De nieuwe buurman

25-09-2020 17:10 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds iets langer dan een maand heb ik een nieuwe buurman. Sinds het begin is het supergezellig en we spreken elkaar vaak. Minimaal 3 of 4 keer per week. Ik kom steeds meer van hem te weten en hoe meer ik van hem weet, hoe leuker ik hem begin te vinden. Wat ik niet durf te vragen is of hij een relatie heeft. Hij is hier alleen komen wonen en hij heeft nog nooit gesproken over een vriendin, maar of hij echt geen vriendin heeft weet ik dus nog niet helemaal zeker.

Ik wil deze man graag beter leren kennen door wat met hem te gaan ondernemen. Daarvoor wil ik wel eerst zeker weten dat hij geen relatie heeft en ik realiseer me dat ik een groter risico loop dan wanneer ik iemand in de kroeg tegenkom. Als hij het niet ziet zitten dan moeten we wel nog naast elkaar blijven wonen. Op de man af vragen of hij een relatie heeft vind ik lastig. Ik ben bang dat ik daarmee meteen heel nadrukkelijk laat merken dat ik hem leuk vind. En hoe zouden jullie in dit geval iemand mee uitvragen als blijkt het hij echt nog single is?

Ook al ben ik halverwege de 20, mijn ervaring met mannen is beperkt, dus daarom kom ik hier toch wat advies vragen :)
mariekkk schreef:
26-09-2020 21:31
Dus hij woont echt naast je, geen achterbuurman of iets dergelijks? Dan is het wel heel vervelend als jij duidelijk maakt wat je met hem wilt en hij wil of kan niet. Is hij ongeveer net zo oud als jij?
Hij kan ook nog een lat relatie hebben. Hadden mijn vriend en ik ook een tijd; ik was dan alleen in het weekend bij hem.
Hoezo vervelend? Dan zegt hij; ik ben bezet, TO weet dat dan en over tot de orde van de dag. Iedereen heeft toch weleens meegemaakt dat iemand je leuk vindt terwijl je een relatie hebt of andersom? Dat is verder toch niks dramatisch? Je kunt het niet ruiken hè.
Karl_Marx schreef:
26-09-2020 21:34
ik wil ook een knappe leuke buurman :'( Maar ik moet het helaas doen met Jan die al ver in de 80 is
Och jee, doet z'n apparatuur het nog wel?
Het is denk ik na een maand wel tijd voor een kennismakingsborrel niet. Nodig hem en ‘zijn partner’ uit. Daar lijkt mij na een maand niets mis mee. Om geen pijnlijk blauwtje te lopen het er nog even niet te dik bovenop leggen. Laat wel ergens doorschemeren dat jij alleen bent.

Wordt dit zo’n ‘feel good’ topic?
Hoe gaat het nu?
Het heeft voor mijn gevoel best een positieve draai gekregen. Alleen had ik niet genoeg lef. Ik kwam hem op Tinder tegen en had hem daar een superlike gegeven. Die avond sprak ik hem en vertelde hem dat ik hem op Tinder was tegengekomen en dat hij van mij een superlike had gekregen. Toen reageerde hij 'hahaha echt? Dankje! Heb al een tijdje niet meer geswiped'. Vervolgens vertelde il hem letterlijk dat ik het niet kon laten om zo'n leuke buurman een superlike te geven, waarop hij reageerde 'hahaha te grappig dit :-D '. Hij reageerde dus heel positief en zette voor mijn gevoel de deur wagenwijd open om een poging te wagen, maar ik was zo'n schijterd die niks gedaan heeft.
Waarom heeft hij al een tijdje niet meer geswiped?
Karl_Marx schreef:
26-09-2020 21:34
ik wil ook een knappe leuke buurman :'( Maar ik moet het helaas doen met Jan die al ver in de 80 is
Hoezo, woon jij in een seniorenwoning?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Meldri schreef:
01-10-2020 11:52
Het heeft voor mijn gevoel best een positieve draai gekregen. Alleen had ik niet genoeg lef. Ik kwam hem op Tinder tegen en had hem daar een superlike gegeven. Die avond sprak ik hem en vertelde hem dat ik hem op Tinder was tegengekomen en dat hij van mij een superlike had gekregen. Toen reageerde hij 'hahaha echt? Dankje! Heb al een tijdje niet meer geswiped'. Vervolgens vertelde il hem letterlijk dat ik het niet kon laten om zo'n leuke buurman een superlike te geven, waarop hij reageerde 'hahaha te grappig dit :-D '. Hij reageerde dus heel positief en zette voor mijn gevoel de deur wagenwijd open om een poging te wagen, maar ik was zo'n schijterd die niks gedaan heeft.
ik vind dit juist niet positief
Hij doet het veel te lollig af. Hij had ook toe kunnen happen en doet het bewust niet

Ik denk, dat hij geen interesse heef
Meldri schreef:
Als hij je interessant had gevonden voor een date had hij meteen kunnen zeggen; "kopje koffie dan maar, buurvrouw? "
lilalinda schreef:
01-10-2020 12:03
Hij doet het veel te lollig af. Hij had ook toe kunnen happen en doet het bewust niet

Eens, als hij interesse had, dan had hij echt iets beters kunnen verzinnen om te antwoorden

Maar goed, enige manier om het zeker te weten is toch door er werk van te maken
Poeszie schreef:
01-10-2020 12:07
Eens, als hij interesse had, dan had hij echt iets beters kunnen verzinnen om te antwoorden

Maar goed, enige manier om het zeker te weten is toch door er werk van te maken

Dat heeft TO toch al gedaan? Via tinder een superlike gegeven.
Superduidelijk voor onze buurman in kwestie.

Laat het gaan joh.
Hij heeft de deur juist dichtgegooid en hij is niet eens bezet.
lilalinda schreef:

Daar lijkt het inderdaad op.
Of hij durft alleen op Tinder te reageren, en niet in een gesprek.

Of het overviel hem een beetje. In ieder geval kan heeft opstartster genoeg gedaan.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Als hij jou leuk zou vinden was hij er denk ik wel op ingegaan.
rumforviva schreef:
01-10-2020 12:09
Hij heeft de deur juist dichtgegooid en hij is niet eens bezet.

Dat zegt het verhaal nog niet eens. "heb al een tijd niet meer geswiped"
Kan nog alle kanten op.

Wel eens met dat de deur stevig dicht zit.
lilalinda schreef:

Dat denk ik dus ook. Je had niet veel duidelijker kunnen zijn!
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Nou lijkt me heel duidelijk. Buurman is niet geïnteresseerd. Als hij dat wél was had hij namelijk de perfecte aanleiding om de bal binnen te koppen. Heeft hij niet gedaan.
Henk-en-Roelie schreef:
01-10-2020 12:06
Als hij je interessant had gevonden voor een date had hij meteen kunnen zeggen; "kopje koffie dan maar, buurvrouw? "
Precies!
Duidelijk had hij het niet kunnen oppakken

Snap niet waarom jij het als positieve draai ziet to?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik vind het ook niet zo positief. Hij vindt het grappig. Maar jij hebt het niet grappig bedoeld. Jij bent duidelijk geweest. Hij weet nu dus ook dat je vrijgezel bent. Hij had dus bij interesse makkelijk een stap kunnen zetten.
kan zijn dat ie denkt dat je een geintje maakt. Dat jij dacht van: he wat grappig, ik zie mn buurman op Tinder, die geef ik even een superlike.
Kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen dat je dat als geintje doet bij iemand die je kent. Maar ik ben niet bekend op Tinder dus misschien is dat juist wel heel stom om te doen.

Maar dan nog, als hij interesse had en jij zegt zoiets, dan had hij daar makkelijk op in kunnen haken, van goh, dan moeten we maar eens wat afspreken.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 01-10-2020 13:44
51.44% gewijzigd
babbeleo schreef:
01-10-2020 12:09
Dat heeft TO toch al gedaan? Via tinder een superlike gegeven.
Superduidelijk voor onze buurman in kwestie.

Laat het gaan joh.
Ja, das waar, tenzij hij denkt dat het als een grapje bedoeld is ofzo. Misschien heeft hij een enorme plaat voor zijn kop. Maar meest warschijnlijke is dat hij geen interesse heeft idd
Meldri schreef:
Och TO.. Hij heeft de deur juist dichtgedaan.

Ik zou er geen energie meer in steken. Als er nog iets gebeurd moet dat vanuit hem komen.
Meldri schreef:
25-09-2020 17:10
Sinds iets langer dan een maand heb ik een nieuwe buurman. Sinds het begin is het supergezellig en we spreken elkaar vaak. Minimaal 3 of 4 keer per week. Ik kom steeds meer van hem te weten en hoe meer ik van hem weet, hoe leuker ik hem begin te vinden. Wat ik niet durf te vragen is of hij een relatie heeft. Hij is hier alleen komen wonen en hij heeft nog nooit gesproken over een vriendin, maar of hij echt geen vriendin heeft weet ik dus nog niet helemaal zeker.

Ik wil deze man graag beter leren kennen door wat met hem te gaan ondernemen. Daarvoor wil ik wel eerst zeker weten dat hij geen relatie heeft en ik realiseer me dat ik een groter risico loop dan wanneer ik iemand in de kroeg tegenkom. Als hij het niet ziet zitten dan moeten we wel nog naast elkaar blijven wonen. Op de man af vragen of hij een relatie heeft vind ik lastig. Ik ben bang dat ik daarmee meteen heel nadrukkelijk laat merken dat ik hem leuk vind. En hoe zouden jullie in dit geval iemand mee uitvragen als blijkt het hij echt nog single is?

Ook al ben ik halverwege de 20, mijn ervaring met mannen is beperkt, dus daarom kom ik hier toch wat advies vragen :)
Waarom.is het erg als je dat laat merken?. Meeste mensen vinden het een compliment.als.iemand ze leuk vindt toch? En je weet gelijk waar je aan toe bent.
mariekkk schreef:
26-09-2020 21:31
Dus hij woont echt naast je, geen achterbuurman of iets dergelijks? Dan is het wel heel vervelend als jij duidelijk maakt wat je met hem wilt en hij wil of kan niet. Is hij ongeveer net zo oud als jij?
Hij kan ook nog een lat relatie hebben. Hadden mijn vriend en ik ook een tijd; ik was dan alleen in het weekend bij hem.
Ik snap dit echt niet... je mag toch iemand leuk vinden? Je bent niet gelijk stapelverliefd ofzo... Je vind hem.gewoon interessant. Als hij een vriendin heeft of geen interesse dan vind hij het op zijn minst een compliment...

Ik snap dat gedoe dat je iemand leuk vind maar dr ander.mag het niet weten wanr dat is dan een mega afgang echt niet... onduidelijk gedoe. En dan vinden we het vreemd dat mannen klagen dat ze ons niet begrijpen...

He buurman heb je zin om een borrel komen doen of heb je een vriendin?.lekker duidelijk wat je intentie is... Als hij zegt dat hij een vriendin heeft of geen interesse of.homo is... Dan weet je dat gelijk en verspil je niet je tijd aan hem. Oké jammer. Next
Hoi TO.
Ik vind het een dappere actie van je. Jammer dat hij niet toehapte.
Waarom hij dat niet deed blijft in het ongewisse. Daar kunnen veel redenen voor zijn, niet direct wanhopen.
Ik ben het met je eens dat hij een volgende stap mag zetten. Misschien swipt hij je ook naar rechts.

Houd ons op de hoogte.
Nou zeg doe niet zo lullig allemaal, als t.o. het als een grapje bracht dan reageert hij er ook met humor op, dat betekent zeker niet dat hij niet geïnteresseerd is maar dat hij misschien ook aftast hoe serieus zij het meent met die superlike en haar opmerkingen.
Even afwachten of hij je terug liket, hij is daarin eigenlijk wel aan zet.
Anders kan je altijd nog na een weekje een berichtje doen via tinder dat je hem eigenlijk de leukste vindt na al dat geswipe en of hij een borreltje wil komen drinken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven