Uit elkaar gaan en woonruimte

27-09-2020 09:31 907 berichten
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.

Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
27-09-2020 09:44
Dus jij wil uit elkaar en daarom moet hij maar opzouten? Mmm, zo werkt het volgens mij niet. Jij wil weg, dan zal jij de consequenties moeten dragen en aanvaarden.
Wat een onzin. Natuurlijk hoeft degene die uiteindelijk de knoop doorhakt niet ineens 'alle consequenties' te dragen. Je dient er samen goed uit te komen. In de eerste plaats voor het kind.
Only dead fish go with the flow
Sinned77 schreef:
27-09-2020 23:17
Je kunt toch gewoon opnieuw sparen?
Ja, want je kunt ook meer gaan werken namelijk! Als je iedere maand 500 euro spaart kun je 60 maanden particulier blijven wonen. Daarna heb je vast wel een goedkopere huurwoning (of een nieuwe vent)
Dreamglasses schreef:
27-09-2020 23:19
Wat een onzin. Natuurlijk hoeft degene die uiteindelijk de knoop doorhakt niet ineens 'alle consequenties' te dragen. Je dient er samen goed uit te komen. In de eerste plaats voor het kind.
Dank je wel! Dat is natuurlijk ook zo
bitterkoekjespudding schreef:
27-09-2020 23:18
Dat zal echt heel minimaal zijn.
Tja, dan maar wat minder spaargeld maar wel van je man af. Zou niet te moeilijk doen over zijn huis trouwens.
Dus wat je eigenlijk wilt is dat hij opzout, al is dat naar zijn ouders, jij in het huis blijft met kind en je spaargeld lekker kunt houden?
Speculoos_crunchy schreef:
27-09-2020 23:20
Ja, want je kunt ook meer gaan werken namelijk! Als je iedere maand 500 euro spaart kun je 60 maanden particulier blijven wonen. Daarna heb je vast wel een goedkopere huurwoning (of een nieuwe vent)
Ik denk niet dat ik 500 kan sparen hoor. Zeker niet met particuliere huur. Hoe ik het inschat zal het sparen echt minimaal zijn.
Dank je wel! Dat is natuurlijk ook zo
Niet als je geen recht hebt op de huurwoning waarvan hij hoofdhuurder is en jij geen mede-huurder.
27-09-2020 23:22
Ik denk niet dat ik 500 kan sparen hoor. Zeker niet met particuliere huur. Hoe ik het inschat zal het sparen echt minimaal zijn.
Wat jij wil gaat niet gebeuren, je kunt niet alles hebben en iedereen levert in bij een scheiding.
Ja, want je kunt ook meer gaan werken namelijk! Als je iedere maand 500 euro spaart kun je 60 maanden particulier blijven wonen. Daarna heb je vast wel een goedkopere huurwoning ( of een nieuwe vent)
:HA: haha ja want die nieuwe vent gaat natuurlijk meteen meedraaien in de (financiële) huishouding.
Dreamglasses schreef:
Een van beide zal moeten vertrekken. Man wil niet eens uit elkaar en het huis staat op zijn naam. Kind kan ook bij hem blijven wonen, dus waarom zou hij moeten vertrekken en bij zijn ouders gaan wonen? Dan draagt hij toch alle consequenties van de eenzijdige beslissing van TO?

Wat zou jij dan als een goede oplossing zien?
Welkom in de wereld van alleenstaande ouders

Ik verliet ons koophuis 10 jaar geleden met een ww uitkering van €500 per maand en €0,00 spaargeld voor mij en 2 kinderen
granny71 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:26
19.63% gewijzigd
vivautrecht85 schreef:
27-09-2020 23:14
En het is een nobel streven om je kind iets mee te willen geven maar je kunt niet alles hebben. Als het echt zo belangrijk voor je is om het spaargeld voor haar te behouden is dat prima, jouw keus, maar de consequentie kan dan zijn dat je niet uit elkaar kunt gaan. Of daar in ieder geval minder middelen voor hebt.
Dit. TO, ik zie nu dat je een bedrag aan spaargeld hebt. En dus mogelijkheden. Het is mooi dat je je kind wat wil meegeven voor later maar er zijn heel veel ouders die dit niet kunnen. Dat je zuinig wil zijn met het bedrag vind ik ook begrijpelijk, maar niet ten koste van je partner (hem zijn huis uit willen hebben).

In jouw situatie zou ik staan te springen om te gaan. Er zijn echt wel mogelijkheden maar er zijn wel keuzes die je moet maken.
JoyAnna schreef:
27-09-2020 23:25
Het is mooi dat je je kind wat wil meegeven
Ze kan haar kind beter zelfstandigheid en onafhankelijkheid mee geven.
Daar heeft het kind veel meer aan dan aan geld dat op zal raken
In principe heb je best veel opties, je wil het alleen zoals jij wil en daarbij het minste inleveren. Tja zo werkt het dus niet.
granny71 schreef:
27-09-2020 23:30
Ze kan haar kind beter zelfstandigheid en onafhankelijkheid mee geven.
Daar heeft het kind veel meer aan dan aan geld dat op zal raken
Je hebt gelijk.
vivautrecht85 schreef:
27-09-2020 23:24
:HA: haha ja want die nieuwe vent gaat natuurlijk meteen meedraaien in de (financiële) huishouding.
Ja toch?? :lol:
JoyAnna schreef:
27-09-2020 23:25
Dit. TO, ik zie nu dat je een bedrag aan spaargeld hebt. En dus mogelijkheden. Het is mooi dat je je kind wat wil meegeven voor later maar er zijn heel veel ouders die dit niet kunnen. Dat je zuinig wil zijn met het bedrag vind ik ook begrijpelijk, maar niet ten koste van je partner (hem zijn huis uit willen hebben).

In jouw situatie zou ik staan te springen om te gaan. Er zijn echt wel mogelijkheden maar er zijn wel keuzes die je moet maken.
Ze kan die 30k ook aan haar bijna ex geven als oprotpremie.
Maar wel een groot deel dan. Dus daarom gaat het dan ook snel. En dan heb je niets meer.
Omg.
Sinned77 schreef:
27-09-2020 23:34
Ze kan die 30k ook aan haar bijna ex geven als oprotpremie.
Ik zou zelfs voor 30k een betaalbare huurwoning niet zomaar opgeven. Als je dan vervolgens duur moet huren, ben je zo door dat geld heen. Lang voordat je een andere sociale huurwoning hebt bemachtigd.
Is het misschien een idee om samen naar een relatietherapeut of mediator te gaan? Niet om de relatie te redden maar wel om een goede basis te creëren om verdere afspraken te maken en het ouderschap invulling te geven. Jullie lijken nu wel een soort vijanden en misschien is er meer mogelijk als jullie elkaar beter proberen te begrijpen. De focus lijkt nu vooral te liggen op tegengestelde belangen.
Dat moet toch mogelijk zijn met de man met wie je zo'n 5 jaar geleden zo'n grote stap hebt gezet?
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:38
6.74% gewijzigd
Je zegt dat je het met je huidige inkomen het huurhuis zonder huurtoeslag kan betalen, je zegt dat je nu 20 uur werkt.

Dus als je je particuliere huur van je spaargeld betaalt, en 40 ipv 20 uur zou werken zou je makkelijk 500 euro moeten kunnen sparen.
vivautrecht85 schreef:
27-09-2020 23:36
Is het misschien een idee om samen naar een relatietherapeut of mediator te gaan? Niet om de relatie te redden maar wel om een goede basis te creëren om verdere afspraken te maken en het ouderschap invulling te geven. Jullie lijken nu wel een soort vijanden en misschien is er meer mogelijk als jullie elkaar beter proberen te begrijpen.
Dat moet toch mogelijk zijn met de man met wie je zo'n 5 jaar geleden zo'n grote stap hebt gezet?
Volgens de OP wil man helemaal niet uit elkaar. TO wil sowieso uit elkaar en dat hij vertrekt en ik zie niet in wat een mediator of relatietherapeut daarin kan bemiddelen. Die mensen kunnen geen betaalbare woningen toveren of zo.
Fizz schreef:
27-09-2020 23:36
Ik zou zelfs voor 30k een betaalbare huurwoning niet zomaar opgeven. Als je dan vervolgens duur moet huren, ben je zo door dat geld heen. Lang voordat je een andere sociale huurwoning hebt bemachtigd.
Als ze geen medehuurder is heeft ze helemaal.geen recht op die woning.
Hoeveel geld ze hem ook geeft om te vertrekken
27-09-2020 23:37
Je zegt dat je het met je huidige inkomen het huurhuis zonder huurtoeslag kan betalen, je zegt dat je nu 20 uur werkt.

Dus als je je particuliere huur van je spaargeld betaalt, en 40 ipv 20 uur zou werken zou je makkelijk 500 euro moeten kunnen sparen.
Als schoonmaakster in de vrije sector huren en dan ook nog eens 500 euro sparen? Wat verdient een schoonmaakster tegenwoordig dan?
granny71 schreef:
27-09-2020 23:40
Als ze geen medehuurder is heeft ze helemaal.geen recht op die woning.
Hoeveel geld ze hem ook geeft om te vertrekken

Ook dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven