Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

donderdag 24 september 2020 om 19:04
Januari de eerste poging gehad en nu 9 maanden later heb ik pas 4 pogingen gehad. Veel tegenslagen gehad en nog steeds. Dus ik begrijp je wel, maar ik blijf erbij alles gebeurd met een reden.. probeer positief te blijven

donderdag 24 september 2020 om 19:32

donderdag 24 september 2020 om 23:27
Ohh ja zo vervelend! Voelt als weer een negatieve test en dus weeer een maand later. Ik weet dat er ergere dingen zijn maar toch..
Fijn dat jullie 't precies begrijpen! Of ja, helaas eigenlijk haha.
De volgende keer wel priority ja.
Nog een vraag over de ovulatietesten. We hadden steeds hele dikke donkere strepen bij de action testen. Vandaag clearblue voor het eerst gebruikt en meteen een smiley en dat terwijl action nog licht was. Volgens het ziekenhuis is clearblue met smiley prima maar door het verschil word ik wel onzeker. Je hebt tenslotte maar 1 kans..
Verder ben ik een stille meelezer ik hou het niet bij om overal op te reageren en het voelt soms ook een beetje anders omdat wij wel met z'n tweeën zijn (jammer dat daar geen topic voor is)
Anyway, ik leef met jullie allen mee en hoop op steeds meer positieve testen!
Fijn dat jullie 't precies begrijpen! Of ja, helaas eigenlijk haha.
De volgende keer wel priority ja.
Nog een vraag over de ovulatietesten. We hadden steeds hele dikke donkere strepen bij de action testen. Vandaag clearblue voor het eerst gebruikt en meteen een smiley en dat terwijl action nog licht was. Volgens het ziekenhuis is clearblue met smiley prima maar door het verschil word ik wel onzeker. Je hebt tenslotte maar 1 kans..
Verder ben ik een stille meelezer ik hou het niet bij om overal op te reageren en het voelt soms ook een beetje anders omdat wij wel met z'n tweeën zijn (jammer dat daar geen topic voor is)
Anyway, ik leef met jullie allen mee en hoop op steeds meer positieve testen!
vrijdag 25 september 2020 om 12:39
Oh Mus, wat ontzettend k*t. En dat je nu ook zo lang moet wachten voordat je door mag.
Mikla ik kan me het gevoel goed voorstellen. Zit nu met het zelfde door mijn eigen stommiteit. Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen. Een enkele keer 29 of 30 en een enkele keer 27. Eisprong altijd netjes op dag 14. Testen dus steeds vanaf dag 10 gedaan en dan positieve test op dag 13. Nu had ik vorige cyclus ineens een hele korte. Positieve LH piek op dag 12 (maar besloten niks mee te doen ivm verhuizing) en menstruatie 11 dagen later. 23 dagen dus maar. Nooit gehad. Maar verder ook niet veel aandacht aan besteed. Stom natuurlijk. Deze cyclus wilde ik weer verder gaan en had er ook echt een positief gevoel bij. Gestart met testen op dag 10: vrij donkere streep, maar nog niet genoeg. Vandaag dag 11. heel lichte streep. Heb dus wrs de piek gemist. En ben toen pas gaan denken. Als er nu weer een korte cyclus komt had ik natuurlijk veel eerder moeten gaan testen. Zo stom. Baal nu echt ontzetten van mezelf. Heb wel steeds gedacht ik mag weer en ik kan weer, maar toch niet ff nagedacht. Daardoor weer een maand gemist. Baal er echt van.
Mikla ik kan me het gevoel goed voorstellen. Zit nu met het zelfde door mijn eigen stommiteit. Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen. Een enkele keer 29 of 30 en een enkele keer 27. Eisprong altijd netjes op dag 14. Testen dus steeds vanaf dag 10 gedaan en dan positieve test op dag 13. Nu had ik vorige cyclus ineens een hele korte. Positieve LH piek op dag 12 (maar besloten niks mee te doen ivm verhuizing) en menstruatie 11 dagen later. 23 dagen dus maar. Nooit gehad. Maar verder ook niet veel aandacht aan besteed. Stom natuurlijk. Deze cyclus wilde ik weer verder gaan en had er ook echt een positief gevoel bij. Gestart met testen op dag 10: vrij donkere streep, maar nog niet genoeg. Vandaag dag 11. heel lichte streep. Heb dus wrs de piek gemist. En ben toen pas gaan denken. Als er nu weer een korte cyclus komt had ik natuurlijk veel eerder moeten gaan testen. Zo stom. Baal nu echt ontzetten van mezelf. Heb wel steeds gedacht ik mag weer en ik kan weer, maar toch niet ff nagedacht. Daardoor weer een maand gemist. Baal er echt van.

vrijdag 25 september 2020 om 13:22
dinsdag 29 september 2020 om 12:18
He Pat, wat rottig. Laat de volgende poging dan maar gewoon raak zijn. Dat je niet dat IVF traject in hoeft.
Ik had erg veel slijm waardoor ik vanochtend dacht; laat ik toch nog eens een test doen. En knal positief. Gebeld en mag morgenmiddag gaan voor IUI. Maar nu dus weer bang dat ik te laat ben. Dat het misschien gisteren ook al positief was. Dit traject is echt niet goed voor mijn hoofd
Ik had erg veel slijm waardoor ik vanochtend dacht; laat ik toch nog eens een test doen. En knal positief. Gebeld en mag morgenmiddag gaan voor IUI. Maar nu dus weer bang dat ik te laat ben. Dat het misschien gisteren ook al positief was. Dit traject is echt niet goed voor mijn hoofd

dinsdag 29 september 2020 om 13:00
Oh Otta, dat is herkenbaar! Ik zou erop vertrouwen dat ze in het ziekenhuis weten wat ze doen en zeggen. Ze hebben er vast ervaring mee. Dat probeer ik tenminste te doen.
Ik moet het ivf traject gelukkig niet in, maar dit was al de 8ste keer. Ik wil zelf overleggen wat mogelijk is. Begin het steeds lastiger te vinden. En dan bedenken of ik het zou willen. Ik zie namelijk erg op tegen de punctie.
Maar goed, misschien is het niet eens nodig.
Ik moet het ivf traject gelukkig niet in, maar dit was al de 8ste keer. Ik wil zelf overleggen wat mogelijk is. Begin het steeds lastiger te vinden. En dan bedenken of ik het zou willen. Ik zie namelijk erg op tegen de punctie.

dinsdag 29 september 2020 om 17:13
Jammer dat het niet gelukt is.Pat36 schreef: ↑29-09-2020 13:00Oh Otta, dat is herkenbaar! Ik zou erop vertrouwen dat ze in het ziekenhuis weten wat ze doen en zeggen. Ze hebben er vast ervaring mee. Dat probeer ik tenminste te doen.
De punctie is herkenbaar.. ik heb echt nachten wakker gelegen, gehuild en nachtmerries gehad van de punctie die ik kreeg. Dit omdat ik zo’n naalden fobie heb en t idee dat ze me gingen aanprikken was echt verschrikkelijk.
Dokter heeft me oxacepam voor geschreven die mocht ik de avond ervoor en de bewuste ochtend innemen.
Nu achteraf.. eerlijk het is zoooooo reuze mee gevallen..! T deed echt geen pijn bij mij! Ik kreeg morfine via een infuusje.. binnen 15 minuten was t echt gebeurd .. en eerlijk ik zou t zo weer doen!
Andere vrouwen zeiden ook tegen me dat t echt mee viel, maar mijn angst bleef enorm.
Mijn ervaring zal nu bij jou misschien ook niet veel doen , maar wilde t wel met je delen ..

dinsdag 29 september 2020 om 19:24
Het is ook rot, zeker als het niet je eigen keuze is. Maar inderdaad: probeer positief te blijven!Lovehopeandbelieve schreef: ↑24-09-2020 19:04Januari de eerste poging gehad en nu 9 maanden later heb ik pas 4 pogingen gehad. Veel tegenslagen gehad en nog steeds. Dus ik begrijp je wel, maar ik blijf erbij alles gebeurd met een reden.. probeer positief te blijven![]()
Ik was mijn mailbox aan het opschonen en kwam achter een mail van mijn eerste bestelling ovulatietesten. Twee jaar geleden. Een half jaar daarvoor ben ik voor het eerst in de kliniek geweest en nog eens een paar maanden daarvoor heb ik een verwijzing van de huisarts gekregen.
Al met al ruim twee en een half jaar heeft het geduurd. En toch maar zes pogingen. Ik heb sommige maanden moeten overslaan ivm verhuizing (wilde zo min mogelijk stress), miskraam of medicatie opnieuw instellen.
Lang verhaal kort: het valt of staat niet met één maand.

woensdag 30 september 2020 om 22:07
Pat, kan me voorstellen dat het idd steeds lastiger/onzekerder voelt.
@Mikla. Ik heb het zelfde met de testen. Met Kruidvat al snel een lichte streep en na 1-2 dagen een donkere die dan 2 dagen aanhoudt. Met clearblue al vóór de echt donkere streep een smiley. Word daar ook onzeker van. Maar bij de eerste poging pas gebeld bij de echt donkere streep en was toen op tijd. Ei nog niet gesprongen. Dus ik berust me daar dan toch maar op.
Vandaag wrs minder goed getimed. Bij de echo na de iui was te zien dat het ei al gesprongen was. Niet duidelijk wanneer. De kans dat ik deze keer zwanger zal zijn is daardoor wel flink geslonken. Volgende keer begin ik eerder en ga ik langer door. Gewoon om maar zeker te zijn. Tenzij er dit keer een hele snelle zwemmer bij zit en er geen volgende keer komt
@Mikla. Ik heb het zelfde met de testen. Met Kruidvat al snel een lichte streep en na 1-2 dagen een donkere die dan 2 dagen aanhoudt. Met clearblue al vóór de echt donkere streep een smiley. Word daar ook onzeker van. Maar bij de eerste poging pas gebeld bij de echt donkere streep en was toen op tijd. Ei nog niet gesprongen. Dus ik berust me daar dan toch maar op.
Vandaag wrs minder goed getimed. Bij de echo na de iui was te zien dat het ei al gesprongen was. Niet duidelijk wanneer. De kans dat ik deze keer zwanger zal zijn is daardoor wel flink geslonken. Volgende keer begin ik eerder en ga ik langer door. Gewoon om maar zeker te zijn. Tenzij er dit keer een hele snelle zwemmer bij zit en er geen volgende keer komt

vrijdag 2 oktober 2020 om 22:03
Otta wie weet was dit toch wel juist hét moment en is dit jouw geluksronde, ik duim!
Hier vandaag goed nieuws: HCG meer dan 50% gedaald. Betekent dat de medicatie z’n werk doet, en m’n eileider langzaam uit de gevarenzone komt en ik deze helaas niet gelukte zwangerschap af kan gaan sluiten. Het is met vlagen best even heftig, maar zie de toekomst wel positief in. Ik kijk alweer voorzichtig uit naar de nieuwe start van de behandelingen...
Binnenkort evaluatiegesprek met m’n fertiliteitsarts, dan maar eens alles doorspreken voor hoe nu verder..
Hier vandaag goed nieuws: HCG meer dan 50% gedaald. Betekent dat de medicatie z’n werk doet, en m’n eileider langzaam uit de gevarenzone komt en ik deze helaas niet gelukte zwangerschap af kan gaan sluiten. Het is met vlagen best even heftig, maar zie de toekomst wel positief in. Ik kijk alweer voorzichtig uit naar de nieuwe start van de behandelingen...

dinsdag 6 oktober 2020 om 13:12
Otta en Mikla, hoe gaat het bij jullie?
Mus, wat “ fijn” dat er een dalende lijn is. Heb je al een gesprek gehad?
Lovehopeandbelieve, dank je wel voor je ervaring! Ik probeer me niet teveel te laten leiden door de horrorverhalen op internet.
Ik mag donderdag weer voor een eerste echo. Denk ergens na het weekend weer een inseminatie. Beetje gek, want ik wil er positief in staan en tegelijkertijd ben ik nu al een jaar bezig en elke keer negatief, waardoor dat toch de overhand neemt.
Mus, wat “ fijn” dat er een dalende lijn is. Heb je al een gesprek gehad?
Lovehopeandbelieve, dank je wel voor je ervaring! Ik probeer me niet teveel te laten leiden door de horrorverhalen op internet.
Ik mag donderdag weer voor een eerste echo. Denk ergens na het weekend weer een inseminatie. Beetje gek, want ik wil er positief in staan en tegelijkertijd ben ik nu al een jaar bezig en elke keer negatief, waardoor dat toch de overhand neemt.

dinsdag 6 oktober 2020 om 16:55
Lastig Pat, kan me goed voorstellen dat het soms lastig is om positief te blijven. Je hebt maar een goede poging nodig uiteindelijk, maar het onzekere is natuurlijk dat je nooit weet wanneer dat is.
Hoe gaat het met jou en je kleine meusje Apestaartje?
En Otta, hoe zijn de wachtweken deze keer? Ik duim!
Hier gaat het goed! Ik heb twee weken geleden de eerste echo gehad en die was helemaal goed, mooi kloppend hartje!
Volgende week ga ik naar de verloskundige voor de termijnecho, erg fijn. Daarna wil ik het ook gaan vertellen in bredere kring en op het werk en daar kijk ik ook wel naar uit merk ik.
Ik heb qua kwaaltjes vooral last van moeheid, misselijk, vol gevoel, soms oprispingen. Wel te overzien allemaal, ondanks gebrek aan energie regelmatig, hopelijk wordt dat binnenkort beter als ik het tweede trimister inga. Gaat snel, vandaag al 10 weken!
Hopelijk kan zich snel de volgende zwangere bij mij aansluiten!
Hoe gaat het met jou en je kleine meusje Apestaartje?
En Otta, hoe zijn de wachtweken deze keer? Ik duim!
Hier gaat het goed! Ik heb twee weken geleden de eerste echo gehad en die was helemaal goed, mooi kloppend hartje!

Ik heb qua kwaaltjes vooral last van moeheid, misselijk, vol gevoel, soms oprispingen. Wel te overzien allemaal, ondanks gebrek aan energie regelmatig, hopelijk wordt dat binnenkort beter als ik het tweede trimister inga. Gaat snel, vandaag al 10 weken!
Hopelijk kan zich snel de volgende zwangere bij mij aansluiten!

dinsdag 6 oktober 2020 om 18:58
Wat leuk om te lezen Alpaca!
En wat fijn dat het allemaal goed gaat. 10 weken, dat gaat inderdaad snel.
Pat, kan me voorstellen dat het soms moeilijk is moed te houden. Wat Alpaca zegt; er is maar één geslaagde poging nodig. Het zou toch fijn zijn als je tevoren wist welke poging dé poging zou zijn. Dan is het makkelijker te hebben.
Met mij gaat het prima. Ik ga er min of meer vanuit dat het niet lukt. Merk dat ik er ook anders mee bezig ben dan vorige keer. Toen dacht ik steeds 'ik zou zomaar al zwanger kunnen zijn'. Nu heb ik meer dat ik wil dat t volgende week is zodat alles maar duidelijk is. Want het kán natuurlijk ook wel raak zijn. Maar goed, dit was de 1e week. Eens kijken hoe de 2e gaat zijn.

Pat, kan me voorstellen dat het soms moeilijk is moed te houden. Wat Alpaca zegt; er is maar één geslaagde poging nodig. Het zou toch fijn zijn als je tevoren wist welke poging dé poging zou zijn. Dan is het makkelijker te hebben.
Met mij gaat het prima. Ik ga er min of meer vanuit dat het niet lukt. Merk dat ik er ook anders mee bezig ben dan vorige keer. Toen dacht ik steeds 'ik zou zomaar al zwanger kunnen zijn'. Nu heb ik meer dat ik wil dat t volgende week is zodat alles maar duidelijk is. Want het kán natuurlijk ook wel raak zijn. Maar goed, dit was de 1e week. Eens kijken hoe de 2e gaat zijn.
dinsdag 6 oktober 2020 om 21:31
Jeej Alpaca! Wat goed, een goede echo. Wat spannend nog zo helemaal in het begin.
Leuk dat je het bijna kan gaan vertellen. Ik hoop dat je dezelfde leuke reacties krijgt als ik toendertijd. Vooral 'WAT STOER!!' Heb ik vaak gehoord.
Hier gaat het zó goed. Kleine meid is nu zes weken. Ik maak me alleen een beetje zorgen om mijn oudste dochter van tien. Ze krijgt een heel verkeerd beeld van baby's. Als haar zusje een half uur per dag huilt is het veel.
Het is echt een heel tevreden, rustig en leuk kind. Zojuist heeft ze een half uur om zich heen liggen kijken in bedje en is toen zonder een kick te geven in slaap gevallen. Ik kan haar wel opvreten.
Leuk dat je het bijna kan gaan vertellen. Ik hoop dat je dezelfde leuke reacties krijgt als ik toendertijd. Vooral 'WAT STOER!!' Heb ik vaak gehoord.

Hier gaat het zó goed. Kleine meid is nu zes weken. Ik maak me alleen een beetje zorgen om mijn oudste dochter van tien. Ze krijgt een heel verkeerd beeld van baby's. Als haar zusje een half uur per dag huilt is het veel.

Het is echt een heel tevreden, rustig en leuk kind. Zojuist heeft ze een half uur om zich heen liggen kijken in bedje en is toen zonder een kick te geven in slaap gevallen. Ik kan haar wel opvreten.

woensdag 7 oktober 2020 om 20:09
Ahhh wat klinkt dat lief! Een half uur huilen per dag, daar teken ik voor haha. Hoe vindt je dochter haar babyzusje? Ze maakt nu alles heel bewust mee natuurlijk!apestaartje30 schreef: ↑06-10-2020 21:31Jeej Alpaca! Wat goed, een goede echo. Wat spannend nog zo helemaal in het begin.
Leuk dat je het bijna kan gaan vertellen. Ik hoop dat je dezelfde leuke reacties krijgt als ik toendertijd. Vooral 'WAT STOER!!' Heb ik vaak gehoord.![]()
Hier gaat het zó goed. Kleine meid is nu zes weken. Ik maak me alleen een beetje zorgen om mijn oudste dochter van tien. Ze krijgt een heel verkeerd beeld van baby's. Als haar zusje een half uur per dag huilt is het veel.![]()
![]()
Heb jij veel hulp gehad rondom bevalling, eerste week/weken? Begin al een beetje na te denken over die vragen, regel je bijv voor de eerste week dat er 's nachts iemand blijft slapen als back up? Fijn als je iets zou kunnen delen over hoe je dat gedaan hebt en ervaren hebt. Van anderen hier ook trouwens!
Ik ben benieuwd idd hoe iedereen gaat reageren, mss sommige mensen wat verrast maar ik verwacht wel overwegend positief!
woensdag 7 oktober 2020 om 22:02
Dag allen,
Hier weer een update van mij...wat een emotionele achtbaan de laatste 2 maanden.
De man die ik ontmoet had is alweer uit beeld. Hij was er na zijn scheiding toch nog niet aan toe..
Ik had het hem overigens wel verteld van mijn donor plan en hij vond dat ik het gewoon moest doen. Omdat hij her zich helemaal voor kon stellen. Hij heefr namelijk zelf coouderschap van 2 zoontjes.
Wie weet komt het nog weer goed met ons..
Maar goed. Ik ben gisteren gebeld. Alles met de donor is afgerond. En aanstaande vrijdag ga ik naar de kliniek voor een echo en te kijken naar mijn eisprong
En dan hopelijk fingers crosst in november de eerste poging!!!
En het is zo afgesproken dat het iui gaat worden met "vers" donorzaad....
Gewoon zoals ik het in het begin ook wilde. Geen lange wachtrijen en geen extra kosten aan verbonden. Met een donor met wie ik op regelmatige basis via de mail contact heb. En afgesproken dat mocht er een kindje komen er 1 x per maand contact is.
Spannende tijden
Hier weer een update van mij...wat een emotionele achtbaan de laatste 2 maanden.
De man die ik ontmoet had is alweer uit beeld. Hij was er na zijn scheiding toch nog niet aan toe..
Ik had het hem overigens wel verteld van mijn donor plan en hij vond dat ik het gewoon moest doen. Omdat hij her zich helemaal voor kon stellen. Hij heefr namelijk zelf coouderschap van 2 zoontjes.
Maar goed. Ik ben gisteren gebeld. Alles met de donor is afgerond. En aanstaande vrijdag ga ik naar de kliniek voor een echo en te kijken naar mijn eisprong
Gewoon zoals ik het in het begin ook wilde. Geen lange wachtrijen en geen extra kosten aan verbonden. Met een donor met wie ik op regelmatige basis via de mail contact heb. En afgesproken dat mocht er een kindje komen er 1 x per maand contact is.
Spannende tijden
woensdag 7 oktober 2020 om 22:07
Dag allen,
Spannende tijden
Spannende tijden
woensdag 7 oktober 2020 om 22:25
@Alpaca: ik had de eerste week thuis wel iemand die bleef slapen. Sommigen hier vonden het helemaal prima om meteen alleen te zijn, maar dat ging bij mij fysiek helemaal niet. De eerste 2 nachten lag ik nog in het ziekenhuis, en daarna was ik behoorlijk slap door bloedverlies. Douchen heb ik ook bijna een week alleen maar gedaan als er iemand bij was, gewoon ivm duizeligheid en wegtrekken.
Bij mij hebben mijn moeder en twee vriendinnen het een beetje afgewisseld, zodat ze allemaal niet ook full time ‘dienst hadden.
Ik zou zeker iemand vragen, je weet gewoon echt niet hoe je uit een bevalling komt, en niet iedereen huppelt na een dag weer vrolijk rond. Het mooiste is als dat dan iemand is tegen wie je ook gewoon kan zeggen dat het nu wel genoeg is. Als je je dan wel prima voelt en je wilt gewoon alleen zijn met je baby, dat je je daar niet bezwaard over voelt.
Bij mij hebben mijn moeder en twee vriendinnen het een beetje afgewisseld, zodat ze allemaal niet ook full time ‘dienst hadden.
Ik zou zeker iemand vragen, je weet gewoon echt niet hoe je uit een bevalling komt, en niet iedereen huppelt na een dag weer vrolijk rond. Het mooiste is als dat dan iemand is tegen wie je ook gewoon kan zeggen dat het nu wel genoeg is. Als je je dan wel prima voelt en je wilt gewoon alleen zijn met je baby, dat je je daar niet bezwaard over voelt.
donderdag 8 oktober 2020 om 09:31
@alpaca, ik ben zo iemand die meteen alleen is geweest. Ik had een week in het ziekenhuis gelegen en toen ik eindelijk thuis kwam, wilde ik even niemand om me heen.
Daarbij wonen mijn ouders niet in de buurt, dus wilde het sowieso zo snel mogelijk zelf doen.
Ik had wel geluk dat ik geen last heb gehad van mijn keizersnede.
Ik denk eigenlijk dat je pas op dat moment kan beslissen wat goed voelt je. Dus ik zou het vast vragen en dan kun je altijd nog afzeggen.
Daarbij wonen mijn ouders niet in de buurt, dus wilde het sowieso zo snel mogelijk zelf doen.
Ik had wel geluk dat ik geen last heb gehad van mijn keizersnede.
Ik denk eigenlijk dat je pas op dat moment kan beslissen wat goed voelt je. Dus ik zou het vast vragen en dan kun je altijd nog afzeggen.