Werk & Studie alle pijlers

Hond mee naar werk

25-09-2020 18:10 288 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd wie zijn/haar hond mee naar werk neemt. Vooral benieuwd naar niet huiselijke werkomgevingen zoals bijv buiten (manege, strand) of iets anders. Wat voor werkomgeving is het, welk ras hond heb je, lopen er veel klanten/kinderen rond, hoe heb je je hond of werk er op voorbereid?
Zouden er bepaalde rassen beter geschikt voor zijn?
Michella_1991 schreef:
27-09-2020 16:21
Hier in de straat/buurt zijn er ook honden die er op los blaffen. Als ze stil zijn is het heerlijk, maar komt er iets of iemand langs of is er ergens lawaai slaan ze aan.
Misschien wel 100 keer per dag..
En ja, het is dan misschien wel opvoeding. Maar het is schijtirritant!

Ik maak me vast niet geliefd door dit te zeggen, maar ik ben voor de blafband!
Ik vind dat mensen een stroomstoot moeten krijgen als ze domme dingen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
27-09-2020 16:14

Ik heb heus wel begrip voor het feit dat iemand niets met honden heeft.

En noem mij niet intolerant, ik ben hier niet degene die een pesthekel aan iets heeft. Dat zijn die hondenhaters hier.
Nou dat eerste weet je aardig te verbergen hier. En ik vind je vrij intolerant overkomen richting de mensen die hier zeggen niet van honden te houden. Geen enkele reden lijkt legitiem te zijn. Honden zijn per definitie innemend en als je dat niet vindt heb je je ogen op slot.

Alle honden die ik ooit ben tegengekomen stinken, zitten ongevraagd met hun neus in je kruis of kwijlen je broek onder. Ik ben geen fan, ondanks dat ik echt wel begrijp dat andere mensen veel geluk kunnen vinden in een hond. En dat gun ik iedereen, maar op de werkvloer vind ik wel ongepast.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
27-09-2020 16:47
Nou dat eerste weet je aardig te verbergen hier. En ik vind je vrij intolerant overkomen richting de mensen die hier zeggen niet van honden te houden. Geen enkele reden lijkt legitiem te zijn. Honden zijn per definitie innemend en als je dat niet vindt heb je je ogen op slot.

Alle honden die ik ooit ben tegengekomen stinken, zitten ongevraagd met hun neus in je kruis of kwijlen je broek onder. Ik ben geen fan, ondanks dat ik echt wel begrijp dat andere mensen veel geluk kunnen vinden in een hond. En dat gun ik iedereen, maar op de werkvloer vind ik wel ongepast.
Zeggen dat alle honden stinken, allemaal onopgevoed zijn en bla die bla, dat is niet "zeggen dat je niet van honden houdt".


Verder heerst er op elk bedrijf een "bedrijfscultuur". En daar moet iemand in passen. Ik zelf pas bijvoorbeeld niet in een formele Duitse bedrijfscultuur. En als je een bedrijf betreft met allemaal gelovige mensen, dan pas ik daar denk ik ook niet tussen.

En als er een bedrijf is waar mensen allemaal van honden houden, en er zelfs een paar honden op kantoor zijn, dan past iemand die niet van honden houdt daar ook niet tussen. Die moet daar gewoon niet solliciteren, want die wordt dan tóch niet aangenomen.

Ik snap niet wat daar allemaal mis mee is.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen mensen hun hond meenemen.
Gezellig.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
27-09-2020 16:52
Zeggen dat alle honden stinken, allemaal onopgevoed zijn en bla die bla, dat is niet "zeggen dat je niet van honden houdt".


Verder heerst er op elk bedrijf een "bedrijfscultuur". En daar moet iemand in passen. Ik zelf pas bijvoorbeeld niet in een formele Duitse bedrijfscultuur. En als je een bedrijf betreft met allemaal gelovige mensen, dan pas ik daar denk ik ook niet tussen.

En als er een bedrijf is waar mensen allemaal van honden houden, en er zelfs een paar honden op kantoor zijn, dan past iemand die niet van honden houdt daar ook niet tussen. Die moet daar gewoon niet solliciteren, want die wordt dan tóch niet aangenomen.

Ik snap niet wat daar allemaal mis mee is.
Helemaal met je eens.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
27-09-2020 16:46
Ik vind dat mensen een stroomstoot moeten krijgen als ze domme dingen zeggen.
+100
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
27-09-2020 16:46
Ik vind dat mensen een stroomstoot moeten krijgen als ze domme dingen zeggen.
😂
Alle reacties Link kopieren
Grappig toch dat ieder topic dat ergens met een hond begint overgaat in een topic waarin iedereen die niet wegsmelt voor een hond, en die denkt bij "een hond is innemend "ja een hond neemt verrekt veel plek in" intolerant en en een dierenhater is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bij ons op het werk werken allemaal dierenliefhebbers en toevallig hebben we ook allemaal een hond. Als ik mijn administratie doe op kantoor gaan mijn honden gezellig mee, en dat vindt iedereen leuk.

Ik zou ook niet iemand aannemen die daar moeite mee heeft want dan weet je vantevoren dat de dynamiek gaat veranderen en de nieuwe werknemer waarschijnlijk niet op zijn plaats zit.

Toevallig hebben wij ook geen van allen kinderen en hebben we daar dan weer niet echt iets mee, dus iemand die volop in de (kleine) kinderen zit zou hetzelfde voor gelden.

En dat is prima. Zoveel mensen zoveel wensen. Als je dat gewoon accepteert en respecteert van elkaar is er niks aan de hand. Ik heb ook geen moeite met honden op een terras bijvoorbeeld. Mits ze gewoon netjes aangelijnd zijn en zich gedragen. Er zijn ook mensen (waaronder ikzelf) die zich ergeren aan rennende kinderen in een restaurant. Tja, dan moeten we maar in een hutje op de hei gaan wonen. Met een beetje tolerantie heeft iedereen vakantie.
Werk is toch een tikje anders, vooral als je collega's krijgt afkomstig uit andere landen.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
27-09-2020 18:27
Grappig toch dat ieder topic dat ergens met een hond begint overgaat in een topic waarin iedereen die niet wegsmelt voor een hond, en die denkt bij "een hond is innemend "ja een hond neemt verrekt veel plek in" intolerant en en een dierenhater is
Ik vind het juist ‘grappig’ dat iemand schrijft een hond ‘onderuit te trappen’ als een hond dreigt op te springen om te spelen en dat bijval krijgt. Daar reageren anderen weer op. Het zijn de extremen die je dan wil lezen. En dat zal over twee pagina’s vast ineens een brute vechthond zijn met onduidelijke intenties
Ik lees dat de meeste forummers echt wel snappen dat niet iedereen weg is van honden, er mensen zijn die bang zijn voor honden of simpelweg allergisch zijn voor dieren-met-een-vacht. En dat het echt niet werkbaar is op iedere werkplek, om voornoemde redenen. Net zoals niet iedere werkplek zich leent om een kind mee te nemen. Of je moeder, oma, enz. Zoveel mensen zoveel wensen. En daar houden de meeste mensen gewoon rekening mee. Als het niet voor de medemens is dan wel om je dier/kind/moeder/oma niet bloot te stellen aan negatieve ervaringen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mwah.... misschien ben ik heel erg boos als ik zeg; Nederland is langzaam erg intolerant aan het worden...... en ik begrijp het ook wel.....
We hebben 4 honden en 2 paarden.... in onze tuin......In het buitenland, en man werkt aan huis.. En een tuin zo groot als een voetbalveld



Wat ik merk als ik met 2 honden in NL ben: het is vol..... iedereen denkt aan zich zelf, en zelfs op het strand loop je in file....


Maar ik snap ook niets ervan als ik bij mijn ouders ben in het oosten van het land dat daar de drollen niet worden opgeruimd, grote honden op een flat enz. Is voor mij dieren mishandeling
Ik ben geen hondenhater, sommige vind ik wel schattig, maar ik vind de honden die ik tegen ben gekomen naar hond ruiken en dat vind ik vies.

Ik zal ze heus niet schoppen of zo, maar op mijn werk hoef ik ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ruik het niet, hondengeur. Maar ik heb altijd honden gehad en mee gewerkt. Ze liggen ook op bed, op de bank. Zelden geen hond om me heen. :mrgreen: Als ze nat zijn ruik ik wel een vieze geur, of een muffe shampoo geur, als ze recentelijk in bad zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
27-09-2020 20:53
Ik ruik het niet, hondengeur. Maar ik heb altijd honden gehad en mee gewerkt. Ze liggen ook op bed, op de bank. Zelden geen hond om me heen. :mrgreen: Als ze nat zijn ruik ik wel een vieze geur, of een muffe shampoo geur, als ze recentelijk in bad zijn geweest.
Sommige honden ruiken nu eenmaal. Als je er zelf steeds tussen zit ruik je het niet. Maar ik ruik, nu ik al jaren geen Herder meer heb, echt wel ‘Herder’ bij mijn moeder met smetvrees. En ik weet dat die honden regelmatig gewassen worden. Het zijn gewoon grote honden die veel buiten zijn. Of je het vindt stinken is een kwestie van voorkeur. Ik vind alle luchtjes van Viktor&Rolf stinken, een ander gaat weer over zijn of haar nek van de geur van Nivea of Zwitsal. Mijn hondjes ruiken naar mij dus als Chanel je ding niet is dan stinken mijn honden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Maída schreef:
25-09-2020 18:28
Ik ben echt pro honden op het werk :heart: waren er maar meer plekken waar dit een optie was. Verlaagt de stress en verhoogt het werkplezier (wat mij betreft dan)

Een hond op kantoor werkt bij mij enorm stressverhogend. Ik ben dan ook fel anti.
Sjulia schreef:
27-09-2020 20:53
Ik ruik het niet, hondengeur. Maar ik heb altijd honden gehad en mee gewerkt. Ze liggen ook op bed, op de bank. Zelden geen hond om me heen. :mrgreen: Als ze nat zijn ruik ik wel een vieze geur, of een muffe shampoo geur, als ze recentelijk in bad zijn geweest.
Dat geloof ik meteen hoor. Ik heb het met katten, die ruik ik dan weer niet, anderen wel.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-09-2020 21:22
Dat geloof ik meteen hoor. Ik heb het met katten, die ruik ik dan weer niet, anderen wel.
Nee die ruik ik ook niet, maar ik heb idd ook een kat. Ik ruik het wel als iemand knaagdieren in huis heeft. Al denk ik dat ik de kooi ruik en niet het dier zelf.
iones schreef:
26-09-2020 17:30
Ik ook. Maar mijn honden ruiken dus niet. Ik had laatst een hondje die dat wel deed. Maar door andere voeding en behandeling is dat verdwenen.



Zie je wel dat mensen die bang zijn voor honden, er een hekel aan hebben?
Angst werkt intolerantie in de hand.

Ga weg met mensen die een hekel hebben aan honden.....

Jij hecht echt te veel aan dieren.

Als ik een infinity gauntlet had en daarmee kon knippen en alle honden zouden dan poeffff verdwijnen, deed ik het meteen. Mijn leven zo veel beter dan.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-09-2020 21:59
Jij hecht echt te veel aan dieren.

Als ik een infinity gauntlet had en daarmee kon knippen en alle honden zouden dan poeffff verdwijnen, deed ik het meteen. Mijn leven zo veel beter dan.
Waarom zeg je dat nou tegen haar, wetend dat ze dol is op haar honden? Zo kinderachtig. Iemand willen triggeren, een reactie uit proberen te lokken.
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-09-2020 21:59
Jij hecht echt te veel aan dieren.

Als ik een infinity gauntlet had en daarmee kon knippen en alle honden zouden dan poeffff verdwijnen, deed ik het meteen. Mijn leven zo veel beter dan.

Herkenbaar! Zou ik doen met kinderen onder de 16... :puh:
Sjulia schreef:
26-09-2020 21:50
Waarom “neem dan geen hond”? Klinkt alsof je moeder er wel blij mee is namelijk. Jij baalt, dat is niet haar probleem.
Ja en ik niet ik heb 3 katten die er van op tilt gaan. Lijkt me dus niet meer dan logisch dat je dan geen hond mee naar mijn huis neemt . Ik snap niet zo goed dat als je niks wil regelen voor een hond zoals tijdens je werk of op bezoek dat je toch een neemt en hem dus aan je kantoor en mensen die honden niet leuk vinden opdringt.
iones schreef:
27-09-2020 12:44
Ik denk dat je even aan zelfreflectie moet doen. Want je bent zelf ook behoorlijk onopgevoed, zo bevooroordeeld als je nu doet. MIjn honden hijgen niet, zijn niet slaafs want ze mogen van mij zichzelf zijn. Ik vraag niet veel van ze: ze moeten bij me komen als ik roep, zodat ik ze weg kan houden van andere mensen die daar niet om vragen, en vooral weg kan houden van onaangename intolerante mensen zoals jij.

Honden zijn wel degelijk innemend. Maar met je ogen op slot zie je dat natuurlijk niet. Je kunt niet oordelen over iets waar je niet bekend mee bent, behalve van op een afstand.



Ik denk dat ze veel meer aan die hond heeft dan aan jou. Die hond is altijd bij haar, en jij hebt maar beperkt tijd. Kennelijk heb je er geen bezwaar tegen dat ze alleen zit? Die hond is goed voor haar, maar jij bent niet eens in staat om dat te begrijpen. Om te zien wat die hond voor jouw moeder doet, wat die hond voor haar betekent. Je bent gewoon egoistisch.



Hoe ik dat weet? Daar kom je maar op één manier achter: door het te VRAGEN. Heel expliciet. Het antwoord luidt dan "Nee". Ik vraag dat bij voorkeur aan mensen die zelf geen hond hebben.

Het leven kan zo eenvoudig zijn.
Sorry maar cola tegen mijn scherm. Hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
27-09-2020 22:16
Ja en ik niet ik heb 3 katten die er van op tilt gaan. Lijkt me dus niet meer dan logisch dat je dan geen hond mee naar mijn huis neemt . Ik snap niet zo goed dat als je niks wil regelen voor een hond zoals tijdens je werk of op bezoek dat je toch een neemt en hem dus aan je kantoor en mensen die honden niet leuk vinden opdringt.
Waarom neem je dan ook katten? Exact; omdat jij dat wel leuk vind. Je moeder had vast liever dat je geen katten had. Je moeder leeft haar leven, niet dat van jou. En zij heeft een hond om wie ze geeft in haar leven, dat is vast belangrijk voor haar. Wees blij voor haar, ze heeft iets wat haar gelukkig maakt.
Alle reacties Link kopieren
Toch jammer dat een vrij gerichte vraag weer op zo'n discussie uitloopt.

Ik vond het gezellig dieren, stage adres lag eigenlijk het kantoorpandje op de boerderij, secretaresse nam de hond weleens mee, op de boerderij liep een kat die gezellig kwam lunchen, de schapen met lammetjes in de lente, de koeienstal waar je langskwam elke morgen, met in de lente ook het naar de wei laten met toeschouwers om de gekke sprongen te zien, ja dat was wel een omgeving voor mij en nee iemand die bang is voor dieren of er niks mee heeft zou er niet goed gedijen, maar dat weet je al bij aankomst, als een werkomgeving helder is in zijn standpunt erin, is het aan de werknemer wat ie ermee doet of wil.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven