-2020 20:12Die dingen lijken mij echte stofvangers incl andere etensresten![]()
Hahaha, dat is ook het eerste waar ik aan denk wanneer ik zoiets zie

Net zoals in films waar complete interieurs aan barrels wordt geslagen, het eerste wat ik dan denk is 'zonde, en wie gaat dat allemaal opruimen'.
vrijdag 4 september 2020 om 20:16
Het lijkt mij juist dat ze heel praktisch zijn omdat het hoezen zijn. Die kun je dus lekker vaak wassen. Maar dat neemt niet weg dat ze oerlelijk zijn.GroenTuintje schreef: ↑04-09-2020 20:12Die dingen lijken mij echte stofvangers incl andere etensresten![]()
vrijdag 4 september 2020 om 20:17
ik gok dat wij ongeveer dezelfde smaak hebben. Minus dat grijs dan.Discobar schreef: ↑04-09-2020 15:49Lelijk: plavuizen, hoogglans, luxaflex, nep planten, grijs, alles in één kleur, Ikea schilderijen, de meeste tv meubels, leren banken, Action zooi, symmetrie
Mooi (en voor velen een gruwel): pastelkleuren, goud, fluweel, meubels met ronde vormen, houten vloeren, heel veel (hang)planten, behang
Alles van dezelfde serie vind ik saai, maar de afkeer van grijs snap ik weer niet. Er zijn zoveel tinten en het hangt ook erg af van de lichtinval en het huis. Ik heb lichtgrijze muren en dat vind ik heel mooi. Er past qua kleur veel bij. (Een huis met alleen maar grijs vind ik dan weer verschrikkelijk.)
Ik hou niet van inrichtingen die duidelijk niet bij het huis passen, 'inspirerende' teksten, interieur met van die nepzuilen en huizen zonder boeken.
vrijdag 4 september 2020 om 20:17
Als nu het iedereen dat ding gaat halen...
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lommarp-tv ... -00435385/
Deze dus. Ik liep in Ikea om de keuken wat uit te breiden met een vriezer en liep toen hier tegenaan. In het echt is die kleur zo mooi

vrijdag 4 september 2020 om 20:23
Ik heb van alles in huis, een secretaire uit begin 20e eeuw, een vaas met de door de jaren heen mooiste geknutselde bloemen van de kinderen (de rest van de bloemen is kwijtgeborgen, ik heb nu een gevarieerde mooie bos staan), een grijze hoekbank midden in de kamer, twee Japanse vaasjes uit de 19e eeuw die ik van catawiki heb geplukt evenals drie lege wijnflessen die door Dahli zijn ontworpen. Mijn interieur vordert gestaag, ik wil alleen iets hebben waar ik herinneringen aan heb, wat historie/karakter heeft of wat ik heel mooi vind.
Ik heb zo'n 'ugly gouden aap' op een bijzettafeltje, maar die kreeg ik van mijn zus (vroeger spaarde ik apen), ben ik dus heel blij mee. Een mooi kunstwerk (beeldje of zo) zou ik ook gaaf vinden, mits ik het van een dierbare of bij een bijzondere gelegenheid krijg.
Ik heb zo'n 'ugly gouden aap' op een bijzettafeltje, maar die kreeg ik van mijn zus (vroeger spaarde ik apen), ben ik dus heel blij mee. Een mooi kunstwerk (beeldje of zo) zou ik ook gaaf vinden, mits ik het van een dierbare of bij een bijzondere gelegenheid krijg.

vrijdag 4 september 2020 om 20:28
Ik snap dus ook niet die grote knuffel dierenkoppen die je kunt kopen, een jachttroffee voor in de kinderkamer?Henk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 20:26Opgezette dieren of een hertenkop aan de muur vind ik ook erg lelijk en naar

vrijdag 4 september 2020 om 20:31
Maar dan moet je ze weer strijken etc.pamelacourson schreef: ↑04-09-2020 20:16Het lijkt mij juist dat ze heel praktisch zijn omdat het hoezen zijn. Die kun je dus lekker vaak wassen. Maar dat neemt niet weg dat ze oerlelijk zijn.
Ik heb liever stoelen die in 1x schoon te maken zijn, met een vochtige doek.
Voor iedereen een groene tuin

vrijdag 4 september 2020 om 20:31
vrijdag 4 september 2020 om 20:36
Die is inderdaad erg leuk!femke09 schreef: ↑04-09-2020 20:17Als nu het iedereen dat ding gaat halen...
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lommarp-tv ... -00435385/
Deze dus. Ik liep in Ikea om de keuken wat uit te breiden met een vriezer en liep toen hier tegenaan. In het echt is die kleur zo mooidonker blauwgroen achtig.

vrijdag 4 september 2020 om 21:23

vrijdag 4 september 2020 om 21:28
Lief!

Ik doe ook nog steeds net alsof.
Je kan jezelf beter op een positieve wijze in de maling nemen dan op een negatieve, toch?

vrijdag 4 september 2020 om 21:37
Vensterbank symmetrie! Zeker in bepaalde volkswijken en in Limburg zijn ze er goed in. Zelfs nog tot de boven verdieping aan toe.
Ik begrijp die uitdragerij in de vensterbank niet.
Ook van die hele woonwijken waar iedereen vitrage heeft en dan een stukje open en in het midden een bloempot heeft staan.
Ik begrijp die uitdragerij in de vensterbank niet.
Ook van die hele woonwijken waar iedereen vitrage heeft en dan een stukje open en in het midden een bloempot heeft staan.
vrijdag 4 september 2020 om 21:37
Heel veel mensen vinden het vreselijk maar ik vind het fantastisch. Ik heb een (kleine) verzameling opgezette dieren. De museumwinkel in Nijmegen is een van mijn favoriete winkels. Ik heb ze overigens niet (meer) in de woonkamer staan. Ik woon in een modern appartement met witte muren en heel veel ramen. In mijn oude huis uit 18zoveel paste het wel.Henk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 20:26Opgezette dieren of een hertenkop aan de muur vind ik ook erg lelijk en naar

vrijdag 4 september 2020 om 21:40
Ik moet je een excuus maken. Ik heb een pluche knuffelrendierkop aan de muur in de gang.Lady_Day schreef: ↑04-09-2020 21:37Heel veel mensen vinden het vreselijk maar ik vind het fantastisch. Ik heb een (kleine) verzameling opgezette dieren. De museumwinkel in Nijmegen is een van mijn favoriete winkels. Ik heb ze overigens niet (meer) in de woonkamer staan. Ik woon in een modern appartement met witte muren en heel veel ramen. In mijn oude huis uit 18zoveel paste het wel.

vrijdag 4 september 2020 om 21:45

vrijdag 4 september 2020 om 21:47
Dank!GroenTuintje schreef: ↑04-09-2020 21:45Volgens mij zie je er nog steeds goed uiten prachtige mystieke foto.
Welnee, nu ben ik een echte onvervalste ouwe muts en ik kan er niet mee zitten.

vrijdag 4 september 2020 om 21:50
Hahaha. Ja, dat vinden heel veel mensen ook verschrikkelijk. Ik heb er zelf nooit een gehad maar ik vind het wel geestig.
Ik heb eens zitten denken wat ik echt afschuwelijk vind en heel veel van die dingen zijn de revue al gepasseerd. Een aantal dingen die ik voorbij heb zien komen heb ik overigens zelf in huis

Maar... ik moest denken aan het huis van mijn opa en oma. Vreselijk oubollig, inclusief van die gehaakte kleedjes op tafeltjes maar op de een of andere manier vond ik het altijd zo heerlijk om daar te zijn en kregen alle objectief afschuwelijke dingen (en dat waren er nogal wat) toch een andere betekenis. Dat interieur gaf mij altijd een fijn gevoel omdat het fijne mensen waren.
Verder zie ik ook wel veel interieurs die ik best mooi vind (VT wonen achtige dingen) maar wat ik zelf niet in mijn huis zou doen. Ik heb denk ik een redelijk allegaartje. Ik heb een aantal designmeubelen en lampen die ik nooit weg zal doen maar ik heb ook een jaren 60 kastje van mijn grootouders en wat jaren 70 spul van de kringloop. Ik houd ook van kunst aan de muur (vooral van vrienden), boeken, LP's en heel veel planten. Geen tv in huis. Ik vind het heel lelijk zo'n ding in de kamer en ik kijk toch niet.