Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
donderdag 8 oktober 2020 om 13:30
@Alpaca
Oudste zus is zó verliefd en leuk met zusje. Eén van de redenen dat ik een tweede wilde is onze kleine familie. We hebben bijvoorbeeld geen opa's en oma's. Oudste is stiekem heel lief en heeft veel te geven. En dat is nu goed te zien. Hoewel ik ervoor waak haar steeds taken te geven zegt ze nu zelf dat ze graag haar zusje wil vasthouden. Dan kan ik even douchen of koken etc. Ze wiegt haar en kletst tegen haar, zo lief.
Over de eerste weken: ik ben in het ziekenhuis bevallen. Een oudere vriendin (moederlijk type) was erbij. Ik ben er vrij ongeschonden uitgekomen en mocht na het douchen dezelfde avond naar huis. Toen ze in het ziekenhuis erachter kwamen dat ik alleen zou zijn de eerste nacht werd me dat afraden. (Bij eerste dochter was ik ook de eerste nacht thuis alleen, maar ik heb de eerste nacht na de geboorte in het ziekenhuis geslapen.) Je kan nabloedingen krijgen en dan is een tweede volwassene erbij wel handig. Vriendin die bij de bevalling was is die nacht erbij gebleven maar dat was achteraf niet nodig geweest.
Ik wilde wel kraamzorg als ik thuiskwam ivm veilig de nacht in kunnen qua instoppen etc. En dat werd meteen geregeld. We waren om 22.00 thuis en een kraamverzorgster stond klaar om me het één en ander uit te leggen. Ze is een uur gebleven.
De kraamweek was heel sereen. Kraamverzorgster, mijn twee dochters en ik. Ik zou het zo weer willen. Hulp was er aan de deur om oudste naar school en naar huis te brengen. De gastouder (ken ik al tien jaar omdat ze oudste opving en straks dus ook jongste) kwam boodschappen brengen en was meteen weer weg.
Heerlijk. Ik ben nog nooit zó lui en uitgerust geweest. Gek he.
De kraamhulp kookte voor ze naar huis ging. Na het eten pakte ik alles in in een tas wat ik in de nacht nodig had, denk aan drie boterhammen met kaas, een fles spa rood (borstvoeding maakt hongerig en dorstig) tijdschriften etc. Zo hoefde ik geen trap meer af en op in de nacht.
Het scheelt denk ik wel dat deze baby heel rustig is. Ik heb vaak aan de kraamverzorgster gevraagd of het wel goed was.
Ik raad je aan hulp in te schakelen. Boodschappen alvast inslaan of iemand vragen het voor je te kopen tzt. Mocht de hulp niet nodig zijn is afzeggen zo gedaan. En de eerste nacht dus niet alleen zijn.
En voor ze rest: go with the flow. Volg het ritme van de baby en blijf de eerste week heerlijk zen in je eigen bubbel.
Oudste zus is zó verliefd en leuk met zusje. Eén van de redenen dat ik een tweede wilde is onze kleine familie. We hebben bijvoorbeeld geen opa's en oma's. Oudste is stiekem heel lief en heeft veel te geven. En dat is nu goed te zien. Hoewel ik ervoor waak haar steeds taken te geven zegt ze nu zelf dat ze graag haar zusje wil vasthouden. Dan kan ik even douchen of koken etc. Ze wiegt haar en kletst tegen haar, zo lief.
Over de eerste weken: ik ben in het ziekenhuis bevallen. Een oudere vriendin (moederlijk type) was erbij. Ik ben er vrij ongeschonden uitgekomen en mocht na het douchen dezelfde avond naar huis. Toen ze in het ziekenhuis erachter kwamen dat ik alleen zou zijn de eerste nacht werd me dat afraden. (Bij eerste dochter was ik ook de eerste nacht thuis alleen, maar ik heb de eerste nacht na de geboorte in het ziekenhuis geslapen.) Je kan nabloedingen krijgen en dan is een tweede volwassene erbij wel handig. Vriendin die bij de bevalling was is die nacht erbij gebleven maar dat was achteraf niet nodig geweest.
Ik wilde wel kraamzorg als ik thuiskwam ivm veilig de nacht in kunnen qua instoppen etc. En dat werd meteen geregeld. We waren om 22.00 thuis en een kraamverzorgster stond klaar om me het één en ander uit te leggen. Ze is een uur gebleven.
De kraamweek was heel sereen. Kraamverzorgster, mijn twee dochters en ik. Ik zou het zo weer willen. Hulp was er aan de deur om oudste naar school en naar huis te brengen. De gastouder (ken ik al tien jaar omdat ze oudste opving en straks dus ook jongste) kwam boodschappen brengen en was meteen weer weg.
Heerlijk. Ik ben nog nooit zó lui en uitgerust geweest. Gek he.
De kraamhulp kookte voor ze naar huis ging. Na het eten pakte ik alles in in een tas wat ik in de nacht nodig had, denk aan drie boterhammen met kaas, een fles spa rood (borstvoeding maakt hongerig en dorstig) tijdschriften etc. Zo hoefde ik geen trap meer af en op in de nacht.
Het scheelt denk ik wel dat deze baby heel rustig is. Ik heb vaak aan de kraamverzorgster gevraagd of het wel goed was.
Ik raad je aan hulp in te schakelen. Boodschappen alvast inslaan of iemand vragen het voor je te kopen tzt. Mocht de hulp niet nodig zijn is afzeggen zo gedaan. En de eerste nacht dus niet alleen zijn.

En voor ze rest: go with the flow. Volg het ritme van de baby en blijf de eerste week heerlijk zen in je eigen bubbel.
maandag 12 oktober 2020 om 20:08
Ik heb de laatste tijd in stilte alles meegelezen, nu maar even een berichtje, kan het niet laten. Ik zit te wachten op m'n menstruatie. Ik heb provera geslikt en het moet nu komen, zit al op dag 8. Erg frusterend dat het niet komt, ik hoopte in de vakantie heen te kunnen zodat ik niet volgende week vrij hoef te vragen van het werk. Wachten is moeilijk! En dan moet het hele traject met vele wachten nog beginnen..
Interessant om te lezen hoe jullie de eerste week ervaren met een baby, het zet me wel aan het denken! Alleen ben ik er natuurlijk nog lang niet, ik moet nog starten! Nu eerst maar provera en clomid..
Even iets anders.. Zijn er vrouwen dit het leuk vinden een whatssapp groep te starten? Ik heb wel eens dat ik het fijn vind om erover te praten en van anderen te horen hoe het gaat, leuk en minder leuke momenten delen..maar er is niemand in m'n omgeving die hetzelfde traject volgt..

Interessant om te lezen hoe jullie de eerste week ervaren met een baby, het zet me wel aan het denken! Alleen ben ik er natuurlijk nog lang niet, ik moet nog starten! Nu eerst maar provera en clomid..
Even iets anders.. Zijn er vrouwen dit het leuk vinden een whatssapp groep te starten? Ik heb wel eens dat ik het fijn vind om erover te praten en van anderen te horen hoe het gaat, leuk en minder leuke momenten delen..maar er is niemand in m'n omgeving die hetzelfde traject volgt..

maandag 12 oktober 2020 om 21:30
Thnx Nausicaa, Pat en Apestaartje voor jullie reacties, ik vind het steeds ontzettend waardevol en helpend om eevaringen van vporgangers te kunnen lezen! Bevestigt ook wel het idee dat ik had dat dit wel fijn is om vooraf goed te regelen. Ook juist als je bevalling wel vlot gaat en je gelijk naar huis gaat, lijkt me heel spannend zo'n eerste nacht bijv.
Apestaartje, wat klinkt je kraamweek heerlijk! Als een heerlijke bubbel waar jullie inzaten!
Donderdag heb ik de termijnecho en intake bij de verloskundige, spannend!
Apestaartje, wat klinkt je kraamweek heerlijk! Als een heerlijke bubbel waar jullie inzaten!
Donderdag heb ik de termijnecho en intake bij de verloskundige, spannend!

dinsdag 13 oktober 2020 om 09:39
Och, ik had nog helemaal niet door dat er 2 Linda's waren. Snapte de 1e zin van Linda4321 al niet 'heb in stilte meegelezen' terwijl ze 2 dagen daarvoor nog iets poste. Maar dat was dus een andere Linda. Hiermee ga ik nog wel vaker moeite krijgen vrees ik.
Leuk om de ervaringen van voorgangers te lezen idd! Heel waardevol. Dus laat maar komen, weten we tenminste waar we aan beginnen
Ik hoop jullie snel te mogen volgen. Maar vooralsnog ben ik weer van het bankje af.
Leuk om de ervaringen van voorgangers te lezen idd! Heel waardevol. Dus laat maar komen, weten we tenminste waar we aan beginnen

Ik hoop jullie snel te mogen volgen. Maar vooralsnog ben ik weer van het bankje af.
dinsdag 13 oktober 2020 om 09:40
@Alpaca: ik denk at het vooral belangrijk is om de mogelijkheid tot hulp te hebben, en om te beseffen dat hulp vragen niet erg is. Als het niet nodig is, helemaal prima. Maar als jij niet fluitend uit de bevalling komt, of het wel heel eng vindt zo’n eerste nacht thuis, ben je niet zwakker als je daar gewoon iemand bij vraagt.
Ik denk dat wij uppies soms een beetje op moeten passen met denken ‘ik wilde dit alleen, dus nu móet ik ook alles alleen doen’. Ook stellen hebben soms even hulp nodig, en wij dus ook.
Ik denk dat wij uppies soms een beetje op moeten passen met denken ‘ik wilde dit alleen, dus nu móet ik ook alles alleen doen’. Ook stellen hebben soms even hulp nodig, en wij dus ook.
dinsdag 13 oktober 2020 om 10:05
Otta, wat rot voor je! Hoe voel je je eronder?
Ik zit op dit moment weer te wachten. Beetje gek idee dat ik zo met mijn benen wijd lig, maar wel met mondkapje op.
Hoor hier ook wel door schemeren dat de behandelingen weer gestopt of geminimaliseerd worden. Hoop echt voor iedereen dat dat niet gaat gebeuren.
@linda4321, dat wachten herken ik wel. En dat wordt alleen naar erger kan ik je vertellen!
Wat betreft de app groep, ik vind dat wel leuk. Toen in hier startte in 2017 heb ik dat ook gedaan met 8 andere dames en wij zien elkaar ook 1x per jaar. Is erg grappig.
Ik weet dat er ook een fb-pagina is gemaakt, maar diegene die hem maakte bepaalde zelf wie ze wel/niet toe liet, dus ik weet daar verder niks van.
@linda273, wat fijn dat het eindelijk bijna zo ver is!
Ik zit op dit moment weer te wachten. Beetje gek idee dat ik zo met mijn benen wijd lig, maar wel met mondkapje op.
Hoor hier ook wel door schemeren dat de behandelingen weer gestopt of geminimaliseerd worden. Hoop echt voor iedereen dat dat niet gaat gebeuren.
@linda4321, dat wachten herken ik wel. En dat wordt alleen naar erger kan ik je vertellen!
Wat betreft de app groep, ik vind dat wel leuk. Toen in hier startte in 2017 heb ik dat ook gedaan met 8 andere dames en wij zien elkaar ook 1x per jaar. Is erg grappig.
Ik weet dat er ook een fb-pagina is gemaakt, maar diegene die hem maakte bepaalde zelf wie ze wel/niet toe liet, dus ik weet daar verder niks van.
@linda273, wat fijn dat het eindelijk bijna zo ver is!
dinsdag 13 oktober 2020 om 11:42
Inderdaad twee Linda's, wordt het niet makkelijker op haha!
@alpaca, Ik moet provera en chlomid slikken omdat ik pcos heb en dus geen eisprong heb
dit wordt m'n eerste maand slikken dus ik hoop dat de hormonen goed aanslaan en ik ook gewoon een eisprong krijg! Er wordt nu eerst gekeken wat chlomid met mij doet.
@pat, hoop maar niet dat de behandelingen gestopt worden ivm corona! Bij welke kliniek/ziekenhuis zit jij?
Leuk dat je ook een groepsapp wil en al hebt! Als er meerdere zijn zal ik wat opstarten
Facebook zag ik inderdaad ook maar dan ziet iedereen uit m'n omgeving gelijk dat ik alleenstaande moeder wil worden, dat hoeft nog even niet!
@alpaca, Ik moet provera en chlomid slikken omdat ik pcos heb en dus geen eisprong heb
@pat, hoop maar niet dat de behandelingen gestopt worden ivm corona! Bij welke kliniek/ziekenhuis zit jij?
Leuk dat je ook een groepsapp wil en al hebt! Als er meerdere zijn zal ik wat opstarten

dinsdag 13 oktober 2020 om 13:35
Ik was ook weer wat stiller, maar lees regelmatig bij hoor 
Ik hoop voor jullie dat ze niet weer alle behandelingen stop gaan zetten! Dat zou flink *#% zijn...
Hier verlof begonnen dus ook het toverwoord : WACHTEN ....
Fijn te lezen idd voor mij die kraamweek verhalen. Ik krijg iig uitgebreide kraamzorg en mn moeder blijft eerste nacht slapen. Verder vriendinnen standby. Ik laat het denk ik maar op me af komen en beslis op t moment wat goed voelt? Voorlopig kan ik gewoon niet wachten tot ze er is

Ik hoop voor jullie dat ze niet weer alle behandelingen stop gaan zetten! Dat zou flink *#% zijn...
Hier verlof begonnen dus ook het toverwoord : WACHTEN ....
Fijn te lezen idd voor mij die kraamweek verhalen. Ik krijg iig uitgebreide kraamzorg en mn moeder blijft eerste nacht slapen. Verder vriendinnen standby. Ik laat het denk ik maar op me af komen en beslis op t moment wat goed voelt? Voorlopig kan ik gewoon niet wachten tot ze er is

dinsdag 13 oktober 2020 om 21:11
Wauw gewoon al zwangerschapsverlof hebben, nog maar heel eventjes dus! Ben je er al helemaal klaar voor? We kunnen straks van jou ook mooi horen hoe je zon eerste week ervaar!
Tip voor allen: deze week is het 'in de wolken' evenement digitaal. Hebben sommige vast al gezien. Allerlei video's over opvoeding en baby's
ik vind het erg interessant!
Tip voor allen: deze week is het 'in de wolken' evenement digitaal. Hebben sommige vast al gezien. Allerlei video's over opvoeding en baby's

donderdag 15 oktober 2020 om 09:52
Ik voel me eigenlijk best prima. Natuurlijk wel balen, maar de kans was dit keer al erg klein dat het gelukt was. Deze week lekker wijn gedronken en filet americain op mijn brood. Dit weekend ga ik voor sushi. Ik merk wel dat ik nu al anders naar de volgende poging kijk. Alsof het tot nog toe maar 'oefenen' was en nu 'voor het echie' gaat zijn.
zaterdag 17 oktober 2020 om 16:41
Toch inderdaad balen dat het niet gelukt is afgelopen keer. Geniet van de lekkere dingen dit weekend! Op na de volgende maand, is het dan je tweede poging?Otta1985 schreef: ↑15-10-2020 09:52Ik voel me eigenlijk best prima. Natuurlijk wel balen, maar de kans was dit keer al erg klein dat het gelukt was. Deze week lekker wijn gedronken en filet americain op mijn brood. Dit weekend ga ik voor sushi. Ik merk wel dat ik nu al anders naar de volgende poging kijk. Alsof het tot nog toe maar 'oefenen' was en nu 'voor het echie' gaat zijn.

zondag 18 oktober 2020 om 00:44
linda4321 schreef: ↑12-10-2020 20:08Ik heb de laatste tijd in stilte alles meegelezen, nu maar even een berichtje, kan het niet laten. Ik zit te wachten op m'n menstruatie. Ik heb provera geslikt en het moet nu komen, zit al op dag 8. Erg frusterend dat het niet komt, ik hoopte in de vakantie heen te kunnen zodat ik niet volgende week vrij hoef te vragen van het werk. Wachten is moeilijk! En dan moet het hele traject met vele wachten nog beginnen..![]()
Jaaa, zo’n appgroep daar ben ik ook wel voor in! Vind dat zoveel makkelijker

Lijkt me gezellig !!!
zondag 18 oktober 2020 om 11:42
Ik heb jou en pat36 een privé bericht gestuurdLovehopeandbelieve schreef: ↑18-10-2020 00:44Jaaa, zo’n appgroep daar ben ik ook wel voor in! Vind dat zoveel makkelijker![]()
Lijkt me gezellig !!!

zondag 18 oktober 2020 om 16:09
Jouw nummer klopt niet! Ik mis een cijfer:) Ik heb je een pb gestuurdmanon123456 schreef: ↑18-10-2020 13:12Dat lijkt mij ook wel leuk! Ik ben zelf nu nog niet zo ver, maar hoop over een tijdje ook pogingen te mogen gaan doen. Ik stuur je ook een pb
zondag 18 oktober 2020 om 17:35
maandag 19 oktober 2020 om 15:49
maandag 19 oktober 2020 om 20:34
Wat mij betreft welkom!UnexpextedMom schreef: ↑19-10-2020 15:49Hallo allemaal,
Mag ik hier ook mee doen? Ik ben niet echt een BAM mamma, maar kies er wel bewust voor mijn zwangerschap (nu 11 weken) alleen voort te zetten nu mijn man heeft aangegeven dat hij het kind niet wil, het niet wil erkennen en het zelfs niet wil zien.

maandag 19 oktober 2020 om 20:58
Mus90: Het valt niet tegen. Bij mijn eerste kind had ik HG en ik heb intussen drie miskramen gehad. Bij één van de miskramen ben ik tot 7,5 week gekomen en was ik hondsberoerd.
Nu 11 weken en ik spuug af en toe maar dat is te managen. Termijnecho is al geweest dus ik heb inmiddels redelijk wat vertrouwen dat deze zwangerschap goed zal gaan.
Nu 11 weken en ik spuug af en toe maar dat is te managen. Termijnecho is al geweest dus ik heb inmiddels redelijk wat vertrouwen dat deze zwangerschap goed zal gaan.
maandag 19 oktober 2020 om 22:04
@unexpextedmom, welkom! Wat een heftige periode heb jij denk ik gehad. Wel super dapper van je! Het zal toch even anders zijn dan het plaatje wat je eest voor je had.
Dat zeg ik tenminste altijd tegen mensen. Ik kies ervoor het alleen te doen (vind mezelf geen BAM want ik ben niet bewust alleenstaand), maar als je zwanger bent in een relatie en dat loopt dan stuk, dan heb je ook nog een stuk “verwerking”.
Schrijf vooral lekker mee!
Dat zeg ik tenminste altijd tegen mensen. Ik kies ervoor het alleen te doen (vind mezelf geen BAM want ik ben niet bewust alleenstaand), maar als je zwanger bent in een relatie en dat loopt dan stuk, dan heb je ook nog een stuk “verwerking”.
Schrijf vooral lekker mee!