Napraattopic 136 - Met geklets

12-09-2020 14:47 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 136!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ah, stom, Felidaes!
Life is short. Eat dessert first.
He bah... anno 2020 mannen die zich bemoeien met de keuze van de huisarts van hun partner... heel snel opzouten...
LīlyRose schreef:
23-09-2020 11:25
Die mannelijke huisarts is niet echt toch?
Denk ik niet nee. Verhaal is raar, vorig verhaal was ook zo raar. En ze reageert alleen af en toe met post die het vuurtje opwakkeren.
He wat rot felidaes :(
Ik heb ook aardig wat schoenen. Het meeste draag ik sneakers en veterboots.
LīlyRose schreef:

Nee, kan niet echt zijn
Solomio schreef:
23-09-2020 11:45
Ik heb een boekenkast in gebruik als schoenenkast. Daar staan de mooiste schoenen in.

Wij hebben 4 Billy's, en in maar 1 daarvan staan schoenen. Nja, we zouden er wel makkelijk 2 kunnen vullen samen, maar blijkbaar vinden we schoenen in het halletje en achter in de schuur en op een ander schoenenrek in dezelfde kamer handiger :facepalm:
Solomio schreef:
23-09-2020 09:36
Dat topic mijd ik als de pest.

Ik kreeg 200 euro extra van het uwv: toeslag chronisch zieken en gehandicapten.
Eigenlijk moet ik dan mijn troostschoenen terugsturen hè, want ik heb geen troost meer nodig.
Wat verdrietig dat je geen troost meer nodig hebt.
Echt heel rot voor je.
Is er iets dat zou helpen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Felidaes schreef:
23-09-2020 11:56
Allereerst hartelijk dank voor uw interesse in de functie van Office Manager bij Hutserdefluts........
Gezien het grote aantal reacties hebben wij bij een eerste selectie, de door ons gestelde functie-eisen strikt toegepast.
Helaas moeten wij mededelen dat wij u niet zullen uitnodigen voor een gesprek.

Dit dus...

Normaal wordt er op dit soort vacatures al veel gesolliciteerd, maar ik denk dat het nu in deze tijd nog wel veel moeilijker zal worden voor mij (en vele anderen).
Je krijgt een afwijzing, zelfs dat is niet meer standaard.
Wat ik echt achteruitgang vind. Soort fatsoen om iig afwijzing te sturen.

Succes! Hoop dat er snel een uitnodiging bij je mail/post zit.
Braose schreef:
23-09-2020 12:18
Denk ik niet nee. Verhaal is raar, vorig verhaal was ook zo raar. En ze reageert alleen af en toe met post die het vuurtje opwakkeren.
Precies
Schoenen hier...
Rijtje / bult onder de kapstok, paar onder de salontafel,
En de rest in strijkkamer.

Eens in de zoveel tijd gaan meeste van bult onder kapstok weer naar boven.
Lagen tot gisteren veel slippers, open schoenen.
Gaan nu weer boots en laarzen worden denk ik
LīlyRose schreef:
23-09-2020 13:00
Precies
Dit verhaal is Idd raar. Maar dat deze mannen er zijn dat is helaas wel waar.
LīlyRose schreef:
Nee deze dan :facepalm:

relaties/vreemd-verzoek-collega-of-niks ... ges/468363
Lessandmore schreef:
23-09-2020 12:58

1 van mijn grootste ergernissen toen ik als vers afgestudeerde aan het solliciteren was.
Of dat je keurig een ontvangstbevestiging krijgt (we hebben uw cv in goede orde blabla) en daarna....niets.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Lessandmore schreef:
23-09-2020 12:58

Afwijzing was 30 jaar terug ook al niet standaard hoor. Best lastig, als je moest bewijzen dat je solliciteerde. Nog geen internet, dus een kopie van elke brief bewaren, maar hoe bewijs je dat je verstuurd hebt?
Later is nu
Het is maar goed dat er tegenwoordig geen volksgericht meer bestaat anders werd die man met pek en veren de stad uit gejaagd. Wat een overtrokken reacties daar. Het is net zo'n spelletje van de basisschool, waar mensen in de kring zitten en een boodschap fluisterend moeten doorgeven. Aan het eind is de boodschap heel anders. Hier ook, wat hij doet en zegt wordt steeds erger en is regelmatig niet wat TO schrijft.
Braose schreef:
23-09-2020 14:04
Het is maar goed dat er tegenwoordig geen volksgericht meer bestaat anders werd die man met pek en veren de stad uit gejaagd. Wat een overtrokken reacties daar. Het is net zo'n spelletje van de basisschool, waar mensen in de kring zitten en een boodschap fluisterend moeten doorgeven. Aan het eind is de boodschap heel anders. Hier ook, wat hij doet en zegt wordt steeds erger en is regelmatig niet wat TO schrijft.
Precies. Die hysterische heksenjachten op mannen steeds. Blech.
LīlyRose schreef:
23-09-2020 14:05
Precies. Die hysterische heksenjachten op mannen steeds. Blech.
En misschien is het wel een creep, maar uit wat TO schrijft kun je dat niet zo stellig concluderen. Voor hetzelfde geld is het een aardige, sociaal wat onhandige man die iets aardigs wil doen.

Eigenlijk zo stom, dat we in een tijd leven waarin wat anderen doen met zoveel wantrouwen wordt bekeken. Uitgaan van het slechtste in mensen, vooral mannen.
Braose schreef:
23-09-2020 14:04
Het is maar goed dat er een forum is waar je bevestiging voor je onderbuikgevoel kunt krijgen en kunt lezen/leren dat je gewoon nee mag zeggen als iemand een ongewoon verzoek met vreemde voorwaarden en rare/ongepaste persoonlijke opmerkingen op een kwetsbaar moment doet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
23-09-2020 14:10
Het is maar goed dat er een forum is waar je bevestiging voor je onderbuikgevoel kunt krijgen en kunt lezen/leren dat je gewoon nee mag zeggen als iemand een ongewoon verzoek met vreemde voorwaarden en rare/ongepaste persoonlijke opmerkingen op een kwetsbaar moment doet.
Hoe kan een derde nou daadwerkelijk een ‘onderbuikgevoel’ bevestigen? Door mee te gaan in een hysterie en niet even te kijken naar de feiten?
Nee zeggen wordt door niemand verboden toch?
Ik doe meestal niet mee met hysterische heksenjachten op mannen, maar dit vond ik echt raar. En dan vooral dat TO niet wilde, maar er toch aan dacht om mee te gaan. Dat moet je echt nooit doen natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
23-09-2020 14:14
Ik doe meestal niet mee met hysterische heksenjachten op mannen, maar dit vond ik echt raar. En dan vooral dat TO niet wilde, maar er toch aan dacht om mee te gaan. Dat moet je echt nooit doen natuurlijk.
Wat moet nooit?
Ik vind het echt bizar om van die openingspost een wat sociaal onhandige man met goede bedoelingen te maken.
feow schreef:
23-09-2020 14:10
Dat nee leren zeggen zou ook heel prima, en een stuk gezonder, kunnen zonder dat die man gelijk als een engerd en erger wordt neergezet.
feow schreef:
23-09-2020 14:16
Ik vind het echt bizar om van die openingspost een wat sociaal onhandige man met goede bedoelingen te maken.
Ik vind het bizar om van die man een (kinder)verkrachter te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven