Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Getaway_Car_59 schreef:
15-09-2020 14:28
Nou jaaa, wat ik nu weer meemaak: Gisteravond had iemand op mijn advertentie geboden, vlakbij de vraagprijs. Ik besloten om het bod te accepteren, Dus ik schreef vanmorgen:
Goedemorgen! Bij deze wil ik u laten weten dat uw bod geaccepteerd is. U kunt het product ophalen of ik stuur u een betaalverzoek en dan krijg ik bij betaling automatisch uw adres.

Krijg ik terug: Je manier van communiceren staat mij niet aan. Veel te direct en dreigend. Ik zoek verder. Succes ermee.

WTF. :facepalm:
Ik word echt oprecht heel erg blij als een verkoper zo reageert zoals jij deed. Netjes en duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zeggen mensen “ik maak het morgenvroeg over” en vervolgens geen betaling binnen de volgende dag of reactie terug aaaargh :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Vorige week twee keer zitten wachten op iemand die iets zou komen ophalen via marktplaats.

Twee keer.
Anderhalf uur gewacht.
Op één week tijd..... zucht.
Laatst vroeg ook iemand of ik "aan" foto's van mijn te koop staande sneakers wilde maken, en dan het liefst eigenlijk een filmpje waarop ik met de sneakers aan in het gras stond en met mijn hakken in het zand zou draaien.

Met de mededeling dat ze ook nog wel iets extra's wilde betalen voor de moeite.

:bonk:
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
15-09-2020 14:39
Ja, als je alle tijd van de wereld hebt en mp je hobby is. Ik heb hier geen tijd voor.

De meeste advertenties hebben een vraagprijs. Mp geeft ook aan dat de kans dat je dan sneller verkoopt groter is dan alleen bieden.

Bedankt dat je even komt uitleggen wat mp is en hoe het is bedoeld :facepalm:
Ga je lekker? Last van de warmte? Met je facepalm. :nut:

Bieden dmv berichten kost juist MEER tijd. Zoveel van de koper als van de verkoper.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
15-09-2020 12:27
Of je leest dat die persoon hele weekend niet thuis was.En de koper dat weet.

Beetje voorzichtigheid kan echt geen kwaad. Wat maakt jou dat verder uit? Doe jij dat niet.
Dan is het toch beter om niet te zeggen dat je het hele weekend niet thuis bent? Als je dan voorzichtig bent moet je dat wel goed doen.

Ging me niet perse om deze casus. Heb namelijk vaker gelezen dat mensen hun adres pas op het laatste moment doorgeven.
Je begrijpt toch wel dat dat helemaal niks uitsluit/voorkomt? Dat men dan als reden geeft dat je als je ruim van te voren een afspraak maakt meer afhakers hebt, kan ik.nog volgen, Maar als je een afspraak al hebt staan, alleen het adres niet opgeeft gast dat ook niet op. Totaal onlogisch en daarom krijg je dus irritaties dat mensen denken toedeldoki. Uur van te voren pas adres geven. Slaat kant noch wal.

En je laatste opmerking is overbodig daar gaat het helemaal niet om, begrijp wel dat je dat gebruikt als je geen argumenten meer hebt.
Nou, ben blij dat jullie het net zo belachelijk vinden als ik.

Nu kan ik er wel weer om lachen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik snap dat hele later je adres doorgeven gebeuren nog steeds niet helaas.
Als ik een verkoper had die zo moeilijk deed zou ik afhaken. Voor mij is het van belang om een afspraak in te kunnen plannen ik moet namelijk weten of ik ergens met de auto heen moet (dan moet man rijden) of gewoon met de fiets. Maar sowieso als je zo wantrouwig bent verkoop je handel dan niet online.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Sabeltandcavia schreef:
15-09-2020 12:23
Wat ik ook zo vervelend vind is de vaak summiere informatie die wordt gegeven in de tekst. Alsof de advertentie per letter betaald moet worden. Bijvoorbeeld bij een advertentie van een paar houten planken niet vermelden om welke houtsoort het gaat en de afmetingen er niet bij zetten.

Of verkeerde informatie. Waaltjes is niet een andere benaming voor betonnen klinkers in waalformaat.
Of kleding waar geen exacte maat bij staat maar alleen iets van 'nieuwe trui H&M' (6)
Ik heb een paar weken geleden een winterjas gekocht voor een van mijn kinderen. Nog best een aardige prijs voor betaald, maar het was een merkjas en in heel goede staat. Krijg ik het ding thuis... stinken! en vol vlekken zowel van binnen als van buiten. Echt zó goor. Heb hem twee keer gewassen en nu is hij helemaal schoon en fris. Maar ik snap niet dat je iets verkoopt voor zo’n prijs en dan ook nog onderhandelt omdat de jas echt in nieuwstaat verkeert.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
15-09-2020 16:44
Nee ik snap dat hele later je adres doorgeven gebeuren nog steeds niet helaas.
Als ik een verkoper had die zo moeilijk deed zou ik afhaken. Voor mij is het van belang om een afspraak in te kunnen plannen ik moet namelijk weten of ik ergens met de auto heen moet (dan moet man rijden) of gewoon met de fiets. Maar sowieso als je zo wantrouwig bent verkoop je handel dan niet online.
Het was de eerste keer dat ik dit zo deed en heb al door dat dit voor mij in ieder geval niet werkt. Les geleerd dus, volgende keer geef ik mijn adres meteen door. Er stond trouwens wel in mijn advertentie welke stad en welk deel van die stad het was.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
15-09-2020 15:26
Dan is het toch beter om niet te zeggen dat je het hele weekend niet thuis bent? Als je dan voorzichtig bent moet je dat wel goed doen.

Ging me niet perse om deze casus. Heb namelijk vaker gelezen dat mensen hun adres pas op het laatste moment doorgeven.
Je begrijpt toch wel dat dat helemaal niks uitsluit/voorkomt? Dat men dan als reden geeft dat je als je ruim van te voren een afspraak maakt meer afhakers hebt, kan ik.nog volgen, Maar als je een afspraak al hebt staan, alleen het adres niet opgeeft gast dat ook niet op. Totaal onlogisch en daarom krijg je dus irritaties dat mensen denken toedeldoki. Uur van te voren pas adres geven. Slaat kant noch wal.

En je laatste opmerking is overbodig daar gaat het helemaal niet om, begrijp wel dat je dat gebruikt als je geen argumenten meer hebt.
Die veiligheid snap ik ook niet zo nee.
Welke veiligheid bouw je daar dan mee in? Volgens mij is het allemaal onzin.

Zo las ik laatst op onze plaatselijke FB groep ook een oproepje van een alleenstaande moeder die net in de stad woonde en contacten zocht. Schreef ze erbij dat ze de leeftijd van haar kind niet wilde vertellen vanwege zijn veiligheid ... euh ... het zal wel aan mij liggen, maar daar snap ik echt niets van. Deed me ineens hier aan denken.
*Sally* schreef:
15-09-2020 17:36
Ik heb een paar weken geleden een winterjas gekocht voor een van mijn kinderen. Nog best een aardige prijs voor betaald, maar het was een merkjas en in heel goede staat. Krijg ik het ding thuis... stinken! en vol vlekken zowel van binnen als van buiten. Echt zó goor. Heb hem twee keer gewassen en nu is hij helemaal schoon en fris. Maar ik snap niet dat je iets verkoopt voor zo’n prijs en dan ook nog onderhandelt omdat de jas echt in nieuwstaat verkeert.
Is eigenlijk gewoon een vorm van oplichting...
minnimouse schreef:
15-09-2020 19:45
Die veiligheid snap ik ook niet zo nee.
Welke veiligheid bouw je daar dan mee in? Volgens mij is het allemaal onzin.

Zo las ik laatst op onze plaatselijke FB groep ook een oproepje van een alleenstaande moeder die net in de stad woonde en contacten zocht. Schreef ze erbij dat ze de leeftijd van haar kind niet wilde vertellen vanwege zijn veiligheid ... euh ... het zal wel aan mij liggen, maar daar snap ik echt niets van. Deed me ineens hier aan denken.
Sowieso zijn sommige mensen helemaal paranoïde lijkt wel. Dat je voorzichtig bent, oké. Maar sommige mensen benaderen iedereen als een potentiële crimineel.
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
15-09-2020 17:52
Het was de eerste keer dat ik dit zo deed en heb al door dat dit voor mij in ieder geval niet werkt. Les geleerd dus, volgende keer geef ik mijn adres meteen door. Er stond trouwens wel in mijn advertentie welke stad en welk deel van die stad het was.
Ow was niet specifiek op jou hoor ik lees het (hier) wel meer. Nou ja toch niks voor jou kan gebeuren! Hopelijk krijg je je artikel alsnog snel verkocht.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
15-09-2020 14:28
Nou jaaa, wat ik nu weer meemaak: Gisteravond had iemand op mijn advertentie geboden, vlakbij de vraagprijs. Ik besloten om het bod te accepteren, Dus ik schreef vanmorgen:
Goedemorgen! Bij deze wil ik u laten weten dat uw bod geaccepteerd is. U kunt het product ophalen of ik stuur u een betaalverzoek en dan krijg ik bij betaling automatisch uw adres.

Krijg ik terug: Je manier van communiceren staat mij niet aan. Veel te direct en dreigend. Ik zoek verder. Succes ermee.

WTF. :facepalm:
Heb ik ook een keer gehad. Verkocht een mandala maker voor kinderen. De ophaal afspraak was al gemaakt. Toen vroeg mevrouw: het gaat wel om de grote versie toch? Waarop ik zei : zoals vermeld in mijn advertentie gaat het inderdaad om de grote versie.

Nou toen kwam het: ik voel me niet prettig bij deze stijl van communiceren. Ik zeg onze afspraak bij deze af
fanatic schreef:
15-09-2020 22:44
Heb ik ook een keer gehad. Verkocht een mandala maker voor kinderen. De ophaal afspraak was al gemaakt. Toen vroeg mevrouw: het gaat wel om de grote versie toch? Waarop ik zei : zoals vermeld in mijn advertentie gaat het inderdaad om de grote versie.

Nou toen kwam het: ik voel me niet prettig bij deze stijl van communiceren. Ik zeg onze afspraak bij deze af
Omg :HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het trouwens ook wel eens gehad. Sloeg helemaal nergens op, want ik was gewoon beleefd. Maar het kwam allemaal te formeel over en daardoor kreeg ze geen goed gevoel erbij :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
fanatic schreef:
15-09-2020 22:44
Heb ik ook een keer gehad. Verkocht een mandala maker voor kinderen. De ophaal afspraak was al gemaakt. Toen vroeg mevrouw: het gaat wel om de grote versie toch? Waarop ik zei : zoals vermeld in mijn advertentie gaat het inderdaad om de grote versie.

Nou toen kwam het: ik voel me niet prettig bij deze stijl van communiceren. Ik zeg onze afspraak bij deze af
Ja, je wees haar op slecht kunnen lezen. Niet iedereen vind dat heel fijn. :-D
Alle reacties Link kopieren
Lykke- schreef:
15-09-2020 15:02
Laatst vroeg ook iemand of ik "aan" foto's van mijn te koop staande sneakers wilde maken, en dan het liefst eigenlijk een filmpje waarop ik met de sneakers aan in het gras stond en met mijn hakken in het zand zou draaien.

Met de mededeling dat ze ook nog wel iets extra's wilde betalen voor de moeite.

:bonk:
Omggg same. Heb terug gestuurd of ze dit dan op regenboog gras met glitters wilde. Overigens had ze al van 14 mensen 1 ster gekregen dus ik voelde het voor dit bericht al aankomen.

Heeii

zou u het goed vinden dat mijn broertje de schoenen op komt halen omdat hij
toch vaak in de buurt is voor zijn stage :)
Ik heb misschien een wat ongewone vraag maar ik hoop dat u ons helpen kan.

Ik wil deze schoenen gebruiken met oefeningen ( ik doe een soort acro ) en
ik moet dan met de schoenen veel In het gras oefenen etc ... Zou u eventjes
een film kunnen maken dat u wat gras vertrapt, dus dat je met beide voeten
heen en weer draait op je tenen zodat je het helemaal vertrapt onder je
voeten tijdens het draaien. En als u geen gras heeft dat u het misschien
ergens anders mee kan doen ?

Omdat ik geen miskoop wil doen , is dit even heel erg belangrijk voor mij.

Dan kan mijn broertje ze daarna komen halen als het kan ?

En Ik wil u ook wel iets extra betalen hoor voor alle moeite 😊

Met vriendelijke groet
Hahaha, ze vraagt het wel lief. Maar de vraag zelf is debiel.

Of is het een fetishmannetje?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
15-09-2020 23:49
Hahaha, ze vraagt het wel lief. Maar de vraag zelf is debiel.

Of is het een fetishmannetje?
Denk eerder het laatste ja. Gelukkig zag dus al van 14 mensen komt niet opdagen, beleefder communiceren etc etc dus ik dacht er klopt iets niet.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
15-09-2020 14:39
Ja, als je alle tijd van de wereld hebt en mp je hobby is. Ik heb hier geen tijd voor.

De meeste advertenties hebben een vraagprijs. Mp geeft ook aan dat de kans dat je dan sneller verkoopt groter is dan alleen bieden.

Bedankt dat je even komt uitleggen wat mp is en hoe het is bedoeld :facepalm:

...en dus ga je je eigen en andermans tijd verdoen met lullige zinnetjes als “is het nog te koop?’ In plaats van gewoon een bod te doen
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
15-09-2020 23:40
Ja, je wees haar op slecht kunnen lezen. Niet iedereen vind dat heel fijn. :-D
Hahahaha okee ja daar heb je een punt. Maar zei het wel op een respectvolle manier.
Had kunnen zeggen kan jij niet lezen??? Dat staaaat er toch?
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
15-09-2020 22:44
Heb ik ook een keer gehad. Verkocht een mandala maker voor kinderen. De ophaal afspraak was al gemaakt. Toen vroeg mevrouw: het gaat wel om de grote versie toch? Waarop ik zei : zoals vermeld in mijn advertentie gaat het inderdaad om de grote versie.

Nou toen kwam het: ik voel me niet prettig bij deze stijl van communiceren. Ik zeg onze afspraak bij deze af
Haha nou je bent nog aardig hoor! Ik antwoord weleens met ‘zie advertentie’ :proud:
Die vrouw is niet goed als ze híer al aanstoot aan neemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven