Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 9 september 2020 om 09:01
Helaas momenteel ook een trend.Hasse88 schreef: ↑08-09-2020 09:00De jaren '70 en '80 he? Ik snap heus wel waarom men toen veel uit huizen sloopte hoor, maar echt, zó zonde! Gelukkig hebben we hier nog wel de originele plafonds en deuren, maar de ensuite deuren zijn eruit gesloopt, de openslaande deuren achter zijn vervangen door een doorzonraam (waardoor het bloedje-tyfus-heet word in huis in de zomer) en veel van het glas in lood is ook verwijderd. Daarvan hebben we gelukkig nog een aantal teruggevonden achter de schuur. Ook wij zijn bezig om dingen weer terug te brengen. Maar dat gaat langzaam, want het is ontzettend duur om te (laten) doen..
Ik volg een account dat fixer-uppers in NL van Funda plukt. Echt om te janken.
Overal een whitewash visgraat, staalglazen deuren, zwarte keuken met betonnen aanrecht.
Alle glasinlood/schouwen/balken etc eruit. Mijn huizenhart huilt.
Ik vind weinig echt lelijk (elke stijl kan goed uitgevoerd worden) maar dit vind ik ECHT lelijk omdat het zo godsgruwelijk onpersoonlijk en eenheidsworst is.

-
woensdag 9 september 2020 om 09:03
Echt prachtig Tuingravin!!! De hele ruimte.
Doet me met die gordijn denken aan het huis waarin ik ben opgegroeid, mijn moeder was in de 90's klassiek engels/Laura Ashley fan en ik heb van haar het interieurgen meegekregen.
@Lady Day, verbouwingen/klussen (man) en interieur (ik) is echt ons ding, dus ja, ons nieuwe huis wordt precies hoe we het willen. Ook ons vorige jaren30 huis was precies hoe we het wilden. Ik hou er niet van om in de keuzes van een ander te wonen, wij hebben een behoorlijk specifieke stijl, dus we hebben tot 2 maal toe een dump gekocht die we helemaal zelf onder handen nemen. We hebben expres geen duur net verbouwd huis gekocht, omdat wij dan toch willen veranderen. Nu hebben wij ook nog een bedrijf aan huis, dus daar moet de ruimte ook op ingericht worden, dat klanten niet door onze woonkamer hoeven bijvoorbeeld.
Wat betreft badkamers en keukens kiezen wij dan idd voor tijdloos, want anders blijf je veranderen als je trends volgt.
-
woensdag 9 september 2020 om 09:18
Wat denk je van een stijl a la Titanic/Hotel New York? Klassieke wasbakken/baden met beetje industriele vibe maar niet te, want dat is eigenlijk alweer uit de mode aan het gaan, dan ben je er dalijk alweer op uitgekeken..Hasse88 schreef: ↑08-09-2020 09:39[..] Onze badkamer is een jaren '70 nachtmerrie van schrootjes en avocadogroene badmeubels. Ooit door mijn schoonouders erin gezet toen dat hélemaal hipperdepip was. Nu is het lelijk en vooral oud. We zien op tegen de verbouwing, want dat kunnen we niet zelf en zal veel tijd en geld kosten. Ik hink ook nog op twee benen vwb de stijl die ik wil (man vind alles best, zolang het geen paars is). Het word óf in de stijl van het huis, we hebben nog originele wasbakken liggen in de kelder, óf juist heel modern en industrieel, want deze huizen hadden oorspronkelijk geen badkamer. [..]
Krijg niet precies de fotos van wat ik bedoel, maar misschien geeft het je een idee.

-
woensdag 9 september 2020 om 09:37
Phloxx, interieur is wel mijn ding maar klussen en verbouwen niet. Man heeft 2 linkerhanden en een zwakke rug dus helaas leef ik met de keuzes van een ander. Het lijkt me wel leuk om een andere keuken en badkamer te hebben maar ik heb het geld er niet voor over. Bovendien is alles nog goed. Als de boel uit elkaar zou vallen was het nog iets anders.
In mijn vorige huis heb ik zelf mijn keuken ontworpen en mijn vader heeft het destijds gebouwd voor mij. Het is prachtig geworden daar kan geen enkele kant en klare keuken tegenop wat mij betreft.
Dat gezegd hebbende... ik heb 2x in een verbouwing gezeten (1x keuken en 1x badkamer) en alles op de kop hebben vond ik ook best een heel gedoe. Het stof zat letterlijk overal.
In mijn vorige huis heb ik zelf mijn keuken ontworpen en mijn vader heeft het destijds gebouwd voor mij. Het is prachtig geworden daar kan geen enkele kant en klare keuken tegenop wat mij betreft.
Dat gezegd hebbende... ik heb 2x in een verbouwing gezeten (1x keuken en 1x badkamer) en alles op de kop hebben vond ik ook best een heel gedoe. Het stof zat letterlijk overal.
woensdag 9 september 2020 om 09:53
@Phlox, ik snap wat je bedoelt qua badkamers. Maar de plaatjes die je gepost hebt schuren bij mij een beetje. Ik kan er niet helemaal mijn vinger op leggen. Sommige onderdelen vind ik namelijk ontzettend mooi (metrotegeltjes, visgraatvloer, het houtwerk rond de spiegels), maar de stijlen bij elkaar 'kloppen' niet in mijn ogen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 9 september 2020 om 09:53
Welke site is die fixer Uppers nl?Phloxx schreef: ↑09-09-2020 09:01Helaas momenteel ook een trend.
Overal een whitewash visgraat, staalglazen deuren, zwarte keuken met betonnen aanrecht.
Ik vind weinig echt lelijk (elke stijl kan goed uitgevoerd worden) maar dit vind ik ECHT lelijk omdat het zo godsgruwelijk onpersoonlijk en eenheidsworst is.
![]()
Voor iedereen een groene tuin

woensdag 9 september 2020 om 10:21
Ik vind dit juist mooi, modern. De voor foto vind ik om te janken. Die balken ook, zo in het bruin.Phloxx schreef: ↑09-09-2020 09:01Helaas momenteel ook een trend.
![]()
woensdag 9 september 2020 om 10:22
woensdag 9 september 2020 om 10:30
Maar waarom dan die huizen verbouwen. Als je modern mooi vind, koop dan een nieuwbouwwoning en laat de oude schattige huisjes over aan de liefhebbers. Ik vind het om te huilen om van huizen met zo'n karakter een moderne eenheidsworst te maken.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 9 september 2020 om 10:31
Neeeeee. Het glas in lood, de raamlijstenPhloxx schreef: ↑09-09-2020 09:01Helaas momenteel ook een trend.
![]()

Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
woensdag 9 september 2020 om 10:39
Ik moet ook in van die schattige oude huisjes leven, omdat het niet anders kon. Maar een ouderwets interieur vind ik echt niet leuk. Kan me voorstellen dat heel veel mensen dat zo voelen.

woensdag 9 september 2020 om 10:45
Maar die stalen deur meuk hadden ze achterwege moeten laten. Het had er even goed modern uitgezien als ze gewoon het glas in lood hadden laten zitten en maar één binnendeur hadden opgeofferd.
Ik snap niet waarom ze de ‘authentieke details’ zoals glas in lood eruit hebben gesloopt, dat huis brengt toch veel meer op met dan zonder. Geeft zo’n huis net wat meer ‘smoel’ en luxe.

woensdag 9 september 2020 om 10:47
Beter voorkomen toch. Ik vind jouw huis heel leuk. Ik heb een nep jaren ‘30 huis. Gewoon een stuk minder leuk want ook amper hoekjes (zeg maar één grote open ruimte, de jaren ‘30 look zit alleen aan de buitenkant).