Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
herfstappeltaart schreef:
06-09-2020 18:18
Waren de plastic planten al genoemd?
Yes, ik mag meedoen :yes: .
Ik ben een drama met planten, die op mijn kantoor overleven puur op de verzorging van mijn collega inclusief Appjes die keer dat ze een maand op vakantie ging (‘heerlijk hier, denk je aan de planten?’). Thuis na veel mislukkingen uiteindelijk maar overstag gegaan voor 2 plastic stuks. Recent mijn huis op Funda gehad, en toen voor de foto’s een derde grotere gekocht. En die staat eigenlijk best leuk, dus nu heb ik er 3. Ze overleven fantastisch bij mij, en het is momenteel ook we handig met een klein kind. Ze was helemaal verbijsterd dat er bij opa en oma aarde bij de plantjes zat. ‘Mama, bah!’
(Geen zorgen, de reden van de Funda exercitie was een verhuizing naar een dorp met tuin en al, dus aan natuur geen gebrek, alleen nog steeds geen plantjes ín huis).
nausicaa schreef:
06-09-2020 19:49
Ik ben een drama met planten, die op mijn kantoor overleven puur op de verzorging van mijn collega inclusief Appjes die keer dat ze een maand op vakantie ging (‘heerlijk hier, denk je aan de planten?’). Thuis na veel mislukkingen uiteindelijk maar overstag gegaan voor 2 plastic stuks. Recent mijn huis op Funda gehad, en toen voor de foto’s een derde grotere gekocht. En die staat eigenlijk best leuk, dus nu heb ik er 3. Ze overleven fantastisch bij mij, en het is momenteel ook we handig met een klein kind. Ze was helemaal verbijsterd dat er bij opa en oma aarde bij de plantjes zat. ‘Mama, bah!’
(Geen zorgen, de reden van de Funda exercitie was een verhuizing naar een dorp met tuin en al, dus aan natuur geen gebrek, alleen nog steeds geen plantjes ín huis).

Hahahaha ja voor sommigen zal het best een uitkomst zijn.
:rofl: ik wilde ook al overstappen naar plastic planten, tot ik er een paar ontdekte die echt niet stuk te krijgen zijn. Zo heb ik nu een indrukwekkende collectie cactussen. Kan niet fout gaan en zijn nog mooi ook (en mijn katten blijven er tenminste uit de buurt :biggrin: )
nausicaa schreef:
06-09-2020 19:49
Als je het allemaal moet doen zoals zovelen het allemaal verschillend willen....
Wat zijn nou eigenlijk echt warme kleuren, buiten de rood/oranje kleuren?
Liara schreef:
06-09-2020 19:55
Groen en bruintinten.

Moet je smaak zijn.
Liara schreef:
06-09-2020 19:52
:rofl: ik wilde ook al overstappen naar plastic planten, tot ik er een paar ontdekte die echt niet stuk te krijgen zijn. Zo heb ik nu een indrukwekkende collectie cactussen. Kan niet fout gaan en zijn nog mooi ook (en mijn katten blijven er tenminste uit de buurt :biggrin: )
Ik vermoord zelfs cactussen :P
Gelukkig is mijn huis ook zonder planten kleurrijk en woon ik in een groene buurt :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Cateautje schreef:
06-09-2020 19:56
Groen en bruintinten.

Moet je smaak zijn.

Groen vind ik erg mooi, bruin zeker niet.

Ik vind inrichten echt moeilijk, daar zou ik 's hulp bij willen. Of een goed 3d programma waar je ook kleuren in kunt stoppen. Zou zoiets bestaan?
roestbruin vind ik wel mooi, mosterdgeel vind ik ook een warme kleur.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
iones schreef:
06-09-2020 18:46
Waardeloos ook, in het kader van duurzaamheid goede spullen vernielen waar mensen mogelijk nog blij mee zouden kunnen zijn. Omdat ze bijvoorbeeld geen nieuwe meubels kunnen betalen.
Er was toch ooit ook zo'n huis-verander-programma met Roberto Jacketti die dan de meubels die niet meegingen op 'creatieve' wijze ging vernielen. Echt, wat bezielde die programmamakers toch toen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
lollypopje schreef:
06-09-2020 19:57
Gelukkig is mijn huis ook zonder planten kleurrijk en woon ik in een groene buurt :proud:
:rofl:

Het is een gave om cactussen te kunnen vermoorden. Ik had er eens 1 bovenop een hoge kast staan. Helemaal vergeten.... Toen ik 'm na een jaar terugvond stond hij prachtig in bloei :P
VGM1980 schreef:
06-09-2020 20:00
roestbruin vind ik wel mooi, mosterdgeel vind ik ook een warme kleur.
Roestbruin zal ik 's kijken. Oker is ook mooi inderdaad.

Misschien gewoon 's een moodboard ofzo proberen.
Liara schreef:
06-09-2020 19:58

Ik vind inrichten echt moeilijk, daar zou ik 's hulp bij willen. Of een goed 3d programma waar je ook kleuren in kunt stoppen. Zou zoiets bestaan?
Ja, die bestaan. Voornamelijk bij verfmerken kan je die programma's vinden, maar er zullen vast wel meer mogelijkheden zijn.
Liara schreef:

Dat bestaat zeker! Man heeft ons hele huis incluis meubelen in 3D gezet toen we een grote verbouwing aan het vorm geven waren. Zelfs de lichtinval en de weerspiegelingen konden nagebootst worden (en blijken te kloppen).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Liara schreef:

Er bestaan apps waarmee je een foto van je kamer kan nemen en dan zo een andere kleur op de muur kan weergeven.
Liara schreef:
06-09-2020 20:00
:rofl:

Het is een gave om cactussen te kunnen vermoorden. Ik had er eens 1 bovenop een hoge kast staan. Helemaal vergeten.... Toen ik 'm na een jaar terugvond stond hij prachtig in bloei :P
Jep. Ik heb bijzondere talenten :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
06-09-2020 19:57
Same here, alhoewel ik nu anderhalve plant (van de Ikea, och foei!) in leven weet te houden. Geen idee hoe ze heten, eentje is allemaal lange takjes met kleine blaadjes eraan die nogal artistiek naar beneden groeien en eentje met zo'n knalroze 'bloem' in het midden, die nu langzaam bruin word (maar dat schijnt te horen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Oudblond schreef:
06-09-2020 20:02
Dat bestaat zeker! Man heeft ons hele huis incluis meubelen in 3D gezet toen we een grote verbouwing aan het vorm geven waren. Zelfs de lichtinval en de weerspiegelingen konden nagebootst worden (en blijken te kloppen).
Ohh wauw! Dat zou ik dus ook willen.
lollypopje schreef:
06-09-2020 20:03
Jep. Ik heb bijzondere talenten :proud:
:proud: :proud:
Als ik weet hoe ik een plattegrond kan plaatsen ga ik gewoon aan jullie vragen wat jullie zouden doen. Ik vind mijn huis moeilijk.

(maar dan geen afschuwelijke dingen zeggen in het kader van on-topic hoor...🤣)
Liara schreef:
06-09-2020 19:55
olijfgroen, petrol, terra,
snownow schreef:
06-09-2020 20:03
Er bestaan apps waarmee je een foto van je kamer kan nemen en dan zo een andere kleur op de muur kan weergeven.
Ik heb dat geprobeerd, maar dat werkt niet goed als je muur al een donkere kleur heeft.
Of als je meubels hebt tegen de muur die ongeveer dezelfde dag tint hebben. Die kleuren dan mee.

Sowieso is het via de app al moeilijk om de verschillende kleurnuances te zien.
Hasse88 schreef:
06-09-2020 20:04
Same here, alhoewel ik nu anderhalve plant (van de Ikea, och foei!) in leven weet te houden. Geen idee hoe ze heten, eentje is allemaal lange takjes met kleine blaadjes eraan die nogal artistiek naar beneden groeien en eentje met zo'n knalroze 'bloem' in het midden, die nu langzaam bruin word (maar dat schijnt te horen.
Op een vast moment je planten water geven werkt goed, en vooral ook kijken op het kaartje of de plant in de volle zon moet of juist in de schaduw. Dan bedenken of ie op de plek kan staan die je in gedachten hebt. Dat scheelt een stuk, tegenwoordig doen planten het best goed bij mij.

Of ik word gewoon burgerlijk en saai, dat kan ook. :proud:
Hè hè, klaar met lezen..
iones schreef:
06-09-2020 20:39
olijfgroen, petrol, terra,
Petrol is een blauwtint, en wordt doorgaans niet als warm beschouwd. Alle kleuren met blauw erin zijn in principe koud (van paars via blauw naar groen), de rest is warm. Er is een geleidelijke overgang tussen die 2 groepen waarin de intensiteit en helderheid bepaalt of het als warm of koud aanvoelt. Donkere tinten voelen warmer aan dan lichte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven