Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
zondag 27 september 2020 om 15:46
Ik zou niet verder zoeken dan hooguit 50 km. Met meer gaat een rechter niet akkoord,als ze al akkoord gaan met 50 km.
Maar je kan altijd afspraken maken met je man dat je verder weg mag, laat het dan wel vastleggen.
Al zou ik er niet vanuit gaan dat hij daar aan mee gaat werken.
zondag 27 september 2020 om 15:48
Dat is alleen van belang als ze zelf niet tot een verdeling komen van zorg- en opvoedingstaken. Als ik het zo lees is die verdeling helemaal geen punt, topicstarter doet blijkbaar alles.delicious35 schreef: ↑27-09-2020 15:46Ik zou niet verder zoeken dan hooguit 50 km. Met meer gaat een rechter niet akkoord,als ze al akkoord gaan met 50 km.
Maar je kan altijd afspraken maken met je man dat je verder weg mag, laat het dan wel vastleggen.
Al zou ik er niet vanuit gaan dat hij daar aan mee gaat werken.
Dus dan kan zij ook ruimer om zich heen kijken voor woonruimte.
nimbus wijzigde dit bericht op 27-09-2020 16:21
0.16% gewijzigd
zondag 27 september 2020 om 15:49
Jij vergeet dat mannen met een scheiding ineens wel hun kind willen blijven zien. Daar kan To maar beter vanuit gaan.

zondag 27 september 2020 om 15:50
Als de vriend van TO hoofdhuurder is, en TO woont met hem samen, is de kans groot dat zij niet in de woning mag blijven als hij vertrekt.
TO, je denkt dat je gevangen zit door je man en doordat er geen woningen zijn, maar uiteindelijk zit je gevangen door jezelf en je te lage inkomen.
Als ik jou was zou ik er alles aan doen om zelfstandiger te worden, meer inkomen te krijgen, maar ook om met je vriend samen te kijken hoe jullie wel gelukkiger worden samen. Dat is voor je kind ook verreweg het beste. Hebben jullie al eens samen met een therapeut gesproken?
TO, je denkt dat je gevangen zit door je man en doordat er geen woningen zijn, maar uiteindelijk zit je gevangen door jezelf en je te lage inkomen.
Als ik jou was zou ik er alles aan doen om zelfstandiger te worden, meer inkomen te krijgen, maar ook om met je vriend samen te kijken hoe jullie wel gelukkiger worden samen. Dat is voor je kind ook verreweg het beste. Hebben jullie al eens samen met een therapeut gesproken?

zondag 27 september 2020 om 15:50
Spaar, schrijf je in. Reageer op lotingwoningen.
Ook wat verder weg. Kijk naar OV verbindingen als het moet. Of spaar niet, haal je rijbewijs en een goedkoop karretje en dan weer verder met sapren en zoeken en reageren.
Meer werken of andere baan met meer inkomen, misschien niet nu maar ga gewoon kijken.
Maar een actieplan. Maar verwacht niet dat iemand je partner uit zijn huurhuis gaat zetten. Kans is heel klein.
Je zit misschien nu wel een beetje 'gevangen' Maar heeft echt voor een groot deel met je eigen eerder gemaakte keuzes te maken. Leer daar van.
Ook wat verder weg. Kijk naar OV verbindingen als het moet. Of spaar niet, haal je rijbewijs en een goedkoop karretje en dan weer verder met sapren en zoeken en reageren.
Meer werken of andere baan met meer inkomen, misschien niet nu maar ga gewoon kijken.
Maar een actieplan. Maar verwacht niet dat iemand je partner uit zijn huurhuis gaat zetten. Kans is heel klein.
Je zit misschien nu wel een beetje 'gevangen' Maar heeft echt voor een groot deel met je eigen eerder gemaakte keuzes te maken. Leer daar van.

zondag 27 september 2020 om 15:55
Goede tips, er is alleen 1 ding dat ik niet helemaal volg. TS is (misschien?) ernstig ziek en zit deels in de ziektewet maar ze zegt dat ze gaat vragen om meer uren. Dat kan ik niet echt met elkaar rijmen.Luci_Morgenster schreef: ↑27-09-2020 15:50Spaar, schrijf je in. Reageer op lotingwoningen.
zondag 27 september 2020 om 15:59

zondag 27 september 2020 om 16:00
Waar schreef ze dat ze (misschien) ernstig ziek is, dan heb ik dat wellicht gemist?vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 15:55Goede tips, er is alleen 1 ding dat ik niet helemaal volg. TS is (misschien?) ernstig ziek en zit deels in de ziektewet maar ze zegt dat ze gaat vragen om meer uren. Dat kan ik niet echt met elkaar rijmen.
zondag 27 september 2020 om 16:02
De werkgever ook niet vermoed ik.vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 15:55Goede tips, er is alleen 1 ding dat ik niet helemaal volg. TS is (misschien?) ernstig ziek en zit deels in de ziektewet maar ze zegt dat ze gaat vragen om meer uren. Dat kan ik niet echt met elkaar rijmen.

zondag 27 september 2020 om 16:02
Lois, in haar eerste post na de OP, op pagina 1 dus, onderste alinea:
bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 09:37
Mijn plan was meer uren te werken. Maar ik ben momenteel ziek wat ernstig kan zijn. Onderzoeken lopen nog hiervoor. Hierdoor kan ik die extra uren nu niet maken.
zondag 27 september 2020 om 16:05

zondag 27 september 2020 om 16:09
O, ja dat tikte ze inderdaad ergens. In het begin ofzo.vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 15:55Goede tips, er is alleen 1 ding dat ik niet helemaal volg. TS is (misschien?) ernstig ziek en zit deels in de ziektewet maar ze zegt dat ze gaat vragen om meer uren. Dat kan ik niet echt met elkaar rijmen.
TO?
Hoe ga je dat dan bolwerken?

zondag 27 september 2020 om 16:10
Ik denk sowieso dat gezondheid altijd de eerste prioriteit is. Zulke veranderingen als je ernstig ziek bent -mochten de onderzoeken dat onverhoopt uitwijzen- lijken me echt niet handig.

zondag 27 september 2020 om 16:10
Precies, word eerst beter ( als dat lukt) en bedenk van uit daar een plan waarbij je kijkt naar wat wel kan. En ze zelf kan regelen/betalen ect.

zondag 27 september 2020 om 16:13
TS denkt bovendien dat haar eventuele ernstige ziekte verband houdt met de thuissituatie en dat dat verband dus ophoudt als ze uit elkaar gaan. Dat is maar de vraag. Een scheiding(of uit elkaar gaan) en de consequenties geven ook stress, ook al is het soms beter als een relatie over is.
Ook lijkt er andere problematiek te spelen, zoals eenzaamheid met betrekking tot het sociale netwerk, die ook niet in ene weggetoverd is.
Ook lijkt er andere problematiek te spelen, zoals eenzaamheid met betrekking tot het sociale netwerk, die ook niet in ene weggetoverd is.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 16:17
0.24% gewijzigd
zondag 27 september 2020 om 16:15
Start de scheiding op, zoek een advocaat en laat de advocaat voorlopige voorzieningen aanvragen waarbij jij met het kind in de woning mag blijven. Laat daar ook meteen een voorlopige alimentatie en bezoekregeling in opnemen.
Dit alles kan in een paar weken rond zijn.
Wil je man dan nog niet vertrekken dan kan je hem uit huis laten zetten.
Niet geschoten is altijd mis
zondag 27 september 2020 om 16:15
Ook als TO 32 uur per week gaat werken is het de vraag of ze aan een huurwoning komt in de omgeving waar ze nu woont. TO is pas 1 jaar ingeschreven bij de woningbouwvereniging dus dat houdt op. Blijft vrije sector over. In mijn omgeving is dat er vanaf 1100 per maand. Huur eis; 3.5 of 4x de maand huur bruto per maand. Kan me niet voorstellen dat TO daar aan komt. Zelf heb ik in dezelfde situatie gezeten. Ik verdien best aardig, maar kwam gewoon niet aan de gestelde huur eis. Het is echt ontzettend kut, maar op heel veel plekken in NL is het gewoon niet te betalen als je alleen bent en niet in aanmerking komt voor sociale huur.
zondag 27 september 2020 om 16:17
Waarom zou hij moeten vertrekken?Bitje93 schreef: ↑27-09-2020 16:15Start de scheiding op, zoek een advocaat en laat de advocaat voorlopige voorzieningen aanvragen waarbij jij met het kind in de woning mag blijven. Laat daar ook meteen een voorlopige alimentatie en bezoekregeling in opnemen.

zondag 27 september 2020 om 16:20
TO is helemaal niet getrouwd. En huurhuis staat op zijn naam. Hij is hoofdhuurder.Bitje93 schreef: ↑27-09-2020 16:15Start de scheiding op, zoek een advocaat en laat de advocaat voorlopige voorzieningen aanvragen waarbij jij met het kind in de woning mag blijven. Laat daar ook meteen een voorlopige alimentatie en bezoekregeling in opnemen.
En dat laaste is bij een scheiding ook echt vaak helemaal niet mogelijk.

zondag 27 september 2020 om 16:22
Op welke juridische grond zou TS in een woning mogen blijven waarvan de ander de hoofdbewoner is?Bitje93 schreef: ↑27-09-2020 16:15Start de scheiding op, zoek een advocaat en laat de advocaat voorlopige voorzieningen aanvragen waarbij jij met het kind in de woning mag blijven. Laat daar ook meteen een voorlopige alimentatie en bezoekregeling in opnemen.
(Naast dat het sowieso niet kan omdat een vovo alleen bij een aankomende scheiding kan worden opgestart)

zondag 27 september 2020 om 16:37
Dit inderdaad, het ligt altijd aan anderen.vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 16:13TS denkt bovendien dat haar eventuele ernstige ziekte verband houdt met de thuissituatie en dat dat verband dus ophoudt als ze uit elkaar gaan. Dat is maar de vraag. Een scheiding(of uit elkaar gaan) en de consequenties geven ook stress, ook al is het soms beter als een relatie over is.
TO, lees je eigen topic van een jaar geleden eens terug en zie hoe je daar reageerde op de tips die je kreeg en vergelijk het met dit topic en jouw reacties op de tips hier.
Mag ik een link plaatsen of is dat tegen de regels? Wellicht verklaart dit ook de manier hoe man zich (in jouw ogen) gedraagt, want het lijkt mij ook niet makkelijk om steeds tegen zo’n muur aan te praten.
gezondheid/hoe-kom-je-van-emotie-eten-a ... ges/449481
zondag 27 september 2020 om 16:45