Zwanger worden vanaf juni 2020 (Tabel)

13-06-2020 13:09 437 berichten
Vervolg op
‘ Zwanger worden vanaf juni 2020’, met tabel.

Voor allen die willen aansluiten!
NaamLftKindRondeNOD/echo datum/ud Bijzonderheden
NWell 25/3015 30 december pcos, clomid50mg werkt niet, nu clomid 100mg
Mms25 27/311e:hug: 18 januari mk
Lize129/332e 1 jaar:hug: 22 december mk nov
Sali1985 34/372e 19mnd:flirting: ud half augustus
maMarjan leeftijd3e 6jr/2jr:flirting: :heart: ud 2 juni, 17/12 echo mk april ‘19
September10 30/351e :flirting: :heart: ud 25/2
Adventkalender 311:flirting:ud 19/3 mk mei
Zwartgroen (leeftijd)2:flirting: :heart: ud eind maart
Lalameme 25/28 2e 21mnd:flirting: :heart: 15 april UDguos vanwege groei dochter
pinguin00 262e 8mnd :flirting:Ud 2/5 mk aug '18. 18-06 opnieuw intake icsi
Kristie1988 31/322e 18mnd:flirting: :heart:u/d 3 mei1e kindje prematuur
anoniem_63ad9d62633bc wijzigde dit bericht op 23-12-2020 18:46
87.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kristie! Lucky shot, haha, gefeliciteerd :cheer2:
Wen maar rustig aan het idee de komende dagen. En bij twijfel doe je een action test, daar kan je niet blut van gaan 🤪
Kristie: wauw gefeliciteerd! Een lucky shot it is! Wanneer wil je er nog een test tegen aan gooien?
Ahh leuk dat poppetje! Ben even bij de action geweest en nog 2 testjes gehaald. Zojuist net 1 gedaan was wel streepje maar niet dikke streep. Vind dat toch twijfelachtig. Morgen ochtend nog maar een keer 1 doen. Zeggen ze ook niet dat je dat s ochtends moet doen of is dat onzin? Hebben jullie dat programma niets liever dan een kind gekeken? Ik denk wel is aan het stel Lisette en Dennis, hoeveel moeite hun moeten doen en hoeveel blije poppetjes wij al in het tabel hebben staan in een korte tijd.
Hebben diegene die al een kindje hebben moeders voor moeders gedaan?
Aaah! Gefeliciteerd Kristie! :cheer2: Sochtends testen is goed omdat je urine dan het meest geconsentreerd is, maar inprincipe zou je elk moment kunnen testen, bij een prille zwangerschap zou het alleen kunnen zijn dat het streepje niet zo donker is omdat er nog maar weinig hcg aangemaakt is. Omdat je nod nu pas is zou het goed kunnrn dat het streepje nog dun is hoor! Ik zou om de dag testen, je hcg zou elke 48 uur moeten verdubbelen, en dan lekker in de ochtend.

En jammer dames! Op naar de volgende ronde! Hopelijk sluit er snel weer iemand aan!

Moeders voor moeders heb ik vorige zwangerschap gedaan! Mede omdat ik pas na 1.5 jaar zwanger werd en wij in de beginfase van een medisch traject stonden. (Hoe bizar dat ik nu zo snel zwanger ben geworden, ik kan het nogsteeds niet geloven! ). Wel twijfel ik deze keer omdat ik het icm de misselijkheid heel zwaar vond. Ik ben weer ontzettend misselijk en al weer een paar kilo kwijt, dus ik weet niet of het verstandig is voor mijn eigengezondheid het overgeven nog meer te trikkeren. Ik heb met mijzelf afgesproken de echo van vandaag aan te kijken en dan te beslissen, want ik zou wel weer heel graag meedoen! Ik gun namelijk iedereen een wonder!
Kristie een streep is een streep, zeker in de middag met een actiontest :hello:
wij hebben net onze baby met hartje gezien! Zo ontzettend blij! 6weken en 5 dagen nu :love:
Lalameme schreef:
25-08-2020 17:29
wij hebben net onze baby met hartje gezien! Zo ontzettend blij! 6weken en 5 dagen nu :love:
Wat fijn! :heart:

Kristie: gefeliciteerd! Een streep is een streep heb ik hier destijds geleerd ;)

Moeders voor moeders heb ik vorige zwangerschap wel aan meegedaan. Toen had ik geen last van misselijkheid maar vond de geur van de flessen toen al erg intens. Deze keer durf ik het niet aan..
Ah kristie gefeliciteeeerd!!! Een streep is een streep hoor! Ik testte zowel bij mijn vorige als bij deze zwangerschap in de middag veel donkerder. ‘S ochtends altijd lichte streepjes.

Mvm doe ik niet aan mee, ondanks dat ik ook zwanger ben geworden door een traject. Vorige keer wist ik niet dat het bestond en nu durf ik het niet aan gezien de extreme misselijkheid die ik ook nu weer verwacht. Mocht de zwangerschap nu beter verlopen dan de vorige wil ik het wel doen!

Lalameme wauw! Geweldig!!
Pittig he pinquin! Hier dus net zo! Als ik die flessen opende! Bleh. Wanneer heb jij je eerste echo? Hoe is het nu met je ? Kan je het al geloven ?

Ik voel je zwartgroen. Ik stuurde de flessen vaak zat leeg terug omdat ik de geur echt niet kon hendelen. Dan is het ook gewoon zonde van hun tijd..

Hoe is het verder met iedereen ?
Lalameme: wat mooi zeg dat jullie een goede echo hebben gehad! Heerlijk genieten!

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap niet mee gedaan met mvm. Niet omdat ik niet wou maar ik vond het niet fijn idee dat het afgeleverd word voor je deur. Ik woon in een lekker roddeldorp dus iedereen zou dan gelijk weten dat ik zwanger was en dat wou ik niet.
Als ik weer zwanger mag raken dan zou ik precies om deze reden er weer voor kiezen om het niet te doen..
Gefeliciteerd Kristie! Lopen de testen mooi op?
Lalameme; fijn dat jullie een goede echo hebben gezien met een kloppend hartje!

Hier zit ik op cyclus dag 10, vanaf vandaag begonnen met ovulatie testen. Vanmiddag een heel licht streepje zichtbaar op de ovulatie test. De komende dagen door testen en hopelijk vind ik snel me eisprong. :)
Mvm; ik heb alle 3x mee gedaan. Ik was verschrikkelijk misselijk, maar de geur/flessen was voor mij geen trigger. Ik plaste enorm veel dus had de flessen vaak na 3a4 dagen helemaal vol. Ik kon dus ook rustig een plasje doorspoelen.
Ah wat super Nwell! Medicatie slaat dus wel aan? Hopelijk met een paar dagen een mooie dikke streep! En over iets meer dan 2 weken 2 dikke strepen! :)

Ik vind het knap mamarjan! Echt heel knap!

Ja dat snap ik lize. Je wilt het niet meteen aan de grote klok hangen, en zeker niet op deze manier!
@Kristie:
Gefeliciteerd!! Jeetje wat super fijn al die zwangere hier al, hoop er zelf ook snel bij te horen voor ons tweede wondertje.

Moeders voor moeders heb ik de vorige zwangerschap aan meegedaan, vooral omdat mijn beste vriendin 5 jaar erover heeft gedaan om zwanger te worden en ik dat dus van heel dichtbij heb meegemaakt en het iedereen zó gun! Maar mocht het ons nog een keer gegund zijn om zwanger te raken dan doe ik niet meer mee.
Heb met liefde geholpen, maar vond het vreselijk dat opvangen, de geur, hele tijd was ik ermee bezig en zou nu dan echt willen genieten van het zwanger zijn.
Ieder zijn eigen keus hoor!

Nou komende week beginnen mijn vruchtbare dagen, ronde 3! Spannend weer maar pfff dan weer 2 weken wachten en als ik dan mijn NOD krijg dan wéét 2 weken wachten op een nieuwe poging..ik vind het nogal wat allemaal.
Realiseer me nu pas hoe makkelijk het de eerste zwangerschap allemaal ging.
Vrijdag naar de gynaecoloog (ivm de enorme pijnen rond de eisprong) en duimen dat ronde 3 raak is!
Zag dat mijn NOD ingevuld was op 16 sept, deze is 19 sept als het goed is. Heb het even veranderd! :-)
Zag dat mijn NOD ingevuld was op 16 sept, deze is 19 sept als het goed is. Heb het even veranderd! :-)
Sali1985 schreef:
29-08-2020 13:53
Nou komende week beginnen mijn vruchtbare dagen, ronde 3! Spannend weer maar pfff dan weer 2 weken wachten en als ik dan mijn NOD krijg dan wéét 2 weken wachten op een nieuwe poging..ik vind het nogal wat allemaal.
Dit dus precies sali, dit omschrijft helemaal zoals ik me nu ook voel! We zijn natuurlijk nog helemaal niet zo lang bezig met het krijgen van een eerste kindje. Echter vind ik het best wel wat zoals Sali omschrijft. Zeker omdat we ook nog helemaal niet weten of het ooit gaat lukken en als dat al zo is wanneer. Dat maakt me stiekem best wel onzeker, doe je iets verkeerd of zijn er misschien medische dingen die spelen terwijl je het helemaal niet weet.

Mijn beste vriendin is al bijna 3 jaar bezig en bij 4 andere goede vriendinnen Ging het ook allemaal helemaal niet vanzelf. Ik merk dat ik het zelf best lastig vind om er “niet te veel mee bezig te zijn”
oeps, mijn korte bericht blijkbaar iets te vaak gepost (mijn telefoon hing vast) en krijg ze nu niet weg, nouja het is dus duidelijk haha!

@mms25
Ik begrijp je helemaal!
Soms denk ik ook; waarom wordt niet iedereen getest voordat je start, maar goed onnodige medische kosten is ook logisch. Al zou het toch fijn zijn, vooral als je voor een eerste kindje start.
Maar denkt maar zo; de kans om zwanger te worden is volgens statistieken:
Binnen 3 maanden 30%
Binnen 6 maanden 70%
Binnen 1 jaar 80%
Binnen 2 jaar 90%

Dus binnen een half jaar is 70% zwanger, dat is best veel toch!

Helaas begint bij mij de pijn alweer, 3e maand dat ik in de week van mijn ovulatie zo'n pijn heb en hoe korter bij mijn ovulatie hoe erger (deze is zaterdag). Dus het wordt een leuke week, zucht..
Gelukkig vrijdag naar de gynaecoloog, hopelijk kan zij mij zeggen waarom ik dit heb. Ik snap dat mensen op de dag van de eisprong dit kunnen voelen en pijnlijk kan zijn (heb ik dit keer ook, bij mijn eerste zoontje voelde ik niks) maar een hele week? Mijn onderbuik staat ook bol/gespannen, pijn als je het aanraakt en vrijen wordt komende dagen steeds pijnlijker (zo fijn in de vruchtbare week....)
maarrr hopelijk is het niks en duimen dat ik snel zwanger ben, dan heb ik er geen last meer van haha!
Vorige zwangerschap een heerlijke zwangerschap gehad zonder kwaaltjes, dus duimen duimen dat ik dit nog een keer mag meemaken (überhaupt zwanger zijn).

Oh en Mms25 mijn beste vriendin was 5 jaar bezig, uiteindelijk na 2 jaar medische molen gelukt en net een prachtig dochtertje. Maar begrijp je onzekerheid hoor, maar kijk ook eens naar de stellen (en deze groep dus) waar het wel lukt. Nu nog geen reden waarom het niet zou lukken, dus we gaan positief door!
Onze NOD's liggen vlak bij elkaar, hopelijk kunnen we elkaar gauw feliciteren!
oeps, mijn korte bericht blijkbaar iets te vaak gepost (mijn telefoon hing vast) en krijg ze nu niet weg, nouja het is dus duidelijk haha!

@mms25
Ik begrijp je helemaal!
Soms denk ik ook; waarom wordt niet iedereen getest voordat je start, maar goed onnodige medische kosten is ook logisch. Al zou het toch fijn zijn, vooral als je voor een eerste kindje start.
Maar denkt maar zo; de kans om zwanger te worden is volgens statistieken:
Binnen 3 maanden 30%
Binnen 6 maanden 70%
Binnen 1 jaar 80%
Binnen 2 jaar 90%

Dus binnen een half jaar is 70% zwanger, dat is best veel toch!

Helaas begint bij mij de pijn alweer, 3e maand dat ik in de week van mijn ovulatie zo'n pijn heb en hoe korter bij mijn ovulatie hoe erger (deze is zaterdag). Dus het wordt een leuke week, zucht..
Gelukkig vrijdag naar de gynaecoloog, hopelijk kan zij mij zeggen waarom ik dit heb. Ik snap dat mensen op de dag van de eisprong dit kunnen voelen en pijnlijk kan zijn (heb ik dit keer ook, bij mijn eerste zoontje voelde ik niks) maar een hele week? Mijn onderbuik staat ook bol/gespannen, pijn als je het aanraakt en vrijen wordt komende dagen steeds pijnlijker (zo fijn in de vruchtbare week....)
maarrr hopelijk is het niks en duimen dat ik snel zwanger ben, dan heb ik er geen last meer van haha!
Vorige zwangerschap een heerlijke zwangerschap gehad zonder kwaaltjes, dus duimen duimen dat ik dit nog een keer mag meemaken (überhaupt zwanger zijn).

Oh en Mms25 mijn beste vriendin was 5 jaar bezig, uiteindelijk na 2 jaar medische molen gelukt en net een prachtig dochtertje. Maar begrijp je onzekerheid hoor, maar kijk ook eens naar de stellen (en deze groep dus) waar het wel lukt. Nu nog geen reden waarom het niet zou lukken, dus we gaan positief door!
Onze NOD's liggen vlak bij elkaar, hopelijk kunnen we elkaar gauw feliciteren!
Kan iemand me helpen hoe ik berichten verwijder, want ze staan er steeds dubbel in. Heel irritant haha!
Als ik op wijzigen klik, kan ik wel tekst aanpassen maar het niet verwijderen...

Dankjewel alvast!
Mms: ik snap je helemaal. Bij mijn eerste zwangerschap stond ik er ook zo in. Was zo zenuwachtig elke keer en leefde van menstruatie naar eisprong van eisprong naar nod. Was er bijna elke dag mee bezig en google was mijn nieuwe beste vriend. Mijn grootste angst was ook dat ik nooit moeder kon worden. Gelukkig is het bij mij goed gekomen en geniet ik nu van een heerlijk meisje van 10 maand. Maar zelfs ondanks dat ik dus weet dat het mogelijk is heb ik nu ook weer dat die gedachten mij besluipen. Zou een 2e mij gegund worden?

Hier nog 5 a 6 dagen voor nod. Super spannend ook weer. 3 dagen geleden had ik in1x zo ontzettend kramp heb geen idee waar dat weg kwam maar kon even niet meer recht staan. Sinds dien heb ik steeds last van menstruatie gevoel dus erg benieuwd of het mentruatie gevoel is van een zwangerschap of dat de rode duivels langs komen..
Lize1 hoe gaat het met jou? Nog steeds last van kramen en pms of is deze nog uitgebleven? Ik hoop voor je dat ie nog steeds uitgebleven is... heb je inmiddels getest of wacht je nog even af.

Ik ga deze week lekker genieten van mijn bruiloft. Stiekem wel twijfels of ik wel of niet ga drinken, maar heb geen goed gevoel over deze maand dus ik pak lekker een wijntje om te proosten.
Ja lize hoe gaat het ? Ik denk dat je nod inmiddels geweest is ?

Oh wat spannend Mms25! Ik wens jullie alvast een fantastische en super bijzondere dag! Ik denk dat een wijntje best prima kan hoor. Ook nog maar een weekje tot je nod, zou wel het mooiste huwelijkskado zijn ! Ik dronk bij mn vorige zwangerschap de 1.5 jaar die het duurde geen druppel, tot we op vakantie waren en ik achteraf gezien al zwanger was. (1 glas sangria) een keer een drankje voordat je zwanger bent kan denk ik echt geen kwaad! :) geniet van jullie dag! :heart:

Lastig he, dat je niet weet wanneer het komt. Bij dochter duurde het in ons geval 1.5 jaar. Ik was enorm onzeker, dat begon langzaam te komen na een ronde of 4, hoewel je dan pas net begonnen bent en het niet gek is om na 4 maanden niet zwanger te zijn waren de meeste om mij heen al lang en breed zwanger. Ik hoop dat jullie allemaal heel snel gezond zwanger zijn. Ik gun het jullie allemaal heel erg! :heart:
Hi meiden,

Het is stil hier!
Er zijn weer een aantal NOD’s geweest, nog nieuws bij Lize, Mms, NWell? Spannend!

Ik heb over een paar dagen mijn NOD maar mega krampen en sinds zondag af en toe wat roze bij afvegen, dus ben er bang voor...
Nog paar dagen afwachten of het goed gaat doorzetten..

Vrijdag gaan we een lang weekend naar de kust in een huisje met ons zoontje en onze hond, wordt prachtig weer dus genieten!

Hoe gaat het met de zwangere dames? Nog echo’s gehad? Hoe voelen jullie je?

Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven