Werk & Studie alle pijlers

Hond mee naar werk

25-09-2020 18:10 288 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd wie zijn/haar hond mee naar werk neemt. Vooral benieuwd naar niet huiselijke werkomgevingen zoals bijv buiten (manege, strand) of iets anders. Wat voor werkomgeving is het, welk ras hond heb je, lopen er veel klanten/kinderen rond, hoe heb je je hond of werk er op voorbereid?
Zouden er bepaalde rassen beter geschikt voor zijn?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
28-09-2020 19:00
Waarom mag ik niet zeggen dat ik vind dat honden stinken?
Dat maakt me niet intolerant of een hondenhater hoor.
Gewoon, geen liefhebber.

Het is niet zo zwartwit.
Zeggen dat alle honden stinken is toch evengoed zwart wit?
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
27-09-2020 23:09

Maar mijn vraag is waarom? Honden in bv winkels;niet elke klant is daarvan gediend.
En dan bedoel ik honden van winkeleigenaren
Waarom? Dat is heel simpel. In een eigen zaak gaat veel tijd zitten. Als je je hond dan thuis laat, zit hij te veel alleen thuis en daar zijn honden ongeschikt voor. Maar he, je eigen zaak, eigen baas, dan kun je ZELF bepalen dat je je hond meeneemt naar je werk. En als klanten daar moeite mee hebben, dan let je daarop, maar verder kunnen ze ergens anders gaan winkelen.
Mensen die er namelijk niet van gediend zijn, zijn in de minderheid. En daarnaast zijn winkels waar geen honden zijn ruim in de meerderheid.
Eggo schreef:
27-09-2020 22:27
Die katten wonen in mijn huis. Ik neem ze niet mee naar het hare met vervolgens de mededeling dat ze haar hond maar op de gang moet flikkeren. Dus andersom vind ik het raar dat de hond persee mee moet.
Ik geloof dat jouw moeder dat jou uitgelegd heeft; hij kan niet te lang alleen zijn. Dat is de reden.
En jouw moeder maakt daarin dus de keuze om dan maar jou niet op te zoeken. Wat moet ze anders?
@iones uitlaat service of naar de buren ? En niet lopen zeuren alsof het een kind is met hele ingewikkelde emoties en gevoelens. Geloof me zolang ie uit wordt gelaten en wat te eten krijgt is ie de volgende dag al vergeten dat ze weg was. Maar zij maakt dan drama alsof het een mens is. Echt lachwekkend.
iones schreef:
28-09-2020 19:04
Zeggen dat alle honden stinken is toch evengoed zwart wit?
Alle honden die ik ben tegen gekomen vond ik dus echt stinken. Mijn ex schoonzus had smetvrees dus die arme hond ging om de dag in bad en na een wandeling werden de poten en vacht uitgebreid afgedroogd en zelfs die vond ik stinken. Dat is niet iets waar ik voor gekozen heb. Elke hond die ik tegen kwam rook naar hond. Net zoals een paard naar paard ruikt. Dat vind je vies of niet vies maar val je in de categorie mensen die het niet vies vind dan geeft je dat nog niet het recht om de mensen die het wel vies vinden ruiken voor intolerante haters uit te maken.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
28-09-2020 20:05
Alle honden die ik ben tegen gekomen vond ik dus echt stinken. Mijn ex schoonzus had smetvrees dus die arme hond ging om de dag in bad en na een wandeling werden de poten en vacht uitgebreid afgedroogd en zelfs die vond ik stinken. Dat is niet iets waar ik voor gekozen heb. Elke hond die ik tegen kwam rook naar hond. Net zoals een paard naar paard ruikt. Dat vind je vies of niet vies maar val je in de categorie mensen die het niet vies vind dan geeft je dat nog niet het recht om de mensen die het wel vies vinden ruiken voor intolerante haters uit te maken.
Maar eh Eggo, als je heel eerlijk bent, zou het dan misschien kunnen dat je iets meer dan gemiddeld een hekel aan honden hebt? Dus dat jouw mening in deze situatie niet maatgevend is voor wat 'normaal' (ik zet dat expres tussen haakjes) is?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
28-09-2020 20:00
@iones uitlaat service of naar de buren ? En niet lopen zeuren alsof het een kind is met hele ingewikkelde emoties en gevoelens. Geloof me zolang ie uit wordt gelaten en wat te eten krijgt is ie de volgende dag al vergeten dat ze weg was. Maar zij maakt dan drama alsof het een mens is. Echt lachwekkend.
Verlatingsangst of niet alleen kunnen zijn (dat zijn verschillende dingen) kunnen ook daadwerkelijk heel ingewikkeld zijn bij een hond. Wat je zegt klopt niet helemaal. De tijd alleen moet je echt opbouwen, als je de angstige(?) hond bijv naar een pension doet of de buren kan de angst gauw erger worden. Dus hij zal het incident niet vergeten zoals je suggereert.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
28-09-2020 20:00
@iones uitlaat service of naar de buren ? En niet lopen zeuren alsof het een kind is met hele ingewikkelde emoties en gevoelens. Geloof me zolang ie uit wordt gelaten en wat te eten krijgt is ie de volgende dag al vergeten dat ze weg was. Maar zij maakt dan drama alsof het een mens is. Echt lachwekkend.
Jij bent nu voor je moeder aan het invullen en dat getuigt niet van respect naar haar.
En honden, dieren in het algemeen hebben wel degelijk emoties. Honden kunnen niet goed alleen zijn. En een honden uitlaatservice is niet heel eenvoudig denk ik.
Eggo schreef:
28-09-2020 20:05
Alle honden die ik ben tegen gekomen vond ik dus echt stinken. Mijn ex schoonzus had smetvrees dus die arme hond ging om de dag in bad en na een wandeling werden de poten en vacht uitgebreid afgedroogd en zelfs die vond ik stinken. Dat is niet iets waar ik voor gekozen heb. Elke hond die ik tegen kwam rook naar hond. Net zoals een paard naar paard ruikt. Dat vind je vies of niet vies maar val je in de categorie mensen die het niet vies vind dan geeft je dat nog niet het recht om de mensen die het wel vies vinden ruiken voor intolerante haters uit te maken.
Dat is heel erg, de hond zo vaak wassen. Ik heb net een hondje in de opvang gehad, en die had ook een sterke hondenlucht. Ik vermoed dat dit komt omdat het drie keer per week gewassen werd. De huid ging hierop sterk reageren om zich te herstellen, daardoor werd denk ik meer talg aangemaakt om de hond meer te beschermen tegen de nattigheid en dát rook ik nu juist. Door de hond niet vaker te wassen dan onnodig, en door middel van goede voeding, voorkom je dat de hond gaat ruiken.

Je bent intolerant. Sorry. Niet alle honden ruiken. En je bent ook niet leuk naar je moeder. Dat is eigenlijk mijn voornaamste reden om jou intolerant te vinden. Het moet allemaal een beetje op jouw manier en anders niet.
Dus het is niet leuk naar mijn moeder als zij een hond mee wil nemen in mijn katten huishouden met katten die geen hond gewend zijn. Das hartstikke tolerant van haar als ze weigert de hond in een bench te doen het is een terriër die jaagt echt op mijn katten en dan moet ik die in mijn eigen huis op zolder doen en helemaal in de stress laten schieten omdat zij vertikt om de hond een middagje bij kennissen onder te brengen? Apart dat ik dan als de intolerante wordt gezien.

En wat is dat nou voor eeuwig gezeik hier over dat stinken. Ik ben nog NOOIT een hond tegen gekomen of in een hondenhuis geweest waar ik het niet vond stinken. Gewoon niet. Alleen al die nattige lucht uit hun bek als ze hijgen. Dat ik ze uit intolerantie vind stinken is echt bullshit want ik ben zwaar intolerant richting spinnen. En muggen. Maar moet de eerste uit zijn bek stinkende spin nog tegen komen. Iets vinden stinken is persoonlijk. Ik hou niet van honden lucht. Punt.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
25-09-2020 18:22
Super leuk vind ik het, ze hebben ook een bord met daarop de foto's van de teamleden met naam en daar hangt ie ook gewoon tussen , als een van de zusters :heart:
:heart:

Geweldig!

iones schreef:
25-09-2020 18:24
Wat zou het fijn zijn om in een wereld te leven waar alle mensen van honden houden en niet zo achterlijk reageren en allergisch zijn. Veel gezelliger. Aangezien honden de meest innemende wezens zijn die er bestaan.
Niemand heeft een allergie voor de lol hoor.
Ik ben kattenmens maar vind honden ook leuk (vooral grote :heart: ) alleen niet om zelf te hebben. Kon me er eigenlijk geen voorstelling van maken van hond meenemen naar het werk, tenzij blindegeleidehond of rechercheur met politiehond. Maar vind de verhalen die ik hier lees leuk, zoals de hond op de foto tussen alle teamleden. Ik zou er dus geen moeite mee hebben.
Eggo ik ben het met je eens... beetje omgekeerde wereld zou dat zijn..
Alle reacties Link kopieren
swanlady schreef:
25-09-2020 21:43
Het kwam hier ter sprake tijdens gesprekken over evt beginnen aan een hond. Ging erover googelen en las inderdaad artikelen, vooral over kantoor alleen, dat een hond meenemen ook positief kan uitwerken.

Maar bij ons ging het vooral over het praktische aspect. Bij mij kan ie niet mee maar mijn vriend werkt op het strand en op een stuk waar het hele jaar door honden zijn toegestaan. Maar er lopen wel veel mensen, klanten, en kinderen. De vibe is er op het strand wel naar maar de hond moet er ook naar zijn natuurlijk. Als die zich er niet prettig voelt, wegloopt, niet prettig vind met zoveel mensen om zich heen etc dan houdt het natuurlijk op.
Zou je vriend de hond dan los willen laten lopen terwijl hij met zijn werk bezig is? (Hoe moet die hond anders weglopen?)
Dat lijkt me een heel slecht plan.
Alle reacties Link kopieren
Je bent intolerant. Sorry. Niet alle honden ruiken. En je bent ook niet leuk naar je moeder. Dat is eigenlijk mijn voornaamste reden om jou intolerant te vinden. Het moet allemaal een beetje op jouw manier en anders niet.

Moeder is even intolerant dan. Als haar hond belangrijker is dan de katten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bij ons in de buurt is een sanitair winkel waar de baas zijn hond (klein model) heeft rondlopen. De hond loopt wel los, maar gaat niet naar klanten toe.

Het zal echt afhangen van wat voor werk je doet en wat voor hond je hebt. Als je met buitenstaanders/klanten te maken hebt moet je hond extreem goed onder appèl staan. Veel mensen zijn bang of houden niet van honden.

Mijn man werkt alleen op een kraan en zou onze hond misschien mee kunnen nemen. Maar ik geloof niet dat onze hond daar blij van wordt🤭
DontYouHatePants schreef:
25-09-2020 18:22
Een collega van een andere afdeling neemt haar teckel altijd mee naar werk.
We werken in een kleinschalig verpleeghuis met mensen met dementie.
Super leuk vind ik het, ze hebben ook een bord met daarop de foto's van de teamleden met naam en daar hangt ie ook gewoon tussen , als een van de zusters :heart:
De clienten vinden het leuk dat er een dier rondloopt. Hij is voor niemand bang en laatst kwam ik mijn leidingevende tegen met de hond, ging ze hem even uitlaten.
Beestje komt niks tekort in elk geval.
:love:

Veel ouderen missen dieren in hun woonomgeving. Mijn nicht nam regelmatig haar konijn mee en veel bewoners fleuren daar enorm van op.
Eggo schreef:
28-09-2020 20:00
@iones uitlaat service of naar de buren ? En niet lopen zeuren alsof het een kind is met hele ingewikkelde emoties en gevoelens. Geloof me zolang ie uit wordt gelaten en wat te eten krijgt is ie de volgende dag al vergeten dat ze weg was. Maar zij maakt dan drama alsof het een mens is. Echt lachwekkend.
Sohee, een hondenhater dus? Te weinig liefde gehad en nu jaloers of zoiets?
Eggo schreef:
28-09-2020 23:08
Dus het is niet leuk naar mijn moeder als zij een hond mee wil nemen in mijn katten huishouden met katten die geen hond gewend zijn. Das hartstikke tolerant van haar als ze weigert de hond in een bench te doen het is een terriër die jaagt echt op mijn katten en dan moet ik die in mijn eigen huis op zolder doen en helemaal in de stress laten schieten omdat zij vertikt om de hond een middagje bij kennissen onder te brengen? Apart dat ik dan als de intolerante wordt gezien.

En wat is dat nou voor eeuwig gezeik hier over dat stinken. Ik ben nog NOOIT een hond tegen gekomen of in een hondenhuis geweest waar ik het niet vond stinken. Gewoon niet. Alleen al die nattige lucht uit hun bek als ze hijgen. Dat ik ze uit intolerantie vind stinken is echt bullshit want ik ben zwaar intolerant richting spinnen. En muggen. Maar moet de eerste uit zijn bek stinkende spin nog tegen komen. Iets vinden stinken is persoonlijk. Ik hou niet van honden lucht. Punt.
Ik heb het vermoeden dat jouw katten net zo intolerant als jij zijn. Van die katten die een hond grijpen, of een been, van onder de tafel of bank als je langsloopt.
Alle katten zijn agressief namelijk. Ze verharen ook allemaal en iemand met katten heeft nooit een nette inrichting. Altijd overal ophalen en krabben en beschadigingen.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er zo gevallen wordt over de post van Eggo. Er is toch niks mis mee als je zelf 2 katten hebt die geen honden gewend zijn dan te vragen aan visite (ook al is het je moeder) de hond thuis te laten?

Er zijn mensen die nemen te pas en te onpas hun hond overal mee naar toe zonder rekening te houden met anderen moet die hond maar leuk gevonden worden. Ik heb zelf ook 2 honden maar ik check wel even waar kunnen ze wel mee en waar beter thuis laten.

En een kat is ook gewoon een huisdier waar je van houdt. Dus waarom moeten die ineens in hun eigen huis plaats maken voor een vreemde hond? Beetje gekke redenatie...
Zelfde als dat ik mijn honden op zou moeten sluiten omdat er kinderen mee op bezoek komen die zgn bang zijn voor honden. Dat doe ik ook niet, komen die kinderen maar niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
29-09-2020 02:15
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er zo gevallen wordt over de post van Eggo. Er is toch niks mis mee als je zelf 2 katten hebt die geen honden gewend zijn dan te vragen aan visite (ook al is het je moeder) de hond thuis te laten?

Er zijn mensen die nemen te pas en te onpas hun hond overal mee naar toe zonder rekening te houden met anderen moet die hond maar leuk gevonden worden. Ik heb zelf ook 2 honden maar ik check wel even waar kunnen ze wel mee en waar beter thuis laten.

En een kat is ook gewoon een huisdier waar je van houdt. Dus waarom moeten die ineens in hun eigen huis plaats maken voor een vreemde hond? Beetje gekke redenatie...
Zelfde als dat ik mijn honden op zou moeten sluiten omdat er kinderen mee op bezoek komen die zgn bang zijn voor honden. Dat doe ik ook niet, komen die kinderen maar niet mee.
Mijn huis is - geheel onverwacht - ooit getest en afgekeurd als hond-proof.
Hond versus mijn huis (veel trappen, veel hout, ...) en versus 3 katten werkt niet.

De eerstvolgende die hier dus onverwacht met hond voor de deur staat mag voor de deur blijven staan en komt er niet in.


Kan je je hond geen 2 uur missen ... Dan blijf je dus hier maar weg.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik ben het ook eens met Eggo. Ik vind honden fantastische beesten, ben er gek op. Maar niet in m'n huis. Ik heb een kat en die is geen honden gewend. Ik ga niet de kat ergens opsluiten of buiten gooien als er een hond mee op visite komt.

Ik vind het raar als mensen ongevraagd hun hond meenemen. Mijn broer heeft een hond en hij weet dat die bij mij niet binnen mag en houdt daar gewoon rekening mee. Hij vindt dat ook geen enkel probleem.

Wat een onzin dat je dan weg gezet wordt als hondenhater zeg. En waarom altijd (vaak) een strijd tussen hondenbezitters en kattenbezitters. Alsof je niet gek kan zijn op beide dieren. Ik hou van honden en katten (alle dieren eigenlijk) maar heb voor een kat gekozen aangezien ik voor een hond te weinig tijd heb en mijn huis niet hondenproof is.

Je weet dat als je voor een hond kies je beperkter en minder flexibel bent. Dat je hond niet overal mee naar toe kan en je soms voor opvang moet zorgen.

On topic: een hond op het werk lijkt me dan weer geweldig! Zou er geen problemen mee hebben als er hier een hond rond loopt op kantoor maar dat zie ik niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me geweldig als dat zou kunnen!
Helaas laat mijn werkomgeving, ondanks dat deze niet bepaald huiselijk is, dit niet toe.
Denk wel dat het makkelijker is met rassen die een wat rustig karakter hebben en waarschijnlijk werkt het ook beter als de hond al wat ouder is.

Voor de rest vind ik 75 procent van de reacties volkomen offtopic
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Bij hondenmensen thuis komen is ook een ding. Vrienden van ons hebben een heel grote hond en mijn zoontje is bang voor hem omdat hij steeds tegen hem opspringt. Maar de hond is gewoon enthousiast zeggen ze dan. Dat zal best maar tyf gewoon op met dat beest. Voordat ik hem een trap geef.
beetjegek schreef:
29-09-2020 07:38
Bij hondenmensen thuis komen is ook een ding. Vrienden van ons hebben een heel grote hond en mijn zoontje is bang voor hem omdat hij steeds tegen hem opspringt. Maar de hond is gewoon enthousiast zeggen ze dan. Dat zal best maar tyf gewoon op met dat beest. Voordat ik hem een trap geef.
Dan moet je daar niet op bezoek gaan met je kind. Je gaat toch niet bij iemand thuis zijn hond schoppen?
Ik vind het ook irritant als kinderen ongevraagd aan mijn hond zitten. Ik vind dat mensen hun kind moeten leren dit eerst te vragen. Niet iedere hond is hiervan gediend.
Maar dan sla ik toch ook dat kind niet weg bij mijn hond?
Als jij een stap richting hond doet, kan hij niet tegen je opspringen. En ik ben het met je eens dat de hond dit niet zou moeten doen. Dat is ook opvoeding. Maar door naar hem toe te stappen, kun je het makkelijk voorkomen.
beetjegek schreef:
29-09-2020 07:38
Bij hondenmensen thuis komen is ook een ding. Vrienden van ons hebben een heel grote hond en mijn zoontje is bang voor hem omdat hij steeds tegen hem opspringt. Maar de hond is gewoon enthousiast zeggen ze dan. Dat zal best maar tyf gewoon op met dat beest. Voordat ik hem een trap geef.
Nou ja zeg. Jij gaat toch langs bij mensen die een hond hebben. Persoonlijk vind ik wel dat je als hondenbezitter je hond wat kort moet houden als er mensen langs komen maar jouw reactie van die hond een trap geven slaat echt nergens op. Als ik zou weten dat mensen / vrienden zo over mijn huisdier denken zijn ze niet meer welkom.
beetjegek schreef:
29-09-2020 07:38
Bij hondenmensen thuis komen is ook een ding. Vrienden van ons hebben een heel grote hond en mijn zoontje is bang voor hem omdat hij steeds tegen hem opspringt. Maar de hond is gewoon enthousiast zeggen ze dan. Dat zal best maar tyf gewoon op met dat beest. Voordat ik hem een trap geef.
Dus jij gaat bij vrienden op bezoek en de hond die daar ook woont moet maar optyfen of hij krijgt een schop ?? Wat een vreselijk asociale houding. Moet je vooral trots op zijn.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
28-09-2020 19:00
Waarom mag ik niet zeggen dat ik vind dat honden stinken?
Dat maakt me niet intolerant of een hondenhater hoor.
Gewoon, geen liefhebber.

Het is niet zo zwartwit.
Eens! Ik vind honden echt leuke dieren, maar ik vind ze helaas ook echt altijd stinken. Bij mensen thuis ruik je meteen dat ze een hond hebben, hoe goed ze het huis ook schoon houden.
Daar kan het beestje niks aan doen, maar het zorgt er wel voor dat ik het niet fijn zou vinden om de hele dag in die hondenlucht te werken.
Als ik bij vrienden met hond op bezoek ben, speel ik met de hond en ik vind het oprecht een leuk en lief beestje, maar ik vind nog steeds dat hij stinkt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven