Vriend lelijk

01-10-2020 08:25 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen!

Ik val maar direct met de deur in huis, ik vind mijn vriend best lelijk. We gaan nu al bijna 2 jaar met elkaar en ik kan mij geen leven zonder hem
Bedenken, hij is mijn soulmate en ik wil altijd met hem zijn. De seks is ook goed en we zijn echt beste vrienden van elkaar. Soms als ik hem aan zie lopen kijk ik hem aan en denk ik “goh wat ben jij lelijk”. Ik weet dat dit heel gemeen is maar het is echt geen knappe jongen... vrij vol en vol gezicht, een bril en hij loopt ook best raar ook is hij evenlang als ik. Hij heeft ook autisme trekjes en dat zie je echt terug in zijn uiterlijk. Ik hou onze relatie al 2 jaar verborgen omdat ik me schaam voor hem bij mijn familie en vrienden. Uiterlijk doet mij niet super veel dus super knap hoeft iemand niet te zijn maar hij word wel echt gezien als lelijk bij andere... Ik vind hem wel knapper als voorheen want als je blijkbaar verliefd word dan ga je iemand knapper vinden terwijl diegene dat helemaal niet is. Mijn moeder heeft ooit ook gezegd dat hij er anders uit ziet als andere en dus totaal geen jongen voor mij is. Vele zeggen dat je een relatie moet stoppen als je hem zo lelijk vindt maar dat zou ik niet kunnen.. ik heb nog nooit zo een goed persoon als hem gevonden in mijn leven. Ik heb hem weleens gezegd dat hij een wel wat beter aan zn uiterlijk moet werken en tijdens een ruzie heb ik weleens gezegd dat hij wel wat mag afvallen en lenzen moet nemen. Ik weet even niet meer wat ik moet doen nu :( moet ik er met hem nog een keer over praten? Ik kan natuurlijk niet voor altijd onze relatie geheim houden maar als jullie een foto van hem zagen zouden jullie mij uitteraard begrijpen.
Mixedgirl schreef:
01-10-2020 10:13
Ik hoor van vele dat ik wel knap ben of mooi maar ben zelf ook super onzeker.. ik kamp met meerdere problemen.. gelukkig word er vandaag gebeld met de huisarts en kan ik haar het 1 en ander uitleggen...
Word er gebeld ?

Ben je zelf ?.
Het klinkt alsof iemand anders voor je gaat bellen ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Wel even meegenomen dat je verder echt hij hem wilt blijven. En de onzekerheden vooral van uit je omgeving komt.
mamsvan schreef:
01-10-2020 10:54
Word er gebeld ?

Ben je zelf ?.
Ja dit dacht ik ook
menta schreef:
01-10-2020 10:57
Ja dit dacht ik ook
Dan ligt het niet aan mij 😅 ik dacht huh ze is 19 je kan toch zelf bellen
mamsvan schreef:
01-10-2020 10:54
Word er gebeld ?

Ben je zelf ?.
Ik heb een afspraak gemaakt met haar en ze belt me vandaag terug. Ik ben blij dat ik met iemand kan praten
mamsvan schreef:
01-10-2020 10:58
Dan ligt het niet aan mij 😅 ik dacht huh ze is 19 je kan toch zelf bellen
Ik had een afspraak gemaakt met de balie medewerker. Mijn huisarts was niet beschikbaar vorige week dus ze belt me vandaag terug. Dat bedoelde ik.
Denk je niet dat mensen gek op kijken als je hem pas voorstelt als je samen gaat wonen en je al jaren samen bent? Ik zou denken dat we dan toch niet zo'n goede band hebben als je zoiets belangrijks niet zegt.
Ik denk dat het ook jezelf niet veel brengt om dit geheim te houden.
Ik heb ook een lelijke vriend gehad die door anderen zeker omschreven zou worden als een lelijke man (nu nog) maar hij heeft flink zelfvertrouwen toen en vast ook nu

Ik vond het bij foto's ook niet kloppen en het heeft best lang geduurd tot we echt een relatie kregen omdat ik hem steeds afwees op domme dingen (maar eigenlijk was het zijn uiterlijk) maar ben uiteindelijk met hem gegaan omdat ik mij veilig voelde met hem en we hadden flinke lol met elkaar maar eigenlijk werd het al snel meer als vrienden,
De seks met hem werd minder en ik zou serieus niet eens meer weten hoe dat was eigenlijk 😅

Maar ook nadat ons relatie over was heb ik nooit meer echt nagedacht over zijn uiterlijk
Ja hij was niet moeders mooiste maar goed nou en, Hij was lief 😊

Maar hem verborgen gehouden heb ik nooit

Ik ben van mening dat een relatie die verborgen is gehouden (hoe langer dat duurt) niet meer in het openbaar komt
Denk eens aan de vragen die komen van je omgeving van waarom hield je het geheim etc

Waarom is het verborgen ?
Waarom gaat hij daarmee akkoord ?
Mixedgirl schreef:
01-10-2020 11:01
Ik had een afspraak gemaakt met de balie medewerker. Mijn huisarts was niet beschikbaar vorige week dus ze belt me vandaag terug. Dat bedoelde ik.
O oke. Het las beetje raar 😊
100% eens met de reactie van Ikkuz.

Ik weet denk ik een beetje hoe je je voelt, want ook mijn vriend werd absoluut niet knap gevonden door mijn omgeving. Daardoor ging ik zelf ook twijfelen. Gelukkig heb ik toch de sprong gewaagd om ervoor te gaan en het te vertellen. Ze waren verbaasd - meer omdat ik er zelf nooit eerder iets over had gezegd - maar accepteerden het wel vrijwel meteen. Veel meer kunnen ze ook niet doen, toch? Het mooie was: hoe beter ze hem leerden kennen hoe leuker ze hem vonden. Mijn eigen vriend is in de loop van onze relatie ook heel veel gegroeid in zelfvertrouwen en dat maakt hem voor mij nog aantrekkelijker.

Als je weerzin voelt richting je vriend gaat het niet werken. Maar omdat ik lees dat jullie al 2 jaar samen zijn en je gek op hem bent is dit volgens mij niet aan de orde.

Uiteindelijk zijn maar heel weinig mensen echt knap. De meeste van ons zijn gewoon gemiddeld en 9 van de 10 keer hebben we kenmerken die niet standaard mooi worden gevonden. Of dat nu een bol hoofd is, een grote neus of weinig haar. Ik ken zoveel koppels waarbij de 1 er een stuk beter uitziet dan de ander. Het zou ook nogal lastig worden als je alleen een relatie zou kunnen hebben met iemand die precies even knap is als jij :-)

Die ander heeft altijd kwaliteiten waardoor het logisch is dat iemand erop is gevallen. Of diegene nu ontzettend lief is, of goede humor heeft, ontzettend sociaal is, diepe gesprekken kan voeren, of interesses heeft die hem/haar een heel interessant persoon maken. Ik zou het je enorm gunnen om je vriend ook te zien en leuk te vinden als 1 'heel' persoon, met al zijn innerlijke en uiterlijke kenmerken erbij inbegrepen.
anoniem_400992 wijzigde dit bericht op 01-10-2020 11:34
0.27% gewijzigd
Hem veranderen moet je overigens niet willen. Maar er zijn natuurlijk 1. dingen waar hij wel iets aan kan doen en 2. dingen waar hij niets aan kan doen.

Over categorie 1 zou je heel voorzichtig eens een tip kunnen geven. Douchen, schone kleren en schoon haar mag je toch wel verwachten als vriendin. Dit kun je wel met hem bespreken maar doe het tactvol en met liefde. Of hij lenzen of een bril draagt is zijn eigen keuze. Maar misschien vindt hij het wel fijn als jij hem helpt bij het uitzoeken van een leuke bril en kleding?
Dus je houdt je relatie al 2 jaar geheim maar je moeder weet er wel van??
Mixedgirl schreef:
01-10-2020 10:04
Mijn ouders kennen hem al en ik ken ook zijn ouders. Hij is 18 en ik 19. Ze denken dat we vrienden zijn... die ouders weten denk ik al wel meer maar mijn ouders dus niet.
Dit maakt het misschien nog wel makkelijker. Kun je het niet stapje voor stapje door laten schemeren? Het net iets vaker over hem hebben, op een positieve manier natuurlijk, tegen je ouders zeggen dat je met hem hebt afgesproken. Dan is de stap ook niet meer zo groot om te zeggen dat jullie inmiddels meer zijn dan vrienden (als dat kwartje nog niet was gevallen). Je kunt altijd nog zeggen dat je twijfelde over je gevoelens en het daarom nog niet eerder had verteld.

Wat is het ergste dat kan gebeuren, dat ze zeggen "Jij hield toch van knappe jongens?". Dan zeg je gewoon eerlijk dat jij dat ook dacht maar dat je nu toch op een ander type bent gevallen, en vertel je vervolgens wat dan zo leuk aan hem is.

is er niet iemand die je alvast in vertrouwen kunt nemen? In mijn ervaring vinden mensen het alleen maar leuk als 2 mensen elkaar hebben gevonden :-)
Goh, nooit geweten dat je autisme aan het uiterlijk kunt zien.
Ik vind het bijzonder dat je blijkbaar al 2 jaar je relatie geheim houdt. Ik zou het heel verdrietig vinden als ik een partner had die zich voor mij zou schamen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Mixedgirl schreef:
01-10-2020 11:00
Ik heb een afspraak gemaakt met haar en ze belt me vandaag terug. Ik ben blij dat ik met iemand kan praten
Verstandig dat je de stap hebt gezet om te praten met de huisarts. Ik hoop dat de huisarts je verder kan verwijzen.
TO, je vind je vriend niet knap, maar vind je hem ook onaantrekkelijk?
Een mooi uiterlijk houdt niet altijd in dat iemand ook aantrekkelijk is...
Mijn man is ook geen typische 'mooie man' als in fotomodellenknap. Maar voor mij is ie woest aantrekkelijk, ook al is hij eigenlijk helemaal niet het type waar ik altijd voor viel voor ik hem leerde kennen.
Dat jij hem lelijk noemt... ik had meteen iets van 'auw', da's niet goed! En je schamen voor je vriend vind ik ook pijnlijk. Je zou trots aan zijn arm moeten kunnen lopen en hem kunnen voorstellen aan iedereen als je vriend. Als je hem niet kwijt wilt moet je je niks aantrekken van de mening van een ander. Misschien vul je ook wel heel erg voor een ander in wat zij mogelijk van hem kunnen vinden. Als jij van hem houd, dan maakt het niet uit hoe hij er uit ziet, punt! En maakt het teveel uit, dan houd je niet echt van hem. En dat is niet alleen oneerlijk naar hem toe, maar ook naar jezelf. Ik hoop dat je eruit komt, veel sterkte ermee!
Mijn man is ook niet bloedknap maar ik vind hem woest aantrekkelijk en sexy. Voor mij is het de mooiste man op aarde.
Ik heb ook wel eens een niet zo knappe vriend gehad. Best een nerd, beetje te dik ook, scheve tanden, loensde, stotterde, maar ik voelde mij meteen zo fijn bij hem!. En ik vond hem mooi door wie hij was en hoe ik me bij hem voelde. Heel fijn, warm en vertrouwd.
Ik denk dat dat het belangrijkste is.
Verschil is wel dat ik hem zelf niet lelijk vond, maar als je gewoon zonder gevoel op zijn uiterlijk moest oordelen was hij niet echt aantrekkelijk. Toch vond ik hem wel aantrekkelijk.
Zijn ogen, zijn lach. Ik was heel verliefd op hem.
In die zin denk ik wel dat gevoelens voor iemand hebben iemand mooi kan maken.
Ook weleens een knappe vriend gehad, maar die ben ik juist uiterlijk lelijk gaan vinden doordat het een lul was.
Het is maar door wat voor bril je iemand bekijkt.
En wat je er voor voelt.
Als jij liefdesgevoelens voor deze jongen hebt, en het seksueel goed zit (dan is er toch aantrekking lijkt me) zou ik me proberen geen zorgen te maken over wat anderen denken.
Je wilt toch een fijne liefdevolle relatie?.
En als jij je wel tot hem aangetrokken voelt is het toch goed?.
Iemand knap vinden is niet hetzelfde als je aangetrokken voelen tot iemand.
Iemand kan lelijk maar toch aantrekkelijk zijn.
Het is een gevoel wat die aantrekking maakt.
Ik zou gewoon laten doorschemeren dat jullie meer zijn dan vrienden, en wat anderen van zijn uiterlijk denken doet er niet toe.
Ik vind jou pas lelijk hoe je over hem praat.
Succes met jezelf mooier maken
.
anoniem_649d1805c1f1a wijzigde dit bericht op 01-10-2020 13:43
97.85% gewijzigd
Wat fijn dat je ook zo eerlijk bent tegen anderen en niet tegen hem.
Wat moet hij met jouw ?
Sorry maar je komt best triest over
Mixedgirl schreef:
01-10-2020 09:56
Het lijkt alsof hij geen moeite doet voor zijn uiterlijk. Verzorging is heel belangrijk.. belangrijker als iemands gezicht die iets minder mooi is! Ik denk dat dat het ook is.. dat ik soms echt een zweetlucht ruik bij hem en hij zn haar totaal niet verzorgd. Dus het is een beetje verzorging en uiterlijk waar ik af en toe mee zit.
Hier ben ik het dan weer wel met je eens hoor. Ik vind dat je elkaar daar wel op mag aanspreken.Zou het zelf op den duur ook niet trekken met iemand om te gaan die zichzelf slecht/niet verzorgt.
Vraag blijft,why is the rum gone?
Lady*Voldemort schreef:
01-10-2020 10:03
Ik heb dergelijke gedachten ook wel eens over iemand en daar schaam ik me helemaal niet voor. Maar er is ook geen haar op mijn hoofd die overweegt een langdurige relatie aan te gaan met zo iemand, want ik vind hem/haar dus helemaal niet leuk.

De vraag is nu: waarom ga jij een relatie aan met iemand die je helemaal niet leuk vindt?
Dit.

Tuingravin schreef:
01-10-2020 12:22
TO, je vind je vriend niet knap, maar vind je hem ook onaantrekkelijk?
Een mooi uiterlijk houdt niet altijd in dat iemand ook aantrekkelijk is...
:lightbulb:
Of dat een 'niet standaard knap' meteen onaantrekkelijk is. Naast uiterlijk is het bij mij zo dat gedrag/persoonlijkheid/andere factoren gevoel bij mij versterken, zowel positief als negatief. Ik heb iemand gekend die ik zelf echt lelijk vind, maar hij heeft toch genoeg relaties gehad. Naast zijn uiterlijk was het ook zijn persoonlijke hygiëne (of beter gezegd het totale gebrek daaraan), zichzelf na zijn veertigste nog steeds vernoemen naar fantasykarakters, extreem gierig (ten koste van anderen, echt freeloaden dus, en daar was hij nog trots op ook) en nogal een sissy. Dat alles bij elkaar maakte dat ik hem gewoon echt altijd afstotelijk heb gevonden. En daar schaam ik me dus ook echt niet voor.

Maar een man die dus niet door de meeste mensen als 'knap' wordt gezien maar die wel schoon en verzorgd (!!) is, zelfverzekerd is en dat ook uitstraalt en zich daarnaar gedraagt en ook een bepaalde houding en humor heeft: ja, daar kan ik voor vallen. In dat geval kunnen de bijkomende factoren dus positief bijdragen voor mij.

Wat is het bij jou, TO? Blijkbaar kun je zijn uiterlijk en het hebben van een relatie met hem en alles wat daarbij hoort dus redelijk van elkaar scheiden als jullie samen zijn, maar het is de buitenwereld en de mening daarvan waar je voornamelijk tegenaan loopt. Of zit het toch dieper dan dat? Je bent niet verplicht een relatie met iemand aan te gaan/bij hem te blijven. Make up your mind. Je voor je partner schamen qua uiterlijk lijkt me nooit een goed teken.
Jasper78 schreef:
01-10-2020 13:43
Wat fijn dat je ook zo eerlijk bent tegen anderen en niet tegen hem.
Wat moet hij met jouw ?
Sorry maar je komt best triest over
Sorry maar volgensmij heb jij mijn berichten niet zo goed gelezen. Ik heb hem verteld wat ik van zn uiterlijk vind! Eerst beter lezen vriend.
Jasper78 schreef:
01-10-2020 13:23
Ik vind jou pas lelijk hoe je over hem praat.
Succes met jezelf mooier maken
Wat onbekenden van mij vinden boeit me vrij weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven