eFFFe

19-03-2009 20:13 1161 berichten

Ons oude topic
Alle reacties Link kopieren
Ja ! Es-man is een schat !
He meiden,

FF snel want er wacht er hier eentje op een voeding (nou ja, wachten, moet haar zo weer wakker maken).

Zoals het er nu uitziet is klokslag 11.00 uur een uitdaging dus verwacht niet dat ik er stipt op tijd ga zijn want 's ochtends opstarten is nog best een opgave. Tussen 11 en 12 wordt het in ieder geval wel.

Vannacht inderdaad volgens het boekje regeldag nr 1 gehad. Echt kl#@#@te geslapen. Bijna een speen gepakt om haar zoet te houden maar me ingehouden. Hopelijk vannacht een betere (bijna doorslaap) nacht.

Nu begint er echt eentje te brullen......
Heej goeienavond!

Jessel; gefeliciteerd met deze mijlpaal! Juichen voor jezelf mag best hoor. Ik ben ook elke week weer blij dat we een weekje verder zijn.

Juus: Regeldagen suck! Balen dat je er zoveel uit moet 's nachts. Heb je je kleine meid een beetje bij je in de buurt liggen of ligt ze lekker op haar eigen kamertje? Ik vond het altijd schelen dat ik er niet lang uit hoefde omdat kleine man direct naast ons lag. Hierdoor was het echt zodra hij een kik gaf snel verschonen, aanleggen en iedereen weer verder snurken. Duur van de pitstops maximaal 25 minuten. ik vind het echt zooooo leuk dat je komt zaterdag! Ben echt heeel benieuwd naar je kleine meisje. Ze is in het echt vast nog tien keer mooier dan ze al is op jullie foto's.

Plien: fijn dat je echo goed was. Altijd weer een geruststelling of niet dan? Balen dat je nog niet helemaal de oude bent. Misschien heb je wat aan de tip van Jules, is wel een lekkere ;) !

Klaver; hoest met jullie dilemma? Ben trouwens benieuwd naar jouw buikje. Heb ik ook even vergelijkingsmateriaal, haha! Ben tot nu toe 5 kilo aangekomen.. Slik.... Vorige keer waren het er 12 in totaal...

Soep: hoe is het met je teen? Al wat beter?

Jules; Wat drinken betreft zou ik gewoon koffie/ thee en sap en fris doen ofzo hoor. Niet te moeilijk. Manlief en ik maken er qua catering een brunch/ high tea achtig geheel van denk ik. Iedereen eens? Ik weet niet meer wie het zei maar diegene zou zorgen voor soepstengels/roosvicee e.d, toch? Ik neem zelf ook wel wat mee voor kleine man. Manlief heeft vrij geregeld en is er dus toch zelf bij zaterdag. (Lil: kun je hem eindelijk zijn choco-recept afhandig maken, haha)

Hier kostte het ook moeite om afscheid te nemen van de oude wagen hoor. Het blijft een hele fijne wagen en kleine man heeft er toch met veel plezier in gezeten. Het enige voordeel dat wij hadden is dat kleine man nooit in deze wieg had gelegen. Onze oude wieg is door Mutsy vervangen omdat hij heel erg wiebelde. We hebben toen een heel nieuwe wagen gehad. Ik heb dus niet de wagen hoeven verkopen waar kleine man de eerste drie maanden van zijn leven heeft gelegen, gevoelsmatig is dat toch anders.

Vandaag op ons kop gehad bij de kinderopvang. We waren weer eens te laat met brengen... (9:15 ipv 9:00) Of het ons moeite kostte om op tijd te komen... Eh... Ja meestal wel ja... Moest kleine man echt wakker maken om 8:45 en vooral omdat ik zelf nergens heen hoefde vandaag kost me dat dan toch moeite. Haal ik kleine man vanmiddag op (16:45) krijg ik de opmerking dat hij het toch wel erg zat was...?! Met andere woorden had je hem niet eerder kunnen halen? (mijn zwangere interpretatie). Heb er verder maar niet op gereageerd, denk dat ze haar dag wel niet gehad zal hebben ofzo. Of ik interpreteer het helemaal verkeerd, dat kan natuurlijk ook. Morgen maar eens beginnen met op tijd brengen.

Ga nog even een rondje zappen.

Kus Es
Ja Juus, we verwachten je exact 11 uur nou goed, gekkie ! Ik stond nooit voor 11.30 uur onder de douche weet ik nog. Rustig aan doen hoor !

Je zou ze bijna weer vergeten, die regeldagen en die sprongen.

Smeltmomentje vandaag: mannetje kwam - voor het eerst - met een boekje aangelopen en kroop naast me op de bank, pakte met zijn lieve kleine frummelvingertjes mijn hand en wilde voorgelezen worden, té lief ...
Juus: En ondanks dat blijft ze de liefste hè.......

Hoop dat je vannacht je rust een beetje kunt pakken.

Dametje hier ligt met zichzelf te keten in haar ledikantje; ligt er al een uurtje in, maar ik hoor nog steeds brrrrrrrrr en oh en mmmm.

Fijn Plien dat alles goed was! Niet stiekem gespiekt wat het gaat worden?

Jules: De poort klinkt heerlijk decadent. Misschien ga ik wel een bod doen zaterdag....

Jessel: Hoera voor jou! Dus jij kunt ook geen afstand doen van je wagen; dat heb ik nu ook. Hij is gewoon geweldig!

Hoop dat morgen alles goed is met je hartje's hartje!

Soep: Jullie zagen er hartstikke leuk uit samen op die bruiloft!

Es-man is geweldig olé olé!

Yas: Hier ook geen goede ervaringen met fysio's. Dus go met die Cesar. Is jouw therapeut dan alweer aan de slag, wanneer ze 2 maanden terug bevallen is?

Heb ook nog een kwaal te melden, waarvoor ik graag de gouden tip van iemand zou willen krijgen....

Ik heb namelijk ontzettende oorpijn. Gisteravond ging ineens mijn oor dichtzitten en toen ik ging liggen kwam er echt zo'n zeurende pijn opzetten. Echt heel vervelend (heb normaliter nooit wat met mijn oren). Heb er al babyolie in gedruppeld. En nu hoor ik mijn bloedvaten kloppen in mijn oor...
Het is er hier ook weer even bij ingeschoten, weer aardig wat bij te lezen... Hoera voor de goede echo's van Jessel en Plieno!

Nog even over zaterdag, adres staat op gmail, toch? Zal zo even kijken. En qua tijd, tussen 10.00 en 15.00 ofzo? Ik streef naar uur of half elf, moet even zien hoe ze zich 's middags voelt hoe laat we weer naar huis gaan. Moet als het even kan nog even de stad in, dus rond half drie uiterlijk denk ik.

trouwens, moet ik nog wat meenemen? of gaan we allemaal smikkelen van de traat van de man van Es en het drinken van Jules? Ik neem graag wat mee hoor! Weet eigenlijk helemaal niet of we een delicatesse hebben van hier in de buurt (behalve asperges, maar die lijken me niet zo handig )... Is er nog iets wat nodig is, Jules?
Oh heb nog een berichtje voor trotse mama's op de gmail gezet...
Juus, hopelijk blijft het bij die ene nacht! We zien je wel verschijnen.

Es, ik heb al koeken, soepstengels en lange vingers ingeslagen. Verder zorg ik voor roosvicee en aanmaak limonade (vind ik zelf ook erg lekker). Dan zal ik nog wat jus, appelsap, spa rood, thee, koffie, melk en optimel halen. Leuk trouwens dat je man er toch bij is!

Wat een mensen trouwens op het KDV. Niet meer normaal hoor. Wat maakt het uit dat hij een kwartiertje te laat is. Moesten ze ergens naar toe ofzo... En hé, het klinkt eigenlijk meer naar dat zij het zat was. En die hormonen werken dan ook niet echt mee (ik ben ook een koningin van de negatieve interpretatie... Succes morgen.

Yas, smelt..............

Klaver, bij die kleine man moesten we neusspray gebruiken bij zijn oorpijn. Verder een watje gedompeld in kamille(thee). In je oor doen en ff laten zitten. Verder is oorpijn gewoon kut. Sterkte ermee!

Herah, kom lekker wanneer het jou uit komt en dat zelfde geldt voor het gaan. Wanneer jij je er lekker bij voelt. Je hoeft verder niets mee te nemen, alleen jezelf en je kleine smurfje!

Liefs Jules (die met haar haar in de blonde verf hangt, want ze wil er zaterdag natuurlijk wel goed uit zien )
Hey meiden,

Heb zo'n zin in zaterdag!!!!! (zal zorgen dat ik dan helemaal ben bijgelezen!).

Juus; wat heb je een PRACHTIGE dochter! Moest even een traantje wegpinken hoor. Die borstfoto is zooo mooi! Krijg nu ook gewoon een brok in mijn keel....

Jules; Wil nog ff zeggen dat ik het superlief van je ouders vindt dat ze hun huis ter beschikking stellen!!! Houden ze van een wijntje?

Voor iedereen even een hele dikke knuffel (ga ik zaterdag lekker in't echt doen incluis jullie kindjes knuffelen!)

Druk op werk, afgelopen tijd veel sociale verplichtingen en vreselijk MOE!!! Ik kan gewoon de hele dag slapen!

Wel leuk nieuws; Man heeft zijn 2e bul gehaald!!! Joepie! Eindelijk klaar! Ben zo trots op hem!

Vanochtend even in dorp hier vlakbij geshopt (jaja, ik ben m'n bed uit geweest!). Heb echt een belachelijk goedkope zomerjas gekocht voor Pareltje! Een tientje! Hij is echt leuk. Kan daar echt heel erg blij van worden! Moet er wel bijzeggen dat het haar 2e jasje is (ze heeft al een Burberry lakjas... goedkoper gescoord maar nog steeds ernstig. Wel errug leuk). Heft weer een beetje op zo he?!

Hoop voor zaterdag nog ff langs te komen hier en anders spreek ik jullie zaterdag!!! Leuk, leuk, leuk!
Hee Parel, die houden wel van een wijntje! Denk jij trouwens wel goed aan jezelf. Niet te druk allemaal hè. Goed naar je lijf luisteren.

Ik heb ook echt super veel zin in zaterdag.

Wat gaan jullie trouwens kopen voor moederdag voor jullie moeders/schoonmoeders?

Liefs Jules
he meiden, al bijna zaterdag, leuk!!!!!!

heb er helemaal zin, eerst al die 2 meiden naast elkaar op de achterbank richting t mooie midden des lands en dan heerlijk echt bijkletsen en genieten van alle kids:) en de 2 kleinsten onder ons, lola en juusje.. zo benieuwd! zo leuk!!

jules en es, super wat jullie allemaal regelen!! geven jullie beiden wel even de kosten door?? echt doen hoor!!!!

klaver, hoe is het met je oorpijn? oorpijn is echt vreselijk! daarom is het zo zielig dat kleine soepie het zo vaak al heeft gehad.. neusspray was ook het advies wat mimmetje kreeg bij haar oorontsteking.

jessel, juichen voor jezelf is niet stom en gek, vooral blijven doen!!! reden genoeg toch, die goede echo!!

hoe was de controle van het hartje van je mannetje?

hier moe moeier moeist.. probeer nog wat wallen weg te slapen voor zaterdag maar vrees dat dat niet helemaal gaat lukken.. ( heb ze chronisch al de paare randjes en nu helemaal) vind het nog steeds erg lastig mijn grens te vinden in dingen doen en dingen laten en dat kreeg ik gisteren weer even terug. helemaal kapot en harde buiken weer. bleh. nu dus alleen nog bankhangen en liggen na het werken en als mimmetje slaapt. morgen gaat ze ook even extra spelen bij de gastouder. even goed voor mama en leuk voor haar.

nu snel even wat belletjes doen en dan kunnen de oogjes dicht

liefs voor jullie!!!!!
Even snel!

ECG was goed. Er was nog wel een ruis te horen maar er waren geen "lekkages" of andere dingen meer te zien.

Een ruis die bij Luuk hoort.. die misschien wel zijn hele leven te horen blijft of gewoon verdwijnt over een paar jaar.

Geen enkele consequentie dus helemaal goed!

X Jessel
Leuk wallen bewonderen zaterdag!

Ik denk dat wij tussen 11 en 12 ook komen aanwaaien. ben nog aan het overwegen om óók mijn chocolade taart te maken om te laten proeven aan de pro maar weet niet of ik daar tijd voor heb morgen en of man akkoord gaat dat ik zoveel lekkers niet thuis laat ghehe.

Blijkt het maar drie kwartier rijden te zijn!

Ik ga jullie denk ik bestoken met vragen ; HOE doen jullie dit want ik loop tegen van alles aan!
Lil: Kom maar door met die vragen. Niet dat wij alwetend zijn maar vragen kan altijd, toch? Oh en manlief is nooit te beroerd om te proeven en ik denk de meiden ook niet, haha! Komt wel op denk ik zo.

Jessel: wat fijn dat de ecg helemaal goed was. Zal toch een opluchting zijn voor jullie.

Mim: doe rustig aan! (moet ik zeggen één dag gewerkt en nou alweer bekaf...)

Hier de eerste harde buiken gesignaleerd. Kan dat al? Voelt niet heel relaxt... Heb zin in zaterdag! Heeel veeel zin in zaterdag. Wij (en de choco-taart ) zijn er rond een uur of 10:30 denk ik.

Kus Es
Kom maar door Lily !

Oké, naast de workshop draagdoekvouwen en de demonstratie Phil & Teds is er ook nog een mini-cursus wallenwegwerken, wie is er handig met poeder en kwast? Niet goed, geld terug !

Nog maar 1 dagje werken en dan weekend !
haha, lil, je bent leuk! en brand maar los, waar loop je tegen aan????

en maken hoor die taart, smokkel m maar mee als je lief niet kijkt

es, hoeveel weken ben je nu ook al weer? ik had ze met 18 weken. als het blijft aanhouden even voor de zekerheid je plas wegbrengen voor een blaascheck!! blaasontsteking merk je minder snel op als je zwanger bent..

denk opeens dat iedereen er ook wel voor half 12 zal zijn .. anders is de kan op geen chocotaart van es man meer zo groot.

es, ik doe weer een stapje terug. t is wel moeilijk van een erg fitte eerste zwangerschap over te gaan naar deze waar het niet geheel soepel gaat maar het is natuurlijk helemaal nog niet zo erg als bijv klaver het had dus klagen mag echt niet! minderen is het motto en dan komt t wel weer goed maar geloof dat dat motto bij alle dames van " ronde 2" een beetje telt he!!

dag dag !!!!
Oh ja, zie Gmail ....
Goed nieuws Jessel, ben blij voor jullie!

Leuk hoor al die plannen voor zaterdag! Ik doe mee aan de cursus choco taarten vergelijken. Man durfde zelfs te vragen of ik een stukje voor hem mee nam, hoe brutaal!

Ik denk dat ik er op tijd ben zaterdag, het is 1 uur en 10 minuten rijden zag ik. Als mannetje op tijd wakker is ben ik er tussen 10 en 11 uur, kan ik misschien Jules nog ergens mee helpen.

Hoe zijn de laatste weerberichten?
Ik sluit me aan bij Mim. Heel verschil met de vorige zwangerschap, rustig "broeden" deze keer.
Denk dat dat komt omdat je de eerste zwangerschap (zo goed als) helemaal topfit in gaat. Nu ben je fysiek aangetast (okay dat klinkt niet zo gezellig) en heb je al een ukkie rondlopen. Vind het dit keer ook veel zwaarder en doe nu ook al heul kalm. Zennnnn .....
hier een opperwallensmeerster. ik heb altijd donkere kringen, dus ik probeer aan mijn plamuurmeuk te denken.

Training was super, met de teen gaat het goed. Koffie is niet nodig geweest.

Tot morgen!

liefs, soep

p.s. het is toch wel weer spannend met nod in aantocht. Pfff, was ik we maar minder mee bezig.
Ik heb er een neefje bij! De 5e intussen (van 2 gezinnen), onze meiden zijn ernstig in de minderheid! Leuk hoor, zaterdag en zondag vers babietje kijken.

Quote Mim: he meiden, al bijna zaterdag, leuk!!!!!!

heb er helemaal zin, eerst al die 2 meiden naast elkaar op de achterbank richting t mooie midden des lands en dan heerlijk echt bijkletsen...

Met 15 vrouwen en een even grote meute kindjes? Dacht het niet..

Maar net zo goed leuk om elkaar te zien.

Es, foei! Wat een KDV zeg. Vriendlief brengt de kinderen tussen 9.00u en 9.30u of zo en haalt ze tegen 17.30u. 1 x te laat geweest (na 18.00u) Vonden ze niet zo erg, maar je krijgt dan wel een boete. Vind ik op zich wel logisch, die meiden willen ook graag naar huis en niet wachten op teutende ouders, maar dat is aan het eind vd dag.

Vriend leent trouwens een auto om naar zijn eigen afspraak te gaan zodat ik gewoon met onze bak kan komen.
Dokkie, wat lief van je vriend dat hij speciaal een auto gaat lenen. Echt leuk dat vrijwel iedereen er is!

Bijkletsen zal inderdaad misschien lastig worden. Misschien wat nanny's inschakelen, zodat wij kunnen kletsen onder het genot van een high tea...

Soep, logisch hoor die kriebels...

Oh Es, ik vind het ook raar dat het KDV zo strikt op de minuut kijkt. En jou ophaaltijd vind ik eerlijk gezegd eerder vroeg dan laat! Je betaald nota bene ook voor een hele dag.

Ik hoor in mijn omgeving meer verhalen van niet klantvriendelijke KDV'en. Zal wel door het feit komen dat ze voor jou 10 anderen kunnen krijgen... Schouders ophalen, dus maar. Het is toch eigenlijk belachelijk dat je je kleintje eerder moet wakker maken alleen omdat hij op tijd moet zijn voor het dagprogramma van het KDV (als je zelf niet vroeg hoeft te werken), zij hebben er toch ook baat bij als ze een uitgeslapen kindje krijgen, dat netjes rustig heeft kunnen ontbijten en opstarten? Is het echt zo storend als hij af en toe wat later is... ik snap het niet, misschien moet ik er eens een tijdje gaan werken (zaterdag oefenen met 15 kids???)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het KDV-verhaal wat anders sta. Ik kan me namelijk wel heel goed voorstellen dat ze willen dat je op tijd je kind gebracht hebt. Ze willen starten met hun programma en als er constant weer nieuwe ouders binnen lopen dan is dat heel storend. Als je op je werk een vergadering hebt, dan wil je ook dat iedereen op z'n billen zit bij de aanvang. Wij moeten ook brengen voor 9.15 en als dat een keer wat later is, dan is dat geen drama, maar liever gewoon op tijd. Wij mogen halen vanaf kwart over 4 tot 18. Liever ook niet eerder, maar het is geen probleem als je kind een middag 'vrij' heeft en je komt het dan tussendoor halen.

De manier van aanspreken herken ik wel. Wij hebben ook een juf die op een beetje zeurderig toontje kan overdragen, waardoor ik denk dat er iets vreselijks was. Ik ben er nu aan gewend, maar toen ze kleiner was vond ik het erg. Tijdens een 10-minutengesprek hebben we het er toen over gehad.

Wij hebben een kind dat om half 7, 7 wakker is,dus wat dat betreft ken ik het probleem van Es niet, ik zou hem wel eens in het weekend willen lenen, haha,

Dok: gefeliciteerd met je neefje! Alle goed gegaan? Te gek dat je kan komen, lief van je vriend!

Es: je man is een held en ik vind het leuk dat hij mee komt! Hm, dat is wel vroeg voor harde buiken, maar ik moet zeggen dat ik er weinig verstand van heb, ik heb bij Soepje nooit zoveel last van harde buiken gehad.

Lil: kom maar door met je vragen.

Jessel: wat goed dat alles goed is met Luuk! Soepman had ook een ruisje en dat is helemaal weg.

Soepje zwaait ondertussen naar jullie!!! Ze leest Dikkie Dik op mijn schoot en roept heee naar de computer.

Klaver: hoe is het met je oorpijn? Anders even de ha bellen om het door te laten prikken? Ik weet niet hoe dat met grote mensen werkt. Maar dat het pijn doet geloof ik!

Mim: zorg goed voor jezelf, lieverd!

Jules: wij kopen meestal iets van Dove 'voor oude vellen' voor mijn moeder, dat is soms aardig aan de prijs. Dit jaar weet ik het niet, misschien een boek als Mama vertel eens.

Parel: daar was je weer! Ook zo druk met alles, is het de tijd van het jaar? Lekker winkelen is dat dat, he? Ik ga zo met Soepje de stad in, kijken of ze al nieuwe schoenen moet. Ik twijfel een beetje, dus ga terug naar de winkel voor advies.

Yas: wat heb jij toch een lief en zacht ventje. Ik verbaas me daar regelmatig over, zeker als ik hem vergelijk met die haaibaai van ons. Die komt gewoon voor je staan met een boek en roept: Boe! Dan wurmt ze haar billen tussen je benen en moet je haar optillen en op je schoot zetten. Niet zo subtiel als die kleine man van jullie.

Ik ga er vandoor, boekjes lezen met Soepje.

Tot later of tot morgen!
hey meiden,

veel plezier morgen daar in het midden van het land. Hoop het snel weer een keertje aan te kunnen want dat zou een goed teken zijn.

Wij gaan morgen aan de wandel in woonplaats van jesseltje (had ik je toch nog bijna gezien!! ). Moeten er al vroeg zijn, start is tussen 7 en 9. Dat is maar goed ook want we moeten eind vd middag bij mijn zus op visite, dus dan zijn we daar weer gewoon op tijd.

Soep hoe is het bij jou? Al zenuwachtig aan het worden voor volgende week? Symptomen? Ben deze maand zelf uitermate rustig en er weinig mee bezig moet ik zeggen, vandaar ook wat meer afstand ff op forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven