vertrouwen

07-05-2009 11:35 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb een fout gemaakt. Ik heb gelogen tegen mijn vriendin.

Zij en ik zijn nu een jaar en zeven maanden samen en hebben het nodige achter de rug gehad.

Zij was was naar Londen op vakantie met haar familie. Ik was hier in Nederland en ik kreeg krabbels van verschillende meisjes. Over een van die meisjes hebben we soms irritaties, uit jaloezie. Ik heb de krabbels verwijderd omdat ik er a. zelf 0,0 behoefte aan heb en b. haar geen verdriet/ pijn wil doen of jaloers wil maken. De krabbels waren gewoon van vriendschappelijke aard en er is van twee kanten (van haar kant en van mijn kant) niet meer aan de hand dan een lichte vriendschap. Sterker nog, ik heb haar de afgelopen paar weken helemaal niet gezien.

Anyway, mijn vriendin kwam terug van Londen en dat meisje van de krabbel stuurde een nieuwe krabbel met daarin de vraag waarom ik haar vorige krabbel had verwijderd. Mijn vriendin zag dit en vroeg me dit. Ik zei dat ik niets had gekregen en dus ook niets had verwijderd. Echt enorm stom natuurlijk. Vervolgens gelooft ze het maar half half en vraagt ze er steeds vaker naar. Ik zeg steeds vaker dat ik niets van dat meisje heb gekregen. Uiteindelijk was mijn vriendin gisteren in mijn mailbox gaan kijken of ik een berichtje had gekregen van hyves of ik dus loog of niet. Ze kwam er dus achter dat ik loog. Ze vroeg in eerste instantie verder hoe het nu precies zat en ik loog weer. Ik wist niet dat ze in mijn mailbox had gekeken.

Gisterenavond schreeuwde ik over de telefoon tegen haar dat ik het echt had en dat ik er onze relatie voor op het spel zou zetten. Ik bleef haar dus steeds voorliegen. Op een gegeven moment zei ze dat ze er achter was gekomen dat ze in mijn mail had gekeken.

Ik heb tegen haar gelogen. Ik ben het blijven volhouden dat er niks aan de hand was, dat er niks gebeurd was. Ik heb er echt enorm veel spijt van. Ik ben fout geweest.

Ik wil haar vertrouwen terugwinnen. Daar heb ik alles voor over. Zij is het meisje voor wie ik alles over heb. Dan moet ik maar diep door het stof gaan. Zij is het waard. Ik verdien het ook om door het stof te gaan.

Wat moet ik doen? Ik hoop dat jullie hierop reageren.
Ik zou maar eens beginnen met het verwijderen van die meid waar je vriendin problemen mee heeft. Verder je vriendin je gebruikersnaam en ww geven en zeggen dat ze altijd alles mag controleren. En een grote bos bloemen voor haar kopen en haar beloven dat dit nooit meer gebeurt! En dan ook niet meer doen. Je hebt de krabbels zelf al verwijdert dus je wist dat je hier gezeur mee zou krijgen, toen had je genoeg moeten weten!
het is vakantie toch???
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Jij liegt en zij checkt je mail. Vertrouwen was er dus al niet, jullie hebben al eerder issues over deze dame gehad.

Waarom wil je een relatie met iemand die je niet vertrouwd?

je snapt zelf al dat jouw liegen haar wantrouwen alleen maar versterkt. Omgekeerd ga jij liegen, juist om confrontaties te voorkomen. Daar moet je echt echt mee stoppen. Als jij open en eerlijk en duidelijk bent, dan is het aan haar om ermee te dealen of niet.

Dus niet meer liegen, maar gewoon, zodra je een krabbel krijgt van een andere meid, deze aan je vriendin laten zien. Als ze echt alleen vriendschappelijk zijn, waarom moet je ze dan zo krampachtig verbergen? En zou jij niet ook wantrouwig worden als je ziet dat je vriendin ineens haar krabbels van een andere vent verwijderd?

Als je vriendin jou nog een tweede kans wil geven ( wat ik haar overigens zou afrden, omdat er geen vertrouwen tussen jullie ie, in ik vertrouwen als het fundament van een relatie beschouw), dan moet je vanaf nu niet meer liegen, en gewoon alles open en eerlijk met haar delen. Ookal komt er ruzie./discussie van. ga deze discussie niet uit de weg, aners wordt je relatie een gouden kooi. Als jij vriendschappelijk met andere vrouwen wil hyven, dan moet je vriendin dat maar accepteren, en anders bn je beter af zonder.
Waarom liegen mannen toch altijd over dit soort dingen?? Als je nou gewoon eerlijk was geweest!

En idd, verwijder die meid gewoon en laat haar weten dat je geen berichtjes meer wil ontvangen ook niet per mail. Vertel alles eerlijk vanaf het begin, want in feite is er niks gebeurt, je stelde die berichtjes zelf ook al niet op prijs. En dan goedmaken tot je er bij neer valt.
Als er geen vertrouwen is in een relatie kan je er net zo goed mee stoppen dus ik zou dat wel even goed uitpraten en kijken of het nog zin heeft.
Waarom liegen mannen over dat soort dingen ? Omdat vrouwen over dat soort dingen zaniken .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dubbel
anoniem_85056 wijzigde dit bericht op 07-05-2009 11:48
Reden: crosspost, is al gezegd
% gewijzigd
Kut hyves.....
quote:mischa04 schreef op 07 mei 2009 @ 11:43:

Ik zou maar eens beginnen met het verwijderen van die meid waar je vriendin problemen mee heeft. Verder je vriendin je gebruikersnaam en ww geven en zeggen dat ze altijd alles mag controleren. En een grote bos bloemen voor haar kopen en haar beloven dat dit nooit meer gebeurt! En dan ook niet meer doen. Je hebt de krabbels zelf al verwijdert dus je wist dat je hier gezeur mee zou krijgen, toen had je genoeg moeten weten! Meen je dit serieus of bedoel je het sarcastisch? Want als je het serieus bedoelt ben ik echt even in shock!
Perfectionisme is niet perfect...
Zij zanikt omdat hij niet te vertrouwen is. Hoezo de pot verwijt de ketel.. Maar hij wil het goedmaken dus hij doet z'n best maar.
Jawel, soms is 'controle' gewoon hartstikke fijn en ik neem het haar ook zeker niet kwalijk dat ze in mn mailbox heeft gekeken.

Ik heb dat andere meisje laten weten dat ik dit niet meer wil en haar alles verteld.

Ik heb hierom gelogen omdat ik juist een conflict wilde vermijden. Achteraf gezien oliedom natuurlijk omdat ik hier gewoon eerlijk en open in had moeten zijn. Dan hadden we hier gewoon over gepraat en was er evrder niks aan de hand geweest. Ik wilde juist geen clinflict met haar, het tegenovergestelde is eruit gekomen.

Vertrouwen in elkaar is er zeker, jaloezie is er echter helaas ook.
Ik heb er echt enorm veel spijt van. Ik heb die meid nu dus duidelijk gemaakt dat er niks was, niks is en er niks zal zijn. Ze zei zelf dat de krabbel vriendschappelijk bedoeld was.
Opbiechten.

Zeggen dat je haar niet wilde kwetsen en dat je daarom direct de krabbel hebt verwijderd. Dat het niet netjes is dat je erover hebt gelogen maar dat je er steeds verder inrolde. Excuses aanbieden, die meid uit je vriendenlijst verwijderen en vervolgens met haar afspreken dat het NOT DONE is van haar om in je mailbox te kijken. Zij is ook niet bepaalde roomser dan de paus in deze. Misschien even dit topic laten lezen?

Maar goed, je kunt je ook afvragen wat deze relatie uberhaupt waard is. Jullie vertrouwen elkaar en ik zou ook niet blij worden van een partner die al jaloers is op een kennis die je op Hyves hebt toegevoegd. In feite gaat het natuurlijk nergens over. En het komt nogal "middelbareschools" over.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
als je 19 bent doe je dat
Jaloezie is normaal, dat hebben wij hier ook wel eens. Het is hoe je hiermee omgaat en als je wist dat je vriendin problemen met haar had dan heb je inderdaad verkeerd gehandeld. Als ik weet dat mijn vriend problemen heeft met een man op mijn hyves dan gooi ik hem eraf, heel simpel. Je hebt niks aan koppig gedoe en gezeur.
Controle is niet fijn, controle zou niet nodig moeten zijn. Had ooit een vriend die elke stap naging en overal ruzie om maakte. Dat is killibg voor je relatie. wantrouwen en jaloezie maakt alle liefde stuk ik wil nooit meer in zo'n relatie zittten.

De dag dat ik er achter om dat mijn partner achter mijn rug om mijn mail checkt, is ie ex. Als ie vraagt of ie bepaalde zaken mag lezen of vraagt waar ik sta in de relatie, krijt ie een eerlijk antwoord. dat verwacht ik omgekeerd ook. Zodra ik de behoefte krijg ok te checken of wat ie zegt waar i, zit er al iets heel erg niet goed.

liegen om conflicten te vermijdn is dom en je snijdt jezelf ermee in de vingers. Ten eerste omdat als je leugens wordt ontdekt ( en dat is bijna altijd) dat min of meer bevestigt dat er meer is. want als er echt niets was m.b.t dat meisje, had je ook niet hoeven liegen, redeneert je vriendin.

Ten tweede, en dat is eigenlijk erger, door controle toe te staan en te liegen, beloon je het jaloerse gedrag, en daarmee ondernmijn je ook haar respect voor jou. liegen en confictvermijden zou er uiteindelijk toe kunnen leiden dat ze jou steeds meer gaat zien als draaikont, slappe hap en leugenaar. bovendien is het ook slecht voor jouw eigenwaarde, als jij constant moet draaien en liegen en je niet jezelf kunt zijn in je relatie.

Dus uuiteindelijk kun je inderdaad zeggen: Je mag alles lezen wat ik verstuur aan haar, en als het je niet bevalt praten we er over, maar ik bepaal zelf met wie ik wel of niet contact heb.
Moet je horen, je kunt er tot in lengte van dagen een probleem van maken maar je kunt ook in een gesprek aangeven dat je jezelf een konijn vindt dat je gelogen hebt, dat je dat deed om ruzie te voorkomen en dat je baalt als een stekker dat er nu júist ruzie is ontstaan. Je begrijpt dat ze kwaad is en je een onbetrouwbaar stuk vreten vindt maar je houdt van haar en wil graag haar vriend blijven.

Je bent op je bek gegaan en hebt er (hopelijk) een hoop van geleerd.

Dat meisje haal je gewoon van je hyves als dat zoveel problemen oplevert en dan klaar. Het zal nog even napruttelen maar dit is wat je kunt doen om je vriendin te laten zien dat het je ernst is.

En dan zand er over hoor, zo erg is het nou ook allemaal weer niet.
quote:mischa04 schreef op 07 mei 2009 @ 12:02:

Als ik weet dat mijn vriend problemen heeft met een man op mijn hyves dan gooi ik hem eraf, heel simpel. Je hebt niks aan koppig gedoe en gezeur.Echt waar? Als mijn vriend een probleem zou hebben met een van mijn vrienden, dan beschouw ik dat echt als zijn probleem. Als ik zelf het gevoel zou hebben dat een man in mijn omgeving meer van mij wil dan ik van hem, als ik vind dat iemand mijn trelatie te weinig respecteert, dan zal ik die persoon verwijderen omdat Ik mij onprettig voel en er geen sprake is van zuivere vriendschap. Alle mannen in mijn hyves of omgeving zijn geen bedreiging voor mijn relatie, anders had ik of die relatie niet meer, of mannen verwiojderd. als mijn vriend gaat zitten zeuren zou ik dat opvatten als motie van wantrouwen, en dat is voor mij onacceptabel.
Haha, ik zie al dat ik mijn man ga vertellen met wie hij wel of niet contact mag hebben. Hij ziet me aankomen...

Andersom net zo trouwens...

En ik vind hyves stom. Daar krijg je dit soort toestanden van.
Ok, ik lees alle reacties hier, ik wil haar echt. Zij is echt geweldig. Ik ben ook echt enorm verliefd op haar.

Ik ben enorm stom geweest. Ik heb gezegd dat het me enorm spijt en dat ik het niet had moeten doen. Dat ik niet moet liegen tegen haar.

Ik zie in dat ik de fout in ben gegaan. Ik heb tegen haar gelogen, om niets. Ofja, om een vriendschappelijke krabbel. Wanneer die krabbel meer in zou houden, dan is het vele malen erger. Maar dat is in deze niet het geval.

Ik wil haar vertrouwen heel graag terugwinnen. En dat ik daarvoor heel erg diep in het stof moet bijten, is terecht omdat ik dat verdien.

Wat moet ik doen om haar vertrouwen terug te winnen?
Het gaat haar meer om het feit dat ik er alles voor op het spel zette. Dat ik steeds maar zei dat het niet waar was wat ze zei.

Ik heb er enorm veel spijt van.
Ik heb daar gewoon geen zin in. We wonen bijna 3 jaar samen en om dit soort dingen zou ik niet moeilijk doen. Heb je niks aan. Verder vind ik dat je in een relatie elkaars gevoel moet respecteren, als hij moeite heeft met iemand op hyves dan gaat 'ie er gewoon af. Hij weet wat 'ie aan mij heeft en ik aan hem. Heel makkelijk allemaal. En ik ben het met je eens dat je ww van hyves prive is maar wij doen daar hier niet moeilijk over, als hij mijn hyves pagina wil gaan doorspitten moet 'ie dat maar lekker doen, heb niks te verbergen.
Zeg jongetje, hou jij eens even heel snel op met door 't stof te kruipen. Meeste vrouwen houden daar namelijk helemaal niet van en daar jaag je ze mee weg.

Gewoon sorry zeggen, reden voor je jokgedrag opgeven en klaar d'r mee. Als jij niks te verbergen hebt is er niks aan de hand. Klaar!
Zo erg door het stof gaan zou niet nodig moeten zijn , Jongen .

Je zegt zoiets als wat Eleonora schreef en dan zou het klaar moeten zijn .

Ervoor moeten " bloeden " / kruipen etc . is nou ook weer niet nodig .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven