Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Liara schreef:
20-09-2020 19:51
Ik heb tegels laten maken met datzelfde ouderwetse Delfts blauwe uiterlijk, maar dan met de standaard-uitdrukkingen van mijn oma's en mijn moeder. Zo leuk! Ze zijn er alledrie niet meer, maar hun (irritante) uitdrukkingen gaan nooit verloren :biggrin:
Dat vind ik dan weer een enorm leuk idee. Stukje familiegeschiedenis. Mijn moeder had ook van die uitdrukkingen die ik tot nu toe nog nooit van iemand gehoord heb. Als je enorm zeurde, was je een "Zanikcylinder". Of als ze wilde zeggen "zoek het maar uit", dan was haar gevleugelde uitdrukking "Krijg het Honoloeloe". Zijn er vast nog meer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-09-2020 19:58
Dat vind ik dan weer een enorm leuk idee. Stukje familiegeschiedenis. Mijn moeder had ook van die uitdrukkingen die ik tot nu toe nog nooit van iemand gehoord heb. Als je enorm zeurde, was je een "Zanikcylinder". Of als ze wilde zeggen "zoek het maar uit", dan was haar gevleugelde uitdrukking "Krijg het Honoloeloe". Zijn er vast nog meer.
:rofl: die zijn ook leuk.

In die hoek kun je mijn tegeltjes ook wel vinden, samen met een aantal streng gelovige uitspraken van oma 1. Ik had eens een 'nieuwe bekende' op bezoek. Toen zij van het toilet kwam zei ze dat ze niet door had dat ik zo gelovig was 😂
Liara schreef:
Ik heb tegels laten maken met datzelfde ouderwetse Delfts blauwe uiterlijk, maar dan met de standaard-uitdrukkingen van mijn oma's en mijn moeder. Zo leuk! Ze zijn er alledrie niet meer, maar hun (irritante) uitdrukkingen gaan nooit verloren :biggrin:
Wat een superleuk idee!
Liara schreef:

Wat een leuk idee! Dat is echt heel persoonlijk :)
amarna schreef:
20-09-2020 16:13
Mag ik vragen waar jij een steigerhouten tafel met stalen poten gekocht/besteld hebt?
Ik ben al heel lang op zoek naar een salontafel van 90x90 maar kan geen stijl naar mijn smaak vinden. Mn oog is nu gevallen op steigerhout/industrieel.
Er staat 'niet quoten'.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben helemaal weg van deze kussens. Vind de kleuren zo gaaf.
Maar echt duur..
Afbeelding
Afbeelding

Verder dit weekend nieuwe eetstoelen gekocht; de Nils van Ikea. Via internet kopen we er zelf andere hoezen bij, deze worden wit met blauw gestreept waarschijnlijk. We hebben stad en land afgelopen, nergens te vinden, dus nu op deze manier opgelost :)
De stof wordt sunbrella, is echt fantastisch, is zacht en toch komen er geen vlekken in (handig met onze kinderwens en wit in de stoelen)
Afbeelding
-
herfstappeltaart schreef:
20-09-2020 19:37
Mijn schoonouders hadden vroeger hangen: "bezoek brengt altijd vreugde aan, is het niet bij het komen, dan wel bij het gaan" .
:biggrin:
:rofl:

Liara, wat een prachtig idee, van die tegels. Heel persoonlijk en bijzonder!
Ik weet niet meer van wie was, maar vind die poster echt gaaf.
-
Op Marktplaats staan vast veel mensen die zo’n tafel voor je op maat kunnen maken.
Misschien staan hier leuke kussens bij

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... w+red+blue

Ik heb echt zijden kussenhoesjes uit India via ebay.
Nouschi schreef:
21-09-2020 07:31
Er staat 'niet quoten'.
O jee, had ik niet gezien.
Heb de quote verwijderd :-$
Emma95 schreef:
21-09-2020 10:15
Misschien staan hier leuke kussens bij

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... w+red+blue

Ik heb echt zijden kussenhoesjes uit India via ebay.
Doet me even terugdenken aan de meubelafdeling van de V&D. Daar hadden ze altijd rijen zijden kussenhoesjes. En ander materiaal.
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
21-09-2020 11:10
Doet me even terugdenken aan de meubelafdeling van de V&D. Daar hadden ze altijd rijen zijden kussenhoesjes. En ander materiaal.
Nostalgie. Net als die machine met aapjes bij de lift :)
Wat smaak betreft komt de mijne eigenlijk veel meer overeen met aziatische of marokkaanse stijl. Kleurrijk, mooie dessins en zo.
sakamanga schreef:
21-09-2020 13:10
Nostalgie. Net als die machine met aapjes bij de lift :)

Ja, die aapjes met die bekkens die tegens elkaar sloegen. Een soort bandje. :)
24-09-2020 10:32
Ja geweldig vond ik dat!
Als kind keek ik er sowieso mn ogen uit!
Dat heb ik met die porseleinen beeldjes (en boekensteunen) die nu weer helemaal hot en happening zijn.
Eigenlijk vind ik ze heel erg lelijk, maar mijn oma - leeft al 20 jaar niet meer - had ze in haar huis en als kind zijnde kon ik mijn ogen er niet van af houden.
Als ik ze wel eens zie staan in een winkel of kringloop ben ik geneigd ze mee te nemen omdat ze mij aan haar doen denken.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
24-09-2020 10:32
Yes! De Bimbobox! Als kind vond ik het prachtig als ik met mijn moeder bij V&D kwam. Destijds (eind jaren '60) moest je er een dubbeltje in doen, ik keek mijn ogen uit!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... mbobox.jpg
iones schreef:
23-09-2020 17:32
Wat smaak betreft komt de mijne eigenlijk veel meer overeen met aziatische of marokkaanse stijl. Kleurrijk, mooie dessins en zo.
Vind ik zelf ook erg mooi. Risico is altijd alleen dat het té bont wordt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hallo Dames,

Beetje doorgelezen dit topic. Ik heb geen verstand van inrichten en hoe het gezellig maken. Las hier iets over mannen die inrichten door te kijken wat heb ik nodig en dat was het. Zo heb ik het gedaan. Verder niks. Mijn inrichting nu, gebroken witte muren, lichteiken laminaat. Vooral houtkleurige meubels, een donkerbruine boekbank, zandkleurige of beige gordijnen geen idee wat de kleur is. Overgenomen.

Dus mijn vraag hoe maak ik het gezellig? Ik ben aan het daten en ze komt volgende week naar mijn huis. Wil haar niet afschrikken. Gaat me voor nu alleen om de woonkamer.
Planten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Hans, dit soort voor aan de muur.

Afbeelding

Vensterbank.

Afbeelding

Van beide zijn meerdere opties en het kost een drol, bij de Wibra.
eenzamehans schreef:
24-09-2020 14:54
Hallo Dames,

Beetje doorgelezen dit topic. Ik heb geen verstand van inrichten en hoe het gezellig maken. Las hier iets over mannen die inrichten door te kijken wat heb ik nodig en dat was het. Zo heb ik het gedaan. Verder niks. Mijn inrichting nu, gebroken witte muren, lichteiken laminaat. Vooral houtkleurige meubels, een donkerbruine boekbank, zandkleurige of beige gordijnen geen idee wat de kleur is. Overgenomen.

Dus mijn vraag hoe maak ik het gezellig? Ik ben aan het daten en ze komt volgende week naar mijn huis. Wil haar niet afschrikken. Gaat me voor nu alleen om de woonkamer.
Je inrichting kan je niet meer in een week veranderen, maar je zou tegen de tijd dat ze komt een paar mooie bossen bloemen neer kunnen zetten (zachtgeel, oranje, of een andere kleur die bij je interieur past), dat fleurt al op. Zorg vooral dat alles schoon en netjes is. Was desnoods de kussenhoezen van je bank een keer uit als dat kan, zorg dat de gordijnen er fris bij hangen. Eventueel zou je nog een kleed kunnen kopen voor in de zithoek in tinten die bij de rest van het interieur passen (en dan niet weer beige en bruin, maar ga voor wat kleur). Staat mooi op een houten (laminaat) vloer en maakt het geheel wat warmer. Succes!
eenzamehans schreef:
24-09-2020 14:54
Hallo Dames,

en denk ook even aan de geur in je huis. Is het fris? Lucht de komende tijd even extra veel
Ga eventueel opzoek naar een (subtiele!!!) geurkaars
lilalinda schreef:
24-09-2020 15:20
en denk ook even aan de geur in je huis. Is het fris? Lucht de komende tijd even extra veel
Ga eventueel opzoek naar een (subtiele!!!) geurkaars
Moet je ook mee uitkijken. Ik ken iemand die gek is op geurkaarsen, maar ik ga bijna over mijn nek van die chemische vanillegeuren en lavendelluchtjes.
Planten, (geur)kaarsen, kussentjes op de bank, paar fotolijstjes, bosje bloemen op tafel, en lekkere hapjes in fleurige schaaltjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven