Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

dinsdag 8 september 2020 om 19:44
Net dit jaar gekocht, ik ben er erg blij meeherfstappeltaart schreef: ↑08-09-2020 19:42Oh zo'n wijnvat vind ik ook heel erg leuk. Die heb ik helaas niet.

dinsdag 8 september 2020 om 19:52
HAHAHA oh sorry! wat grappig! ik vind zn pop echt zo eng doet me te veel denken aan zn pop wat elk moment tot leven kan komen. vond alleen op de foto niet eng!

dinsdag 8 september 2020 om 19:57
grapjas!
dinsdag 8 september 2020 om 19:58
Hahaha nu ben ik benieuwd!
@mafalda: op m'n telefoon lijkt 't dus echt mintgroen! Denk dat grijsgroen mooier is.
dinsdag 8 september 2020 om 20:00
dinsdag 8 september 2020 om 20:06
Ik heb 1 beeldje in de tuin, nou ja zo'n ding aan de schutting. Een bruut lelijke parkiet van de Action of zo. Mijn man doet altijd zijn best om 'm kwijt te maken, maar dat lukt hem écht niet. Há!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

dinsdag 8 september 2020 om 20:47
Momenteel heb ik een vogelhuisje in de voortuin (erfenis van vorige bewoner) en in de achtertuin drie radiatoren, twee speciekuipen en een paar kozijnen. Staat heel apart!
Ik ben zelf niet zo van de stenen beestjes in de tuin, maar ik vermoed dat dochter wel eens met een en ander thuis zal komen, dus op termijn zal er vanzelf wel wat verschijnen.
Ik ben zelf niet zo van de stenen beestjes in de tuin, maar ik vermoed dat dochter wel eens met een en ander thuis zal komen, dus op termijn zal er vanzelf wel wat verschijnen.
dinsdag 8 september 2020 om 20:49
Dat huis snap ik nooit iets van. Hier in Amsterdam heb je van die smalle grachtenpanden die zijn omgebouwd tot woning, en die zijn aan een kant vaak wat donker. Maar ja, die staan er al sinds 1650, dus dan krijg je wel flink karakter erbij. Maar waarom zou je een nieuwbouwhuis bouwen, waarbij de helft van de woonkamer/keuken ook een donker hol is. Maar dan zonder ook maar een millimeter sfeer in het huis?
dinsdag 8 september 2020 om 20:58
Een kangoeroe in de tuin omdat dochter er zo gek op is, een mooi beeld maar mooi dat het met haar meeverhuist!
En bij de voordeur een betonnen varken, ooit gekregen met onze bruiloft omdat de vriendengroep dat goed bij mijn ex vonden passen (je gooit bij kegelen een zwijntje als alles omvalt of zo en ze kennen elkaar van kegelen). Past niet op het balkon van ex zijn appartement en de (inmiddels gezamenlijke) vrienden waren nogal gelukkig (hoorden we via via) dat het ding niet gesneuveld is bij de scheiding, dat ik hem heb laten staan. Heb uberhaupt nog goede herinneringen aan de bruiloft, we hebben zoveel warme reacties gehad, dat koester ik, ook al zijn we 3 jaar geleden uit elkaar gegaan.
En bij de voordeur een betonnen varken, ooit gekregen met onze bruiloft omdat de vriendengroep dat goed bij mijn ex vonden passen (je gooit bij kegelen een zwijntje als alles omvalt of zo en ze kennen elkaar van kegelen). Past niet op het balkon van ex zijn appartement en de (inmiddels gezamenlijke) vrienden waren nogal gelukkig (hoorden we via via) dat het ding niet gesneuveld is bij de scheiding, dat ik hem heb laten staan. Heb uberhaupt nog goede herinneringen aan de bruiloft, we hebben zoveel warme reacties gehad, dat koester ik, ook al zijn we 3 jaar geleden uit elkaar gegaan.

dinsdag 8 september 2020 om 22:00
Wij hebben een houten dakopbouw, en hadden ontzettend last van spechten die dachten een leuk holletje te maken in ons dak. Nu hangen er aan de voor en achterzijde op het dak 2 afschuwelijk nep papegaaien van de action. Had namelijk gelezen dat als je een nep specht op zou hangen dit zou helpen, iets met territorium. Ik dacht papagaai, specht... die zal het verschil toch niet zien
Nou dat klopt, nooit meer last van de specht gehad. Buren hebben voor honderden euro's rvs strips op de favoriete plekken van het dak laten plaatsen ik was voor 2 x €1.99 klaar. Lelijk..... maar wel effectief

Nou dat klopt, nooit meer last van de specht gehad. Buren hebben voor honderden euro's rvs strips op de favoriete plekken van het dak laten plaatsen ik was voor 2 x €1.99 klaar. Lelijk..... maar wel effectief
dinsdag 8 september 2020 om 22:06
Wat grappig!Chachachaa schreef: ↑08-09-2020 22:00Wij hebben een houten dakopbouw, en hadden ontzettend last van spechten die dachten een leuk holletje te maken in ons dak. Nu hangen er aan de voor en achterzijde op het dak 2 afschuwelijk nep papegaaien van de action. Had namelijk gelezen dat als je een nep specht op zou hangen dit zou helpen, iets met territorium. Ik dacht papagaai, specht... die zal het verschil toch niet zien![]()
Mijn moeder heeft op haar balkon zo'n grote zwarte plastic kraai want die zou duiven afschrikken. Niet dus, duiven komen gezellig naast de kraai zitten (en poepen)

dinsdag 8 september 2020 om 22:11
Chachachaa schreef: ↑08-09-2020 22:00Wij hebben een houten dakopbouw, en hadden ontzettend last van spechten die dachten een leuk holletje te maken in ons dak. Nu hangen er aan de voor en achterzijde op het dak 2 afschuwelijk nep papegaaien van de action. Had namelijk gelezen dat als je een nep specht op zou hangen dit zou helpen, iets met territorium. Ik dacht papagaai, specht... die zal het verschil toch niet zien![]()

Ik heb geen beelden op mijn balkon, en ook niet in huis. Heb het in huis al druk genoeg met heel veel planten, heel veel boeken, en mijn "gewone dagelijkse zooi".
Ik vind het altijd wel leuk om in een huis (zowel van mijzelf als van anderen) wat "te kijken" te hebben. Dat kan een boekenkast zijn, schilderijtjes, allerlei uitstallingen en ja desnoods ook een hele verzameling kitscherige beeldjes.

Een interieur waar niets te zien valt, daar word ik onrustig van. Ook al heb ik ADD.

Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
dinsdag 8 september 2020 om 22:29
dinsdag 8 september 2020 om 22:53
Heb ik! En 2 dezelfde matrassen, 2 dezelfde dekbedden, 2 dezelfde overtrekken, 2 dezelfde gordijnen, 2 dezelfde fauteuils.
Oh, en 2 x 2 katten. Wel verschillende kleuren, maar allemaal met een bontjas.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 9 september 2020 om 07:41
Nee hoor. Mijn schoonvader had 'm gewonnen bij een robbertje bridge en mijn schoonmoeder deed het ding in de ban. Dus mocht ie bij ons hangen. Het helpt in ieder geval niet tegen de vogels, het stikt hier van de merels, musjes, kool- en pimpelmeesjes, vinkjes, duiven en eksters. Brutale dingen ook nog, zelfs onze superluie kat houd ze niet tegen

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 9 september 2020 om 07:43
En over de gordijnen: ze zijn gekocht! Alleen kwam er bij vriendin wat tussen, dus ze worden pas vandaag gebracht. Het is nog steeds heel vroeg licht mensen, héél vroeg...