Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Het is toch niet hautain om op te merken dat je het -notabene in een topic dat vraagt wat je afschuwelijk aan inrichtingen vindt- het toppunt van treurigheid vindt om je natuurprullaria van plastic uit de action te halen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Reken maar dat kinderen dat echt leuk vinden, op scholen doen ze niet anders. Vooral bij de peuter en kleuterklassen. En met de herfst wordt met de kinderen buiten gespeeld en gaan ze op zoek naar knutselspul.

Niemand zegt hier dat alles zelfgemaakt MOET zijn allemaal. Het topic heet 'inrichting, wat vind jij afschuwelijk'. En, heel raar, maar er zijn dus mensen die kant en klare plastic spullen niks aan vinden.
Maar waar het eigenlijk om draait is dat jij action spullen koopt voor in huis, en je beledigd bent dat er mensen zijn die dat niet mooi vinden.
Je moet doen waar jij blij van wordt, en als jij action spullen leuk vind is dat jouw goed recht. Ik zie niet anders op social media, dus er zijn heel veel mensen die er dol op zijn. Net zo goed dat een ander er niet van houdt. En daar dit topic over gaat. Waar je NIET van houdt.
feow schreef:
05-09-2020 16:41
Het is toch niet hautain om op te merken dat je het -notabene in een topic dat vraagt wat je afschuwelijk aan inrichtingen vindt- het toppunt van treurigheid vindt om je natuurprullaria van plastic uit de action te halen?
Ja je mag het allemaal best verschrikkelijk vinden, maar de meeste mensen hebben gewoon geen tijd over om alles zelf te moeten maken. Vind ik wel een beetje neerbuigend. Dat vond ik trouwens ook van mensen die neer kijken op Ikea en leen bakker, gezien verschillende financiële situaties, maar dat was al benoemd door iemand anders.
De pagter interieurs is leuk maar voir veel financieel niet haalbaar
VGM1980 schreef:
05-09-2020 16:45
Maar waar het eigenlijk om draait is dat jij action spullen koopt voor in huis, en je beledigd bent dat er mensen zijn die dat niet mooi vinden.
Je moet doen waar jij blij van wordt, en als jij action spullen leuk vind is dat jouw goed recht. Ik zie niet anders op social media, dus er zijn heel veel mensen die er dol op zijn. Net zo goed dat een ander er niet van houdt. En daar dit topic over gaat. Waar je NIET van houdt.
Het ging niet over de action hoor. Dat vonden andere mensen fout. Daar heb ik niks over gezegd.
maar mensen kijken helemaal niet neer op anderen die ikea, leen bakker, action of niet zelf-gemaakte spullen in huis hebben. Dat zeggen ze helemaal niet, sterker nog. Ze zeggen dat het vooral de sfeer is dat telt. En dat een ander vooral zelf moet weten hoe diegene zijn/haar huis er uit ziet maar dat ze het niet mooi vinden voor in hun eigen huis.
Net als dat je mag zeggen dat je niet houdt van zelfgemaakte kransen bij wijze van.
Je zult zien dat in het najaar de knutselclubjes weer aan de slag gaan. Dan heeft iedereen weer een dakpan met hun huisnummer enzo.
T is hartstikke budget gebonden. Als je mensen een carte blanche zou geven om hun huis in te richten komen meer mensen uit bij duurdere winkels maar dat is ook logisch.
Niet perse, genoeg mensen die dol zijn op vintage/kringloop, ook al kunnen ze prima dure meubels en accessoires betalen. Riviera Maison is geloof ik nog best prijzig, maar ik vind er weinig aan. Of héle dure schilderijen waar ik weinig mee heb.
Net als dat ik liever een zak friet heb, dan een bord met 1 theelepel strookje saus en daar 1 jakobsschelp op.
Meer mensen betekent niet dat het voor iedereen geldt.

Maar ik denk dat veel mensen een kwantumlaminaatje hebben omdat er geen andere opties zijn. Geef je ze een cheque voor 15.000 voor de vloer dan gaan ze ook in andere winkels kijken. Niet iedereen want er zullen ook mensen zeggen mijn kwantumlaminaatje is het mooiste wat ik kan bedenken.
Ik vind het nogal neerbuigend om te stellen dat de meeste mensen geen tijd hebben om te knutselen, maar goed. Wat jij wil.
De mensen die ik ken hebben daar een heleboel tijd voor ( ja, ook de hardwerkende tweeverdieners met een ecologisch onverantwoord aantal kinderen!) maar écht geen zin in.
We zullen ons wel tussen verschillende mensen begeven dan,
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Is er misschien iemand die weet hoe groot die pompoenen van de Action zijn?
VGM1980 schreef:
05-09-2020 17:12
Niet perse, genoeg mensen die dol zijn op vintage/kringloop, ook al kunnen ze prima dure meubels en accessoires betalen. Riviera Maison is geloof ik nog best prijzig, maar ik vind er weinig aan. Of héle dure schilderijen waar ik weinig mee heb.
Net als dat ik liever een zak friet heb, dan een bord met 1 theelepel strookje saus en daar 1 jakobsschelp op.
Ik heb ook geen zin om altijd de hoofdprijs te betalen, al zou ik het wel kunnen. Ik vind het een sport om het goedkoper te kunnen bemachtigen.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
05-09-2020 17:47
Ik heb ook geen zin om altijd de hoofdprijs te betalen, al zou ik het wel kunnen. Ik vind het een sport om het goedkoper te kunnen bemachtigen.
Prijs/kwaliteitverhoudingen zijn voor mij het belangrijkst. Ik wil altijd het allerbeste voor zo min mogelijk.
Dat is ook een leuke sport. Maar niet iedereen heeft die opties of snapt dat de opties er zijn. Maar het is idd erg leuj om wat beter rond te kijken.
Cateautje schreef:
05-09-2020 17:48
Prijs/kwaliteitverhoudingen zijn voor mij het belangrijkst. Ik wil altijd het allerbeste voor zo min mogelijk.

dat inderdaad.
Cateautje schreef:
05-09-2020 17:48
Ja precies, dan maar bijv een tweedehands goed merk, dan nieuw van de Action.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
05-09-2020 17:51
Ja precies, dan maar bijv een tweedehands goed merk, dan nieuw van de Action.
Ach, qua prul voor onder de tuinbank maakt het me weinig uit en prul koop ik ook sinds jaar en dag tweede hands, meest jaren 30 spul, maar voor de rest wil ik wel alles nieuw.
Eindelijkzwanger schreef:
05-09-2020 17:21

Maar ik denk dat veel mensen een kwantumlaminaatje hebben omdat er geen andere opties zijn. Geef je ze een cheque voor 15.000 voor de vloer dan gaan ze ook in andere winkels kijken. Niet iedereen want er zullen ook mensen zeggen mijn kwantumlaminaatje is het mooiste wat ik kan bedenken.
Nah, ik ga echt niet zo veel geld uitgeven voor een vloer.
Ik ga liever op vakantie of geef aan een goed doel ofzo.
Ik heb inderdaad versleten, oud en verkeerd gezaagd ( :$ ) neplaminaat van een praxisaanbieding. Zonder plinten.
Dat staat er niet
05-09-2020 17:21

15.000 euro voor een vloer? Je bent niet goed wijs?

Dat geld spaar ik dan toch écht liever of daar zet ik een hele badkamer of keuken voor.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik denk dat veel mensen ook niet veel willen uitgeven, omdat ze het al vrij snel weer willen veranderen. Zowel meubilair als accessoires. En dan kun je inderdaad beter een windlicht bij de action scoren dan eentje van 150e bij een mooie woonwinkel.
05-09-2020 16:46
De pagter interieurs is leuk maar voir veel financieel niet haalbaar

Is ook zo hoor. Maar mij gaat het meer om de sfeer die de winkel uitstraalt. Dat is helemaal mijn ding.
Ik probeer die thuis op een betaalbare manier te bereiken. Maar ik moet zeggen dat ik wel bereid ben om een bepaald bedrag uit te geven voor een kwalitatief goede bank bijvoorbeeld. En...ik doe lang met mijn spullen. Ik heb een teakhouten jagerskast, nu inmiddels een jaar of tien en ik weet nu al dat die nooit de deur uit gaat. Al word ik honderd.

Edit: net nog even gekeken op de site. Ik zie daar bijvoorbeeld een grote rieten mand staan voor 135 euro. Dat zal ik er never nooit voor betalen. Die koop ik dan voor 25 euro bij Leen Bakker. De sfeer in mijn huis wordt daar niet anders van ;)
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 05-09-2020 18:12
16.99% gewijzigd
05-09-2020 18:03
Dat staat er niet
Nu wel, ik vulde aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven