2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Heb even wat foto's op de mail gezet. Uk is wakker dus ik kom later terug!
zo ben ik weer. mini was slechts 120 gram gegroeid in 2 weken en weegt nu 4860 gram. das toch iets te weinig. op advies ga ik nu de voeding verdikken met jbpm. ze heeft haar fles net weer niet leeggedronken. Naja we zien wel hoe dit gaat. Als ze meer binnen houdt is het mooi. Als dat niet het geval is en volgende week niet meer gegroeid is gaan we verder kijken door bijv naar de arts te gaan.

vera ga je foto's bekijken
Bij mij op het CB hebben ze me nog nooit zulke rare vragen gesteld. Ik zou ook vreemd staan te kijken als ze zich gaan bemoeien met mijn relatie. Okee, ik snap dat ze moeten beoordelen of een kind het goed heeft, maar als ze geen reden hebben om dat aan te nemen hoeven ze die vragen niet te stellen toch?

Net als bij Teddy heb ik eigenlijk (nog) geen klachten over het CB. Behalve dat ze vorige keer pas na een week terugbelden... Toen ik vertelde over de problemen met bv (borstontsteking, spruw, pijn etc etc) zei ze ook gelijk: van mij hoef je niet door te gaan met bv hoor! Dat vond ik ook wel fijn om te horen. Dan voelt het als je eigen keuze.

Vervelend Teddy, dat ze maar weinig is aangekomen. Maar ik heb wel gemerkt dat het echt aan het moment ligt. Ik bedoel, de week nadat uk 60 g was aangekomen was ze ineens bijna 300 g aangekomen. Dat laatste vond ik wel weer heel veel. Hopelijk helpt de jbpm.

Michigan, ons meisje blaast ook altijd bellen. Ik wist niet dat dat iets te maken had met zuur... Ik dacht gewoon door speeksel, ze kwijlt namelijk ook best veel. Ze lijkt er niet onder te lijden, sterker nog.. ze is supervrolijk de laatste paar dagen.

OGG, Teddy, jullie baby staat dus opgegeven als bvhj? Ik had er ook naar gekeken, maar volgens mij is het een sms wedstrijd. Mensen stemmen toch niet op een 'vreemde' baby dus moet je iedereen oproepen om te stemmen. Toch?
Mimpje, hoe is het nu?

Hier zit de eerste pil er in! Het zijn gelukkig capsules OGG, met een soort korreltjes er in. Het ging eigenlijk heel makkelijk, uk vindt het erg leuk om die JBPM van een lepeltje te happen en daar heb ik nu dus de korreltjes doorheen geroerd. Ging er in als koek!

Wat de spuugbelletjes betreft, ik praat hier dus alleen mijn dokter na hoor! Ik denk niet dat belletjes dus altijd maagzuur betekenen, meer dat het in combinatie met de rest van de factoren was. Dus niet dat elk spuugbelletje nu voortaan met maagzuur geassocieerd wordt....

En wat die vragen op het CB betreft, Vera, ik mag toch hopen dat wij niet uitstralen dat die vragen nodig zijn! We waren tijdens de intake gelukkig al gewaarschuwd dat bij de afspraak voor de 1e prikken ook vragen naar de thuissituatie zouden komen. We waren dus voorbereid Maar dat ze bijv. ook zouden vragen of we financieel in staat zijn om dit kindje op te voeden....... wat nou als ik 'nee' zou zeggen? Ik zie het al voor me: "nou, laat de kleine meid hier dan maar achter". Daarbij vraag ik me ook af wat die arts nou eigenlijk mag. Ik heb 2 keer een vraag gehad, daarvoor ben ik doorverwezen naar mijn huisarts, en zelfs de doorverwijzing voor de echo van de heupen moet via de huisarts gaan!! Ik vind dat best vreemd eigenlijk, maar misschien heb ik een verkeerde verwachting van de CB-arts. Overigens vond ik de verpleegkundige enorm aardig, dus het is niet allemaal drama

Teddy, ben benieuwd hoe het bij jou gaat met het jbpm!

Rustig hier verder vandaag, iedereen hard aan het werk?

Zo, ik ga even mijn meisje naar bed brengen.... Ga later eens even foto's kijken op de mail!
Vera, OGGmini staat idd opgegeven als bvhj. Maarre...als we nu allemaal op de baby's van dit topic stemmen, hebben ze iig al een paar stemmen Je kunt ook gewoon via de site stemmen. Ik zal de link van mini wel even op de mail zetten Trouwens volgens mij wel redelijk nepperij hoor, je maakt nl. meer kans op een finaleplek als je ook even een spaarrekening voor mini opent bij Aegon.....

Dus bij het CB geweest, mini was 69,5cm (4 cm gegroeid, wow!) en 7800gram. Op zich prima, maar hij is nu wel echt van de bovenste lijn naar de middellijn afgezakt. Ach ja, dan wordt 'ie gewoon een lange en slanke blonde god, net als zijn vader

Zo, nu eerst kolven, want ze staan op springen....(sorry weet zo snel geen betere bewoording te vinden)
Even snel, het gaat hier wat verkoudheid etc wel beter.

Als uk slaapt kom ik terug voor uitgebreidere update en reacties op jullie!

X
Haha nee Michigan, ik denk niet dat jullie uitstralen dat er vragen gesteld moeten worden over de houdbaarheid van jullie relatie. En over de financiele situatie (!!???). Ongelooflijk, waar bemoeien ze zich mee! Gelukkig mocht je mini weer meenemen na de ondervraging !

OGG, dat lijkt inderdaad een beetje op nepperij! Als je geen rekening opent geen baby van het jaar dus. Mag je maar 1x stemmen per computer? Anders gaan we gewoon elke dag even stemmen op jullie kleintjes.
Ik las dat iemand schreef, rustig hier, maar ik vind dat jullie behooorlijke lappen tekst hebben geschreven!

Vera, mooie verdeling zo toch voor de opvang. Denk dat het bij ons ook zoiets gaat worden. Als opa en oma en opa meewerken hihi.

Michigan, ik ben PP wel gaan kijken. Eigenlijk mede door Teddy. Zij gaf aan dat het leuk was. Heb serie 1 niet gezien, maar die daarna wel. Succes met de pillen. Niet leuk!!

Teddy, mini niet onder water gedaan? Wel een leuke les zo te lezen. Wat raar he dat ze dan zoveel spuugt nu. Misschien inderdaad een sprongetje enne laatste weekje als "vrijgezel"...

Ellein, hahaha, wat het leuk op het cb

Mamadeb, leuk om weer wat van je te horen. Baal je er ook zo van dat hij niet in de finale staat? Heel veel plezier vanavond.

OGG, ik hoor niet anders dan de reclame baby van het jaar. Ik zeg heel veel succes.
meiden ik ga me toch een beetje zorgen maken nu. Mini wilde net weer de fles niet leegdrinken. Ze bleef maar huilen en spartelen. Vervolgens poept ze zichzelf helemaal onder, voor de 2e x vandaag en na het verschonen wilde ik weer de fles doen, die dronk ze met tegenzin op om vervolgens boven alles met een flinke straal op de vloer te spugen. he jakkes. Net nu mijn moeder en schoonmoeder er waren. Van mijn moeder kan ik veel hebben, maar mijn schoonmoeder met haar 'goedbedoelde' adviezen was net ff teveel. Ja je moet naar de dokter, je moet haar op haar zij leggen, geef haar anders een beetje gekookt water als ze dorst krijgt....zucht. ben zelf behoorlijk nuchter, maar doordat iedereen iets anders zegt en me veteld wat te doen, wordt ik toch onzeker. Heb zelf het idee dat die jbpm (wat een rotwoord) te zwaar op de maag ligt. dus die gaat er niet door vanavond. Heb liever dat ze nu gewoon haar fles drinkt. Ze slaapt nu en we gaan het vanavond in alle rust nog eens proberen.
Teddy, het is makkelijker gezegd dan gedaan (ik weet er alles van) maar probeer er rustig onder te blijven. Ik ben er nu wel steeds zekerder van dat het een fase is. Mini ligt hier ook erg te spartelen aan de borst en drinkt weinig. Als ze zich zo druk maakt is het niet gek dat ze er een deel weer uitgooit. Zeker als het met tegenzin naar binnen gaat. En die goedbedoelde adviezen zou ik ook maar van me af laten glijden. Heel goed dat je er zelf nuchter onder blijft. Hopelijk gaat het vanavond zonder het jbpm beter. !

Hee Rossia, wie heeft gezegd dat het rustig was? Ik schrijf nog even fanatiek mee hoor, voor zolang het nog kan!

Hoe voel je je? Nog 9 dagen he, spannend meid!!
O ja, en mini heeft net eindelijk gepoept! Het stonk zo ontzettend en daar moest ik ontzettend om lachen. Toen ze me met die grote verbaasde ogen aan lag te kijken moest ik helemaal hard lachen. Daar schrok ze zo van dat ze moest huilen. Agossie!!
Goedemorgen meiden!

Nou, het is bijna zover hoor... we vertrekken zo richting kdv. Spannend! Ben heel benieuwd hoe zij én hoe wij het vinden!

Vera, wat lekker dat mini zo gepoept heeft. Kan het helemaal voor me zien, jij gevouwen van het lachen en zij van schrik in tranen! Wat een superfoto's trouwens op de mail, zowel van jou zelf als van het zwemmen. Echt helemaal mooi!

Over foto's gesproken, ik realiseer me plotseling dat ik al een tijdje niet gereageerd heb op de mail, maar ik heb wel genoten van alle mooie plaatjes. Van Mimpje-boy met zijn lekkere bos haar, van Teddy-girl tijdens haar weekend weg (en het mooie plaatje van Teddy zelf met haar held, natuurlijk ), van Angel-girl met de grote wijze ogen en de mooie tranen van Ellein-boy.... Ook al reageer ik niet altijd, ik vind het wel super om de foto's te zien, so keep 'm coming!!

Oh ja, en OGG, wat een mooie foto's heb je ingestuurd voor die wedstrijd!! Echt plaatjes. Kan aan mij liggen, maar ik zag alleen niet waar ik stemmen moet... met mijn neus gekeken?

Teddy, hoe is het nu? Hoe heeft ze gisteravond en vanmorgen gegeten? Sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat. Toch opmerkelijk he, dat de 3 kindjes die zo dicht op elkaar zitten er allemaal last van blijken te hebben. Kennelijk gaat het dus echt 'volgens het boekje' - al kan ik me voorstellen dat je je toch wat zorgen maakt.

Mimpje, gaat het nog steeds goed bij jullie? En Jobje, alles oke? Al een beetje gewend aan het idee dat je nu een hele tijd niet meer werkt?

Ok, ik zet er een punt achter, ga even spullen verzamelen en dan... op weg!
Teddy, wat vervelend. Hoe gaat het vanmorgen? Is het al beter? Anders misschien even langs de huisarts. Gewoon om jezelf gerust te stellen?

Vera, ik weet ook niet meer schreef dat het rustig was. Dacht het ergens te lezen, maar misschien heb ik het mis. Het gaat hartstikke goed hier. Klaag niet. Half dagje werken vandaag en daarna een bruiloft!

Michigan!! Heel veel succes vanmorgen. Het komt vast allemaal goed!
Haha dat was ik geloof ik! Weinig post, maar wel boekwerken - dat idee had ik althans. Misschien leek het alleen weinig omdat ik nou eens wel tijd had om bij te lezen?? Werk ze vandaag! Leuk, een bruiloft, hoop dat er een beetje zon is voor jullie! Ik vertrek morgen lekker naar Terschelling dus ik hoop op eilandweer.....
Zwaar jaloers Michigan.... Terschelling zit er waarschijnlijk dit jaar voor mij niet in
Goodmorning ladies!

Teddy, ik weet hoe het voelt als je ukje niet zoveel groeit. Je kunt daar behoorlijk mee in je maag zitten. Ik hoop echt dat mini wat beter gaat drinken zodat je je wat minder zorgen maakt. Zolang ze vrolijk is is dat in ieder geval een goed teken. Maar vertrouw ook op je moederinstinct en ga mer haar naar de dokter als je twijfels hebt! Schoonmoeders haha.

Rossia, veel plezier op de bruiloft! De 16e komt steeds dichterbij

Michigan, succes voor mini op het KDV en ook voor jullie dat jullie haar niet bij je hebben (raar he?). Maar lekker opvakantie klinkt echt super!

OGG, jullie uk is dus een stukje langer dan ons ukje en ietsje lichter. Oh, onze kleine vetzak . Maar ja, wat wil je ook met zo'n uk die alles opeet wat je hem voorzet (lijkt op moeders ofzo ). Gister zei de arts op het cb wel dat ze dacht dat wij het eigenlijk wel goed konden redden met uk danku!

Mamadeb, ik kan me voorstellen dat het best heel druk is met 2 ukjes. Ben je nog goed geslaagd met shoppen?

Mimpje, *zwaai* hoe is het met uk?

Vera, poep die een week heeft kunnen kweken, bahhhhh :puke: . En dan mini die zo schrikt van jou lach! Haha, net zulke dikke tranen als die van uk op de mail? Cute

Gisteravond verjaardag van mijn oma en daar kreeg een koe een kalfje (opa is nog een beetje hobbyboer). Wij de hele avond heen en weer gelopen om te kijken, maar het wilde niet vlotten. Veearts erbij en toen is het uiteindelijk een keizersnede geworden. Vriendlief samen met mijn oom en opa geholpen om het kalf eruit te halen, en het is allemaal goed gegaan. Vriendlief kan dus altijd nog boer worden!

Verder zet ik zo nog even wat op de mail.
zo even een update vanaf hier: het gaat helemaal goed. Gisteravond fles zonder jbpm erin en die dronk ze bijna helemaal op en ze spuugde niets en vanmorgen weer 165 met 1 schepje jbpm en die dronk ze strak leeg. Klein mondje teruggegeven. Gelukkig maar. Verder blijft ze de vrolijkheid zelve. Gisteravond ook toen ze alles eruit gooide, spugen en daarna een big smile en een heel brabbelverhaal. Zelf voelt ze zich dus prima.

Vanmorgen hebben we onze huwelijkse voorwaarden ondertekend bij de notaris. Nog een weekje...

Michigan succes op het kdv. Gaat vast goed, En morgen naar terschelling. heerlijk zeg. Het wordt beter weer geloof ik. Lukt het een beetje met de pillen?

Jobje hoe is het? geniet je een beetje van je verlof?

Ellein, Wat leuk een kalfje! En in deze crisistijden is het altijd handig als vriendlief een cariereswitch kan maken,

Ken ie altiet nog boer wurd'n ja...
Ah Ellein, wat schattig!! Ben je zelf ook gaan kijken of is dat niets voor jou?

Teddy, goede berichten van jou kant af. Blij dat het weer beter gaat en gelukkig is mini vrolijk! Gefeliciteerd met het ondertekenen van de huwelijkse voorwaarden!! Nu ben je eigenlijk toch al een beetje getrouwd?
Teddy, wat goed van mini! En mama weer blij....... En het is zeker handig in deze barre tijden dat hij die carrieremove kan maken. Dan kopen we er een boerderijtje bij, leuk stukje grond, koetje erop........ *en zet zichzelf weer met beide benen op de grond*

Rossia, ik heb de keizersnede niet gezien, dat ging me iets te ver. Heb wel vaker een kalfje geboren zien worden, logeerde vroeger graag bij mijn opa en oma. Ik kan daar wel goed naar kijken. Maar de veearts zag nog wel wat problemen. Koe kon bijna niet op zijn poten blijven staan en een liggende keizersnede is veel lastiger en kan meer complicaties opleveren. Ik zag het niet zitten om getuige te zijn van eventuele complicaties...... dus heb me maar weer bij de visite gevoegd
Hoi Meiden,

Eindelijk heb ik dan even de tijd...10 minuten en niet meer, moet lukken toch?

Teddy gelukkig blijft mini vrolijk, maar lastig he als je kleintje niet wil drinken. Hoeveel scheppen jhbpm deed jij door de fles? Op het pak staat namelijk 2-4 scheppen per 100 ml, nou dat was voor ons ukje veel te veel. Wij doen er een kleine 2 scheppen door.

En nog maar een weekje voor je gaat trouwen, zo spannend en leuk! Ik duim voor mooi weer.

Vera lekker die poep, haha en dan mini zo laten schrikken.

Michigan hoe is het gegaan? Lekker hoor dat jullie op vakantie gaan, ben benieuwd hoe het bevalt met mini op vakantie.

Zal wel genieten zijn!

Voor dat mijn tijd op is, even een update.

Vanmiddag heb ik telefonisch consult met de kinderarts over de reflux van uk. Dacht ik dat hij de laatste tijd s nachts zo onrustig was vanwege een verstopte neus had ik het helemaal mis. Vannacht werd ik wakker door zijn gesnif, gehuil en gesmak. Toen ben ik even een tijd boven zijn wieg gaan kijken en hij doet zo vreemd. Je ziet dat er melk/ zuur naar boven komt, dan houdt hij zijn adem in, de melk komt toch naar boven en dan kijkt hij vies smakt en begint even te huilen. Je ziet zijn gezicht echt vertrekken. Daarna valt hij weer even in slaap om een kwartier later precies het zelfde te doen. Hij kan na de voeding het echt uit gillen als je hem plat legt.

Zo sneu. Het gaat dus niet beter en ik hoop op zuurremmers.

Wel bijzonder trouwens, dat wij dat allemaal via de kinderarts moeten doen (prima hoor, daar niet van) en Michigan krijgt gelijk zuurremmers mee van de huisarts. Ik heb ook al verhalen gelezen dat ze dat pas krijgen na een ph-meting. Hoop trouwens dat dat ons bespaard blijft. Moet er niet aan denken uk voor 24 uur in het ziekenhuis te laten. Dus daar gaan we niet vanuit.

Gaat het eigenlijk beter bij jullie Michigan?

Ik moet nu weer gaan, krijgen visite. Morgen ga ik heerlijk even naar de kapper, echt even iets voor mezelf! Ik kijk er naar uit.

Vanmiddag kom ik terug met nieuws van de kinderarts.

Fijne dag voor allemaal, en een voor wie hem wil.
Ellein, ik snap het helemaal! Visite is dan even beter op zo'n moment he!

Teddy, de viva heeft het plaatje hiernaast helemaal aangepast aan jouw dag voor volgende week! Het is een beetje een bruidsrok, vind je ook niet?

Mimpje, ben benieuwd wat de arts zegt en gaat doen. Zo te horen klinkt het allemaal nog niet best! Fijn dat je morgen even een momentje voor jezelf hebt. Daar zul je vast van opknappen!
Even kort tussen alle voorbereidingen door: mini is op het kdv hoor! Pfff vond het toch best even lastig. Nu thuis lekker bezig en dat bevalt prima, maar het achterlaten van mijn meisje vond ik Niet Leuk. Haha, ben écht zo enorm soft geworden, ik had dit van te voren nooit verwacht!!

Mimpje, ik ben heel benieuwd wat de ka zegt. Heel erg vervelend dat je mannetje zo'n last heeft. Ik vind het inderdaad wel raar dat verschillende huisartsen zo verschillend handelen. Mijn huisarts is erg van het snel medicijnen of doorsturen, die zegt nooit 'even aankijken'. Hij gaf aan, dat men 'in vroeger tijden' hiervoor eerst een Ph-meting deed maar dat hij dat in dat geval echt niet nodig vond. En eerlijk gezegd vond ik het prima dat mijn meisje zo'n slang door haar keel bespaard bleef....

De pillen geven gaat goed! Gewoon de korreltjes uit de capsule boven op de theelepel jbpm en ze eet het vrolijk op. Met flesvoeding is nog makkelijker schijnt, dan kun je het gewoon in een beetje voeding oplossen. Meisje had gisteravond wel weer veel last, heb haar rechtop in een draagdoek gehangen en dat beviel haar goed, misschien voor Mimpje ook een idee?

Goed, ga nu snel verder want ga over een half uur alweer de deur uit.... dus voor de rest even een zwaai!
Oh ja Mimpje, dat adem inhouden, dat schijnt een bekend fenomeen te zijn bij reflux. Dat noemen ze apneu volgens mij. Goed dat dat je is opgevallen, zou ik zeker melden bij de ka!
Zojuist telefoontje gehad van de kinderarts en mini kreeg gelijk zuurremmers voorgeschreven. Ik ga ze zo halen bij de apotheek en hopen dat mijn kleine mannetje heel snel opknapt.

Volgende week hebben we weer telefonisch consult om te bespreken hoe het gaat.

De draagdoek is hier ook favoriet, al heb ik een doek die je over een schouderdraagt dus hij zit niet helemaal rechtop. De wipper is ook een succes.

Rossia ik denk ook dat ik van de kapper weer opknap, zowel innerlijk als uiterlijk Het is echt nodig!!

Al weet ik nog niet wat ik precies ga doen, meestal laat ik de kapper iets leuks bedenken en dat vindt ze erg leuk!
Zo, ben ik ook weer even. De boodschappen zijn in huis, het huis staat strak in de verf, de schilders zijn weg. Het weekend kan beginnen! (Het laatste weekend van mijn verlof, snif)

Michigan, het stemmen op bvhj kan pas vanaf 10 mei. De stemknop is nu nog lichtgrijs.

Ik vroeg me af, nemen jullie de auto mee naar het eiland? Wij waren eerst ook van plan om naar dat eiland te gaan maar een auto meenemen is zoooo duur! En een auto is toch echt wel nodig met zo'n kleine toch?

Hoe heeft mini het gehad op het kdv? Is alles goed gegaan? Heb je afgekolfde melk meegegeven? Ben benieuwd!

Als ik je niet meer 'spreek', veel plezier op vakantie!

Rossia, leuk een bruiloft! En het is er mooi weer voor. Het waait (hier) wel een beetje dus wel zonde van het bruidskapsel. Maar ach, beter dan regen toch?

Mooi dat je je goed voelt. Ik heb even meegelezen op het andere topic waar je schrijft. Ik krijg echt de kriebels als ik lees dat er weer iemand eindelijk zwanger is geworden. Dat is zo mooi! Ik hoop dat het jou ook snel overkomt!

Ellein, jullie redden je met uk zonder de bemoeienissen van het cb? Wat goed!!!

Ik begrijp helemaal dat je je even teruggetrokken hebt bij de geboorte van dat kalf. Maar als je straks op de boerderie woont zul je er toch aan moeten wennen hoor.

Teddy, gelukkig gaat het weer beter met uk. Sinds ik er wat rustiger insta (mede door jullie berichtjes...) drinkt ons meisje ook beter. Gisterenavond ging goed en vanochtend heeft ze helemaal liggen klokken. Ze had ook weer een keer een zware plasluier. Dus het gaat de goede kant op.

En over een week ben jij aan de beurt! Begin je al nerveus te worden? Gaan jullie onder huwelijkse voorwaarden trouwen om een bepaalde reden (eigen zaak of plannen hiervoor) of gewoon omdat jullie het fijner vinden? (Ben even vergeten of Teddyman voor zichzelf werkt)

Oh Mimpje, wat vervelend om je mannetje zo te zien lijden. Ik ben heel benieuwd wat de ka te zeggen heeft. Laat hem maar gauw die zuurremmers voorschrijven. Dit kan hij je ukkie ook niet aandoen.

Vanavond gaan we naar cabaret! Ik heb er zo een zin in! De kaartjes waren mijn verjaardagskado. Mini gaat naar mijn zusje. Kijken of ze daar de fles wel wil drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven