Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
| Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
| Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
| Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
| Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
| Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
| Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
| Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
| Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
| Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
| Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
| san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
| anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
| Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
| Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
| Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
| Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
| Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
| Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
| Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
| Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
| Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
| CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
| Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
| Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
| Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
| Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
| Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
| Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
| Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
| Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
| Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
| Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
| Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
| Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
| Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
maandag 26 oktober 2020 om 22:22
Welkom unexpectedmom, heftige situatie waar je in zit! Fijn dat de termijnecho goed was, belangrijke mijlpaal!
Pat, spannend weer! Kom je de wachttijd een beetje door?
Sea, jij al met verlof! 36 weken nu of nog niet? Voel je je nog een beetje fit?
Hier wisselen betere dagen zich af met dagen waarop ik zooooo moe ben en dan ook fysiek wat meer last heb van misselijkheid en opruspingen. Maar het tweede trimester breekt aan, dus ik heb goede hoop!
Ik vind een appgroep ook leuk, kan ik er nog bij?
Pat, spannend weer! Kom je de wachttijd een beetje door?
Sea, jij al met verlof! 36 weken nu of nog niet? Voel je je nog een beetje fit?
Hier wisselen betere dagen zich af met dagen waarop ik zooooo moe ben en dan ook fysiek wat meer last heb van misselijkheid en opruspingen. Maar het tweede trimester breekt aan, dus ik heb goede hoop!
Ik vind een appgroep ook leuk, kan ik er nog bij?
dinsdag 27 oktober 2020 om 21:20
Vandaag weer van de bank af. Had het al verwacht, want mijn test zondag was wederom omo-wit.
Heb overleg gehad met umc en normaal zouden ze nu over gaan naar ivf, maar dat is bij mij geen optie doordat ik te weinig eitjes heb.
We zouden nog wel een iui kunnen doen in een nog meer gestimuleerde cyclus.
Maar, de wachtlijst voor cryos bestelling is tot januari, dus dit jaar stopt het sowieso.
@alpaca, wat spannend allemaal! En fijn als je in het tweede trimester zit. Geeft net wat meer rust. Leuk als je ook bij de app groep komt!
@otta, ik ga heel erg voor je duimen!
Heb overleg gehad met umc en normaal zouden ze nu over gaan naar ivf, maar dat is bij mij geen optie doordat ik te weinig eitjes heb.
We zouden nog wel een iui kunnen doen in een nog meer gestimuleerde cyclus.
Maar, de wachtlijst voor cryos bestelling is tot januari, dus dit jaar stopt het sowieso.
@alpaca, wat spannend allemaal! En fijn als je in het tweede trimester zit. Geeft net wat meer rust. Leuk als je ook bij de app groep komt!
@otta, ik ga heel erg voor je duimen!
dinsdag 3 november 2020 om 14:58
Ai Pat, wat een lastige situatie. Weet je al wat je wil in januari? Of ga je de komende tijd gebruiken om daar goed over te denken?
Het is stil hier. Wrs houden jullie elkaar via whatsapp op de hoogte? Ik doe voor nu even niet mee in de appgroep. Ik vind het prettig om het forum gewoon weg te kunnen klikken en dan even helemaal niet bezig te zijn met dit traject. En dat wordt met een whatsapp groep toch wat lastig. Dus vandaar. Maar blijf wel graag enigszins op de hoogte van jullie trajecten...
Het is stil hier. Wrs houden jullie elkaar via whatsapp op de hoogte? Ik doe voor nu even niet mee in de appgroep. Ik vind het prettig om het forum gewoon weg te kunnen klikken en dan even helemaal niet bezig te zijn met dit traject. En dat wordt met een whatsapp groep toch wat lastig. Dus vandaar. Maar blijf wel graag enigszins op de hoogte van jullie trajecten...
dinsdag 3 november 2020 om 22:05
@otta, de app groep is niet veel drukker hoor. Volgens mij is het hier mer tijden druk en dan weer rustig.
Ik heb al besloten door te gaan in januari. De arts gaf als advies nog maximaal 6x. Het stopt natuurlijk ook een keer.
Hoe voel jij je? Zijn er veel mensen om je heen op de hoogte? Ik duim nog steeds!
Ik heb al besloten door te gaan in januari. De arts gaf als advies nog maximaal 6x. Het stopt natuurlijk ook een keer.
Hoe voel jij je? Zijn er veel mensen om je heen op de hoogte? Ik duim nog steeds!
woensdag 4 november 2020 om 11:33
Ow, spannend seaofdreams. Hoeveel weken ben je nu?
Met mij gaat het prima. Inmiddels in de 2e wachtweek. Ik voel helemaal niks dat zou kunnen passen bij zwangerschapsklachten. Merk dat ik het deze (3e) poging al wel lastiger vind. Wil nu dat het gewoon raak is. En dan te bedenken dat sommigen al > 1 jaar bezig zijn.
Bij mij weten wel redelijk wat mensen (ouders, broer, zus, vrienden en 2 collega's) dat ik dit traject in ga/ben gegaan. Maar details deel ik niet. Meesten weten niet dat ik al echt gestart ben en bijv de datum van IUI ed deel ik niet. Ik ben daarin nog wel wat zoekende. Ik merk dat door dit soort dingen niet te delen het net is alsof het traject alleen in mijn hoofd bestaat. Terwijl het momenteel wel een belangrijk deel van mijn leven is. Hoe doen jullie dat?
Met mij gaat het prima. Inmiddels in de 2e wachtweek. Ik voel helemaal niks dat zou kunnen passen bij zwangerschapsklachten. Merk dat ik het deze (3e) poging al wel lastiger vind. Wil nu dat het gewoon raak is. En dan te bedenken dat sommigen al > 1 jaar bezig zijn.
Bij mij weten wel redelijk wat mensen (ouders, broer, zus, vrienden en 2 collega's) dat ik dit traject in ga/ben gegaan. Maar details deel ik niet. Meesten weten niet dat ik al echt gestart ben en bijv de datum van IUI ed deel ik niet. Ik ben daarin nog wel wat zoekende. Ik merk dat door dit soort dingen niet te delen het net is alsof het traject alleen in mijn hoofd bestaat. Terwijl het momenteel wel een belangrijk deel van mijn leven is. Hoe doen jullie dat?
woensdag 4 november 2020 om 16:29
Otta, wat een spannende week is de tweede week he?
Ik snap je dilemma over wel en niet delen. Ik deed het in het begin wel met een aantal mensen, maar met name omdat ze er rechtstreeks om vroegen. Maar naarmate ik meer pogingen had, vertelde ik tegen steeds minder mensen. Nu weten alleen mijn ouders, broer en zus het en dat is vooral praktisch ivm oppas als ik naar Utrecht moet.
Het valt me op dat mensen heel makkelijke vragen, hoeveelste poging was dat. Ik zeg dan altijd dat ik dat toch ook niet bij hun kinderen vroeg. Ik had ook een collega die vroeg steeds, heb je nog een poging gedaan. Het was ook niet mijn favoriete collega en ik wist dat hij ook kinderen wilde. Dus tijdens een vroege dienst zei ik; heb je gisteravond nog een poging gedaan?! Hij viel een beetje stil. Hahaha!
Ik snap je dilemma over wel en niet delen. Ik deed het in het begin wel met een aantal mensen, maar met name omdat ze er rechtstreeks om vroegen. Maar naarmate ik meer pogingen had, vertelde ik tegen steeds minder mensen. Nu weten alleen mijn ouders, broer en zus het en dat is vooral praktisch ivm oppas als ik naar Utrecht moet.
Het valt me op dat mensen heel makkelijke vragen, hoeveelste poging was dat. Ik zeg dan altijd dat ik dat toch ook niet bij hun kinderen vroeg. Ik had ook een collega die vroeg steeds, heb je nog een poging gedaan. Het was ook niet mijn favoriete collega en ik wist dat hij ook kinderen wilde. Dus tijdens een vroege dienst zei ik; heb je gisteravond nog een poging gedaan?! Hij viel een beetje stil. Hahaha!
woensdag 4 november 2020 om 19:55
Zo herkenbaar het eerste gedeelte van jouw verhaal. Wij hebben pas 2 pogingen gehad en 1 maand moeten overslaan maar kan echt niet meer wachten. Niet voor te stellen dat sommigen langer dan een jaar bezig zijn! Wat mij vooral onzeker maakt is dat je niet weet of het überhaupt ooit gaat lukken. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen. Als ik zeker weet dat het gaat lukken heb ik nog wel langer geduld. Nu is het elke keer de vraag of het de volgende keer wel raak kan zijn. Beetje lastig uit te leggen maar jullie snappen het misschien wel.Otta1985 schreef: ↑04-11-2020 11:33Ow, spannend seaofdreams. Hoeveel weken ben je nu?
Zit ook in de 2e wachtweek, zaterdag nod. Geen kwaaltjes of iets dus ga van niks uit
Bij mij weten alleen 1 collega en 2 vriendinnen dat we bezig zijn waarvan 1 precies wanneer. Scheelt zat wij dus een stel zijn dat is in dit geval heel anders denk ik
woensdag 4 november 2020 om 20:03
Even een vraag die voortkomt uit mijn onzekerheid aan de zwangere (of al bevallen) dames.
Natuurlijk heb ik de boekjes van het ziekenhuis gelezen en volg ik dat netjes op maar deden jullie dat ook wat betreft naar het ziekenhuis gaan de dag na de piek van de ovulatietest.
Of deden jullie het op gevoel? Of een dag voordat je de piek verwachtte?
We hebben tenslotte maar 1 poging per maand en dat is zo weinig!
Bij ons in het ziekenhuis moet je bij je piek de eerstvolgende ochtend bellen en dan kun je de dag erna terecht. We gebruiken action Testen en als ze donkerder worden clearblue. Bij een smiley gaan we dus de dag erna.
Maar als de smiley er maandagmiddag is, bel je dus dinsdagochtend en kun je woensdag terecht. Dat lijkt me dan toch weer een beetje laat. Ook al is de eisprong de dag na de piek ongeveer. Hoe was dit bij jullie? Ik ben zo benieuwd
Natuurlijk heb ik de boekjes van het ziekenhuis gelezen en volg ik dat netjes op maar deden jullie dat ook wat betreft naar het ziekenhuis gaan de dag na de piek van de ovulatietest.
Of deden jullie het op gevoel? Of een dag voordat je de piek verwachtte?
We hebben tenslotte maar 1 poging per maand en dat is zo weinig!
Bij ons in het ziekenhuis moet je bij je piek de eerstvolgende ochtend bellen en dan kun je de dag erna terecht. We gebruiken action Testen en als ze donkerder worden clearblue. Bij een smiley gaan we dus de dag erna.
Maar als de smiley er maandagmiddag is, bel je dus dinsdagochtend en kun je woensdag terecht. Dat lijkt me dan toch weer een beetje laat. Ook al is de eisprong de dag na de piek ongeveer. Hoe was dit bij jullie? Ik ben zo benieuwd
woensdag 4 november 2020 om 20:26
Hoi allemaal,
Sinds een paar weken ben ik weer aan het meelezen op het forum. Ik ben twee jaar geleden begonnen met mijn eerste poging en toen heb ik ook weleens iets gepost. Op een gegeven moment ging ik steeds minder meelezen/reageren omdat ik het makkelijker vond om er “niet teveel mee bezig te zijn”. Toch merk Ik dat ik de laatste tijd hier wel weer iets meer behoefte aan heb.
Helaas ben ik in die twee jaar niet echt opgeschoten, inmiddels zit ik op het wachtbankje van ronde 10. Dit wordt mijn laatste poging voordat ik met ivf ga starten. Ik heb op dit moment niet zoveel vertrouwen meer in IUI, maar goed, er is toch nog een kleine kans!
@ Mikla, ik ga naar Nij Barrahûs in Wolvega en daar is het gebruikelijk om twee keer per dag te testen. In beide gevallen word je de volgende dag ingepland voor IUI, ‘s ochtends vroeg of juist aan het eind van de middag.
@Otta, ik sta er een beetje hetzelfde in als Pat: familie en een aantal vriendinnen zijn op de hoogte, maar ik ga niet bij elke ronde iedereen informeren. Mocht het uiteindelijk lukken, dan zou ik het ook wel leuk vinden om het goede nieuws te vertellen wanneer ik daar aan toe ben, en niet omdat iedereen na twee weken informeert of het gelukt is.
aan een stelletje wordt dat toch ook niet iedere maand gevraagd inderdaad.
Sinds een paar weken ben ik weer aan het meelezen op het forum. Ik ben twee jaar geleden begonnen met mijn eerste poging en toen heb ik ook weleens iets gepost. Op een gegeven moment ging ik steeds minder meelezen/reageren omdat ik het makkelijker vond om er “niet teveel mee bezig te zijn”. Toch merk Ik dat ik de laatste tijd hier wel weer iets meer behoefte aan heb.
Helaas ben ik in die twee jaar niet echt opgeschoten, inmiddels zit ik op het wachtbankje van ronde 10. Dit wordt mijn laatste poging voordat ik met ivf ga starten. Ik heb op dit moment niet zoveel vertrouwen meer in IUI, maar goed, er is toch nog een kleine kans!
@ Mikla, ik ga naar Nij Barrahûs in Wolvega en daar is het gebruikelijk om twee keer per dag te testen. In beide gevallen word je de volgende dag ingepland voor IUI, ‘s ochtends vroeg of juist aan het eind van de middag.
@Otta, ik sta er een beetje hetzelfde in als Pat: familie en een aantal vriendinnen zijn op de hoogte, maar ik ga niet bij elke ronde iedereen informeren. Mocht het uiteindelijk lukken, dan zou ik het ook wel leuk vinden om het goede nieuws te vertellen wanneer ik daar aan toe ben, en niet omdat iedereen na twee weken informeert of het gelukt is.
woensdag 4 november 2020 om 22:17
Hoi Mikla,
Hier een bevallen iemand. Twee keer zwanger geraakt van een inseminatie een dag ná een smiley. Wat logisch is want een smiley detecteert de piek en pas 24 tot 48 uur ná de piek springt het eitje.
Het is ook lastig, als je maar één kans hebt, vond ik ook.
Nu is dat makkelijk zeggen hoor, met een baby naast me, maar ik begrijp echt wel wat je bedoelt. Ook ik dacht zo na de eerste poging (klopt de tijd van inseminatie wel??). Tot ik dat eigenlijk best arrogant vond van mezelf, wie ben ik om te twijfelen aan alle kundige mensen van die kliniek.
die weten écht wel wat het beste is.
Dat inzicht heeft me enorm geholpen.
Hier een bevallen iemand. Twee keer zwanger geraakt van een inseminatie een dag ná een smiley. Wat logisch is want een smiley detecteert de piek en pas 24 tot 48 uur ná de piek springt het eitje.
Het is ook lastig, als je maar één kans hebt, vond ik ook.
Nu is dat makkelijk zeggen hoor, met een baby naast me, maar ik begrijp echt wel wat je bedoelt. Ook ik dacht zo na de eerste poging (klopt de tijd van inseminatie wel??). Tot ik dat eigenlijk best arrogant vond van mezelf, wie ben ik om te twijfelen aan alle kundige mensen van die kliniek.
Dat inzicht heeft me enorm geholpen.
woensdag 4 november 2020 om 23:47
Bedankt voor de reactie apenstaartje. Ik geloof ook zeker in de kundigheid enzo alleen weet dat er in andere klinieken zoals koolmees beschrijft vaker geinsemineerd wordt als in 2 mogelijk e momenten op een dag. Ik had ook ooit hier een verhaal gelezen van iemand die het 1x op gevoel deed in tegenstelling tot wat de smiley zei en die poging raak was.
Maargoed, jouw verhaal heeft me weer vertrouwen gegeven
zaterdag maar weer testen. Na hoeveel pogingen was het raak bij jou als ik vragen mag?
Maargoed, jouw verhaal heeft me weer vertrouwen gegeven
donderdag 5 november 2020 om 13:07
Nee, precies, dat heb ik ook steeds gezegd. Eén vriendin bleef maar doorvragen ondanks dat ik aangaf niet meer te willen delen. Toen heb ik idd ook gevraagd of ze aan andere mensen met kinderwens ook vraagt of ze nog seks hebben gehad. Geloof dat ze het toen een beetje snapte. Maar laatst vroeg ze weer 'en en en? al nieuws?'. Irritant vind ik dat. Maar ik vind het wel fijn om met een andere vriend en vriendin wel iets meer te delen. Omdat ik ook de teleurstelling, onzekerheid, spanning ed wil delen. Realiteit is immers dat er geen partner is om dat mee te delen. Ik heb gelukkig wel een aantal betrokken vrienden die niet zelf steeds vragen, maar wel geïnteresseerd en steunend zijn als ik iets wil delen. Daar heb ik geluk meeKoolmees234 schreef: ↑04-11-2020 20:26
@Otta, ik sta er een beetje hetzelfde in als Pat: familie en een aantal vriendinnen zijn op de hoogte, maar ik ga niet bij elke ronde iedereen informeren. Mocht het uiteindelijk lukken, dan zou ik het ook wel leuk vinden om het goede nieuws te vertellen wanneer ik daar aan toe ben, en niet omdat iedereen na twee weken informeert of het gelukt is.aan een stelletje wordt dat toch ook niet iedere maand gevraagd inderdaad.
donderdag 5 november 2020 om 13:12
Poging 5 (miskraam na 9 weken) en poging 6. De laatste is nu twee maanden oude baby.Mikla schreef: ↑04-11-2020 23:47Bedankt voor de reactie apenstaartje. Ik geloof ook zeker in de kundigheid enzo alleen weet dat er in andere klinieken zoals koolmees beschrijft vaker geinsemineerd wordt als in 2 mogelijk e momenten op een dag. Ik had ook ooit hier een verhaal gelezen van iemand die het 1x op gevoel deed in tegenstelling tot wat de smiley zei en die poging raak was.
Maargoed, jouw verhaal heeft me weer vertrouwen gegevenzaterdag maar weer testen. Na hoeveel pogingen was het raak bij jou als ik vragen mag?
donderdag 5 november 2020 om 13:15
Ik heb de zelfde twijfel. Mij is ook geadviseerd 1x/dag te testen en kan dan 1 dag later terecht. Ik was deze keer van plan om bij bijna positief al te bellen. Ik gebruik altijd de Kruidvat test en ik weet nu wanneer de test later op de dag positief zal zijn. Alleen... De Kruidvat test is vernieuwd en ik zag nu niks oplopen. Gewoon plots een iets donkerder lijntje en toen maar een CB gedaan die een smiley toonde. Kon vervolgens de dag erna in de middag pas terecht voor de IUI. Denk nu dus ook dat dat sowieso te laat is. Maar goed, eerst maar eens menstruatie afwachten. Hebben jullie positieve ervaringen met de Action test? Ik vond de oude Kruidvat zo lekker duidelijk, maar deze was echt niks.Mikla schreef: ↑04-11-2020 23:47Bedankt voor de reactie apenstaartje. Ik geloof ook zeker in de kundigheid enzo alleen weet dat er in andere klinieken zoals koolmees beschrijft vaker geinsemineerd wordt als in 2 mogelijk e momenten op een dag. Ik had ook ooit hier een verhaal gelezen van iemand die het 1x op gevoel deed in tegenstelling tot wat de smiley zei en die poging raak was.
Maargoed, jouw verhaal heeft me weer vertrouwen gegevenzaterdag maar weer testen. Na hoeveel pogingen was het raak bij jou als ik vragen mag?
donderdag 5 november 2020 om 19:11
Ja ben zeer positief over action. Voor de zekerheid gebruiken we nu de clearblue als hij al aardig donker is. De clearblue geeft wel eerder een smiley dan dat de action test op het donker st is. Maar de action gebruiken we vanaf dag tien en dan verspillen we er dus gewoon wat. Clearblue is nogal prijzig dus zo vinden wij het perfect. Blijft lastig he. Op goed geluk! Ik duim voor je
donderdag 5 november 2020 om 22:17
Dat mensen soms vragen hoe veel pogingen ik nodig heb gehad, vond ik eigenlijk niet zo’n groot probleem. Maar in mijn omgeving wordt ook aan stellen wel eens gevraagd of ze lang hebben moeten wachten.
Ik draag graag bij aan een correct beeld van de procedure, zodat mensen niet meer denken dat je altijd meteen zwanger bent als je eindelijk aan de beurt bent of zo.
Ik draag graag bij aan een correct beeld van de procedure, zodat mensen niet meer denken dat je altijd meteen zwanger bent als je eindelijk aan de beurt bent of zo.
vrijdag 6 november 2020 om 23:15
Hoi hoi dames.
Hier weer een update van mijn kant.
Ik had vandaag een smiley en morgenvroeg mijn eerste iui. De donor komt ook. Die moet 1,5 uur voor mij erheen..ik vind het wel echt superspannend..maar dat zal voor iedereen de eerste keer zijn
Het gaat nu echt beginnen!
En ik maak mezelf geen illusies dat het de eerste keer raak gaat zijn, maar het feit dat het nu echt gaat beginnen vind ik al gewoon spannend
Ik had vandaag een smiley en morgenvroeg mijn eerste iui. De donor komt ook. Die moet 1,5 uur voor mij erheen..ik vind het wel echt superspannend..maar dat zal voor iedereen de eerste keer zijn
En ik maak mezelf geen illusies dat het de eerste keer raak gaat zijn, maar het feit dat het nu echt gaat beginnen vind ik al gewoon spannend
zaterdag 7 november 2020 om 14:21
@linda, fijn dat je nu echt mag beginnen! Super spannend vandaag je inseminatie. Wat vond je van de inseminatie? Nu start het wachten.. Ik begrijp dat je er niet vanuit gaat dat het de eerste keer raak is...maar toch blijft er altijd een sprankeltje hoop!Linda273 schreef: ↑06-11-2020 23:15Hoi hoi dames.
@otta, de tweede week is al bijna voorbij zeker? Wanneer is je nod? Spannend!
zondag 8 november 2020 om 12:55
Het ging super gisteren. En het goede nieuws is dat het sperma van de donor ook nog eens veel beter was dan ze hadden gedacht op basis van de vorige keer.
Alles zag er prima uit. En stond binnem 2 minuten weer buiten.
Em nu indd wachten. Gelukkig heb ik hele drukke weken dus geen tijd om me echt druk te maken
Alles zag er prima uit. En stond binnem 2 minuten weer buiten.
Em nu indd wachten. Gelukkig heb ik hele drukke weken dus geen tijd om me echt druk te maken
zondag 8 november 2020 om 13:24