Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.

zondag 27 september 2020 om 23:41
Tja, je kunt ook als broer en zus in hetzelfde huis leven maar daar moet je maar net tegenkunnen

zondag 27 september 2020 om 23:43
Uitgaande van 1000 euro vrije sector vs 500 euro sociale huur:
Als ze de huur van haar spaargeld betaalt, dan houdt ze de 500 euro die ze aan huur zou betalen toch over, die kan ze sparen.
Anders gezegd: ze vult de meerprijs van haar huur aan met haar spaargeld. Daar pakt ze iedere maand 500 euro van.
Dat houdt met 30k dan 5 jaar vol.... maar.... in de tussentijd is ze ook meer gaan werken, dus verdient ze ook meer. Dan vult het weer aan.
Het is gewoon een kwestie van doen, en vooral: meer gaan werken!
anoniem_389645 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:47
23.44% gewijzigd

zondag 27 september 2020 om 23:46
Ha, je gaat lekker mee in de negatieve spiraal van TS.
Ik zeg nergens dat het doel van zo'n traject moet zijn om een betaalbare huurwoning te vinden. Het kan ook een doel op zich zijn om de communicatie te verbeteren, omwille van het kind. Want zij krijgt op haar vijfde heus wel wat mee van deze animositeit.

zondag 27 september 2020 om 23:48
Maar die man draagt dus het overgrote deel van de kosten?vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 23:47Blijkbaar heeft ze genoeg om bij te springen als manlief aan het eind van zijn geld een stuk maand over heeft.

zondag 27 september 2020 om 23:49
Manlief betaalt gewoon de vaste lastenvivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 23:47Blijkbaar heeft ze genoeg om bij te springen als manlief aan het eind van zijn geld een stuk maand over heeft.

zondag 27 september 2020 om 23:50
Als ze haar spaargeld erbij gebruikt kan ze het wel een tijdje uithouden. En het is toch niet alleen de huur die betaald moet worden? Dan hou je met alleen 20 uur niet veel over denk ikSpeculoos_crunchy schreef: ↑27-09-2020 23:48Zij zegt dat ze het kan betalen (ik zet daar mn vraagtekens bij)

zondag 27 september 2020 om 23:52
zondag 27 september 2020 om 23:53
Wat zal thuiszorg voor 20 uur per week (zonder ziektewetkorting) nu helemaal betalen?Speculoos_crunchy schreef: ↑27-09-2020 23:48Zij zegt dat ze het kan betalen (ik zet daar mn vraagtekens bij)
En 40 uur werken in de thuiszorg als huishoudelijke hulp is onmogelijk weet ik uit ervaring

zondag 27 september 2020 om 23:54
Nou das helemaal mooi, zij teert dus al jaren op zijn zak, werkt minimaal en durft te klagen over het huishouden waar ze met maar 20 uur werk alle tijd voor zou moeten hebben. En nou wil ze ook nog in het huis blijven wonen wat hij al die tijd betaald heeft.
Nondeju.

Ik ben het met je eens (zie eerder antwoord). Ze heeft volgens mij geen idee wat haar partner betaalt en wat zij betaalt. Ze heeft zich vastgebeten in het idee dat hij haar verwaarloost en op geen enkele manier voor haar zorgt.
Ze doet net alsof ze de financien daar beheert, maar ze heeft geen idee.
Met grote zekerheid kun je niet anders dan naar een sociale huurwoning (en dan zo klein mogelijk, en zo goedkoop mogelijk) als je moet rondkomen van 20 uur in de wijkzorg.
En dan is het ieder dubbeltje omdraaien.

Ow ja, ik was het even kwijt. Volgens mij noemde TS zichzelf ergens financieel onafhankelijk ofzo dus deed ik een (verkeerde) aanname.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:57
0.56% gewijzigd
zondag 27 september 2020 om 23:55
Nee, ze werkt 20 uur en zit nu ook nog in de ziektewet.
Als ze weer "gezond" is wil ze meer gaan werken.
Wat bijna onmogelijk is als huishoudelijke hulp in de thuiszorg.

zondag 27 september 2020 om 23:57
Met 30k ben je niet financieel onafhankelijk. Indien ze dat wel is had ze allang weg kunnen zijn.vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 23:54Ow ja, ik was het even kwijt. Volgens mij noemde TS zichzelf ergens financieel onafhankelijk ofzo dus deed een (verkeerde) aanname.

zondag 27 september 2020 om 23:57
Ik heb net snel even berekend: ca 1050 euro per maand. Dus ik begrijp er niets van dat zij ervan overtuigd is dat zij wel hun huurhuis kan betalen.
Ik deel je mening dat 40 uur onmogelijk is. Maar ze zal maximaal moeten gaan wat mogelijk is
maandag 28 september 2020 om 00:00
Dat zei ze inderdaad.vivautrecht85 schreef: ↑27-09-2020 23:54Ow ja, ik was het even kwijt. Volgens mij noemde TS zichzelf ergens financieel onafhankelijk ofzo dus deed ik een (verkeerde) aanname.
Het enige probleem is een woning want ze is financieel onafhankelijk.

Man is klote vader, heeft gat in zijn hand en verwaarloosd haar.
Vandaar dat hij zijn huis moet verlaten.

maandag 28 september 2020 om 00:01
Wel knap om met die inkomsten 30k gespaard te hebben. Ergens doe je toch wat goed, TOSpeculoos_crunchy schreef: ↑27-09-2020 23:57Ik heb net snel even berekend: ca 1050 euro per maand. Dus ik begrijp er niets van dat zij ervan overtuigd is dat zij wel hun huurhuis kan betalen.
Ik deel je mening dat 40 uur onmogelijk is. Maar ze zal maximaal moeten gaan wat mogelijk is

maandag 28 september 2020 om 00:04
Ja, partner alles laten betalen en zelf de extraatjes doen.VesperLynd schreef: ↑28-09-2020 00:01Wel knap om met die inkomsten 30k gespaard te hebben. Ergens doe je toch wat goed, TO!

maandag 28 september 2020 om 00:16
In dat geval is een deel van dat spaargeld dus feitelijk van partner en is het geen wonder dat hij steeds een stuk maand overhoudt aan het einde van zijn geld. Dan is het eigenlijk niet alleen TO haar geld. TO kan niet al het geld en het huis houden. Kiezen of delen dan.
maandag 28 september 2020 om 00:23
Volgens mij zit er een totaal andere kant aan het verhaal van TO die we hier nooit zullen horen. TO vertikt het om op cruciale vragen antwoord te geven (waarom wil je niet vertellen of de huur hoger is dan 737,14?) en ze spreekt zichzelf telkens tegen.
Ik vind het apart dat ze het over 500 euro sparen in de maand heeft, terwijl ze ook beweert dat ze het meeste betaald in hun gezamenlijke huishouden en maar 20 uur werkt tegen een niet bepaald riant salaris.
Ik vermoed dat TO straks een bijstandsmoeder wordt (of met gedeeltelijke bijstand), want het verhaal over die extra uren gaan werken, werpt ook al de nodige vragen op.
Ik vind het apart dat ze het over 500 euro sparen in de maand heeft, terwijl ze ook beweert dat ze het meeste betaald in hun gezamenlijke huishouden en maar 20 uur werkt tegen een niet bepaald riant salaris.
Ik vermoed dat TO straks een bijstandsmoeder wordt (of met gedeeltelijke bijstand), want het verhaal over die extra uren gaan werken, werpt ook al de nodige vragen op.
maandag 28 september 2020 om 00:37
Nogmaals TO, het zou wel zo fijn zijn als jullie beiden een woning hebben waar kind kan verblijven. Nietwaar? En voor vriend is het helemaal niet makkelijker aan een andere woning te komen. Streef je überhaupt wel naar een situatie waarin kind een goede band heeft met beide ouders?
En een rijbewijs, is er een specifieke reden waarom je dat nog niet hebt? Aangezien je het kunt betalen zou ik dat z.s.m regelen.
En een rijbewijs, is er een specifieke reden waarom je dat nog niet hebt? Aangezien je het kunt betalen zou ik dat z.s.m regelen.
maandag 28 september 2020 om 00:43
Ik mag hopen van niet zeg. Waarom moet de maatschappij het leven bekostigen van een 25 jarige vrouw die maar 20 uur werkt en het vertikt haar eigen vermogen te gebruiken om zichzelf te ontwikkelen en en zelfstandig en zelfredzaam te worden? Ze heeft zelf voor die man gekozen. Ze kiest er zelf voor om er jaren en jaren bij te blijven. Ze kiest er zelf voor om met haar partner die haar volgens eigen zeggen verwaarloost een kind op de wereld te zetten. Ze kiest er zelf voor om maar 20 uur te werken. Ik hoor alleen maar: Nee, kan niet. Ik denk zus of zo, ik zal dat eens navragen. Hij moet maar weg. Ik wil het huis. Bla, bla, bla.
Meid, waar is je zelfrespect? Waarom ben je zo lusteloos? Ik voel nul energie bij jou.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.

maandag 28 september 2020 om 00:43
Ze zei ergens dat hij zijn geld voornamelijk uitgaf voor zichzelf, buiten de gezamenlijke kosten als huur en energie. (Ik maakte daar ten onrechte van dat ze dat dus samen betaalden).Fizz schreef: ↑28-09-2020 00:23Volgens mij zit er een totaal andere kant aan het verhaal van TO die we hier nooit zullen horen. TO vertikt het om op cruciale vragen antwoord te geven (waarom wil je niet vertellen of de huur hoger is dan 737,14?) en ze spreekt zichzelf telkens tegen.
Dus hij betaalt het leeuwendeel van de vaste lasten. Ook met een mager loon kun je dan best wat sparen.