Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

dinsdag 8 september 2020 om 09:21
Huurwoning van mijn dromen.Lady_Day schreef: ↑08-09-2020 09:18Maar woont iedereen dan in een huis wat je zelf helemaal leuk vindt? Ik heb zelf een keuken die ik echt niet mooi vind. Een plaatje van hout, zo'n fineer-geval. Was 15 jaar geleden volgens mij al niet mooi. Het is ook nog eens een niet-standaard ding qua afmetingen dus ik zit er voorlopig nog wel even mee opgescheept.
Vrienden van mij hebben een paar jaar geleden een nieuwe badkamer er in laten zetten, betonlook. Vond ik destijds erg leuk maar dat vind ik nu al weer gedateerd. Badkamers en keukens vind ik lastig.

dinsdag 8 september 2020 om 09:28
Dank jullie wel! De lamp komt van marktplaats en heb ik al jaren. Mij verveelt dat Tiffany helemaal nooit, maar ik ken genoeg mensen die er van gruwen (in dit topic ook
)
In de woonkamer heb ik zes tiffany lampen, maar die 'paddenstoel' is wel de grootste. De rest is een stuk kleiner en minder prominent aanwezig.
Lady Day, wij hebben lang in huizen gewoond die niet onze smaak waren, gewoon omdat er geen andere keus was. Begonnen met een piepklein flatje dat kei gehorig was, daarna naar een beneden huurwoning in een mindere wijk, en daarna een voormalige huurwoning gekocht. Dat hebben we helemaal opgeknapt, huis was enig maar de straat ging erg achteruit. Wietplantages, gesloopte auto's op straat, veel geluidsoverlast en burenruzies. Het huis waar we nu wonen is echt het droomhuis van mijn man. Hij had er al jaren een oogje op en we hebben gewoon geluk gehad dat we het voor een laag bedrag konden kopen. Dit was ook, omdat de staat van onderhoud bar slecht was. We wonen hier nu ruim zes jaar, en het is echt ons plekje geworden. We willen nog van alles, maar daar nemen we lekker de tijd voor. Vorig jaar hebben we de keuken gedaan, dit jaar een nieuwe badkamer. Was maanden werk, want alles zelf gedaan.

In de woonkamer heb ik zes tiffany lampen, maar die 'paddenstoel' is wel de grootste. De rest is een stuk kleiner en minder prominent aanwezig.
Lady Day, wij hebben lang in huizen gewoond die niet onze smaak waren, gewoon omdat er geen andere keus was. Begonnen met een piepklein flatje dat kei gehorig was, daarna naar een beneden huurwoning in een mindere wijk, en daarna een voormalige huurwoning gekocht. Dat hebben we helemaal opgeknapt, huis was enig maar de straat ging erg achteruit. Wietplantages, gesloopte auto's op straat, veel geluidsoverlast en burenruzies. Het huis waar we nu wonen is echt het droomhuis van mijn man. Hij had er al jaren een oogje op en we hebben gewoon geluk gehad dat we het voor een laag bedrag konden kopen. Dit was ook, omdat de staat van onderhoud bar slecht was. We wonen hier nu ruim zes jaar, en het is echt ons plekje geworden. We willen nog van alles, maar daar nemen we lekker de tijd voor. Vorig jaar hebben we de keuken gedaan, dit jaar een nieuwe badkamer. Was maanden werk, want alles zelf gedaan.
dinsdag 8 september 2020 om 09:37
Mijn spuit 11 toevoeging hier is dat ik dit echt een super leuk topic vind.
Ik hou van huizen en inrichting mijn hobby is dus ook funda bekijken en mij verbazen of verwonderen over het interieur.
Ik heb jarenlang inrichtingen verkocht in de betere meubelzaken. Vaak kon ik op voorhand alleen al aan het uiterlijk van de klant zien welke stijl ze in huis hebben.
Omdat ik alles al gezien heb en verkocht heb ben ik voor mezelf veel kritischer, vind niet zo snel iets heel bijzonder meer. Misschien daarom koop ik eigenlijk altijd al veel op marktplaats om het toch net wat anders te hebben.
Behalve de bank die koop ik nieuw, een hufterproof versie van de zitmaxx, de gruwel grijze strakke hoekbank. Met honden en pubers durf ik nu niet mijn geld uit te geven aan een Gelderland bank.
Maar ooit...
Ik hou van huizen en inrichting mijn hobby is dus ook funda bekijken en mij verbazen of verwonderen over het interieur.
Ik heb jarenlang inrichtingen verkocht in de betere meubelzaken. Vaak kon ik op voorhand alleen al aan het uiterlijk van de klant zien welke stijl ze in huis hebben.
Omdat ik alles al gezien heb en verkocht heb ben ik voor mezelf veel kritischer, vind niet zo snel iets heel bijzonder meer. Misschien daarom koop ik eigenlijk altijd al veel op marktplaats om het toch net wat anders te hebben.
Behalve de bank die koop ik nieuw, een hufterproof versie van de zitmaxx, de gruwel grijze strakke hoekbank. Met honden en pubers durf ik nu niet mijn geld uit te geven aan een Gelderland bank.
Maar ooit...
dinsdag 8 september 2020 om 09:39
Lady Day: ja, ik woon in het huis van mijn dromen. Ik wil hier nooit meer weg. Net als bij Tuingravin is er altijd wel wat te verbeteren, maar dat maakt het extra leuk. Alleen al het plannen van grotere klussen, kan ik dodelijk gelukkig van worden. Onze badkamer is een jaren '70 nachtmerrie van schrootjes en avocadogroene badmeubels. Ooit door mijn schoonouders erin gezet toen dat hélemaal hipperdepip was. Nu is het lelijk en vooral oud. We zien op tegen de verbouwing, want dat kunnen we niet zelf en zal veel tijd en geld kosten. Ik hink ook nog op twee benen vwb de stijl die ik wil (man vind alles best, zolang het geen paars is
). Het word óf in de stijl van het huis, we hebben nog originele wasbakken liggen in de kelder, óf juist heel modern en industrieel, want deze huizen hadden oorspronkelijk geen badkamer. Ik vermoed dat het nog wel even duurt voordat we er mee aan de slag gaan. De keuken is nu wel naar mijn zin voorlopig, maar het liefst zou ik een (aan mijn lengte aangepaste) keuken in jaren '30 stijl willen hebben.

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

dinsdag 8 september 2020 om 09:46
Lady_Day schreef: ↑08-09-2020 09:18Maar woont iedereen dan in een huis wat je zelf helemaal leuk vindt? Ik heb zelf een keuken die ik echt niet mooi vind. Een plaatje van hout, zo'n fineer-geval. Was 15 jaar geleden volgens mij al niet mooi. Het is ook nog eens een niet-standaard ding qua afmetingen dus ik zit er voorlopig nog wel even mee opgescheept.
Vrienden van mij hebben een paar jaar geleden een nieuwe badkamer er in laten zetten, betonlook. Vond ik destijds erg leuk maar dat vind ik nu al weer gedateerd. Badkamers en keukens vind ik lastig.
Ik woon in een huurhuis wat we zelf behoorlijk naar ons zin hebben gemaakt, maar sommige elementen zijn zoals ze zijn en hadden we zelf waarschijnlijk anders gedaan. Maar dan maken we er het beste van.
En....we wonen er al 37 jaar dus er zijn ook wel dingen die we toen mooi vonden en nu niet meer. Bepaalde wandafwerking bijvoorbeeld. Maar er sluipt ook een soort gewenning in je ogen

En soms zijn we ook een beetje te gemakzuchtig om grote dingen aan te pakken. Als man met pensioen is hebben we wat meer tijd voor zulke dingen.
Maar ik voel me hier helemaal thuis in mijn eigen sfeer.

dinsdag 8 september 2020 om 09:46
dinsdag 8 september 2020 om 09:47
Wij hebben een paars badmeubelHasse88 schreef: ↑08-09-2020 09:39Lady Day: ja, ik woon in het huis van mijn dromen. Ik wil hier nooit meer weg. Net als bij Tuingravin is er altijd wel wat te verbeteren, maar dat maakt het extra leuk. Alleen al het plannen van grotere klussen, kan ik dodelijk gelukkig van worden. Onze badkamer is een jaren '70 nachtmerrie van schrootjes en avocadogroene badmeubels. Ooit door mijn schoonouders erin gezet toen dat hélemaal hipperdepip was. Nu is het lelijk en vooral oud. We zien op tegen de verbouwing, want dat kunnen we niet zelf en zal veel tijd en geld kosten. Ik hink ook nog op twee benen vwb de stijl die ik wil (man vind alles best, zolang het geen paars is). Het word óf in de stijl van het huis, we hebben nog originele wasbakken liggen in de kelder, óf juist heel modern en industrieel, want deze huizen hadden oorspronkelijk geen badkamer. Ik vermoed dat het nog wel even duurt voordat we er mee aan de slag gaan. De keuken is nu wel naar mijn zin voorlopig, maar het liefst zou ik een (aan mijn lengte aangepaste) keuken in jaren '30 stijl willen hebben.

Een badkamer vind ik al gauw prima, in welke stijl dan ook. Hoewel....
Ik gruwel van; slecht gemonteerde/getegelde/gekitte badkamers, te grote badmeubels (het een badkamer, toch geen berging?) , veel bling bling en van die stylish opgerolde handdoeken (dat doet toch geen mens, anders dan voor de foto...), Alles donkerbruin of zwart.
kleinezon wijzigde dit bericht op 08-09-2020 09:55
11.98% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow

dinsdag 8 september 2020 om 09:51
Dat is ook nog een overweging ja. We hebben elke week een kleinkind over de vloer en een hond dus ik kies mijn vloer/meubels niet alleen op uiterlijk uit, maar zeker ook op hufterproofheid.
Een prachtige vloer/prachtig meubelstuk wat na een paar maanden lelijk wordt door het gebruik is geen optie.
Een middenweg dus.

dinsdag 8 september 2020 om 09:55
Geinig. Misschien leuk als we in plaats van ons interieur, foto’s van onszelf plaatsen en dan mag jij raden hoe het huis eruit zietmafalda schreef: ↑08-09-2020 09:37Mijn spuit 11 toevoeging hier is dat ik dit echt een super leuk topic vind.
Maar ooit...

dinsdag 8 september 2020 om 10:33

dinsdag 8 september 2020 om 10:44