Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach Vienna wat erg :hug:
Neem even de tijd en praat over een paar dagen met je man om te bespreken hoe jullie er in staan. Nu is het even te vers. Sterkte, ik begrijp het :rose:
roodborstje1982 wijzigde dit bericht op 26-09-2020 10:11
75.49% gewijzigd
Wow Maan wat een verhaal en die wachtlijst! :-o
Wat is de reden daarvan, heeft dat te maken met de erfelijke afwijking? Want als dat niet zo is en je ‘gewoon’ moet wachten vind ik 10 tot 12 maanden bizar! Ik heb gisteren contact gehad met Gent en kan als nieuwe patiënt over 2 maanden al terecht. En ik weet dat mijn eigen ziekenhuis (in de Randstad) een wachtlijst heeft van zo’n 10 weken. Ik zou je aanraden even rond te gaan bellen, als je dat ziet zitten. Succes!
Vienna25 schreef:
26-09-2020 08:24
Sorry dat ik even niet reageer op iedereen.
Bedankt voor alle lieve berichtjes en welkom nieuwe schrijfsters.
De negatieve test vanochtend bevestigde wat ik eerder al dacht en schreef.
Ben zwaar teneergeslagen.
Nog 1 cryo over. Zoals ik er nu over denk wordt dat ook de laatste. Geloof niet dat ik het nog vaker aankan de teleurstellingen.
Mijn man is ook geen steun, want die heeft het zelf moeilijk.
Voelt enorm eenzaam en dan zijn jullie enige die het echt begrijpen. Bedankt daarvoor.
:hug: :rose: Ach, Vienna....wat is het toch moeilijk en zo oneerlijk! Schrijf van je af als je er behoefte aan hebt. Het is zo'n lastige situatie en zoveel teleurstellingen doet niemand goed. Ik denk aan je en vanuit hier wat :heart: je kant op. :hug:
samen sta je sterker
@ Maan, dat is een hele lange wachttijd zeg! Ik zou zeker even rondbellen en wellicht ook over de grens kijken?

@Daisy: toch fijn dat de arts er nog volle vertrouwen in heeft, ondanks dat ik jullie ook heel goed snap. Pas goed op jezelf, het tempo ligt hier nu hoog en ik kan het ook allemaal niet zo goed volgen meer. Toch blijf ik keihard hopen, net als bij Vienna, dat het toch gewoon straks echt raak is en je een prachtig ukkie in je armen kunt sluiten.

@Baggal: hoe is het nu met je vader? en al verdere vakantieplannen?

@Celenne: zoals Baggal het omschrijft, is het ook door mijn gyn uitgelegd: als ontdooien misgaat is het, op een uitzondering na, vaak geen sterk embryo.

@roodborstje: dat is even flink balen zeg afgelopen maandag. Hopelijk gaat het volgende ronde beter!

@bijtje: ik weet niet of het je helpt, maar als je loslaten lastig vindt is wellicht yoga of meditatie iets. Ik word zelf heel rustig van muziek en ga , als ik in een mallemolen zit, dan ook het liefste muziek luisteren op bed. Daar word ik altijd rustig van. Wellicht is zoiets ook wat voor jou?

Hier was mijn vader in tranen toen we hem vertelden dat we gaan starten op mijn moeders verjaardag. Zo symbolisch met precies de woorden die baggal ook schreef: ze gaat helpen naar nieuw leven, dat was echt even een tranentrekker. Verder gaat het redelijk, de kortere dagen helpen niet echt. Zelf komt er wat van balans, werk-prive gaat beter. Ik ben meer ontspannen met een startdatum nu, verder probeer ik nog veel uit te rusten en wegens COVID ondernemen we weinig. Slapen lukt dan ook uitermate goed ;-)
samen sta je sterker
goedemorgen allemaal,

dank jullie wel voor het hartelijke welkom! :)

Wat een heftige verhalen van jullie kant. Ik leef en voel zo met jullie mee. Het is soms zo moeilijk om hoop te blijven houden. Het vruchtbaarheidstraject is zo'n zware aanslag op je lichaam en mind.
Wat rot ook om te lezen dat sommige cryo's het niet redden. Zo ontzettend K*t. Weten ze waardoor dat komt?

Bij ons waren er van de 25 eicellen helaas veel niet rijp. Omdat bij ons geen reden gevonden is, waarom het niet lukt is er besloten dat de helft vd eitjes met ivf bevrucht zouden worden en andere helft met Icsi. Rare is dat er meer eitjes met ivf bevrucht raakten, maar na het delen de eitjes vd icsi het vaker overleefden. We hadden uiteindelijk 1 cryo uit Ivf (die is afgelopen keer ingebracht) en 4 uit Icsi.
Herkennen jullie dat ook?

Wij hebben nu even een rustmaand ingepland. Ik kon gewoon niet meer, wilde even niet met zwanger worden bezig zijn (en alle diëten, supplementen, massages, acupressuur etc er omheen). Nadeel is wel dat ik mijn ovulatie altijd voel, dus helemaal loslaten zal niet lukken, maar we gaan er iig niet voor aan de slag.

Een hele fijne zondag gewenst dames en ik hoop dat we snel van iemand uit de groep mooi nieuws krijgen! :)
Vienna :hug:
Hoop dat je je een beetje redt. Lijkt me zwaar, zeker in combinatie met de zorg voor pleegkind.
Vienna: wat verdrietig weer en ik snap dat je er ergens ook een streep onder wil zetten. En het is lastig om elkaar niet uit het oog te verliezen tijdens het traject. Ik heb mij, hoewel mijn man echt een steun was, ook wel eens geïsoleerd gevoeld (omdat hij reeds kinderen had).

Maan: Die wachtlijst klinkt wel erg lang... Sterkte met wachten.

Maestro: Fijn dat het slapen idd goed gaat en nu hopelijk aftellen naar niet alleen je moeders verjaardag maar ook een nieuw begin.
We hebben de plannen voor NL maar weer in de koelkast gezet, denken erover eind Oktober naar Eurodisney te gaan voor een lang weekend, maar officieel moeten wij bij thuiskomst zelf isoleren (ook zonder symptomen). Dat zou betekenen dat ik SA niet naar de nursery kan brengen. Aan de ene kant denk ik: gewoon cancellen aan de andere kant misschien dat wij wel isoleren, maar SA wel naar de nursery brengen (omdat wij menen echt geen groter risico te nemen). The self isolation rule is arbitrary at best zegt mijn man altijd.

Suez: wij hebben geen IVF gehad: alleen ICSI, omdat het zaad van mijn man te slecht was voor reguliere IVF. Dat het een afvalrace is, is wel vrij normaal overigens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vienna wat jammer zeg, ik had jullie echt gegund!!

Ik ben even wat minder aanwezig, want ik ben in de wachttijd tot ik weer kan beginnen, ik lees wel alles, maar de lijst is nu even te lang om op iedereen te reageren. Welkom aan de nieuwe meeschrijfsters, en succes allemaal!
Dank jullie, inmiddels weer beetje bekomen.
Ik richt mij nu maar weer op de verzekeraar waar nog steeds gedoe mee is. Moet daar echt nog veel geld van terug krijgen.
Maar ze snappen maar niet waarom de behandelingen allemaal zo lang duren en dat lijkt de vergoeding van de facturen in de weg te staan. Dat hebben ze nu ook al meerdere keren gevraagd waarom het allemaal zo lang duurt.
Echt belachelijk, alsof ik ervoor kies dat het maar niet wil lukken en het allemaal langer duurt. Alsof dat feit alleen al niet vervelend genoeg is.
Inmiddels een klacht hierover ingediend. Want dit soort vragen mogen ze helemaal niet stellen als het niet een doel dient.

Degene waar ik vandaag contact mee had, omdat ik na 2 weken wachten nog steeds helemaal geen reactie op mijn mail had, was helemaal geïrriteerd en praatte continu door mij heen. Is toch niet te geloven dit.

Mocht iemand nog een goede tip hebben voor een andere zorgverzekeraar die wel zonder al te veel gedoe facturen uit België vergoed hoor ik het graag.
Misschien toch voor volgend jaar.
Vienna wat ontzettend zuur dat na dit alles de verzekeraar ook nog zo moeilijk doet.
Ik zit bij UMC en moet zeggen dat tot nu toe alles perfect verloopt. Ik heb nog geen cent zelf betaald. Alles wordt direct vanuit Gent met de verzekeraar geregeld. Zelfs toen ik binnen een week een machtiging nodig had, werd mijn dossier na een telefoontje van mij met spoed opgepakt door de verzekeraar en keurig afgehandeld.
Of ik tref toevallig net de juiste mensen aan de telefoon.

Welkom nieuwe mensen. En wat een heftige verhalen hier. Een knuffel voor jullie. :hug:

Het is fijn als het topic zo actief is. Voel je niet verplicht om op iedereen te reageren. Dat is niet nodig en lukt ook niet altijd als er veel geschreven wordt. Laat dat je er niet van weerhouden om hier te schrijven. Het is een plek om je hart te luchten en elkaar te steunen. :redrose:

Inmiddels in Gent de medicatie opgehaald en dan begin november beginnen. Ik hoop zo dat corona geen roet in het eten gooit.
Heeft iemand nog een tip voor een appartement of huisje daar? Vanaf de echo's zal ik daar blijven ivm de lange reistijd. Ik mag dan ook daarvandaan werken, maar heb wel een adresje met goede WiFi of internet via een LAN-verbinding nodig. En met alle maatregelen ga ik liever niet buiten de deur eten, maar zelf koken.
Zizo: wel typisch, want UMC is een onderdeel van VGZ. Dat het dan zo anders verloopt. Denk dat ik daarin ook wel pech heb.
Fijn dat het voor jou zo vlot verloopt!
Zo hoort het ook, want in zo’n traject heb je je energie wel voor andere dingen nodig.
Vienna25 schreef:
28-09-2020 21:14

Maar ze snappen maar niet waarom de behandelingen allemaal zo lang duren en dat lijkt de vergoeding van de facturen in de weg te staan. Dat hebben ze nu ook al meerdere keren gevraagd waarom het allemaal zo lang duurt.
Ik val van de ene verbazing in de andere. Ik mag toch aannemen dat de mensen die werken op de afdeling die over de declaraties gaat weet, althans behoort te weten, dat IVF (en andere behandelingen) geen gegarandeerde behandelingen zijn en dat het soms een lange hobbelige weg kan zijn..? Dit staat toch ook los van de vergoedingen lijkt mij? Even heel simpel gezegd: een ieder heeft gewoon recht op 3 puncties en onbeperkt aantal cryo terugplaatsingen vanuit het basisparket. Ik geloof dat wanneer je als patient naar het buitenland gaat er wel wat andere voorwaarden gelden (polis afhankelijk), maar verder snap ik het probleem niet helemaal. Het vervelende voor jou is dat dit soort dingen gewoon energie vreten. Energie die je juist zo goed kan gebruiken, omdat IVF op zichzelf al zo ontzettend slopend is. Wees lief voor jezelf!

Zizo: Eindelijk heb jij ook weer een beetje actie in de taxi. Fijn dat jij zulke goede ervaringen hebt met het UMC. Ik geloof dat mijn ouders daar ook zitten en mijn vader heeft, hoewel hij zeer duur is voor de verzekeraar, nog nooit gesteggel gehad over kosten. Sterker nog, hij heeft zich er wel eens over verbaasd dat bijvoorbeeld sonde voeding volledig vergoed werd, omdat hij daarbij wel eten dat je normaliter zelf zou moeten aanschaffen, niet meer hebt als onkostenpost. Succes met het vinden van een tijdelijk appartement in Gent trouwens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hallo allemaal,

Ik heb even niks van me laten horen, ik was op vakantie met weinig internet en werd toen ongesteld. Daarna was ik even klaar met erover praten. Onze omgeving weet van het traject en ik moest zoveel updates doen (eigen keus om te delen, dat is soms zo fijn en soms helemaal niet) dat ik het forum even links liet liggen.

Ik zie dat er ontzettend veel geschreven is, maar helaas niet zoveel positieve dingen. Wat blijft het toch een zwaar traject met teleurstellingen. Ik ga proberen het topic weer bij te houden en met iedereen meeduimen.

Hier een hele rare situatie. Ik had na de teruplaatsing negatief getest (8 sep), gestopt met de medicijnen en flink ongesteld geworden. Vorige week had ik een raar gevoel en weer bloedingen en besloot ik ineens te gaan testen. Ik zag echt een supermooie streep en ook clearblue gaf 2-3 weken aan. Omdat ik naar Duitsland moet voor een infuus wilde ik eerst weten of het goed was of dat het al mis was gegaan met de menstruatie. Gebeld met een verloskundige en een echo gemaakt, maar daar was niks op te zien terwijl ik 6 weken had moeten zijn. Ook met bloedprikken een lage waarde, twee dagen later was het licht gestegen, maar niet genoeg.

Helaas weer een miskraam dus. Of dat komt omdat ik gestopt ben met de medicijnen en daardoor ging menstrueren (en dus ook geen test meer hoefde te doen) of dat het al mis was zullen we nooit weten. Aan de andere kant heb ik nooit zulke testen met miskramen, altijd tuurstreepjes dus er is toch meer gebeurd 🤷🏻‍♀️.

Voor de volgende keer in elk geval ondanks bloedingen doorgaan met testen en medicijnen. Mentaal gaat het prima, ik lijk inmiddels gewend aan de teleurstelling en kan mezelf dan redelijk herpakken. Ik hoop dat het lichamelijk snel oplost, mag deze week weer m’n hcg laten controleren en dan afwachten. Soms nog een beetje buikpijn en bloedingen, dus ik hoop dat dat z’n werk doet.
@ Baggal: precies wat je schrijft! Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen en wat doet het ertoe hoe lang het allemaal duurt... zucht.
Echt zo fijn hier wel de (h)erkenning en steun te vinden. Dank je!
Probeer het voor nu even los te laten, want het vreet idd energie en is zo onnodig. Maar als het binnen twee weken niet is opgelost ga ik juridische hulp inschakelen.
@Vienna; wat een rotsituatie! Het is al allemaal zo lastig en dat de verzekering er dan nog een schepje bovenop moet doen. :( ongelofelijk. Ik weet dat sommige verzekeringen van CZ ook behandelingen in het buitenland vergoeden, misschien iets?

@Nerdella, aww nee :( Wat ontzettend kl*te!. ik denk aan je!

@Baggal, dat zeiden ze in de kliniek ook. Alleen ze vonden het ook raar dat alle icsi bevruchtingen het gered hadden en van de IVF maar 1. Ze dachten dat er teveel spermacellen waren (en dat daardoor de IUI ook steeds niet lukte)? Het lijkt me raar, want volgens mij wordt de eicel ondoordringbaar voor andere spermacellen zodra er 1 spermacel de eicel binnengedrongen is?
Maestro: Wat een bijzondere dag om te mogen starten inderdaad. Veel sterkte met de emoties, en vooral natuurlijk heel veel geluk!

Baggal, Maestro, Roodborstje: Uiteindelijk maakt het natuurlijk ook niet uit of het nu pech was dat er geen goed embryo tussen zat, of pech dat het ontdooien tegenviel. Toch blijft er altijd dat stukje in mij dat meer wil weten, zelfs al is het enige dat echt telt allang duidelijk: nog steeds niet doorgaand zwanger. (Het zou natuurlijk ook nog aan de gebruikte invriestechniek kunnen liggen, dat die verschillende statistieken hebben.) Bedankt voor het delen van informatie in elk geval.

En wat fijn dat jullie relatief snel terecht kunnen in Gent, Roodborstje. :)

Welkom terug, Maan. En wat een absurd lange wachttijd. Om moedeloos van te worden. Ik kan me goed voorstellen dat je gaat kijken of het elders wellicht een stukje sneller kan. Fingers crossed!
Ik liep voor Gent in Voorburg. Op zich zeer tevreden over die kliniek, maar ik hoopte in Gent toch iets grondige onderzoek te kunnen laten doen, nu de eerste twee ICSI's mislukt zijn.

Daisy: Fijn dat je arts er vertrouwen in heeft. Dat garandeert natuurlijk nog steeds niets, maar hopelijk helpt het toch om een restje moed erin te houden. Sterkte met wachten op de uitslag.

Vienna: :hug: Je schreef al dat je het aan voelde komen, maar wat een domper weer. Het lijkt me heel confronterend dat er nu nog maar één cryo over is. Sterkte en :hug:. Die ellende van de verzekeraar er bovenop is ook wel echt lomp zeg. Wat voor rare mensen hebben ze daar werken? Maar het zijn weer wat grote bedragen om het er maar bij te laten zitten natuurlijk.

Wat apart dat hoe de IVF en ICSI embryo's zich anders ontwikkelden, Suezele. Het blijft natuurlijk kleine-getallen-statistiek, maar toch. Ik hoop dat je iets hebt aan je rustmaand, zelfs als loslaten natuurlijk niet helemaal lukt.

Zizo: Wat goed dat je straks mag starten! Mag het eigenlijk nog om een huisje te huren in België (afhankelijk van de provincie waar je woont)? Of moet je dan in quarantaine maar mag je wel naar doktersafspraken? Vooral heel veel geluk gewenst natuurlijk!

Ook voor jou vooral :hug:, Nerdella. Dat moet echt een mindfuck geweest zijn. Sterkte, sterkte, sterkte!
Als meelezer over de wachttijden: wij hebben in augustus geïnformeerd naar de wachtlijsten voor een nieuw traject (niks ingewikkelds met embryo selectie etc, maar toch een traject(je)) en kregen een wachtlijst van 6 maanden te horen. We hebben ons daar toen direct op laten zetten. Afgelopen week (!) werd ik al gebeld. Ze lopen hard in en we zouden al veel eerder intake gesprek kunnen hebben. Dat is voor ons nog te vroeg (even mentaal voorbereiden en ik zie op tegen de hormonen) maar ik hoop dat deze ervaring met de Covid-wachtlijst voor sommige dames misschien als een klein hartje onder de riem werkt.

Dit betreft een ziekenhuis in het midden/oosten van het land.
Nerdella, wat jammer zeg, zeker na een positieve test!. Knap dat je je zo snel herpakt hebt.

Zizo, wat fijn dat je alles in huis hebt om straks te beginnen in Gent. En slim dat je een appartement oid zoekt. Ik heb me altijd afgevraagd hoe mensen vanuit Nederland (die niet dichtbij de grens wonen) hun leven combineren met een traject in België. Ik heb alleen geen tips..

Vienna, wat vervelend hoe dat gaat met je verzekeraar. Echt vreemd dat ze zoveel details vragen terwijl het traject gewoon vergoed zou moeten zijn.

Ik mag deze maand voor een terugplaatsing. Ik was heel blij, want zoals ik eerder geschreven had zouden we misschien 2,3 of meer maanden moeten wachten. Nu mogen we na 1 maand rust weer door. Zo fijn! Volgende week vrijdag de 1e echo. De terugplaatsing verwacht ik over ongeveer 2 weken.
Blauwe kat, wat fijn dat je deze maand een TP hebt.

Nedella, wat verwarrend lijkt me dit zeg, hebben ze er een verklaring voor? Kan het zo zijn dat het niet op de juiste plaats zat? Hopelijk herstelt je lichaam snel en mag je snel verder.

Celenne, het heeft me altijd verbaasd hoe weinig er bekend is op het vlak van fertiliteit, embryonale ontwikkeling etc. Er zijn wel onderzoeken maar het aantal deelnemers is vaak te klein of de omstandigheden niet te vergelijken. Het viel me op dat in hetzelfde ziekenhuis fertiliteitsartsen allemaal wat anders zeiden over bijvoorbeeld 1 of 2 embryo's, over de invloed van de mannelijke factor etc. Je verwacht van te voren niet dat er zo veel embryo's niet goed ontdooien. Ik hop dat ze je in Gent kunnen helpen als is het maar een ander protocol, en een andere lab.

daisy, is er bij jou iets uit het biopt te komen?

Lauwie, hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je gewoon naar Madrid kan afreizen.

Zizo , november komt dichtbij, het lijkt me zeker nu thuis werken de standaard is, handig om in de buurt van Gent te verblijven geeft vast rust. Nu natuurlijk even afwachten hoe het verder gaat met Covid-19 en de daarbij behorende regels. het gaat hoer om zorg dus noodzakelijk, je kan dan altijd kijken of je ook een negatieve test moet kunnen laten zien etc. Ik vind het heel spannend en ik hoop zo op positief resultaat.

Bijtje, weet jij al wanneer je verder mag?

Veel mensen gaan tegenwoordig naar Gent die overstap snap ik erg goed.

Mijn zorgen voor nu liggen bij het afschalen van de zorg, de daarbij horende onduidelijkheid, mijn menstruatie komt denk ik een paar dagen later dan ik had aangegeven, ik zou eigenlijk de datum van de 1e echo moeten verplaatsen omdat je 10 dagen progynova moet hebben geslikt. Dit durf ik niet maar doe het zodra ik met zekerheid weet wanneer ik menstrueer. Ondertussen ben ik weer aan de B11 en vitamine D, en een lage dosis b12 omdat ik geen vlees eet.

Iedereen heel veel sterkte en ik hoop snel goed nieuws.
Kasteelbewoner, denk je dat een paar dagen ervoor kan zorgen dat je niet mag starten? Ik hoop het echt niet voor jou.. Ik zou denken dat een beetje 'vertraging' wel mag, want ze weten van tevoren toch niet zeker hoe lang je cyclus duurt.
Verder deel ik je zorg voor het afschalen wel. In mijn ziekenhuis was ivf nog steeds niet helemaal opgeschaald. Er mogen maar 3 starten per week. Als dat nog minder wordt, gaat het voor lange wachtlijsten zorgen.

Voor iedereen, zijn er al ziekenhuizen die ivf weer gestopt hebben (zoals in maart), of gaat het overal nog door?
Bij ons gaat het voorlopig door en verwachten ze geen afschaling als het niet al te veel stijgt qua ziekenhuis opnames. Het zijn er nu 8 per week zover ik begreep die kunnen starten, waarvan 2 wachtlijst. We horen niet bij de wachtlijst en starten definitief ivm onregelmatige cyclus en het feit dat we vorige ronde hebben overgeslagen.nog ruim een week voor we starten!

Ik start met een kort protocol gonal-f en nog iets tot de punctie en daarna utrogestan. Arts was heel positief, afgelopen week voor echo geweest en alles zag er goed uit. Ze verwacht geen bijzonderheden bij de uitgangsecho.
Verder zijn we nu in soort van quarantaine om nu niets op te lopen om te kunnen starten, met dit weer geen straf...
samen sta je sterker
Maestro, fijn dat je nu eindelijk kan beginnen.
Maestro, oké fijn dat ze die zekerheid nu geven dat je mag starten. Dat je in een soort quarantaine gaay herken ik wel, zeker met veel medicatie wil je echt niet dat het voor niets is. Veel succes deze keer!
Succes maestro,

Lief dat jullie nog wel eens vragen naar mij. Ik lees en leef dagelijks mee. Hier gebeurt op dit vlak natuurlijk niets meer. Vind het met vlagen heel moeilijk, maar blijf het fijner vinden dan in het traject. 3,5 jaar non stop in traject, vond ik echt een hel. De hoop, wanhoop, angst, verdriet, hormonen, pffff . Nu is het enkel verdriet, soms heel veel, soms oké te doen.
Hoop dat we ooit nieuwe doelen vinden in ons leven.
Duim voor jullie lieve dames
Wat fijn dat je zo snel al weer verder kan Blauwe Kat! Hoeveel cryo's heb je nog in de vriezer liggen?

Maestro: ik begrijp uit je tekst dat het lekker weer is in NL? En wat fijn dat je weer van start kan en alles er goed uitziet. Is de verjaardag van je moeder inmiddels gepasseerd en zo ja hebben jullie iets bijzonders kunnen doen?

Kasteelbewoner: Ik begrijp dat je het een eng vindt dat er misschien wat afschaling van de zorg komt gedurende deze vreemde Covid pandemie. En maar 3 per week starten lijkt mij zeer weinig. Weet je ongeveer waar jij staat op de wachtlijst? Heeft de arts daar een uitspraak over durven doen?

Jokke: Ik kan mij goed voorstellen dat je het afsluiten van een traject toch ook als een opluchting ervaart, al heeft het een totaal andere wending gehad dan dat jij zelf voor ogen had en dat blijft natuurlijk enorm verdrietig. Maar het feit dat het bij jullie uiteindelijk niet gelukt is, wil niet zeggen dat je niet 'een van ons' hier bent he?! Ongeacht de uitkomst, je bent in mijn optiek gewoon een IVF-warrior. Dikke knuffel.

Duuf: Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat alles ok is, zowel met jullie als met jullie pleegzoontje. Overigens is het in Engeland babylossawareness week en zal er zeker een kaarsje voor B* gebrand worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven