Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Die trap vind ik wel erg mooi. Dat patroontje op de grond echt het ergste. Niet huiselijk
Mooi Mafalda, met name de woonkamer. De mintgroene keuken is iets minder mijn smaak, maar ook leuk en een stuk beter dan mijn eigen mini huurhuiskeuken met lelijk aluminium aanrechtblad. Hij is opgeleukt met andere greepjes en ik heb 'm geschilderd (was wit berkenfineer). Plan is wel om 't aanrechtblad te vervangen tzt.

Ook dat raam van Tuingravin vind ik prachtig! Ik hou van glas in lood.
Yggdrasil schreef:
08-09-2020 18:07
https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... erried-10/

Mijne gute werkelijk ALLES is lelijk aan dit huis :-(
Ik vind het mooi.
Sjulia schreef:
08-09-2020 17:29
Is ook creepy, met die wimpers en die chagrijnige blik van die pop. Maar hij lag altijd op een stoel bij mijn oma en ik kon het niet weg doen. Niemand wou hem verder. Net als deze pauw, die heeft ze ook zelfgemaakt. Niet quoten pls.
Dat niemand die pop wilde snap ik, maar die pauw is mooi! Ik hou van pauwen en ik heb ook veel in die kleur in huis. En vaak een kerstboom met pauwenthema.
Cateautje schreef:
08-09-2020 16:57
Dat is het voordeel van een kater. :-D
:rofl:
huurvrouwtje schreef:
08-09-2020 17:22
even vraagje tussen door hebben jullie ook beelden in de tuin? zoals tuinkabouters?

Ja. Een solarlamp. De lamp is een paddenstoel en daaronder zitten kabouters. Dat ding is zo afzichtelijk dat ik 'm daardoor weer grappig vind. Hij was achtergelaten door de vorige eigenaar. Ik snap wel waarom 😂

En er staat een kikkerbeeld bij de vijver.
Sjulia schreef:
08-09-2020 18:49
Die trap vind ik wel erg mooi. Dat patroontje op de grond echt het ergste. Niet huiselijk
Ja, die vloer is vreselijk. Net een kinderdagverblijf.
ceci wijzigde dit bericht op 08-09-2020 19:11
1.14% gewijzigd
Yggdrasil schreef:

Totaal onaantrekkelijk huis, zowel de buitenkant als de binnenkant
Yggdrasil schreef:

:O mijn hemel wat erg
huurvrouwtje schreef:
08-09-2020 17:22
even vraagje tussen door hebben jullie ook beelden in de tuin? zoals tuinkabouters?

Een betonnen slak :biggrin:
En een heel klein betonnen musje op een vogeldrinkbak.
pearle schreef:
08-09-2020 19:09
Totaal onaantrekkelijk huis, zowel de buitenkant als de binnenkant
Denk echte Mondriaanfans. Ik vind het ook niet aantrekkelijk.
😂 Een slak. Weer 's wat anders.
Doorenvogels55 schreef:
08-09-2020 19:00
Ik vind het mooi.
Niet?! :| @(
herfstappeltaart schreef:
08-09-2020 19:11
Een betonnen slak :biggrin:
:proud:

Ik heb alleen een balkon, maar geen beelden en als ik een tuin had zou ik ze ook niet er in zetten (behalve misschien zo'n grapje als hierboven).

Qua vloerkleden : dat kleed van Cateautje doet me aan m'n opa denken. Hij had zoiets.
Ik heb zelf dit kleed, iets heel anders dus.
https://www.essenzahome.nl/essenza-vloe ... 8-413-c142
Ceci schreef:
08-09-2020 19:16
:proud:

Ik heb alleen een balkon, maar geen beelden en als ik een tuin had zou ik ze ook niet er in zetten (behalve misschien zo'n grapje als hierboven).

Qua vloerkleden : dat kleed van Cateautje doet me aan m'n opa denken. Hij had zoiets.
Ik heb zelf dit kleed, iets heel anders dus.
https://www.essenzahome.nl/essenza-vloe ... 8-413-c142
Erg mooi kleed. Hou ik van.
Ja ik heb ook wat beeldjes in de tuin: betonnen slapende kat ( lang geleden van een oppaskindje gekregen), betonnen egel, betonnen zeeuws knoopje, betonnen vogeldrinkbak ( van mijn moeder geweest), betonnen schildpadje, hele grote schelp, grote kei ooit door mijn vader meegesmokkeld uit Duitsland, met gaten erin gesleten van de rivier, betonnen kippen, ijzeren teckel waar je je schoenen aan kan afschrapen ( ooit zelf als kind aan mijn moeder gegeven, nu weer terug bij mij)

Verder paar potten met planten, echte zinken emmers met hosta, heksenbezem

Het lijkt echt heel veel, maar ik heb een grote tuin, zoveel aan de voorkant, zij en achterkant, dus valt reuze mee
Yggdrasil schreef:

Oooooh dat is inderdaad heel lelijk. Lijkt wel een dierenartsenpraktijk ofzo. Vreselijk kil.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
pearle schreef:
08-09-2020 19:21
Ja ik heb ook wat beeldjes in de tuin: betonnen slapende kat ( lang geleden van een oppaskindje gekregen), betonnen egel, betonnen zeeuws knoopje, betonnen vogeldrinkbak ( van mijn moeder geweest), betonnen schildpadje, hele grote schelp, grote kei ooit door mijn vader meegesmokkeld uit Duitsland, met gaten erin gesleten van de rivier, betonnen kippen, ijzeren teckel waar je je schoenen aan kan afschrapen ( ooit zelf als kind aan mijn moeder gegeven, nu weer terug bij mij)

Verder paar potten met planten, echte zinken emmers met hosta, heksenbezem

Het lijkt echt heel veel, maar ik heb een grote tuin, zoveel aan de voorkant, zij en achterkant, dus valt reuze mee

Ik heb geen betonnen zeeuwse knop (wel de bakvorm :-D ). Een ijzeren teckel voor afschrapen van schoenen :heart:
Zinken teilen en gieters heb ik ook.
Ceci schreef:
08-09-2020 18:59
Mooi Mafalda, met name de woonkamer. De mintgroene keuken is iets minder mijn smaak, maar ook leuk en een stuk beter dan mijn eigen mini huurhuiskeuken met lelijk aluminium aanrechtblad. Hij is opgeleukt met andere greepjes en ik heb 'm geschilderd (was wit berkenfineer). Plan is wel om 't aanrechtblad te vervangen tzt.

Ook dat raam van Tuingravin vind ik prachtig! Ik hou van glas in lood.
Dankjewel..
Het is bij verre geen mintgroen maar de kleur pakt niet op de foto het is meer vergrijst zacht groen.
Maar dan nog mag je hem minder leuk vinden hoor.
O en ook nog een hele grote betonnen pompoen.!
Ding weegt als lood.
Ik heb op mijn loggia de meest afzichtelijk aardewerk witte engel hangen, gemaakt door een lopendebandkunstenaar met twee linkerhanden. Ooit op de rommelmarkt gescoord. Hij waakt over mij en Balin. :heart:
08-09-2020 19:34
Ik heb geen betonnen zeeuwse knop (wel de bakvorm :-D ). Een ijzeren teckel voor afschrapen van schoenen :heart:
Zinken teilen en gieters heb ik ook.
De bakvorm heb ik ook :heart:

Oja, ik vergeet nog mijn 3 zinken gieters
pearle schreef:
08-09-2020 19:38
De bakvorm heb ik ook :heart:

Oja, ik vergeet nog mijn 3 zinken gieters

Wij zijn wel hele echte Zeeuwen hè :lol:
Potten, emmers, gietijzer etc heb ik ook een hoop staan. En een groot wijnvat vol met planten. Die is echt gaaf.
08-09-2020 19:39
Wij zijn wel hele echte Zeeuwen hè :lol:
Jazeker, heb ook een ring met zeeuws knopje, en nog een gouden strik van mijn opoe die in klederdracht was. Daar wil ik nog eens wat van laten maken, maar weet niet wat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven