Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

dinsdag 8 september 2020 om 11:28
Bogense schreef: ↑08-09-2020 11:19Ooh ik ben denk ik toch meer een "VT wonen type". Hoe leuk ik sommige foto's van jullie huizen ook vind bij jullie, ik zou er zelf gek van worden in mijn huis. Ik vind het allemaal zo druk! Dus Cateautje ik heb geen smaak haha.
Maar wat zou het saai zijn als iedereen van hetzelfde hield.
Dat is ook zo hoor. Juist leuk dat iedereen een andere smaak heeft. Ik geniet van de foto's! Ik ben er te onhandig voor anders plaatste ik ook wel even iets voor de lol.
dinsdag 8 september 2020 om 11:38
Ik ook. Maar het is ook leeftijds gerelateerd denk ik. Heel veel dingen vind ik ouderwets. Wat ik gewend ben in alleen oma huizen.Bogense schreef: ↑08-09-2020 11:19Ooh ik ben denk ik toch meer een "VT wonen type". Hoe leuk ik sommige foto's van jullie huizen ook vind bij jullie, ik zou er zelf gek van worden in mijn huis. Ik vind het allemaal zo druk! Dus Cateautje ik heb geen smaak haha.
Maar wat zou het saai zijn als iedereen van hetzelfde hield.

dinsdag 8 september 2020 om 11:39
Ik ben 62 maar hou ook niet van ouderwets.(behalve gehaakte gordijntjes, die ik niet heb overigens) Het is gewoon een kwestie van smaak en die heeft iedereen anders. Leuk vind ik.
dinsdag 8 september 2020 om 11:41
Ik heb vrienden/kennissen met allemaal verschillende stijlen, en het past bij deze mensen. Zoals ik al zei, ik denk nooit als ik bij ze ben 'gadver'.
= De 1 heeft alles propvol met spullen, prul, schilderijen, vazen etc.
= Een ander daar is het juist héél kaal en wit en Riviera Maison, tegeltuin en bij elk kruimeltje komt gelijk een geel vaatdoekje.
= Weer een ander heeft alles vintage, inclusief de geur. Als ik deze geur ruik moet ik gelijk aan deze mensen denken
= En ook een gezin dat een leen bakker huis heeft
Ik vind het wel wat hebben, dat als je bij iemand op visite komt, het huis ook helemaal bij de persoon past.
= Een ander daar is het juist héél kaal en wit en Riviera Maison, tegeltuin en bij elk kruimeltje komt gelijk een geel vaatdoekje.
= Weer een ander heeft alles vintage, inclusief de geur. Als ik deze geur ruik moet ik gelijk aan deze mensen denken

Ik vind het wel wat hebben, dat als je bij iemand op visite komt, het huis ook helemaal bij de persoon past.

dinsdag 8 september 2020 om 11:42
VGM1980 schreef: ↑08-09-2020 11:41Ik heb vrienden/kennissen met allemaal verschillende stijlen, en het past bij deze mensen. Zoals ik al zei, ik denk nooit als ik bij ze ben 'gadver'.
= Weer een ander heeft alles vintage, inclusief de geur. Als ik deze geur ruik moet ik gelijk aan deze mensen denken![]()
Helemaal mee eens!

dinsdag 8 september 2020 om 11:47
Als de bewoners er iets aan hebben gedaan om het naar hun smaak in te richten is het wat mij betreft altijd goed.
Wel vind ik een huis waar maar wat ingepleurd is om te kunnen zitten zonder enige moeite erin gestopt te hebben om het leuk te maken, echt heel erg en vraag me dan af of alles wel goed gaat.
Wel vind ik een huis waar maar wat ingepleurd is om te kunnen zitten zonder enige moeite erin gestopt te hebben om het leuk te maken, echt heel erg en vraag me dan af of alles wel goed gaat.
dinsdag 8 september 2020 om 11:52
Ik zie dat vaak bij single mannen. Of vaak, de keren dat ik bij een single man kwam zag het er zo uit.
Alsof men dacht: nou wat hoort er in een huis: een bank, een tafel, een eettafel met 4 stoelen en een bed. Tadaaa. klaar.
Maar soms wordt het toch nog eigen als er een boekenkast van de grond tot aan de nok gevuld is met dvd's en games
Alsof men dacht: nou wat hoort er in een huis: een bank, een tafel, een eettafel met 4 stoelen en een bed. Tadaaa. klaar.
Maar soms wordt het toch nog eigen als er een boekenkast van de grond tot aan de nok gevuld is met dvd's en games

dinsdag 8 september 2020 om 12:28
Eens! Alsof er een kiepwagen langs is geweest en de meubels rechtop gezet zijn waar ze neergekomen zijn. Ik kan dat niet volgen. Ik krijg altijd de 'hulp'kriebels als ik zo'n inrichting zie. Ik moet me echt inhouden om niet met meubels te gaan schuiven om te laten zien hoe een woonkamer gezellig en leefbaar kan worden. Maar goed, ik doe het niet, want niet mijn huis. Voor het zelfde geld zijn die mensen doodgelukkig met hun lukraak neergezette meubeltjes..Cateautje schreef: ↑08-09-2020 11:47Als de bewoners er iets aan hebben gedaan om het naar hun smaak in te richten is het wat mij betreft altijd goed.

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

dinsdag 8 september 2020 om 12:30
Ik weet niet of dat zo is. Ik heb de indruk dat veel mannen het toch ook best erg gezellig vinden om in een warme woonkamer te zitten met een fijne sfeer. Misschien geen idee hoe ze die erin moeten krijgen? Ik weet het niet hoor, is maar een idee.

dinsdag 8 september 2020 om 12:34
Tja, jij hebt het over doodgelukkig, maar als ik het totaalplaatje zie van een troosteloos huis, troosteloze kleding, troosteloze verzorging en een aantal keren per week een diepvriespizza dan krijg ik toch een andere indruk en vraag me af waarom die mensen zichzelf niets gunnen.Hasse88 schreef: ↑08-09-2020 12:28Eens! Alsof er een kiepwagen langs is geweest en de meubels rechtop gezet zijn waar ze neergekomen zijn. Ik kan dat niet volgen. Ik krijg altijd de 'hulp'kriebels als ik zo'n inrichting zie. Ik moet me echt inhouden om niet met meubels te gaan schuiven om te laten zien hoe een woonkamer gezellig en leefbaar kan worden. Maar goed, ik doe het niet, want niet mijn huis. Voor het zelfde geld zijn die mensen doodgelukkig met hun lukraak neergezette meubeltjes..![]()
![]()

dinsdag 8 september 2020 om 12:37
dinsdag 8 september 2020 om 12:39
Die types kom ik ook wel eens tegen inderdaad. Lastig vind ik dat, want het lijkt inderdaad dan of ze zichzelf niks gunnen. En toch ken ik ze ook die in ieder geval zéggen dat het ze allemaal niets interesseert. Of dat dan waar is, kan ik mijn vinger niet achter krijgen.Cateautje schreef: ↑08-09-2020 12:34Tja, jij hebt het over doodgelukkig, maar als ik het totaalplaatje zie van een troosteloos huis, troosteloze kleding, troosteloze verzorging en een aantal keren per week een diepvriespizza dan krijg ik toch een andere indruk en vraag me af waarom die mensen zichzelf niets gunnen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

dinsdag 8 september 2020 om 12:40
dinsdag 8 september 2020 om 12:41
Dat kastje!

dinsdag 8 september 2020 om 12:43
Die mensen waar ik het over heb denken zelf dat ze overal maling aan hebben, dat het ze allemaal geen moer interesseert, maar daar prik ik dus doorheen en ga er vanuit dat ze zichzelf om één of andere reden niets gunnen.Hasse88 schreef: ↑08-09-2020 12:39Die types kom ik ook wel eens tegen inderdaad. Lastig vind ik dat, want het lijkt inderdaad dan of ze zichzelf niks gunnen. En toch ken ik ze ook die in ieder geval zéggen dat het ze allemaal niets interesseert. Of dat dan waar is, kan ik mijn vinger niet achter krijgen.